Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

precizie servomecanism


DM7

Postări Recomandate

cand ajungea la capatul de cursa motorasul "gemea" iar el nu decupla pana nu-i dadeam un mic bobarnac

E ceva putred in schema folosita. Poti sa postezi schema electrica la ce ai incercat? Asta cu limitatoare merge brici. Am vazut-o in zeci de echipamente pe care le-am instalat, dar e un schepsis. Trebuie blocata numai o directie. De obicei inertia miscarii impinge motorul putin peste punctul de decuplare; e un fel de histerezis natural, care impiedica motorul sa bazaie la cap de cursa. Cu ce alimentezi motorul? Cu punte de tranzistoare sau cu relee? Ca sa stiu cu ce ticluiesc schema.Cirip
Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • DM7

    6

  • cirip

    3

  • pavcostel

    2

  • Laci

    2

Top autori în acest subiect

Intervin si eu cu o problema,sper sa nu dernajez pe nimeni.Acu ceva timp am gasit pe net o schema de servomecanism care avea pe axul pe care e parghia de directie(roti sau carma) un disc din cablaj imprimat , decupate ceva sectoare pe el si pe care culisau niste lamele de ctc.(perii).Se folosea la o telecomnda din asta banala:maxim stanga sau maxim dreapta.Ei,acest "servo" era mai destept caci nu trebuiau arculetele alea de aducerea axului in pozitia "drept" sau "zero",deci nu se mai consuma putere (la comanda stg sau drpt) pentru a comprima arculetele de revenire.Deci se da comanda de stg sau drpt si cand axul cu parghia ajungea la...45 de grade,lamele "cupleaza" pe disc alte contacte(invers) si axul revine la pozitia initiala.Mai stiu ca se alimenta de la doua surese legate in serie de unde sa lua + si - si se mai folosea si punctul comun de conexiune al surselor,punctul comun...Stiu ca este ceva antic si depasit,dar daca stie cineva de aceasta schema ,as dori sa o revad.Mersi,

Link spre comentariu

am gasit si montajul caci l-am facut acuma cativa ani buni,dar nu mai sunt conexiunile.atasez un desen asa informativ.am schitat in loc de angrenaj o curea de transmisie care actioneaza platanul cu cablaj si axul de actionare al carmei sau directiei.Acuma ar mai ramane de identificat conexiunile....

Link spre comentariu

...Si cu toate acestea punctul initial si punctul final mi se deplaseaza. Acest mecanism la actionare, imi impinge o tija care are un resort, pana intr-un punct, iar la revenire mecanismul imi elibereaza tija resortul ducand-o la pozitia initiala pana intr-un anumit punct. Banuiesc, ca la actionare fiind un cuplu mai mare ca la revenire face deplasarea aceasta desi timpurile de actionare/revenire sunt egale. Daca ma puteti ajuta v-as fi recunoscator. Va multumesc.

Nu stiu daca subiectul mai prezinta interes. Personal am dat peste el abia acum. Am citit toate postarile si cea mai mare parte a raspunsurilor se concentreaza pe precizia senzorilor de oprire - pornire a motorului. In realitate sistemul este sensibil la factori diversi, cum ar fi presiunea lichidului din circuitul controlat de valva, deci la sarcina, apoi la o serie de factori climatici (temperatura, umezeala, etc) si nu in ultimul rand la o serie de factori legati de intretinerea curenta a sistemului cum ar fi: lagare de rostogolire (rulmenti) sau de alunecare (axiala sau rotativa) mai mult sau mai putin gresati, mai mult sau mai putin curatati de imbacseala specifica sistemelor hidraulice, etc. De aceea oricat de precisi ar fi senzorii de cap de cursa si oricare ar fi principiul lor de functionare (electronici sau nu) sistemul va avea intotdeauna erori de oprire la cap de cursa. Daca vana cu trei cai despre care spui este cu sertar, atunci un bun proiectant mecanic o poate reproiecta astfel incat sa fie mai putin sensibila la depasirea in anumite limite a cursei, iar un strungar bun poate executa noul echipaj mobil cu sertar. Daca nu, atunci solutia nu consta in reproiectarea sistemului de senzori de limitarea cursei, indiferent de precizie si indiferent de bazele principiale, ci de atasarea unei frane mecanice, actionata electric la capetele cursei. Deci, atunci cand sesizorul de final de cursa este activat, un circuit auxiliar al lui va cupla o frana electromagnetica, care poate actiona fie asupra echipajului mobil al motorului (de preferat) fie asupra axului vanei. Vei constata ca in acest fel precizia creste suficient pentru aplicatia ta.
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Multumesc tuturor pentru raspusnsuri. Intre timp am renuntat la acea vana si am montat o alta vana cu 3 cai care initial era cu comanda manuala. Trecerea de pe o cale pe alta se face printr-o rotatie de 90 grade. La aceasta am montat un motor cu reductor care o actioneaza. Find un unghi destul de mare (90) mi-a fost mai usor sa ii limitez capetele de cursa....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări