Depanatoru Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 (editat) Am citit mai superficial ce s-a scris mai sus , in conditiile in care un acumulator incarcat 100% are cam 12,8V ( dupa ce sta masina un timp ca altfel e mai mult ) si se considera deja descarcat complet pe la 12V , nu stiu cum se vrea incarcare de la redresor cu doar 12V sau mai putin ... nu degeaba incarcarea la masina are circa 14,4V . Evident ca nu se poate incarca acumulatorul la maxim 12,8V numai daca tensiunea redresorului ( in sarcina masurat pe bornele bateriei ) e cel putin egala cu aceasta tensiune ( practic cu cativa volti mai mare ) ca altfel nu poate circula curentul. Diferenta de volti cade pe rezistenta interna a acumulatorului si de aici rezulta curentul de incarcare . Valabil la un redresor simplu traf + punte , fara sursa de curent sau alte piese electronice Editat Ianuarie 6, 2015 de Depanatoru Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Mersi Marian, foarte util. pozele mele> Link spre comentariu
walldemar Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 O metoda empirica de limitare a curentului simpla - inserierea unui bec auto de 45 w (eventual 2 filamente in paralel) intre puntea redresoare si acumulator. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 (editat) La un redresor simplu traf + punte , transformatorul e critic , adica cati volti da in sarcina . Daca nu se bobineaza exact cat trebuie ori nu se poate incarca bateria la maxim ori curentul e prea mare si trebuie limitat cumva . Daca iese cam 14,4V cat incarcarea , atunci nu mai trebuie limitat cu nimic , practic functioneaza natural cum s-ar incarca pe masina . Bine , nu il uiti la incarcare zile intregi ca si cu masina mai faci pauze Editat Ianuarie 6, 2015 de Depanatoru Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 ...un acumulator incarcat 100% are cam 12,8V... [...]...Daca iese cam 14,4V cat incarcarea , atunci nu mai trebuie limitat cu nimic... http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Un acumulator 100% incarcat chiar are in jur de 14,4V, link-ul de mai sus a mai fost postat ( cer scuze ca nu mai retin de catre cine ) in trecut, este foarte edificator. Cat sdespre limitare, iarasi incorect pentru ca daca traful este unul ideeal ( stiu, nu exista asa ceva in realitate ), cablurile sunt suficient de groase si punte redresoare foarte buna, atunci in situatia in care acumulatorul ar fi descarcat la sa zicem 11V si tu ii aplici 14,4V, e ca si cum faci scurt pe 3,4V, curentul ar fi imens, ceva trebuie sa cedeze, de obicei in realitate cedeaza traful in sarcina scazandu-i tensiunea, cedeaza cablurile cazand ceva tensiune pe ele in sarcina mai mare, cedeaza putin si puntea redresoare luand un Vf mai mare, si doar asa este posibil sa se incarce rapid un acumulator doar cu traf si punte redresoare, dar la modul teoretic limitarea este absolut necesara, avantajul eventualitatii in care ai avea 14,4V este ca nu ar mai trebui sa monitorizezi incarcarea. O metoda utila si simplu de folosi este cea sugerata de @walldemar in atare situatie limitarea cu siguranta exista deoarece diferenta aceea dintre ce da redresorul si cat are acumulatorul la borne, pica pe acele becuri. LE: @ycc13as acel tutorial este facut de mine anul trecut pentru bazar, dar e la fel de valabil pe oricare alta sectiune, cred ca la un momentdat am sa-l pun la semnatura, ca au fost destul de multe situatiile in care a fost util... La traful tau sarma din secundar mi se pare destul de subtire, poate gresesc si te rog sa ma corectezi, dar nu cred ca e mai mult de 1,5mm diametru acolo, ideea e ca nu te poti astepta la un curent prea mare de la el. In alta ordine de idei sper ca puntea aia nu va ramane acolo pe tabla aia in loc de un radiator serios, nu vad cum ar putea face fata la functionare indelungata... Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 LE: @ycc13as acel tutorial este facut de mine anul trecut pentru bazar, dar e la fel de valabil pe oricare alta sectiune, cred ca la un momentdat am sa-l pun la semnatura, ca au fost destul de multe situatiile in care a fost util... La traful tau sarma din secundar mi se pare destul de subtire, poate gresesc si te rog sa ma corectezi, dar nu cred ca e mai mult de 1,5mm diametru acolo, ideea e ca nu te poti astepta la un curent prea mare de la el. In alta ordine de idei sper ca puntea aia nu va ramane acolo pe tabla aia in loc de un radiator serios, nu vad cum ar putea face fata la functionare indelungata... Nu stiu cati mm are exact sarma, dar este de 3 ori mai groasa decat avea traful original al redresorului, inclusiv traful este mai mare si mai "sanatos", tinand cont ca a venit de la o instalatie de spalat masini sunt convins ca duce multi amperi (mai degraba sudeaza baterii decat le incarca). As vrea sa il asamblez corect si apoi sa il masor si sa experimentez. Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Atunci poate ca am estimat eu gresit avand in vedere ca nu exista un reper clar de comparatie, ar fi totusi util sa masori grosimea cu un subler ca din cate vad ai acces la sarma. Cat despre "sudatul" acumulatorilor...mai este mult pana departe. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 (editat) http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Un acumulator 100% incarcat chiar are in jur de 14,4V, link-ul de mai sus a mai fost postat ( cer scuze ca nu mai retin de catre cine ) in trecut, este foarte edificator. Cat sdespre limitare, iarasi incorect pentru ca daca traful este unul ideeal ( stiu, nu exista asa ceva in realitate ), cablurile sunt suficient de groase si punte redresoare foarte buna, atunci in situatia in care acumulatorul ar fi descarcat la sa zicem 11V si tu ii aplici 14,4V, e ca si cum faci scurt pe 3,4V, curentul ar fi imens, ceva trebuie sa cedeze, de obicei in realitate cedeaza traful in sarcina scazandu-i tensiunea, cedeaza cablurile cazand ceva tensiune pe ele in sarcina mai mare, cedeaza putin si puntea redresoare luand un Vf mai mare, si doar asa este posibil sa se incarce rapid un acumulator doar cu traf si punte redresoare, dar la modul teoretic limitarea este absolut necesara, avantajul eventualitatii in care ai avea 14,4V este ca nu ar mai trebui sa monitorizezi incarcarea. O metoda utila si simplu de folosi este cea sugerata de @walldemar in atare situatie limitarea cu siguranta exista deoarece diferenta aceea dintre ce da redresorul si cat are acumulatorul la borne, pica pe acele becuri. http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery 100% incarcat nu e cum iti convine tie , da rezista pana la 14,4V dar pana si in linkul tau e dat 2,3V pe element pentru viata maxima , parerile difera . Lasat deconectat iti garantez ca in cateva ore masori bine sub 14V chiar daca imediat luat jos are 14,4V ( evident un acumulator bun ) . Iar din moment ce incarcarea pe masina rezista sa incarce un acumulator descarcat , asazisul scurt e o poveste .Acumulatorul descarcat are rezistenta interna marita semnificativ ce limiteaza curentul cat de cat , pe langa sarme si alte cele , ca nu traim in lumea ideala . Partial ai dreptate , intr-adevar trebuie limitat curentul cand acumulatorul e complet mort , ceva de genul sub 10V , altfel merge si fara daca il pui la incarcat imediat ce da rateuri la pornirea masinii . Acuma sa nu fim mai catolici decat Papa , traf + punte nu e incarcator calumea de baterii ca sa vii cu nu stiu ce teorii , atunci faci cu sursa de curent si am incheiat discutia Editat Ianuarie 6, 2015 de Depanatoru Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Un acumulator 100% incarcat chiar are in jur de 14,4V, link-ul de mai sus a mai fost postat ( cer scuze ca nu mai retin de catre cine ) in trecut, este foarte edificator. Cat sdespre limitare, iarasi incorect pentru ca daca traful este unul ideeal ( stiu, nu exista asa ceva in realitate ), cablurile sunt suficient de groase si punte redresoare foarte buna, atunci in situatia in care acumulatorul ar fi descarcat la sa zicem 11V si tu ii aplici 14,4V, e ca si cum faci scurt pe 3,4V, curentul ar fi imens, ceva trebuie sa cedeze, de obicei in realitate cedeaza traful in sarcina scazandu-i tensiunea, cedeaza cablurile cazand ceva tensiune pe ele in sarcina mai mare, cedeaza putin si puntea redresoare luand un Vf mai mare, si doar asa este posibil sa se incarce rapid un acumulator doar cu traf si punte redresoare, dar la modul teoretic limitarea este absolut necesara, avantajul eventualitatii in care ai avea 14,4V este ca nu ar mai trebui sa monitorizezi incarcarea. O metoda utila si simplu de folosi este cea sugerata de @walldemar in atare situatie limitarea cu siguranta exista deoarece diferenta aceea dintre ce da redresorul si cat are acumulatorul la borne, pica pe acele becuri. LE: @ycc13as acel tutorial este facut de mine anul trecut pentru bazar, dar e la fel de valabil pe oricare alta sectiune, cred ca la un momentdat am sa-l pun la semnatura, ca au fost destul de multe situatiile in care a fost util... La traful tau sarma din secundar mi se pare destul de subtire, poate gresesc si te rog sa ma corectezi, dar nu cred ca e mai mult de 1,5mm diametru acolo, ideea e ca nu te poti astepta la un curent prea mare de la el. In alta ordine de idei sper ca puntea aia nu va ramane acolo pe tabla aia in loc de un radiator serios, nu vad cum ar putea face fata la functionare indelungata... Puntea este nituita in tabla aia, daca va fi necesar voi monta un ventilator in incinta carcasei sau chiar il pun pe un radiator (dispun de piese pc). Am dificultati in a ghici infasurarire din primar si cum leg electrocupla (sau cum s-o numi chestiuta care protejeaza la suprasarcina si scurt). Atunci poate ca am estimat eu gresit avand in vedere ca nu exista un reper clar de comparatie, ar fi totusi util sa masori grosimea cu un subler ca din cate vad ai acces la sarma. Cat despre "sudatul" acumulatorilor...mai este mult pana departe. Voi reveni cu masuratorile exacte Sambata. Mersi din nou. Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Depanatoru, nu am amintit cei 14,4V ca asa imi convine mie, ci ca asa este real, asa cum ai putut observa citind informatiile de la acel link ( care evident ca nu-i al meu ), valoarea exacta este mai degraba un compromis, intre un minim recomandat de 2,3V si un maxim de 2,45, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, deci nu spui ca 2,3V este tensiunea maxim recomandata per celula peste care nu se poate trece, ci spui ca este un minim recomandat. In alta ordine de idei alternatorul nu trebuie sa incarce acumulatori in stare buna dar descarcati profund decat poate in situatii destul de rare, deoarece altfel acumulatorul ala nu ar mai fi in stare sa porneasca motorul, si trebuie sa pornesti motorul inainte sa incarce alternatorul ceva, ok o sa zici ca masina se poate pornis si impinsa sau trasa sau cu robotul, dar in atare situatie se intampla de regula ca acumulatorul este "in curs de deces", rezistenta sa interna nu mai poate fi cea de la starea de nou, deci nici curentul tras de acesta nu mai este la fel. Nu vin cu "nu stiu ce teorii" ci incerc sa subliniez niste detalii totusi importante, imi pare rau ca nu sunt in asentimentul tau dar nu-i problema mea, nu-i scopul meu sa plac cuiva, ci sa ajut acolo unde pot, uneori asta inseamna sa-ti atragi antipatii, asta e... @ycc13as Daca traful tau este pe atat de solid pe cum zici atunci am convingerea ca puntea va ceda daca o vei lasa acolo pe tabla aia indiferent cate ventilatoare ar sufla in ea, nu cred ca intelegi cat s-ar disipa pe ea in anumite conditii, si ca radiatoarele de pe la sursele de calculator sunt mult prea mici ca sa faca fata, dar e redresorul tau si faci cum crezi, eu vorbesc din experienta practica, nu doar din teorie, cel putin in situatia de fata. PS: Si acum moderatorul din mine va sugereaza sa evitati a mai cita integral postari, limitati-va fie la a cita un paragraf mai scurt, o fraza, sau deloc. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 (editat) Tu ai sarit sa ma "corectezi" ... ai citit in linkul meu ca o celula se considera incarcata la 2,1V ? Tensiunea de incarcare maxima e una si tensiunea la care se stabilizeaza apoi si tine mult in sarcina e alta . La maxim 14,4V tine f f putin , practic se autodescarca acumulatorul singur pe masa in cateva ore sub 13V , hai sa zicem ca la unele e posibil si peste ( conteaza mult si temperatura ) . Si evident tot incarcat este . Verifica daca nu crezi la orice masina care a stat un timp oprita ca nu ai nici pomeneala 14,4V ca si cu motorul pornit Editat Ianuarie 6, 2015 de Depanatoru Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Am intervenit pentru a clarifica un aspect deoarece se poate intelege de catre cei cu mai putina experienta faptul ca e suficient sa aiba 12,8V la bornele redresorului, si evident ca nu este cazul. Nu vad de ce trebuie sa insisti atat si sa devii defensiv, sunt doar niste simple observatii. E obligatia mea morala ca si moderator la aceasta sectiune, sa intervin si sa clarific cate ceva acolo unde simt ca pot face asta. In fine subiectul se incheie aici din punctul meu de vedere. Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 10, 2015 Partajează Postat Ianuarie 10, 2015 Voi reveni cu masuratorile exacte Sambata. Mersi din nou. Am facut toate legaturile, dar se pare ca transformatorul meu se incinge imediat doar dupa cateva secunde in priza. Am verificat doar o iesire si aveam 12V, pentru 24V nu am mai apucat ca s-a incins si acum nu mai scoate nimic. Va puteti uita putin pe legaturile mele ? poate am gresit pe undeva. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 10, 2015 Partajează Postat Ianuarie 10, 2015 (editat) Sigur ai o legătură greșită care pune în scurtcircuit secundarul, dar nu se poate vedea clar din poze. Ai prevăzut cumva o comutare pentru trecerea de la 12V la 24V ? Fiindcă acolo cred că puteai greși la conexiuni.Ai putea face o schiță pe hârtie cu ce ai făcut acolo și s-o fotografiezi ? Asta, ca să nu pierzi timpul desenând cu Paint Editat Ianuarie 10, 2015 de validae Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 11, 2015 Partajează Postat Ianuarie 11, 2015 Sigur ai o legătură greșită care pune în scurtcircuit secundarul, dar nu se poate vedea clar din poze. Ai prevăzut cumva o comutare pentru trecerea de la 12V la 24V ? Fiindcă acolo cred că puteai greși la conexiuni.Ai putea face o schiță pe hârtie cu ce ai făcut acolo și s-o fotografiezi ? Asta, ca să nu pierzi timpul desenând cu Paint Am deconectat doi contacti de la secundar si tot se incinge, adica pe "0" si pe "24". Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum