Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Unitra WS432


Postări Recomandate

Am deschis acest topic in ideea de a ne exprima parerile si diverse metode de remediere a problemelor aparute.

Am acest amplificator, fabricat in Polonia, de cateva zile si a ajuns la mine cu un canal - L- ars

Fiind asemanator cu Delia, m-am documentat despre el si am constatat ca sunt si deosebiri

Ca urmare a ideii lui @zal, in prezent montez pe el 2sa1943/2sc5200 mai prapaditi pentru teste, ca nu am gasit bd911/912 si in functie de rezultat voi posta aici

 

Stie cineva metoda de reglare a curentului de mers in gol...Ub-e cu ajutorul multimetrului ?, intreb pentru ca inainte de operatie am incercat masurarea acestuia pe canalul functional si valoarea era de 100mv...cu ajutorul semireglabilului valorile posibile, suportate erau intre 90-180mv !!!???

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ar fi tare bine sa alimentati montajul dintr-o sursa cu limitare de curent . va scuteste de a strica piese in caz ca e un defect mai ciudat in montaj.

e mai sigur masuratea curentului pe rezistenta de emitor a finalului. in caz de probleme nu se distruge multimerul care este sensibil pe scalele de curent.

Link spre comentariu

am gasit multe probleme la el, tranzistori arsi, rezistente devalorizate...etc

am schimbat electroliticii, inlocuit rezistentele, inlocuit tranzistorii dupa imperechere, operatii efectuate pe ambele canale...

acum am pus finali 2sa1943/2sc5200 (de proba, din recuperari) si i-am dat prima cheie...a luato din prima...radiatorul este rece, dupa aproape 2 ore de functionare la nivem mediu...

curentul de mers in gol l-am reglat la valoarea de 100mv, cu multimetrul  intre b-e...nu permite semireglabilul decat intervalul 90-180mv...la valori mai mari (150mv)  incepe sa distorsioneze...masurarea am facuto fara semnal, vol min, fara boxe conectate, intrare tuner

asa arate dup aoperatie

post-197192-0-71854800-1399910749_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ori nu măsori bine, ori e ceva nerezolvat printre piesele din jur. Nu se poate ca la polarizare mică, de clasă B, adică trz aproape blocaţi, să meargă bine şi mai sus prost. Specifică mai exact unde ai măsurat pe schemă.

Orice trz în clasă AB merg perfect cu o polarizare de 500-550mVcc între b-e, fără semnal.

Link spre comentariu

masor chiar pe tranzistorii finali, intre baza si emitor, adica primul si ultimul pin (respectand polaritatea)...nu este prima data cand reglez aceasta tensiune, valorile gasite m-au surprins si pe mine , de aceea am si intrebat crazand ca are alte puncte de masurare..si cu toate acestea functioneaza ok si nu se incalzeste deloc radiatorul (e gheata)

Trebuie sa mai bibilesc la el, ca la oprire, se aude un ,,poc'' in boxe dupa cateva secunde, probabil de la descarcarea condensatoarelor pe care inca nu le-am schimbat !?

Editat de gigiones
Link spre comentariu

Cred că e normal acel pocnet la cîteva secunde de la oprire, e din schemă şi din faptul că nu are releu la ieşire.

Verifică dacă între c-e la trz superdiodă ai între 2...2,4V fără semnal, dacă e mult mai puţin, încearcă două variante ptr un reglaj mai bun: micşorează R517,518 la cel mult 1k sau măreşti R521,522 la 1k sau mai mult. În caz că nici aşa nu merge, verifică şi eventual ştrapează R529,530. Presupun că trz superdiode sînt buni şi nu sînt rez devalorizate în etajul final.

Editat de zal
Link spre comentariu

sa ma mai limpezesc un pic la creier, ca de 3 zile stau pe el....si dau o fuga dupa rezistente sa le schimb pe toate si pun si finalii adevarati (astia au fost de proba si imi place cum merge) si mai vb aici.

Multumesc inca odata @zal pentru ajutor!

Link spre comentariu

multumesc, acum stau cu el in probe, o sa-l testez non stop cateva zile..... sa mai vad ce si cum, strang ce mai am nevoie si intru serios in el ca m-a chinuit destul pana i-am dat de cap... Arata excelent, ca nou (chiar si in interior) imi place cum suna si e suficient pentru camera mea !!!  am sa revin, iar daca cineva mai are idei sau parari ...sunt binevenite!

Link spre comentariu

Operatiuni efectuate pe ambele canale:- in etajul final am schimbat toate rezistente si electoliticii, cu valorile din schema...au ramas neschimbati doar conzii ceramici (de care am uitat !!!):- am eliminat in totalitate brumul la volum maxim prin inlocuirea bateriei de filtraj, cu unii de 6800/65v...la volum max nu se mai aude nimic in boxe;- am pus 2sa1943/2sc5200- am inlocui toate cele 4 diode BAP794 cu 1n4148Reglajul curentului de mers in gol l-am efectuat asa:Dodatkowo odłącz głośniki. Mierzysz na opornikach emiterowych. Ustawiasz zakres 200mV i mierzysz na R539 lub R540/R541/R542.Ale tylko na jednym. Jeśli chcesz prąd spoczynkowy ustawić na np. 30mA to musisz tak regulować R523/R524 aby uzyskać na mierniku napięcie:U=I*R = 0,03*0,47 = 0,0141V =14,1mVWS442 należy brać pod uwagę spadek napięcia na obu rezystorach emiterowych! Niema osobnych podkówek tak jak na przykład w WS304s.Prąd spoczynkowy 20-30mA tak jak wspomniano wyżej a oblicza się to z napięcia na opornikach emiterowych (tylko na obu) i z ich rezystancji.Ustawiamy multimetr na zakres 200mV DC, odpowiednia wartość napięcia dla prądu 20-30mA wynosi: 28,2 - 18,8 mVMoja WS442 miała bardzo długo ustawiony prąd spoczynkowy na jakieś 2mA lewy i 4mA prawy.Nie widziałem większej różnicy w graniu poza tym że zaczęła się grzać - dość intensywnie ją wykorzystuję (ze względu na nagrzewanie musiałem odkręcićobudowe) non stop ale daje rade. Kontrola temperatury radiatora non stop, jak parzy - przerwa i gramy dalej. Teraz grzeje sie jeszcze bardziej i chybabede musiał na niej wentylator jakis położyć ale na pewno nie umrzeDupa cele mentionate, ampliful functioneaza foarte bine, chiar sunt uimit de claritate si calitate .Credeti ca mai merita facut ceva ?nu am umblat, pe etajul de intrare-iesire, corectie, alimentare(cu exceptia filtrajului)

Link spre comentariu

E foarte bine, dar metoda descrisă de polonezi e strict ptr acei trz originali, folosiţi de Unitra, în cazul altor trz finali se schimbă datele, fiecare model are un Ic0 specific, ca să nu mai zic de fiecare exemplar. Singura variantă sigură e să îi polarizezi tipic ptr clasa AB şi îşi vor lua ei curentul specific.

Link spre comentariu

cu toate ca piesele montate sunt in parametrii, (cu exceptia ceramicilor pe care nu i-am masurat si nici schimbat), nu pot obtine pe niciunul din canale Ub-e mai mult de 200mV, orice i-as face la semireglabil...l-am reglat la 180mV pe cc si are destula putere si tranzistorii sunt gheata....nu se incalzeste deloc radiatorul

Link spre comentariu

scurta a fost bucuria , ca acum a aparut alta belea !

unul din becul de la scala a decedat...este prezentat in imagine si pe el scrie 24.30 30

se alimenteaza pe tensiunea ~ de 27,8v prin 130R inseriata

am incercat inlocuirea acestuia cu unul contemporan de 12 v 1,2W inseriat cu 1K si nu vrea sa mearga desi am schimbat si valorile rezistentei in asa fel incat sa obtin pe aparat ~ 12 v

Aveti idee ce becuri merg puse acolo ?...din cutia mea nu se aprinde niciunul !!! :91 

Editat de gigiones
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări