sogard_2003 Postat Noiembrie 15, 2006 Partajează Postat Noiembrie 15, 2006 Vreau sa stiu si eu pentru a modifica turatia unui motor ar trebui sa ii fac un variator de turatie banuiesc nu?dar cum as putea sa fac acest variator ma poate ajuta cineva cu o schema?sau sa ii fac un simplu variator de tensiune? Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 15, 2006 Partajează Postat Noiembrie 15, 2006 Depinde de motor. Daca e motor de curent continuu, un simplu variator de tensiune te rezolva. Nu ai specificat daca vrei turatie constanta sau cuplu constant, nu ai spus daca conteaza pierderile (variator de tensiune liniar sau in comutatie)... Dar daca e motor de CC, modifici tens de alimentare si se modifica turatia.Cirip Link spre comentariu
sogard_2003 Postat Noiembrie 16, 2006 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2006 Pai ar fi un motor de curent alternativ..deci eu zic ca e un variator de turatie..Eu banuiesc ca e vorba de un circuit care modifica frecventa curentului electric BANUIESC..daca am zis o prostie sa ma corecteze cineva...m-ar ajuta foarte mult o schema :prayer: Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 17, 2006 Partajează Postat Noiembrie 17, 2006 Dai prea putine detalii. Ce tensiune, ce putere...?Daca e de CA cu colector, ca la bormasinile de mana, merge variator de tensiune mai simplutz.Daca e de CA fara colector, cel mai probabil ca trebuie schimbate simultan frecventa si tensiunea de alimentare si asta e mai complicat de facut.Cirip Link spre comentariu
sogard_2003 Postat Noiembrie 17, 2006 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2006 pai e vorba de un motor in curent alternativ alimentat in 12 volti cu un consum foarte mic ,undeva pe la 400mA..maxim Sa fiu mai exact e vorba de o locomotiva dinaceea de care aveam in copilarie :smt003 Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 18, 2006 Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 Aaaaa, pai zi asa. Dar inainte sa mergem mai departe, te intreb eu: Esti absolut sigur ca motorasele alea sunt de curent alternativ? Eu am mari indoieli. Indiferent ce raspuns dai, te rog sa spui si de ce crezi una sau alta. Nu as intra asa de mult in detalii, dar am impresia ca nu cunoastem bine datele problemei si presupunerea e mama belelelor (Traducere libera de la "Assumption is mother of all fuckups.")Cirip Link spre comentariu
sogard_2003 Postat Noiembrie 18, 2006 Autor Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 se pare ca am gresit, in cartea tehnica scrie ca locomotiva e alimentata in curent continuu....deci cred ca am nevoie de un variator de tensiune..cred...daca e asa rog pe cine poate sa ma ajute cu o schema de variator de 0-14 v...daca... :smt003 Link spre comentariu
one Postat Noiembrie 18, 2006 Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 fa un regulator de tensiune cu LM317.Nu este exclus ca pe sina metalica sa ai tensiune alternativa si pe locomotiva sa ai o redresare. Dar de obicei se foloseste curent continuu, ca sa se poata schimba si sensul de mers. Link spre comentariu
adynis Postat Noiembrie 18, 2006 Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 dar pentru o minibormasina care are trepte de viteza, dar as vrea o viteza mai mica decat cea mai mica viteza, pot folosi schema de aici: http://www.unicrom.com/cir_dimmer_cntrl_motor.asp pe minibormasina scrie 87W, si se alimenteaza direct din 220AC Link spre comentariu
sogard_2003 Postat Noiembrie 18, 2006 Autor Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 Ok domnul ONE si o schema nu ai? :smt003 daca da posteaz-o si tu pe acilea ca mi-e greu sa caut in tot forumul...o schema :yawinkle: Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 18, 2006 Partajează Postat Noiembrie 18, 2006 http://cache.national.com/ds/LM/LM117.pdf Schema de pe prima pagina. Ai acolo si formula de calcul a tensiunii de iesire. Ai grija, insa, ca tensiunea de intrare trebuie sa fie filtrata cu un condensator electrolitic mai marisor (3...4000uF), iar LM317 trebuie pus pe un radiator pentru ca se va incalzi. Spor! Cirip Link spre comentariu
wood Postat Ianuarie 17, 2009 Partajează Postat Ianuarie 17, 2009 salut. Imi trebuie o schema de regulator de turatie ptr o bormasina cu acumulat, tensiunea lui fiind de 18v. cele stern aveau un regulator cu irfz dar nu-i stiu schema.Am incercat schema asta ,cu un bec de 12v/21w a mers , iar cu motorul a mers putin timp dupa care s-a ars tranzistorul.irfz44 Schema care am folosit-o este cea de mai jos. Daca aveti alta schema cu mosfet sau triac v-as ruga sa o postati Link spre comentariu
ala micu Postat Ianuarie 20, 2009 Partajează Postat Ianuarie 20, 2009 foloseste cu incredere lm317 pentru ca are protectie la scurt si in plus este protejat si la temperatura ridicata!am avut alimentator in scurt citeva zile cu lm si nu a avut nimic si cum spuneam radiatorul poate sa fie mic avind protectie la temperatura mare,sau cauta ceva pwm ! Link spre comentariu
wood Postat Ianuarie 21, 2009 Partajează Postat Ianuarie 21, 2009 Am un lm317 si in pdf-ul lui sant o gramada de scheme cu el. multumesc pentru raspuns Link spre comentariu
costyy86 Postat Februarie 26, 2009 Partajează Postat Februarie 26, 2009 am si eu 2 biciclete electrice care aveau astfel de regulatoare, care sa-u defectata si functionau cu un senzor Hall, dar nu mai am acele regulatoare si as vrea sa fac altele , nu e nevoie cu senzori poate fdi si regulator de tensiune cu un potentiometru.Motorul este la 24v si are 300W funtioneaza cu 2 bateri de 12V si 12a inseriate, ma poate ajuta cineva cu o schema ?P.S. ma-m uitat la pdf-ul lui Lm117 dar din pacate nu prea inteleg engleza si nici nu prea le am cu electronica Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum