Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Convertor SMPS (surse in comutatie) pt auto


Swat Cat

Postări Recomandate

Vizitator smilex

Contrazi-ma daca e cazul: sursa merge bine in gol; daca montezi un bec de 50W pe tensiunea continua din secundar, becurile aflate in paralel cu primarul se sting, adica intreaga tensiune de alimentare (care nu se modifica) se va gasi pe tranzistoare; consumul creste de la 60mA la 1,5A iar tranzistoarele raman reci.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2k
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrian_pintea

    131

  • Dr.L

    86

  • Murcielad

    57

  • alexv

    52

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator smilex

De ce nu pui schema reala (inclusiv 22k in loc de 27k)? Exista posibilitatea ca decuplarea sa fie defecta, adica acel cond aflat intre mediana primar trafo si masa sa nu fie bun sau corespunzator (2200-4700u). Asta justifica regimul termic.Exista posibilitatea ca tranzistoarele sa se incalzeasca totusi, iar tu sa nu le fi lasat suficient pentru a-ti da seama, in care caz poate ar trebui sa reduci la 4-10 ohmi resistoarele din porti (asta ar trebui facuta oricum). Neavand schema reala, poate spun lucruri desuete.

Link spre comentariu

Adevarul e ca acel cond aflat intre mediana primarului si masa il am doar de 1000uf o sa mai pun unul in paralel cu el sa vad daca se schimba treaba.

Posted Image

Schema este in mare aceasta doar condul si rezistenta din oscilatorul RC le am modificate la 4.7 nf si 3k, si lipseste condensatorul de 10uf pus in paralel cu cel de 100

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Si ai doua alimentari una pt. MOS si alta pt. CI? Sau doar una comuna?Traful cate spire are in primar si secundar? Siguranta exista in realitate?Vezi, toate trebuie sa apara pe schema ca in realitate, altfel nu vei gasi ajutorul cautat.Foloseste "paint" (din windows).Schimba rezistoarele din porti (R25,26).

Link spre comentariu

salut vlad , vad ca te chinuie rau schema asta .eu zic asa , pune in porti rezistente mai mici , eu am folosit de 18 omi , scoate rezistentele de 1k din baza pnpurilor , verifica traful sa vezi daca sunt corect date infasurarile(sensul lor) si mai scoate din cele 10 spire sa ramana doar 6 spire *2 infasurari pentru primar , si pune cate 3sau 4 fire de sarma de 0,6mm daca ai de aceeasi lungime . in locul sigurantei fuzibile pune un bec 12v 21w . r5 din alimentarea integratului scoateo .verifica tensiunea in lucru din portile mosfeturilor in vcc in sarcina dar si in gol , verifica tensiunea in gol dupa traf(punte) in vcc si in sarcina cu becul55w vezi ce se incalzeste si ce se intampla cu becul pe post de fuzibila . sarbatori fericite daca nu merge lasa pe la anul sigur o rezolvi . :101

Link spre comentariu

nu se scot rezist. de 1k din bazele pnp-urilor!! vor ramane permanent blocate!este mai bine cu 18 ohm in grile dar se adauga 56-75 ohm intre pinii 8,11 si pinul 12(aici ramane si cond. de 100 micro)foloseste circuitul meu pt. fazare desi vad ca si sfaturile cu verificarea cu becuri le-ai ignorat

Link spre comentariu

Am o alimentare pt intregul circuit.Siguranta am de 3 amperi deocamdata.Traf-ul : 2 x 10 in primar ( 0.9mm) 2 x 20 in secundar (0.9mm)

daca tot nu merge dupa sfaturile pe care le-au dat baietii ,pune pinul 4 la masa si trebuie sa mearga fortat si cu sarcina mai mare. Daca tranzistorii sunt reci inseamna ca se blocheaza oscilatorul; cand pui sarcina e bine sa vezi ce se intampla cu puterea trasa din baterie[creste curentul absorbit?].Pentru inceput pune radiatoare mari pe mosuri ca sa nu se duca termic.R5 e prea mare; pune 10ohmi sau20ohmi maxim.
Link spre comentariu

azi am avut putin timp liber si dupa ce am modificat o sursa de PC sa scoata 14.4V pe rail-ul de 12 m-am apucat sa termin si sursa in comutatie cu SG.Am folosit un miez de ferita dintr-un amplificator auto mort.Miezul are 12.cm X 1.4cm, cu "gaura" de 5CMCa sarcina am folosit un bec de locomotiva (24V) cu ambele faze legate impreuna.In gol scoate 2x38V + 2x20VDaca leg becul la 40V, tensiunea pe bec scade pana la ~30V, in schimb daca il leg la 20V tensiunea scade doar la 19V.Avand in vedere ca sursa de alimentare este o sursa de PC pe care tensiunea de pe rail-ul de 12V scade pana aproape de 9V cand se aprinde becul cred ca am gasit frecventa potrivita :d Urmeaza sa transfer sursa pe un alt cablaj facut special sa se contopeasca cu AV1000 ce urmeaza sa-l fac si sa intre in carcasa originala a amplificatorului (aici e putin mai complicat cu racirea, dar gasesc eu o solutie) :freaza: P.S. Dupa 20 de minute de functionare cei 4 feti sunt doar calduti. Mai cald este transformatorul, dar e normal avand in vedere ca primarul e bobinat cu sarma de 0.25mm X 2 iar secundarul cu 4x1mm (infasurarea originala de 12V).Pentru primar am folosit 4 spire (de fapt sunt cam 3.5).Ma gandeam sa ii fac si feedback, dar cred ca este suficient de stabil pentru amplificator (mai ales dupa redresare si filtrare).

Link spre comentariu

Buna seara.Am facut si eu versiunea lui Elliot, simplificata - imi trebuie 50W la 28V, deci am un singur secundar.Momentan nu am nici driveri, KA3525 comanda direct mosfetii. Am gasit un maxim la aprox 25 KHz. Pina acum totul pare ok cu o singura nelamurire: in gol trage aprox 0.7A si majoritatea se duc pe integrat. E normal?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări