Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freze Din - Carbura Sau Hss ?


kappa_ii

Postări Recomandate

Vizitator radio_blanck

super detaliile cerd ca am mers cu viteze farte mari daia m-am speriat

o sa le mai reduc

dar am vazut acolo un avans de 700 mm/m

destul de mare

acum o intrebare

care ar fi diferenta daca as freza o tabla de 10 mm grosime de aluminiu dintr-o singura trecere cu o viteza mai mica si din mai multe treceri cu o viteza mai mare duratele finale de execute a piesei fiind aceleasi

aspect piesa

uzura masina ,freza

zgomot

 

mentionez ca eu am cnc ul intro garsoniera si e jale

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 43
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dany_cta

    10

  • katran

    7

  • kappa_ii

    6

  • 89-CEC

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator radio_blanck

eu am mers cu o freza de 6 cu 3 dinticum am mai spus cu 15 000 ture cred ca am zapacito , Noroc ca ma deranjat la ureche si am oprito

La tine probail se simte diferenta cand pui motorina ca ai si frezele cu 4 dinti si sunt mai multe sanse sa se lipeasca spanul

Link spre comentariu

care ar fi diferenta daca as freza o tabla de 10 mm grosime de aluminiu dintr-o singura trecere cu o viteza mai mica si din mai multe treceri cu o viteza mai mare duratele finale de execute a piesei fiind aceleasi

aspect piesa

uzura masina ,freza

zgomot

 

mentionez ca eu am cnc ul intro garsoniera si e jale

 

Daca intri adanc si fortezi in piesa o sa iasa deviata pe adancime, freza o sa fie deviata si poti chiar sa o vezi la ochi cum o strambeaza in timpul taierii in directia de invartire. Vorbim de hss de 6mm, la cobalt de 8 (toate de 8 ale mele sunt cobalt) nu o sa observi asta. Problema este usor de rezolvat lasand putin material in plus si facand o a doua trecere de contur fina ca sa nivelezi.

 

Si eu tin zgomotul la minim dupa cum am zis, am motor brushless si transmisie pe curea la cnc si zgomotul in aluminiu este inexistent in camera alaturata cand inchid usa atelierului (usa cu termopan, geam dublu). Utilajul sta pe burdufe mari de cauciuc si nu transmite nici un fel de vibratie in podea, si are propria cutie din PAL de 18mm izolat cu vata de sticla si folie de plastic la interior ca sa opreasca sunetele inalte si apa aruncata de pompa de apa.

In aluminiu se folosesc 2 dinti dar 4 dinti inseamna mult mai putin zgomot si mai putin stres pe freza, mai putina deviatie, freza muscand pasi mai marunti si fiind mai rigida (freza cu 2 dinti e subtire, cu 4 are sectiunea mult mai mare, e plina). Motorina oricum prelungeste viata sculei foarte mult si o pun mereu la orice daca nu folosesc pompa de emulsie.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Exista freze hss acoperite cu "carbura, cobalt, titan" si altele.

Cu ce sunt mai bune fata de frezele hss normale? Nu are cum sa intareasca semnificativ taisul fiind foarte subtire depunerea. In rest chiar nu vad avantajul.

Daca exista o opinie documentata, va rog

 

dany_cta excelenta solutie impotriva zgomotului. arati o poza cu burdufurile pe care e montata masina ?

Editat de La Trovanti
Link spre comentariu
Vizitator radio_blanck

de curand a fost un targ la romexpo de profill si am fazut freze...adevarate bijuterii straluceau la lumina exact ca diamantele.frumos finisate

si spuneau ca acoperirile ajuta sa nu se lipeasca spanul de freza in mare parte

Link spre comentariu

Initial am inceput acest hobby de prelucrari cu freze hss , preponderent in oteluri , exprimare profi ( a se intelege fier insa ) dar eram nemultumit deoarece vibrau si se uzau repede . Ulterior am descoperit carbura si lichidul de racire . Parca trecusem de pe un avion cu elice la un turbo jet. Aspectul suprafetelor , ca de oglinda , fara vibratii ,timp de exploatare indelungat.Chiar si in cel mai moale material tot carbura folosesc . La oteluri, cu 4 dinti si regimuri de turatii mai joase iar la restul , neferoase ,plastice etc 3 dinti , de preferat helix ca geometrie si turatii mai ridicate . Le accept pe cele cu 2 dinti daca sunt" ball nose "dar nu le prefer. Intotdeauna cand se intampla sa se mai stirbeasca sau sa se rupa cate una simt un gol im stomac datorita uneori a situatiilor inedite . Ca dimensiuni folosesc freze de la 1mm( chiar si sub 1m m ) la 12 mm Ca regimuri de ashiere ma abtin sa dau parametrii ,dar ca o regula generala freza trebuie sa fie cat mai " tacuta " in material , iar vibratiile minime aceea este combinatia optima de viteza , turatie , angajare . Personal prefer o viteza mai rapida si o angajare mai mica in material , respectiv mai multe treceri . Dupa multe freze rupte se invata si mestesugul asta . Inevitabil

Link spre comentariu

Exact asta este regula, freza trebuie sa fie linistita. Si eu am dat valorile la care setez cateva posturi inainte dar de multe ori viteza difera pentru ca o modific instant la fata locului in functie de cum merge, ori reduc ori chiar cresc, trebuie sa o asculti.

Si eu prefer tot o adancime mica in material si viteza mai mare pentru ca viteza pot sa o modific in mers pe cand adancimea nu, aia este setata de toolpath-ul sculei cand s-a generat gcode-ul.

 

Si eu prefer frezele de carbura dar pretul este prohibitiv pentru hobbisti. Luna asta am dat peste 700ron doar pe freze de carbura si este de ajuns o greseala sau sa scape putin piesa din menghina ca sa le sparga. Carbura o folosesc la lucrari mai speciale si oteluri (exprimare profi), in rest rup freze hss/m2al chinezesti ieftine.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Exact cum ii spune si numele, renumitul SPFM pe care il gasesti de obicei notat pe scule.

Este viteza sculei aschiatoare pe exteriorul ei (suprafata de contact cu materialul).

Atentie spfm-ul este in foot nu metric.

Link spre comentariu

Il lasi sa o calculeze la nimereala in functie de rpm si viteza de avans. Nu iti bate capul cu aia.

E un cerc acolo, se calculeaza automat in functie de rpm, avans si numarul de dinti, daca umbli la ea iti seteaza in alta parte altceva (avans sau rpm). Sunt legate intre ele.

 

 

Normal se scrie pe cutie sau in documentatia frezei dar trebuie sa sti modelul.

In mod industrial pastila de mai jos merge la 50-60m/min in otel. In aluminiu cred ca vitezele sunt cel putin duble.

 

Posted Image

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator radio_blanck

ca sa se apropie de valorile cu care am frezat pana acum a trebuit sa pun 1 dar si vitezele cu care am frezat sunt doar teste (am frezat cu viteze mici sa nu rup freza)

Link spre comentariu

Tine minte ca viteza mica face freza sa frece in material in loc sa taie si o uzeaza mai grav decat viteza mare. De aia e bine sa umbli mai cu curaj. De aia eu merg cu viteza si turatie mare dar avans mic, ca freza sa muste un pic, nu sa frece in material.

Dupa cum ti-am zis, foloseste mereu motorina/wd40(de 10 ori mai scump) sa "balteasca" in zona de taiere si curata spanul cu periuta in urma cand faci taieri intrand cu freza direct in material.

Frezele prefera sa roada cu lateralul nu cu varful, ca mai jos, sa taie doar pe o parte nu si climb si conventional in acelasi timp (intrand in plin cu freza in material).

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Asa merg eu in aluminiu.

6mm, 2400rpm, 700mm/min, 1.5mm adancime cu coborare treptata de-a lungul conturului. Dupa ce s-a oprit filmarea am inceput sa picur motorina.

 

Pentru finisare am lasat 0.3 si am intrat pe toata adancimea si am nivelat.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări