Vizitator casper20 Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 De cateva zile am observat ca pe canalul 6 pmr in Tg-Mures si in imprejurimi receptionez un cod morse care se repeta la 30 sec. Cred ca este o emisie de la distanta mai mare deoarece in oras intre blocuri nu receptionez nimic dar daca urc pe bloc se aude perfect. Atasez fisierul audio cu codul emis si ce am dedus eu din el. -. -. -.. -. -.. -. -.- -.- -.- -.. -... -- -. -. adica NNDNDNKKKDBMNN sound clip(03)aaa.zip Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 (editat) Nu sunt radioamator, am uitat tot ce tine de receptia morse demult dar cred ca e un pmr cuplat la un calculator(reportofon, etc) si ruleaza o inregistrare. Ordinea caracterelor seamana cu cele pentru invatarea limbajului morse si cred ca persoana foloseste montajul ca baliza sau ca testare a distantei intre doua pmr-uri. Ca mod de transmisie este foarte neregulat specific "mainii tremurate" a incepatorilor si ultimul semn din caracter il "bate" ca si cum gandeste pe "linii si puncte" ori "bate" din butonul PMR-ului. Totusi cred ca B-ul e un 6. Estimez maximum 5km pana la emitator si daca se aude puternic pe bloc atunci emitatorul este la inaltime in raza vizuala a unui binoclu pe care il veti folosi sa-l cautati . LE: la fel de bine poate sa fie un repetor in teste. Editat Septembrie 6, 2014 de The Stressmaker Link spre comentariu
yo9hrb Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Oare banda asta de PMR n-o fi partajata? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Nu, din ce cunosc eu. Este la fel ca si CB si, din ce cunosc, in PMR se accepta doar emitatoare cu puterea de maximum 0,5W. Link spre comentariu