Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Convertor SMPS (surse in comutatie) pt auto


Swat Cat

Postări Recomandate

Vizitator tyc

Adica PCB-ul e pe dublu cablat,pe o parte sant traseele montajului,iar pe cealalta e un traseu cu suprafata egala cu a placii,legat la masa prin treceri multiple.Ajuta la eliminarea oscilatiilor parazite,eliminarea buclelor de masa,sa.In general si mai ales la SMPS-uri,e bine ca traseul de masa sa fie cat mai tapan,uneori se specfica chiar ,in datasheet,ca lipiturile la masa sa se faca intr-un singur punct(v. LM2575).Noapte

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2k
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrian_pintea

    131

  • Dr.L

    86

  • Murcielad

    57

  • alexv

    52

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator smilex

Orice sursa genereaza armonici, multiple ale frecventei de lucru. Or fi electroliticele de impedanta joasa, dar nu se compara cu un multistrat ceramic la frecvente mari. Asta e rolul, filtraj frecvente mari (sute Khz, MHz). Exista asa ceva si SMD. Neavand terminale (deci nici inductante), sunt perfecte. Cand ai ocazia, monteaza cate unul, nu strica.Condul de 10n nu vine inlocuit de rez. Daca va fi cazul, rez. va fi montata intre 9 si 1, pentru a asigura o amplificare anume (50-100 ori), nu una in bucla deshisa. Cred ca ar fi mai stabil asa. Pastreaza ideea.

Link spre comentariu

am adaptat si ideea cu rezistenta intre 1 si 9 in cablaj , cam acesta este cel final , din ce am verificat eu ar fi bine ,si sper sa am dreptate , poate weekendul acesta il transfer si pe placa , daca mai sunt opinii acum e timpul sa fie exprimante partea cu placa dubla placata nu cred ca isi are rostul in cazul meu , eu nu doresc un ciruit perferct , vreau sa fie functional , daca va fi nevoie voi lipi fir litat precum ai zis cv mai sus tyc , sursele de pc nu au asa cv , din ce am vazut nici cele de firma care au sanse sa scoata puteri de 500w

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Nu stiu de ce, traseele tale au un unghi drept. Estetica nu conteaza. Completeaza unghiurile cam ca mai jos. Sunt multe. Ziceam de filtru la iesire cam la fel, adica 2 cond. + L +2 cond. Sau macar 3+L+1. Schimba pozitia unui (a doua) cond cu L. Tine rez. folosite ca si consumatori, cat mai departe de conduri. Durata de viata a condurilor depinde si se temperatura la care sunt folosite. Toate sunt sugestii...

Link spre comentariu

multumita siteului care ma delogat in timp ce am scris mesajul anterior acum trebuie sa il rescriu am mai rotunjit din din colturi dar partea cu umplerea se face mai greu , trebuie puse niste puncte intre care sa faci un traseu peste cel existent , tiptraceul pare cam idiot la capitoul asta o sa folosesc aceeasi configuratie a conzilor cu filtru de pe intrare ca consumator va fi un led de putere ,ia cam 100ma care se alimenteaza direct la 12 care sa dea semn clar ca sursa merge , parca mai am 2 prin casa , asa cv am vazut si pe unele incarcatoare de laptop acele rezitente de langa conzi ar fi pt acea dioda transil , din ce am inteles acesta consuma varfurile de tesniune pentru a proteja , acesta trebuind pusa in paralel cu sarcina si sa aiaba o rezitenta de limitare a curentului, daca am gresit va rog sa ca corectati , intrucat nu am gasit nimic clar pe internetpt moment o sa scot transilul , este loc pentru montare ulterioara fara probleme

Link spre comentariu

Azi am reusit sa fac cabajul si sa lipesc toate compontele ce le aveam luate, imi mai lipsesc niste conzi ,intrebarea este: la snubarul pt ifr daca peste 7.6nf cat era limita maxima dauneaza comutatiei???Cam asa arata pana acum, urmeaza maine traful , bobina si filtrele

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Snubberul ar trebui corectat cu osciloscopul pentru maxim de amortizare a oscilatiilor parazite. Este un compromis intre putere disipata minima pe el si maxim de randament in a-si atinge scopul. Metoda de calcul (una din multele) nu-mi apartine, dar am observat practic ca e cea mai apropiata de ce-am dorit. Maximul era parca 5,6n. Sunt convins ca poti incerca pana la 10n daca nu dispui de 5,6. Mai mult, nu stiu cum va reactiona oscilatia parazita in ceea ce priveste timpul de amortizare. Sa nu incaleci deadtime-ul, si momentul on al celuilalt tranzistor. Depinde si de inductanta parazita a ansamblului despre care nu se poate spune nimic, se poate masura prin metode mai sofisticate.

Link spre comentariu

in cursul acestei seri o sa incerc circuitul , fara bobina si filtrele de pe iesire , o sa fac punte pentru a vedea daca functioneaza sau nu , tot asa si snubarele de pe ifruri bobina am facut-o cu iesirile pe sus intrucat cu nu imi incapeau firele , am vazut ca asa sunt si la sursele de pc acum sper sa mearga chiar daca stiu ca ar fi sanse foarte mici ,trebuie sa fi facut eu cv gresit pe acolo cand descopar sa ma iau la palme :bataie

Link spre comentariu

adrian , la o pagina anterioara it supeam cum sa bobinezi traful , vreau as stiu cum ai bobinat traful , sensul infasurarilor, poate ai gresit traful si restul sa fie bun .

Link spre comentariu

Am inceput cu un primar , am plecat in sensul acelor de ceas apoi cand am facut 7 spire am iesit cu conductoarele pe sus , apoi secundarul tot asa doar ca de pe partea cealalta si 9 spire , iar prinar si iar secundar , intre ele am folosit banda textila ,doar la final am folosit normala ca nu incapeau E-urileEra poate mai bine daca incepeam cu secundarul dar nu e bai Apoi am legat partea de sus a primului primar cu cea de jos a celuilalt primar si asa si la secundarDe mers nu a mers , dar poate am omos cv , maine o sa incerc sa caut buba , poate e cv minor Si pentru smilex: sursa cum e setata pe partea de comanda porneste la impuls sau la aplicarea semnal treapta , asa e nu ?

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Incerc sa raspund, fara sa inteleg bine intrebarea. Semnalele de deschidere apar atunci cand tensiunea de alimentare atinge un prag (recomandat peste 8V) conditionate si de incarcarea condensatorului de pe softstart, datorita caruia, pana la incarcarea la 3,3V, livreaza un semnal cu factor de umplere crescator. Dupa incarcarea condului, factorul de umplere depinde de conditiile externe CI.Inteleg ca ai construit sursa si nu functioneaza? N-ai semnal la iesirile CI? Ai, si nu-ti deschide suficient tranzistorii? Se incalzeste ceva exagerat? Daca ai acces la un L-metru, poti afla rapid daca legaturile trafului sunt corecte.

Link spre comentariu

o sa fac o pauza pana dupa paste , am conectat un bec la iesirea unui ifr si acest sta aprins chiar daca nu am semnal de pornire aplicat pe partea de comanda , dupa sarbatori o sa fac rost si de un aparat ca sa masor traful , pana atuncui sarbatori fericite

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Fie-ti mila de mine. Am doar cativa neuroni functionali. Ce intelegi prin "nu am semnal de pornire aplicat pe partea de comanda"?Da, PASTE FERICIT TUTUROR! Sa fie un an mai bun decat precedentul!

Link spre comentariu

o sa fac o pauza pana dupa paste , am conectat un bec la iesirea unui ifr si acest sta aprins chiar daca nu am semnal de pornire aplicat pe partea de comanda , dupa sarbatori o sa fac rost si de un aparat ca sa masor traful , pana atuncui sarbatori fericite

salut nai ce sa masori la traf , adica nare sens , nu stiu daca e bine asa cum ai facut traful dar sper sa fi legat bine inceputurile cu sfarsiturile , fi atent sati zic cum fac eu , deci prima data bobinez o jumate de secundar (de cat o fi el ca eu am facut sursa pentru 300v cc , si am dat 40 50 spire pe jumate de secundar,) si apoi primarul tot dar atentie , se iau 2 sau 3 fire de aprox 0,3mm diametru , de aceeasi lungime , cositorite pe unul din pinii trafului se infasoara in sensul acelor de ceasornic si se scot pe partea opusa a carcasei , apoi se ia celalta parte de scundar se leaga la alt pin si se infasoara INVERS antiorar , iar capatul se leaga la capatul de pe partea opusa carcasei (in foto vad o multime de fire pe partea opusa ma gandesc sa nu le fi incurcat ) apoi celalta jumate de secundar . sper sa ma fi inteles trafurile astea din 2 Euri nus asa de bune , mai bine ai cauta unul din E si I .becul nu trebuie sa fie aprins , verifica mosfeturile poate nus bune ,si au ramas blocate, poti incerca astfel , la borna plus legi becul apoi de el drena mosufetului sursa la minus , iar la poarta cu degetele de la mani putin umede (atentie sa nu fie tensiuni mari , pana la 12 v nu de alta da nu vreau ca cineva sa se electrocuteze ) mana stanga pe plus si dreapta pe poarta daca se aprinde becul fara a pune mana nu e bine, daca se aprinde dupa atingerea potii dar si dupa ce se ia mana de pe el e bine apoi , mana stanga la minus si drepta pe poarta daca se stinge si se mentine stins e bun , si te joci asa frumos pana te plictisesti , :dans: tensiunea pe bec va fi undeva la 10 11 vdaca se alimenteaza de la bateria de la masina 12vspor la treaba .spor la treaba
Link spre comentariu
Vizitator smilex

@AdryanX Acum imi dau seama ca s-ar putea sa te referi la intrarea pe terminalul 10. Daca lucrurile stau asa, pe 10 la aparitia tensiunii de peste 0,8V iesirile se blocheaza. Lipsa vreunei comenzi acolo, face ca integratul sa functioneze normal. E normal sa fie aprins becul. Aplica-i +12V pe 3k3 si vezi daca se stinge.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări