Vizitator darkangelbv Postat Mai 18, 2006 Partajează Postat Mai 18, 2006 Ca diode poti da exemplu??pt ca la magazin daca ii zic sa-mi dea d`alea de fregvente ridicate imi zice ori ca n-are chef sa caute in catalog ori ca nu stie care sunt si ca ar trebui sa stiu eu ce caut (tot una ) ) Link spre comentariu
Vizitator darkangelbv Postat Mai 18, 2006 Partajează Postat Mai 18, 2006 Mersi mult.. care dintre trafuri le folosesc? chooperul sau si chooperul si ala mik?si toroidalul de la iesire mai e bun de ceva? Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 Ca v-am auzit vorbind de condensatori low ESR, gasiti la http://www.comet.srl.ro, dar maxim 100uF/63v . oricum, din cei normali puteti pune 4-5 in paralel de 1000uF/63v, eu am pus la convertorul meu auto doar unul pe fiecare ramura si mergea, avea un zgomot cam de 2v si atunci am mai adaugat cativa. Important este sa puneti si bobina, cati filtrarea se face printr-un filtru L-C, bobina este torul ala din sursele de calculator, nu v-ati intrebat vreodata ce cauta torul ala acolo? in functie de valoarea bobinei si condensatorului se modifica tipul sursei, de tensiune,de curent. din lipsa bobinei se pot supraincalzi condensatorii.10-15 spire cu sarma de 1,5-1,75mm ar fi suficient pe fiecare ramura, pentru siguranta folositi toruri separate pe fiecare ramura. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 Tranzistoare bune pt. conv de la masina 12v sunt si : BUZ11, IRF540, IRFP240, sunt de vanzare tot la comet, nu ezitati sa comandati prin posta ce nu gasiti la voi in oras, o sa imbatraniti asteptand, si o sa platiti mai mult decat prin posta, ca de, vi le aduce la comanda si comisionu e gras...Diodele se pot folosi si cele din sursa, dar trebuie verificata tensiunea maxima, au in general40-50v la 30A, cele in capsula TO247, pentru un convertor la 24v merg, pt.+/- 35-50v folositiBYW29, sunt perfecte, cum a mai spus cineva, 200v, 8 A. Link spre comentariu
cirip Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 pentru siguranta folositi toruri separate pe fiecare ramuraNU! Cititi posturile lui LevyB incepand cu pagina 36. Cuplajul strans mentine tensiunile egale pe cele doua ramuri +si -, chiar daca consumul de curent nu este echilibrat.in functie de valoarea bobinei si condensatorului se modifica tipul sursei, de tensiune,de curent.Cum? Poti detalia, te rog?Cirip Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 din cate stiu nu este absolut relevant ca sa ai tensiune egala pe cele 2 ramuri, cel putin pentru un amplificator audio. Cand se ajunge sa lucreze amplifu. la putere maxima are si ceva distorsiuni, asadar nu conteaza cand intra in limitare, se accepta un decalaj de 1-3V intre ramuri, mai ales la tensiuni mari+/- 35---60VSi oricum e mai usor sa construiesti o bobina cu o singura sarma, la cuplaj magnetic trebe sa bobinezi ambele fire impreuna, si apoi sa le legi invers bobinele ca sa nu saturezi miezulSunt 2 tipuri de convertoare, de tensiune si de curent, functie de componente dominanta, indictiva sau capacitivao bobina cu inductie mare si un cond cu capacitate mica ---conv de curentsi invers, functie de necesarde exemplu pentru sudura folosesti de curentla amplif merge de curent si de tensiuneaaasi condensatoarele se calculeaza functie de frecventa si riplul dorit la iesirein comutatie capacitatea e mica pt ca frecventa e ff mare, cautati pe net formule de calcul, si nu va fie frica sa puneti cond mici in paralel, o sa obtineti un cond low esr, dar cu capacitate in curent mai mare. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 Am vazut ca aveti o problema cu dezechilibrarea sursei,neaparat verificati pe osciloscop forma tensiunii,SG3524 nu poate duce 2 tranzistoare pe ramura si trebuie ajutatSG3525 nu stiu ca nu am incercat cu eltrebuie un circuit totem-pole cu BD139 si BD140 ca sa mearga bine Link spre comentariu
cirip Postat Mai 19, 2006 Partajează Postat Mai 19, 2006 din cate stiu nu este absolut relevant ca sa ai tensiune egala pe cele 2 ramuri, cel putin pentru un amplificator audioDe acord.se accepta un decalaj de 1-3V intre ramuriSi cu asta sunt de acord, numai ca din experienta mea decalajul nu e de numai 1..3VCu restul explicatiilor m-ai bagat in ceatza, dar in ceea ce ma priveste ne putem opri aici.Cirip Link spre comentariu
Vizitator darkangelbv Postat Mai 30, 2006 Partajează Postat Mai 30, 2006 Salut ...Ca sa nu mai deschid alt topic am o intrebare:Ce sursa in comutatie recomandati cu tranzistori complementari (IRF 540 si complementarul)Am niste circuite de comanda din surse de PC, toruri pt filtrare la iesire si ChooperulDiodele probabil nu le pot folosi ca-s prea slabe....Vreau ceva cat mai sigur in functionare pt ca nu am osciloscop :finga: Astept scheme, idei etc :P Link spre comentariu
bolek Postat Iunie 7, 2006 Partajează Postat Iunie 7, 2006 fara un osciloscop sau macar sa ai acces la unul pentru reglaje si teste, mai bine nu te apuci...in regim diy sunt atatea chestii care pot merge prost, incat cred ca nu merita sa risti... plus ca datorita curentilor de varf mari implicati , in cazul greselilor, timpul de ardere al componentelor de putere ( in special mosfeturi) este infim. Link spre comentariu
Vizitator darkangelbv Postat Iunie 8, 2006 Partajează Postat Iunie 8, 2006 bolek:Experienta am in surse in comutatie dar de putere mica (pana in 100W)si le-am facut fara osciloscop.Dar eu am integratul DBL494 (echivalent cu TL494) si nu stiu cum sa comand tranzistorii(ca de obicei se folosesc ambii de acelasi fel iar eu am cumparata deja 5 perechi complementari :smt003 ) Link spre comentariu
peshte Postat Iunie 19, 2006 Partajează Postat Iunie 19, 2006 Am realizat oscilatorul cu SG3525, si ca sa il probez, am pus un frecventmetru pe iesire. Din pacate aparatul masoara pana la 20Khz, dar cand am pus pe iesire, mi-a dat peste 20Khz adica 1 (depasire domeniu de masura). Asa am ajuns la concluzia ca functioneaza (cred...). Nu detin un osciloscop sa vad sigur ca merge.Pe urma am aplicat semnalu pe poarta unui FET de putere, apoi am pus trafu pe ferita intre drena acestuia si +, iar sursa lui fiind la - . Traful l-am recuperat dintr-o sursa in comutatie, si l-am folosit invers, adica unde scotea 12 v, am pus intrarea, iar unde intra 220v, l-am considerat iesire.In prima faza, tranzistorul se incingea, iar la iesire trafu nu scotea nimic. Cred ca nu scotea nimic, caci am pus voltmetru digital pe alternativ si nu imi indica nimic. Pe urma a crapat angel8 . In schema era si o rezistenta in serie cu un condensator la intrarea trafului, cu care am incercat si cu ele si fara si tot cu acelasi rezultat. Precizez ca schema cu SG3525 era cu traf cu priza mediana. Dar totusi ar trebui sa mearga si cu o singura infasurare la putere mai mica bineinteles.Sa fi gresit eu pe undeva?Dupa alte teste, si 2 tranzistori arsi, am observat:-tranzistorul pare sa se bolcheze pe starea de conductie. Am alimentat intai montajul (facut in aer) apoi am pus firul de la drena fet-ului pe transformator, si a mers. Dar daca pe iesirea transformatorului este consum prea mare, tranzistorul iar se blocheaza pe conductie, creste curentul prin primar (cc), iar in secundar nu mai are tensiune. Consum prea mare poate fi un bec sau chiar si scurt. La inlaturarea sarcinii, nu isi revine montajul decat daca scot firul de pe traf si il aplic iar. Tranzistorul se incalzeste pana la ardere.-am pus in loc de fet un bd237. Merge ca la carte normal, nu e nevoie sa scot firul de pe traf, dupa scurt sau sarcina tensiunea la iesire revine. Impedimentul este ca se incalzeste cam mult in gol. Trebe radiator dar merge.In experimentele mele nu am folosit bobinele de pe alimentare sau de pe secundarul trafului. Cu sau fara filtrul rc din primarul trafului, se comporta la fel.Intrebarea este: ce am gresit cand am pus cu fet de mi se blocheaza pe conductie? Link spre comentariu
Vizitator darkangelbv Postat Iunie 19, 2006 Partajează Postat Iunie 19, 2006 In rimul rand Bobinele alea de pe secundar sunt OBLIGATORII pt ca altfel risti sa arzi de fiecare data cate ceva(citeste bine topicurile despre alimentatoare in comutatie) Tranzistorii trebuie pusi pe radiator destul de mare pt a disipa caldura, SG-ul ala merge in general cam intre 35 si 50 khz(cel puti eu asa il folosesc).In legatura cu "blocajul" sursei, cred ca ti se satureaza ferita(cred.....)Si ultima nelamurire... cum ai schimbat un MOS cu un bipolar...La ce tensiune l-ai alimentat? pt ca BD-ul ala mai mult de 100V nu duce :axe:Ti-am pus si datasheet-ul la BD237 ca sa te convingi...Ce mos ai folosit initial???da detalii :smt003 Link spre comentariu
peshte Postat Iunie 19, 2006 Partajează Postat Iunie 19, 2006 Am folosit schema de pe http://www.sound.westhost.com/project89.htm in care ridica de la 12 V de la bateria de masina (schema a doua, simplificata), la +-30 V. Iar Bd-ul este pus la 12 V. Baza in loc de poarta, colector in loc de drena, iar emitorul in loc de sursa. In schema logica, cu plus pe baza respectiv sursa, tranzistorul conduce, iar cu minus, nu. Initial am folosit irfz 40 parca. 50V, 60 A. Cu irfz, se bloca tranzistorul pe conductie exceptie cand cuplam traful dupa ce alimentam integratul, si in acest caz nu se incalzea deloc MOS-ul. Cu Bd nu este nevoie de astfel de artificiu, dar nu scoate putere prea mare, si se cam incinge (tolerabil) chiar si in gol. Am pus bd numai sa vad daca merge. Sa ma documentez mai bine ce rol au bobinele alea si chiar sa le si pun :tonqe: . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum