Florin berdila Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Deci merge si pe redresor si acolo se leaga doua diode de plus si doua de minus in acea schema?Deci merge si pe redresor si acolo se leaga doua diode de plus si doua de minus in acea schema? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Păi normal că merge și la redresor.Poți folosi și-o punte trifazată auto (de alternatoare) dar legi ieșirea trafului la doar două borne din cele trei de pe mijloc, plusul și minusul rămân tot alea Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 5, 2014 Partajează Postat Decembrie 5, 2014 Domnule Validaie am patru diode de plus pot alimenta doua dintre ele invers ca sami scoata minus sau afecteaza dioda am gasit la un generator si toate sunt de plus datimi va rog un sfat Link spre comentariu
Nostalgic Postat Decembrie 5, 2014 Partajează Postat Decembrie 5, 2014 Le poti inversa dar trebuie sa fie izolate(plusurile) una de alta, adica: minusurile impreuna si fiecare plus la cite o borna a secundarului.Celalalt grup de diode de plus (plusurile sint iesirea de tensiune redresata- minusurile se leaga unde ai legat plusurile de la grupul anterior). http://lordimg.com/image/xZ Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 5, 2014 Partajează Postat Decembrie 5, 2014 Ma gandeam sa nu se arda sau altceva multumesc mult Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17 Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Cu 8,4V nu ai tensiune suficientă de încărcare, ai nevoie de minim 10V după redresare, ca tensiunea finală de încărcare a acumulatorului să ajungă la măcar 14,4V. Pentru Florin Berdilă: Las-o așa, că variația aia nu face probleme, mai bine încarci cu tensiune ceva mai mică decât prea mare.Oricum la 11,4V care îți rămân după redresare, tensiunea de vârf e totuși de circa 16V, deci acumulatorul ajunge în final la 16V dacă-i lași cei 14,4V la borne. vreau sa imi dau seama ce este defect.tensiune la priza am 193-206V.tensiune la iesirea redresorului este cum am zis intre 8.4-9.5V.redresorul acesta acum imi poate incarca un acumulator auto?cand bag un acumulator gol la incarcat,pentru 5 min,acumulatorul trage curent-imi arata ampermetrul de la redresor(se misca acel ac) si se incalzeste moderat puntea redresoare.dupa vreo 5 min acul ampermetrului scade progresiv spre 0 si nici puntea redresoare nu se mai incalzeste. mai lucreaza atunci redresorul ?il las asa vreo 3 ore masor tensiunea bateriei conectata la clesti si am 12,90 v. redresorul e defect?cum imi pot da seama cu aparatul de masura daca mai incarca ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Pune adresa la profil ca nu este DNA-ul aici. Pentru bucuresteni prefer sa sa fac masuratori gratuite decat sa raspund ca floraresele ghicitoare. Pune un electrolitic de 1000micro/25v pe clesti si masoara tensiunea fara sarcina/acumulator. Apoi un bec de 24v/5w sau 2 in serie de 12V pe acel condensator si masoara din nou tensiunea. Masoara pe rand fiecare dioda din punte si vezi sa ai valori egale. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Ai și tensiunea rețelei mică, și redresorul poate are și el tensiunea în secundar ceva mai mică. Ambele cumulate dau rezultatul de mai sus. Acumulatorul practic nu mai ia curent atunci când tensiunea lui s-a stabilizat la acei 13V la borne. Dacă aveai măcar un Volt sau doi în plus.....alta era situația. Dar nu ai pus măcar o poză cu minunăția aia de redresor.... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 (editat) Stau si ma minunez cite pagini s-au scris pentru un amarit de redresor.Cu un traf cu miezul cu sectiunea mai generoasa(15-16cm2) bobinat in secundar cu sirma de CuEm cu diametrul de cel putin 3mm,o punte redresoare de cel putin 25A,/50-100V,o rezistenta de din sirma de kantal sau nichelina,de citiva ohmi,pentru a putea regla curentul de incarcare, ai un redresor bun si rezistent(cu conditia sa nu pui iesirea in scurt).Colegul @flomar a postat o schema cit se poate de simpla,mai simpla nu se poate. Editat Decembrie 11, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17 Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 domnule geo 53 bn,nu toti ne pricepem sa bobinam in secundar.aici era vorba de un redresor cumparat,care trebuie reparat.am inteles ca se poate face altul,dar pe acesta il arunc?l am folosit de cateva ori doar. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 (editat) domnule geo 53 bn,nu toti ne pricepem sa bobinam in secundar.aici era vorba de un redresor cumparat,care trebuie reparat.am inteles ca se poate face altul,dar pe acesta il arunc?l am folosit de cateva ori doar. Pai nu zice nimeni sa arunci traful(chiar daca e defect).Un bobinator i-ti va spune cu exactitate daca traful este bun sau rau.Alimentindu-l( in cazul in care traful este bun) o sa vada daca tensiunea de iesire este de cel putin 15-16V,tensiune suficienta pentru incarcarea unui acumulator.Daca tensiunea este mai mica 15V ,se vor mai adauga citeva spire pentru ca tensiunea sa aiba cel putin 15V,preferabil 16V.Daca traful este ars,bobinatorul ti-l va bobina.Restul e floare la ureche,schema postata de colegul @flomar fiind extrem de simpla si fiabila. Editat Decembrie 11, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17 Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Pai nu zice nimeni sa arunci traful(chiar daca e defect).Un bobinator i-ti va spune cu exactitate daca traful este bun sau rau.Alimentindu-l( in cazul in care traful este bun) o sa vada daca tensiunea de iesire este de cel putin 15-16V,tensiune suficienta pentru incarcarea unui acumulator.Daca tensiunea este mai mica 15V ,se vor mai adauga citeva spire pentru ca tensiunea sa aiba cel putin 15V,preferabil 16V.Daca traful este ars,bobinatorul ti-l va bobina.Restul e floare la ureche,schema postata de colegul @flomar fiind extrem de simpla si fiabila. pai la iesirea din traf ,pana in puntea redresoare ,am 10,5V.dar si la priza am max 206V.inainte, la iesirea din redresor aveam cel putin 12V.Am alimentat un electromotor,am ars siguranta,si de atunci nu mai nerge bine.pai traful nu e ars,imi dau seama dar de ce am doar 8V?ce ar putea sa fie stricat? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 (editat) pai la iesirea din traf ,pana in puntea redresoare ,am 10,5V.dar si la priza am max 206V.inainte, la iesirea din redresor aveam cel putin 12V.Am alimentat un electromotor,am ars siguranta,si de atunci nu mai nerge bine.pai traful nu e ars,imi dau seama dar de ce am doar 8V?ce ar putea sa fie stricat? Ai putea avea citeva spire in scurt in secundar.Traful alimentat de la retea,cu secundarul liber(fara sarcina)nu se incalzeste dupa un timp? Daca se incalzeste, inseamna ca ai un scurt in secundar,de aici si tensiunea mica ,de doar 8V. Editat Decembrie 11, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 (editat) Un traf de redresor cu o singură spiră în scurt, ar lua foc rapid. Ca să nu mai ai dubii, schimbă puntea cu una nouă de 25A, nu costă mult.Verifică contactele dintre cabluri și clemele crocodil să nu fie corodate, cel mai bine le cositorești.Eventual schimbi cablurile cu unele noi, de minim 1,5mmp secțiune. Am văzut redresor cumpărat cu cablurile spre baterie întrerupte, erau ceva mai groase decât cele de căști audio și costase 120 Lei acum câțiva ani.Pune totuși o poză cu rezoluție redusă a redresorului demontat, să vedem ce ai acolo, poate observăm ceva.... Editat Decembrie 11, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17 Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Ai putea avea citeva spire in scurt in secundar.Traful alimentat de la retea,cu secundarul liber(fara sarcina)nu se incalzeste dupa un timp? Daca se incalzeste, inseamna ca ai un scurt in secundar,de aici si tensiunea mica ,de doar 8V. nu am desfacut carcasa in timp ce functioneaza pt a verifica,dar a stat alinentat si 24h.daca ar avea cateva spire in scurt,ce se poate face ? Un traf de redresor cu o singură spiră în scurt, ar lua foc rapid. Ca să nu mai ai dubii, schimbă puntea cu una nouă de 25A, nu costă mult.Verifică contactele dintre cabluri și clemele crocodil să nu fie corodate, cel mai bine le cositorești.Eventual schimbi cablurile cu unele noi, de minim 1,5mmp secțiune. Am văzut redresor cumpărat cu cablurile spre baterie întrerupte, erau ceva mai groase decât cele de căști audio și costase 120 Lei acum câțiva ani.Pune totuși o poză cu rezoluție redusă a redresorului demontat, să vedem ce ai acolo, poate observăm ceva.... am sa fac o poza,interiorul arata nou. o sa schimb puntea,e o punte kbpc3510= 7 lei.mai am o rezistenta cred,inauntru,ceva mic,galben.ar putea avea legatura?nu siguranta aceea de 20A care se infige in carcasa.e ceva mic,cositorit,pe un fir. atat are in el:un traf ,ampermetrul,puntea si acea rezistenta cred. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum