Vizitator naiba Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 (editat) am tras firele pentru difuzoare din portiere pana la portbagaj unde voi instala amplificatorul. problema este ca am luat niste cablu electric litat din cupru de 2.5mm si l-am dublat el fiind rosu. acum cum pot afla dupa ce conectez firele la statie care fir este plusul si care minusul la capetele de conectat difuzoarele? mentionez ca nu mai pot urmari firele pentru ca sunt bagate prin praguri, stalpi si mai sunt si legate intre ele cu banda izoler (adica nu pot trage de el sa vad care misca). ce fel de curent treece prin ele? pot verifica cu un bec de masina sa aflu plusul si minusul? maine as vrea sa montez dif si ampliful. am citit pe un forum urmatoarea:"tragi un fir de la masa masinii si il pui pe minusul dif si incerci cu cele doua care vin de la cd (in cazul meu amplif), pe rand.. ala cu care se aude e sigur plus" tot respectul pentru cei care vin cu vreun sfat! Editat Mai 22, 2014 de naiba Link spre comentariu
validae Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 (editat) Nu e o regulă să testezi firele faţă de masă, mai ales în ultimul timp amplificatoarele auto au ieşiri fără masă (în punte) şi orice fir va scoate ceva sunet faţă de masă (cu randament scăzut binenţeles). Mai bine iei unul din firele cunoscute de la bornele amplificatorului şi-l pui la masa maşinii, apoi te duci la boxe şi ,,suni,, cu buzzerul pe rând toate firele faţă de masa maşinii până-l identifici pe cel pus la masă dinspre amplificator. Îl notezi corespunzător şi repeţi operaţiunea cu celelalte, până identifici corect toate firele.Binenţeles că după ce ai identificat un fir, îl pui unde trebuie, sau îi pui o etichetă. Editat Mai 22, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator naiba Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 din pacate am intrebat in stanga si in dreapta dar nu are nimeni un multimetru asa ca m-am gandit la o alta solutie pe care am si incercat-o dar mi se pare un pic suspect ceva. m-am gandit ca as putea incerca cu o baterie de 1.5v conectand firele de la un capat la bornele bateriei iar la celalalt capat sa conectez un led smd (de asta am gasit prin casa). am incercat asta cu un cablu de difuzoare in casa si ceea ce mi s-a parut suspect e ca la capetele firelor cu ledul acesta se aprindea cand plusul de la baterie era pus la minusul de la led iar minusul de la baterie era plusul de la led (stiu ca e plusul ca are o rezistenta mica pe el). daca puneam + de la baterie cu + de la led si - cu - nu se mai aprindea ledul. e normal? precizez ca sunt cam in plop cu fizica si electronica. Link spre comentariu
validae Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 E o greşeală de interpretare a polarităţii ledului acolo, nu are cum să se alimenteze ledul invers. Poţi folosi orice beculeţ găseşti sau chiar o lanternă oarecare sau breloc cu led pe post de lampă de continuitate.Pur şi simplu legi două fire la bornele de întrerupător ale lanternei şi cu acele fire testezi continuitatea circuitului format din fiecare fir şi caroseria maşinii atunci când nunul din capete al firului se leagă la caroserie. Deci foloseşti caroseria maşinii ca un conductor de referinţă faţă de care vei testa continuitatea fiecărui cablu, pe rând. Link spre comentariu
bercioiu Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 (editat) Daca pui bateria de 1.5v la un capat al firelor si diful este legat, cand o ia membrana in sus, polaritatea este buna si este cea de pe baterie. Editat Mai 22, 2014 de bercioiu Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 Cu o baterie de 4,5V sau cu un acumulator de la telefonul mobil alimenteaza difuzorul si vezi in ce parte se deplaseaza membrana. Daca polaritatea este corecta membrana se va deplasa spre exterior. Posibil ca tensiunea de 4V sa fie prea mica si sa nu vezi clar deplasarea membranei, atunci incearca cu o baterie de 9V. Fara grija, nu este nici un pericol pentru difuzor. Link spre comentariu
bercioiu Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 Polaritatea nu stiu cat de importanta este, important este sa fie toate difuzoarele legate in acelasi fel (sa nu fie in antifaza). Link spre comentariu
Vizitator naiba Postat Mai 26, 2014 Partajează Postat Mai 26, 2014 ok. am terminat sambata seara de instalat sistemul. ca metode am incercat si pe cea cu ledul si apoi si pe cea cu bateria de 1.5 v, ambele cu rezultate pozitive. la metoda cu bateria cursa conului la momentul impulsului este evidenta deci se poate folosi cu incredere. numai bine tuturor! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum