kappa_ii Postat Mai 9, 2014 Partajează Postat Mai 9, 2014 Se da freza cu RPM maxim 4000, Feed rate maxim 1200mm/m doresc sa frezez aluminium 6082 si 7075. stiu ca frezele din carbura sunt mai rezistente dar tot o data cele de dimensiuni mari sunt foarte scumpe, Se recomanda carbura la feed si speed foarte mare- eu nu am nici una nici alta. prin urmare cred ca m-as descurca si cu HSS, dar m-am gandit ca merita sa mai cer si alte sfaturi. Ce imi recomandati. Link spre comentariu
Vizitator sobicek Postat Mai 15, 2014 Partajează Postat Mai 15, 2014 salut,eu personal folosesc carbura.dar se poate si cu hss.feed rate-ul este suficient dar turatia este mica la tine.asta din experienta mea. Ex: eu debitez aluminiu sau dural cu urmatoarele setari - feed 1200 mm/min ,0,2mm/pas ,turatie cam 12000,lubrifiere manuala. Link spre comentariu
katran Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 Aluminiu se frezeaza cel mai bine cu freze de carbura ( solid carbide nanograde ) . Personal , utilizez urmatoarele setari : 1-2mm D.O.C. ( depth of cut ) , 35-40mm/sec feed ( viteza de avans in sarcina ) , la o freza de 10mm diametru ( la degrosare ) . La finish , prefer DOC-uri de max. 0.3mm . Frezele din HSS nu sunt o alegere inspirata pentru frezarea in aluminiu ... geometria specifica acestor freze este net inferioara si nepotrivita . Teoretic , o freza pentru aluminiu ar trebui sa fie profilata cu 2 , maxim 3 dinti , helix de 45 de grade . Finish-ul obtinut folosind freze HSS este prost calitativ si practic inexistent . Frezele de carbura nu sunt atat de scumpe ... ex. Freza deget carbura nanograde , 3 dinti , 45 de grade helix , diametru 10mm , lungime de taiere 25mm , costa 30-40USD . O suma absolut decenta privind raportul calitate pret ... Mult mai importante ( si mai scumpe ) sunt sistemele de prindere a sculei taietoare , si aici ma refer la pensetele sau portsculele utilizate de motorul de frezare . Cu cat sunt mai bune calitativ ( geometrie , standard de precizie / TIR , materiale utilizate ) , cu atat sunt mai scumpe . Degeaba ai freze de buna calitate , daca penseta/portscula/motorul de frezare / mecanica sunt inferioare calitativ . cheers. Link spre comentariu
kappa_ii Postat Mai 19, 2014 Autor Partajează Postat Mai 19, 2014 folositi ceva programe pentru calcul feed speed ? Mandrina tocmai mi-a venit din china si este Ok, are abatere mica pentru cit a cost, pensetele sunt relativ ok si ele. Freze am cumparat doar de dimensiuni mici pentru ceva probe, joaca. daca totul decurge ok am sa cumpar pana la 16mm - prinderea este er25 in cazul meu, pot castiga ceva timp cu ajutorul frezelor mari, dar pierd mult timp la partea de finisare cu doar 3000 4000 rpm. ce motor de 2.2kw imi recomandati ? chinezesc Link spre comentariu
katran Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 Daca intrebarea i-mi este adresata , pot sa-ti spun ca nu am utilizat niciodata un calculator pentru feed/speed . Exista asa ceva , chiar Bob Warfield pe site-ul sau " cnccookbook" face reclama la un asemnea software . Eu insa ma bazez pe experienta / ureche / turul pantalonilor ... Daca nu suna corect sau finish-ul e prost , e clar ca am gresit undeva ... prin urmare , e o chestie destul de empirica . Nu pot sa-ti recomand un anume motor ... ce pot sa-ti spun e ca nu poti cumpara calitate cu bani putini , chestie probata personal de multe ori . Momentan am un motor de 2,2 pe masina , cumparat de la Vasile ( hi-end , pe vremea cand inca mai facea business ) ... sunt relativ multumit , pot scoate cota la o precizie de 2-4 sutimi de milimetru , dar ma ajuta si mecanica / pensetele / structura . Pe motor scrie ProTech , n-am idee cine-l fabrica ... Oricum , am deja o alta masina in curs de finalizare/montaj , care are cu totul alte " pasarele " ... Exista pe ebay un seller , ( nu mai retin care dar o sa-l caut ) , care reconditioneaza motoare Colombo ... la un moment dat avea la vanzare cateva bucati de 3Kw , ( pe dinafara aratau prost , dar internele erau complet schimbate ) , veneau cu hartiile de test ( vibratii , TIR , etc ) , ofereau si garantie ...la vreo 6-700USD . Personal as prefera oricand asa ceva in locul unei chinezarii ieftine ... just my two cents . cheers. Link spre comentariu
89-CEC Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 Calculul avansului si turatiei unei scule aschietoare nu se face dupa ureche, datul in bobi sau cititul in stele. Fiecare producator ofera si un catalog cu anumiti parametri ai fiecarei scule in parte dupa care se poate calcula cele 2 norme de baza enumerate mai sus: turatie si avans. Pentru calculul lor se folosesc formule standard, iar acele softuri de care pomeniti sunt doar un ajutor pentru puturosi : http://en.wikipedia.org/wiki/Speeds_and_feeds. Cum la baza mecanicii notiunile sunt stiinte exacte (matematica-fizica), as recomanda tratarea ei ca atare ci nu empirica sau dupa cum fluiera vantul. Bafta la lecturat! Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Mai 20, 2014 Administratori Partajează Postat Mai 20, 2014 Oricum , am deja o alta masina in curs de finalizare/montaj , care are cu totul alte " pasarele " ... Nu ne faci si noua aici pe forum o prezentare la ce lucrezi ? Link spre comentariu
katran Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 @89-CEC Da ...calculele alea nu se fac dupa ureche ... da' n-am nici chef nici rabdare sa citesc recomandarile producatorilor ...prefer sa experimentez si sa gasesc singur valorile ... In afara de asta , cifrele alea calculate dupa formule standard , sunt obtinute pe cu totul alt gen de masini , nu pe jucariile noastre , si in cu totul alte conditii ( adica nu in garaj , subsol sau masa din bucatarie ... ) Sa inteleg ca ai experimentat first hand chestia ? In acest caz , n-ai vrea sa impartasesti impresiile / rezultatele cu restul colegilor de forum ( ca doar asta e scopul , nu-i asa ) ? Dupa tonul si modul de exprimare folosit in postul tau , se pare ca ai cunostiinte solide in acest domeniu ... probabil o pregatire specifica , chiar o calificare inalta ... Personal , astept cu nerabdare o detaliere clara , in sensul prezentarii unor valori/cifre concrete , reale , folosibile , eventual chiar testate . @ Vasile Frate , astept sa se elibereze spatiu in sopron ... hardughia are vreo juma' de tona si e destul de mare . Componentele sunt gata toate , trebuie doar ingramadite corect intr-o forma utilizabila ... Ce pot sa-ti zic e ca are sistem de vacuum ( pompa Gast , tank de 80 de galoane din industria farmaceutica , nu de alta , da' n-am chef sa faca implozie cu mine prin preajma ... ) , sistem de schimbare automata a sculei ( Motor Sipu de 3,2 , BT30 , magazie de 24 de portscule ) , si alte asemenea ... Momentan , m-am apucat sa fac cutite de vanatoare ... oteluri din alea de racheta ( D2 , damasteel , RWL34 ) , lemne exotice ... Chestia ma pasioneaza foarte tare , si n-am idee cand o sa ma plictisesc , eventual sa ma intorc la " jucarele" ... Ma oftic , ca am ingropat vreo 15 mii in masina noua , si inca nu stiu cat de corect functioneaza , nici macar nu stiu cum arata montata ... doar ce-am proiectat in Rhino ...Oricum , cand incep , o sa ma desfasor aici ... cheers. Link spre comentariu
Vizitator sobicek Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 (editat) Salutare, in teorie calculele la feed/speed sunt date de fiecare producator de masini in parte,pe freze,categorii de oteluri etc. Si eu ca si katran(scuze de oftopic dar de unde iti veni ideea de asa nick?) prefer sa aud freza cum taie si imi dau seama daca aschiaza corect sau tre sa mai reglez. Mai acu ceva vreme a venit un importator de freze pe la vechiul meu job sa ne prezinte niste freze cu capete interschimbabile.Ca idee (numai stiu marca dar o gasesc daca conteaza) in inox ca acolo era buba la noi cu o freza de 0.5mm in varf la 30 de grade cu 40 in muchia taietoare,coada de 6mm, recomanda 30mm/min speed cu 0.1 pe pas la 18k rpm.Si zicea ca tine....pana se rupe haha(vreo 5 min a rezistat).Am ascutit si eu una din carbura cu unghi de taiere cum stiam eu la 45 de grade cu 0.5mm in varf(troncatura) si coada de 3.17mm.Nu e lauda dar l-am batut la fundulet(in conditiile in care freza mea costa neascutita vreo 5 ron) si a lui costa vreo 60 de ron... Deci concluzie...teoria zice si practica o contrazice...parerea mea evident Editat Mai 20, 2014 de sobicek Link spre comentariu
katran Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 katran este nick-ul meu pe net de vreo 20 de ani ... de unde ideea ? Poate pentru ca sunt jumatate tigan ... Link spre comentariu
Vizitator sobicek Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 (editat) mie imi inspira suparare ....daia intrebam si poti sa fi si asiatic asta conteaza? Editat Mai 20, 2014 de sobicek Link spre comentariu
katran Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 pentru unii conteaza ... am aflat-o pe pielea mea ... si m-a amuzat teribil ... inca ma amuza sa vad socul unora cand afla ca stau de vorba cu un half-breed gipsy ... uneori sunt absolut debusolati sa descopere ca un asemnea specimen are si altceva in cap in afara de prostii ... sau ca e in stare sa profeseze un job extrem de specializat si neobisnuit ... cati oameni cunosti care stiu cu adevarat ce este un controlor de trafic aerian , si cu ce se ocupa el ? Sau cati controlori de trafic exista in Romania ? Sau cati mor inainte de 50 de ani , si din ce cauze ? Sau cati au familiile destramate , mintile pierdute ... Rahat , iar m-am ambalat ... scuze . Link spre comentariu
Vizitator sobicek Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 man eu printre altele fac si lucruri mai de finete in metale nobile. ma intalnesc cu multa lume din toate genurile. nu conteaza nimic de genul rasa,orientare sexuala ,etc. in schimb conteaza sa te faci si sa fii inteles si placut de cat mai multi ,si poate si apreciat(respectat). controlor de trafic? am vazut multe filme..dar habar nu am cu ce se mananca .ca numar banuiesc eu asa (imi plac estimarile) sunt sub 1000 in toata tara. gresesc mult? Relax man ca o viata avem .seara placuta p.s. sa ma scuze kappa_ii pentru deturnarea discutiei din topic Link spre comentariu
katran Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 (editat) Suntem sub 400 ... cu licenta valida . Practic , trebuie sa tinem in aer cam 2500 de avioane pe zi ( 24/24 ) , fara sa le apropiem la mai putin de 5 mile nautice unul fata de altul , la viteze de 8-900km/h , raze de viraj de 10-12 mile , si fara frane ... Si asta intr-o zi relaxata , cand nu sunt fronturi atmosferice ridicate la inaltime , si toti pilotii vor sa ocoleasca furtuna exact prin acelasi loc , in acelasi timp ... La orice moment din zi/noapte , ai in frecventa radio intre 10 si 15 piloti , pe care trebuie sa-i intelegi , indiferent de accent ( ai auzit vreodata un asiatic vorbind engleza ? sau un hispanic ? sau un rus ? ) ... si carora trebuie sa le dai indicatii de zbor ( viraje , urcari , coborari , autorizari de zbor ) in asa fel incat sa ajunga in viata la destinatie . Esti raspunzator direct de orice vorba scuipata in microfon , deciziile trebuie luate uneori in cateva secunde ... decizii de care depind multe vieti omenesti ... Este suficient sa spui " left " in loc de " right " , sau sa gresesti o singura cifra dintr-un sir de 10-12 numere , si se intampla o catastrofa ... Am avut momente cand mi s-a racit camasa pe spate instantaneu ... cunosc baieti de 25-27 de ani cu parul complet carunt ... momente in care nu am realizat ca au trecut 2 ore de cand am intrat in tura , ci doar 10 secunde , si am vorbit incontinuu , fara oprire ... nu glumesc , nu ma laud ...dar nici n-as vrea sa mai trec prin asta vreodata ... Un controlor de trafic face doar osingura greseala , una singura in toata cariera ... si atunci mor 2-300 de oameni ... La inceput , cand esti tanar si inconstient , nu realizezi ... dupa 40-45 de ani , ori te lasa nervii , ori devii paranoic ... De la 50 in sus , nu mai ai ce cauta la radar ... reflexele si timpii de reactie/decizie se degradeaza pana la un punct unde siguranta traficului nu mai poate fi asigurata ... ce faci atunci ? Te ceri singur afara sau risti vietile oamenilor din aer ? Multi nu rezista psihic si clacheaza ... n-ai idee e oribil este ... Editat Mai 20, 2014 de katran Link spre comentariu
Vizitator sobicek Postat Mai 20, 2014 Partajează Postat Mai 20, 2014 (editat) nici una nici alta ... ce faci atunci ? Te ceri singur afara sau risti vietile oamenilor din aer ? nici una nici alta...te apuci de mesterit...si o faci bine daca tot o faci.parca cunosc eu unul pe aici pe forum...haha. Acum serios vorbind nu contesta banuiesc nimeni ca zilnic "te joci"cu vietile multor oameni si pt asta trebuie sa ai nervi de otel.dar daca reusesti banuiesc ca si putinul timp liber il poti petrece la standarde mai ridicate decat majoritatea,... treaba cu parul ...se va intampla la mine in max un an...si nu risc vieti.incep sa inteleg atmosfera din jurul unui astfel de job. acum vreo 5-6 ani am cochetat cu structuri de lemn pt acoperisuri. pana a cazut un coleg .noroc ca n-a patit nimic dar din acea zi noaptea daca stiam ca sunt lucrari in desfasurare...nu prea mai aveam somn.si cum intre timp au venit si copii pe lume am renuntat ca sa pot dormi linistit.nu e apropiat exemplul dar e ceva asemanator. Editat Mai 20, 2014 de sobicek Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum