Freddy19 Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 (editat) Am un motor de betoniera pe care-l banuiesc ca este ars, deoarece, porneste...dar nu la viteza maxima, si scoate un barait in timp ce merge...si nu are putere absolut deloc, il pot opri daca pun un deget pe elice,si se incinge foarte tare!Condensatorul, de 12,5 uf, este in regula, pt ca l-am masurat pe multimetru.L-am desfacut, si m am uitat atent la bobina, insa nu am observat sarma innegrita, doar sarma, putin mai galbena fata de restul .....si este prezenta doar in anumite zone!...Aceasta sarma, mai galbuie semnifica o bobina arsa??...Adica, acela sa fie cumva cupru supraincalzit?.... Editat Mai 22, 2014 de Freddy19 Link spre comentariu
validae Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 Cum ai verificat condensatorul pe multimetru, prin măsurarea capacităţii sau dacă e în scurtcircuit? Eu aş încerca prima dată cu alt condensator.Rezistenţa de izolaţie a bobinajului e bună? Poate să fi luat ceva umezeală. Link spre comentariu
vera Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 La masina de spalat am avut un condensator de 14 microF, care ajunsese pe la 3 si care a ars motorul. Inainte de a se arde, motorul nu mai avea putere. Daca ii dadeai un impuls se invartea, daca nu statea pe loc si se incalzea f tare. Cam asta cred ca este si la tine. Cum a precizat si colegul VALIDAE, masoara condensatorul sau schimba-l cu unul nou. Nu mai da drumul la betoniera cu acest condensator ca sa nu arzi motorul (daca nu e ars). Valoarea condensatorului cred ca este prea mica-12,5 microF la motor de 750W-este original ? Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 22, 2014 Partajează Postat Mai 22, 2014 Daca are un miros specific de supraincalzit , atunci posibil sa aibe spire in scurt . dar cum zic colegii pune un condensator bun inainte daca poti. Link spre comentariu
Freddy19 Postat Mai 22, 2014 Autor Partajează Postat Mai 22, 2014 (editat) condensatorul, pe multimetru, imi arata 11,7 uf si nu mi indica scurt circuit intre bornele lui, masurat pe functia de ohm metru!...Este cel original, pt ca pe motor scrie 12,5 uf.Umezeala nu cred ca e problema, deoarece s-a defectat saptamana trecuta, si acum am desfacut motorul, sa vad ce are! Editat Mai 22, 2014 de Freddy19 Link spre comentariu
dan cod Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Se poate sa ai ceva spire in scurt daca se incinge. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 25, 2014 Partajează Postat Mai 25, 2014 (editat) Se poate sa ai ceva spire in scurt daca se incinge. Sau rotorul iesit din cimp,cauzat de vreo busitura. Editat Mai 25, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Freddy19 Postat Mai 27, 2014 Autor Partajează Postat Mai 27, 2014 cum adica ”iesit din camp”? Adica, s-a demagnetizat, sau ceva de genul? Link spre comentariu
unuldinei Postat Mai 27, 2014 Partajează Postat Mai 27, 2014 Daca are joc axial foarte mare > 3mm , vrea sa zica . Cat de usor se invarte in gol ? Oricum , altu' nou ca "miroase a electrotehnica"...Sau poate nu te injura "nea' bobina" cand te duci cu el la atelier si ti-l face ca nu cred ca e cu rotor bobinat . Succes! Link spre comentariu
Freddy19 Postat Mai 27, 2014 Autor Partajează Postat Mai 27, 2014 nu are joc, si se invarte destul de usor! ...Si eu ma gandesc daca mai merge rebobinat sau sa cumpar altul nou!....Ma gandeam ca, daca rotorul si-a pierdut capacitatea magnetica(daca se poate intampla asa ceva ),degeaba in mai rebobinez! Link spre comentariu
validae Postat Mai 27, 2014 Partajează Postat Mai 27, 2014 (editat) Nu-şi pierde nicio ,,capacitate magnetică,, rotorul. Singurul defect posibil al rotorului ar fi să se întrerupă din barele în scurtcircuit în zona de sudură de la capete, dar defectul este relativ rar şi se poate remedia prin sudură specifică materialului respectiv (aluminiu sau cupru). Poţi să-l rebobinezi fără grijă, costul e mult mai ieftin decât pentru unul nou (cam la o treime din preţ). Editat Mai 27, 2014 de validae Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 cum adica ”iesit din camp”? Adica, s-a demagnetizat, sau ceva de genul? Iesirea rotorului din " cimp " este atunci cind rotorul s-a deplasat pe ax.Si nu e vorba de joc axial.Daca ar exista joc axial, cimpul magnetic produs de stator ar trage rotorul in "cimp".In cazul in care rotorul s-a deplasat pe ax, motorul se incalzeste si puterea lui scade.Inchipuieti ce se intimpla daca scoti rotorul dintr-un motor si-l alimentezi? Link spre comentariu
radusa Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 (editat) Eu personal, nu am gasit niciodata un rotor miscat pe ax. Daca exista asa ceva, inseamna ca motoarele alea sunt facute la chinezi, dar nu in fabrica, ci prin bucatarie sau garaj. @Freddy19 Cel mai probabil, ai supraincarcat betoniera si motorul a tras din greu, incalzindu-se foarte tare, pana au intrat ceva spire in scurt. Cum s-ar spune, 'graba strica treaba'. Du motorul la un atelier specializat si il incearca ei acolo cu un dispozitiv special, ca sa vada daca are sau nu spire in scurt. Editat Mai 29, 2014 de radusa Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 Eu personal, nu am gasit niciodata un rotor miscat pe ax. Daca exista asa ceva, inseamna ca motoarele alea sunt facute la chinezi, dar nu in fabrica, ci prin bucatarie sau garaj. Am eu unu care are colivia intrerupta, s`au rotit tolele pe ax . Rotor de 90, motor de 1,5Kva monofazic. E facut de Electromotor . Grig Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 Eu personal, nu am gasit niciodata un rotor miscat pe ax. ..................................................................................................................................................................... Sa stii ca am vazut motoare la care rotorul era deplasat pe ax.La motoarele noi e destul de mica probabilitatea ca rotorul sa se deplaseze pe ax.In cazul in care axul motorului s-a rupt, de regula se face alt ax.Axul nou se incearca sa se introduca fortat pe rotor.Cum nu intotdeauna exista o presa pentru a introduce axul in rotor,strungarul face cota axului ceva mai mica decit ar trebui,pentru a putea fi introdus in rotor.Pentru ca sa fie siguri ca rotorul nu se va deplasa pe ax, se dau citeva puncte de sudura de o parte si alta a rotorului.Se mai intimpla ca dupa un timp rotorul sa se miste pe ax din cauza punctelor de sudura rupte.Ai incercat vreodata sa scoti un ax rupt dintr-un rotor?Ai reusit sa scoti axul din rotor?Eu nu am vazut niciodata vreun ax scos cu presa dintr-un rotor.Pe strung ,da am vazut,gaurit sau strunjit suficient de mult ca sa poata fi scos usor.In schimb am vazut rotoare distruse in urma incercarii de scoatere a axului rupt cu presa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum