Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Evaluare performante alternator.


Nemesis

Postări Recomandate

Nu prea ne intelegem.

 

Daca voiam sa vad doar daca alternatorul x intr-adevar poate da curentul nominal, nu aveam nevoie de un stand. Il puneam pe masina, ii puneam o sarcina egala cu cea nominala, turam motorul si vedeam daca mentine sau nu o tensiune constanta pe borne.

 

Eu insa vreau sa vad care e curentul maxim pe care mi-l poate da in functie de turatie. La ce-mi trebuie asta ? Pai ca sa pot face comparatii intre alternatoare cu aceleasi caracteristici, dar facute de producatori diferiti (dintre care unii sunt mai dubiosi).

Link spre comentariu

Lucrand in bransa,e de inteles scopul unui astfel de stand,si numai daca ne gandim ce inseamna sa demontezi-montezi pe masina un alternator(nu mai multe)...la unele motoare iti cam vine acru pana ajungi sa-l vezi in mana,unde mai pui ca dupa un astfel de test,nu ar mai putea fi vandut ca nou-montajul lasa urme.

Ok,pana la urma e chestie de viziune,dar fara o foaie de catalog in care sa ai datele de referinta,nu stiu cu ce vei putea compara datele...poate doar intre ele de la un tip la altul.Oricum,fa-i sarcina variabila si vezi pana la urma ce/cate valori vei folosi. :rade:

Link spre comentariu

De ce trebuie sa monteze alternatorul pe masina,pentru al testa,cind poate foarte simplu sa antreneze alternatorul, cu ajutorul unui motor de curent continuu,prevazut cu variator de turatie.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

@Nemesis: pentru un alternator cu releu incorporat cred ca cel mai bine ar fi sa tii sarcina activa in asa fel incat pe bornele alternatorului sa ai o tensiune mai mica decat tesiunea mentinuta de regulator la iesire. Pentru un alternator de  14V nominal sarcina activa sa iti tina tensiunea la borne la 12.5V constant sa zicem sau poate mai putin si in felu asta sa ai garantia ca excitatia sa apropie de maxim.

Alta metoda ,nu neaparat practica, numa asa ca idee, ar fi sa faci testu incepand de la o turatie la ax maxima si sa folosesti sarcina activa in asa fel incat sa tragi din alternator un curent constant (curentu nominal al alternatorului sa zicem 90A). Trasezi graficu turatie-tensiune la borne si scazi turatia pana in momentu in care ai la borne o tensiune de 6-8V sau un curent prin sarcina sa zicem 10-20A. Asta ar fi practica numa in ideea in care vrei sa compari 2 alternatoare si nu te intereseaza daca respecta sau nu specificatile producatorului.

Parte de achizitei a datelor care ai descris-o imi pare un pic stufoasa si vad ca te bazezi mult pe pc, da nu zic ca ii ceva nefunctional. Io unu evit metoda asta si prefer sa fac achizitie de date si control cu controllere si datele sa le trimit catre pc. Am mai multa siguranta ca procesu merge in timp real.

 

@doru3160: cand eram mai mic tin minte ca sa facea testu prin scoaterea unei borne de pe acumulator cu mortoru pornit si erau foarte mandri mecanicii auto de realizarile lor. Iti ziceau imediat: vezi? iti merge incarcarea bine! Standu asta nu o sa-l folosim noi deci nu ne afecteaza daca Nemesis are mai multe date din teste decat am avea noi nevoie ca ii problema lui sa le interpreteze :))   

Editat de ventzel
Link spre comentariu
Sa zicem ca o sa pui pe banc doua alternatoare A si B
 
Sa zicem ca A iti da la 6000 de ture 100A si are o temperatura de 65grade C iar B iti da la 6000ture 120A si are o temperatura de 170grade C
 
Pe care-l consideri dubios?
Link spre comentariu

170C suna rau. La temperatura asta esti aproape de un scurtcircuit intre spire. Din ce stiu lacu de pe conductorii obisnuiti de bobinaj rezista 30min la 150C si lacurile mai bune au temperatura maxima de 200-220C la 30minute. Ideea cu temperatura luata de pe carcasa ii clar un plus.

Dupa datele astea numa nu te poti pronunta clar, ai mai avea nevoie dupa parerea mea si de sarcina de la iesire sau o aproximare a ei pe baza tensiunii la borne/curentului. As trage momentat concluzia ca nu are racire suficienta sau are rezistenta interna mai mare decat sarcina.

Editat de ventzel
Link spre comentariu

nu cred ca vei reusi sa faci un banc absolut universal.sunt diferente mari de prindere.cum te-ai gandit sa faci transmisia?difera curelele,unele sunt dintate,difera intinderea curelei.la unele excitatia se face cu tensiune bateriei,la altele prin intermediul martorului din bord.restrange un pic aria,ce tip de alternatoare doresti sa testezi?nu inteleg de ce tot vrei sa testezi la 6-8volti.la astra H de exemplu,tensiune de incarcare este 14,4v,iar cu toti consumatorii scade la 14,2.curentul maxim debitat este in general inscriptionat pe placuta de identificare.

Link spre comentariu

nu cred ca vei reusi sa faci un banc absolut universal.sunt diferente mari de prindere.cum te-ai gandit sa faci transmisia?difera curelele,unele sunt dintate,difera intinderea curelei.la unele excitatia se face cu tensiune bateriei,la altele prin intermediul martorului din bord.restrange un pic aria,ce tip de alternatoare doresti sa testezi?nu inteleg de ce tot vrei sa testezi la 6-8volti.la astra H de exemplu,tensiune de incarcare este 14,4v,iar cu toti consumatorii scade la 14,2.curentul maxim debitat este in general inscriptionat pe placuta de identificare.

Nu cred ca ar strica sa mentionezi si cui te adresezi. Din cate am vazut sunt singurul care vrea sa faca acel stand si deci din prima parte a mesajului tau as fi tentat sa cred ca la mine te referi. Insa mai incolo vorbesti de testarea la 6-8 volti, subiect despre care eu nu am zis nimic. Sper sa nu mi-o iei in nume de rau.

 

Si ca sa nu fiu total off-topic: eu unul intentionez sa evaluez in principal alternatoare de Dacii.

Link spre comentariu

ok!daca este vorba de alternatoare de dacia,pe vremuri exista un asemenea banc realizat industrial.se puteau testa alternatoare si de 12V si de 24 V pe el.principiul era exact cel care doresti sa-l aplici,un electromotor (era de AC,trifazic)care antrena alternatorul.stiu ca avea inglobate in el si un voltmeru si un ampermetru.stiu ca avea pentru excitatie o baterie,iar ca sarcina o ditamai rezistenta.pentru aprecierea functionalitatii existau niste grafice,de genul la turatia x,da tensiunea y,si curentul z.se masura in trei puncte de pe grafic si daca parametrii erau in concordanta se considera bun acel alternator.nu masura curentul maxim care poate sa-l genereze un alternator,parametru care am inteles ca te intereseaza pe tine.asemena bancuri de proba erau in general la cei care rebobinau statoarele si rotoarele de la alternatoare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări