Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

  • 5 luni mai târziu...

Am testat redresorul pe baterii acumulatoare si se pare ca nu isi face treaba, am scos disjunctorul acela si am pus o siguranta de 15A, puntea redresoare este de 50A, in gol la iesire are 12,x V iar pe baterie depinde se duce pana in 15,x V. Dupa incarcare bateria are 12,9 V dar cand o pui pe masina nu porneste. ampermetrul de pe redresor in timpul incarcarii sta la maxim desi e de doar 6A. Nu inteleg: traful e destul de serios, puntea redresoare e montata pe racitor, legaturile sunt corecte, lipseste oare ceva din montajul meu?

Am folosit redresorul pentru alimentarea unui compresor auto, unui trim electric motoare outboard, si a functionat ireprosabil, dar pentru incarcat baterii acumulatoare m-a dezamagit

Link spre comentariu

Citind acest topic, am o nelamurire - ce tensiune trebuie sa fie la iesirea unui redresor simplu (traf +punte)? De asemenea puntea scade tensiunea dintr-un secundar sau o creste? 

Am vazut undeva ca tensiunea la iesirea din secundar se inmulteste cu 1,4 dupa punte, practic - la mine scade dupa punte.

De asemenea stiam ca pentru incarcarea unei baterii, tensiunea trebuie sa fie mai mare decat cea a bateriei ca aceasta sa se incarce, la un redresor peste 14,4v. Ale mele au cam 15v in gol.

De altfel, daca nu ma insel, la un alternator tensiunea de iesire e peste 14v. Puteti sa-mi explicati si mie de ce?

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Am unul care mai este folosit si ca robot. La iesire din secundar am 19 si ceva volti. Dupa punte (diode de 400A) am 15,4v. Dupa parerea mea merge bine. Nu s-a stricat nici o baterie, nu a explodat nici una, unele moarte, sulfatate, le-am mai fiert cu el si au inviat, una a functionat chiar 2 ani dupa aceea cu putin adaos de electrolit. Acum cateva zile am incercat cu un transformator care scotea 13 v in gol si nu i-a facut nimic la o baterie, a ramas tot descarcata.

Pe un redresor care avea o tensiune de 18v la iesire am folosit un releu de incarcare auto model vrechi, dinacela care nu are carbunii incorporati, cu reglaj mecanic si acolo scotea 14v si ceva si a functionat bine. 

Oricum eu de obicei nu tin bateriile la incarcat 10 ore sau peste noapte, 2-3 ore, si nu stiu daca asta le scurteaza viata. Am o baterie pe masina de 8 ani (i-am schimbat electrolitul o data), abia acum da semne de ''oboseala cronica''.

Nu am citit pana acum acest topic pentru ca aveam aceste cunostinte, si nu pareau gresite.

Am avut si eu o experienta cu o punte care crestea tensiunea, restul doar o scade. Ca si aparat, folosesc multimetre din comert, mediu ca pret, ca si calitate nu stiu sa apreciez,. Cu ce ar fi cel mai indicat sa masor sa am o masuratoare mai exacta, sa nu interfereze rezistenta interna sau mai stiu eu ce? Poate nici nu am pe redresoarele alea cat zic.

 

 

 

Tot mai am nelamuriri dar de natura teoretica, care probabil sunt exhaustive si nimeni n-o sa mi le explice aici. O sa mai caut eu sa vad ce inseamna si cum se produc acele tensiuni de varf etc.

Multumesc.

Editat de tommymd
Link spre comentariu

Multumesc pentru rabdare si indrumari. 

Se pare ca am omis partea aceea si imi cer scuze.

 

O parte din acest forum este educativa, si unii dintre noi, asemenea unor generatii succesive de elevi, venim in fiecare an si punem aceleasi si aceleasi intrebari. Chiar daca avem cartile in ghiozdan pentru tot anul, nu le citim dinainte si punem aceleasi intrebari ca si cei din generatiile anterioare, cu siguranta toti am facut la fel la un moment dat.

Ma bucur totusi ca cei mai informati ca noi desi usor iritati uneori, au bunavointa sa ne indrume.

Multumesc inca o data.

Link spre comentariu

Ai citit toate cele 3 postari lungi ale mele in ordinea in care au fost facute? Asa se intelege cel mai bine ce am vrut sa subliniez eu acolo, si asa vei intelege de ce traf cu secundar de 19Vca este inadmisibil de mult pentru incarcarea unui acumulator, si te rog sa calculezi tu ce tensiune continua se obtine din acel secundar si sa te lamuresti. Cu traful ala ai nevoie de regulator neaparat.

Link spre comentariu

Daca tot m-am bagat in discutia asta poate mai aveti putina rabdare cu mine.

Ce am inteles: la iesire transformator 12v - > 12/0,707=16,9v - > diode - > -2,4v = 14,5v la bornele acumulatorului.  Asa e sau recitesc?

 

Alte intrebari daca aveti amabilitatea sa-mi raspundeti:

1. Daca am fix 14,4v sau mai putin (eventual printr-un regulator) si uit redresorul pornit, la un moment se va ajunge la un echilibru si totul e sigur sau: 1 va fierbe bateria; 2 se va arde redresorul?

 

2. Din ce stiu eu transformatorul se va incinge la inceputul incarcarii cand bateria absoabe curent mai mult si ulterior va scadea valoarea curentului absorbit si se va raci si transformatorul si puntea, asa e? Mi-a ars cineva unul chiar daca avea siguranta dupa cum mi-a indicat Dl. Validae (nu e bine sa imprumuti scule) si ma gandeam sa-i pun un termostat. Cam pana la ce temperatura la suprafata as putea sa-l las?

 

3. Dumneavoastra pentru ce tensiune de retea socotiti primarul? Eu le calculez tot pentru 240v.

 

Multumesc!

Link spre comentariu

Da ai inteles bine situatia cu un traf de 12Vca, cu mentiunea ca tensiunea care pica pe puntea redresoare nu este fixa ci depinde de curentul care trece prin punte, si deci de curentul tras de catre acumulator, 2,4V e cam mult pentru o punte redresoare pe siliciu, dar in principiu este suficient un traf de 12Vca si o punte redresoare pentru a realiza un redresor relativ rapid, adica nu se va lasa pe termen lung pe acumulator pentru ca nu exista stabilizare a tensiunii, dar cateva zeci de minunte, ar trebui sa fie suficient cat sa te scoata din necaz, apoi preia alternatorul daca functioneaza corect.

 

1. Cu regulator care sa stabilizeze tensiunea la o valoare fixa, nu mai este o problema lasarea redresorului pe termen lung, acumulatorul nu poate fierbe pentru ca nu se poate incarca mai sus decat este tensiunea stabilizata de catre regulator, adica se atinge un punct de echilibru unde tensiunea este mentinuta la acelasi nivel, iar curentul tras de acumulator este foarte mic sau tinde catre 0.

 

2. Intr-adevar curentul cel mai mare este la inceputul incarcarii, deci si stresul pe traf este cel mai mare in acel punct, pe masura ce tensiunea la bornele acumulatorului creste, curentul tras de acesta scade, deci si stresul pe transformator scade, acuma nu stiu daca se va raci, depinde cat de generos este dimensionat, dar oricum dupa ce acumulator se va fi incarcat, traful va functiona la un regim apropiat de mersul in gol. Referitor la traful tau de redresor, siguranta nu este garantia protectiei transformatorului, ci mai degraba o protectie in caz de avarie grava ( adica sa nu-ti ia foc ), adica siguranta intervine atunci cand deja s-a produs inevitabilul, adica traful s-a ars, si pocneste siguranta ca sa protejeze priza/cablul. Poti folosi fie un termocuplu din ala cum au aparatele de sudura ( parca termocuplu sau termostat ii zice ), care este fixat pe traf si la o anumita temperatura decupleaza alimentarea trafului, unul pe la 80-90*C ar trebui sa fie ok, ori folosesti siguranta termica, aceea trebuie fixata pe bobinaj cumva, sa existe un transfer termic cat mai bun intre bobinaj si siguranta, si cand se atinge un anumit prag siguranta se arde, probabil o siguranta de 90-100*C si cca 3A ar trebui sa fie in regula.

 

3. Asta cu tensiunea de la retea e subiectiva, reteaua electrica e oricum numai constanta sau stabila nu e, fie faci masuratori repetate in mai multe intervale pentru a stii cam in ce plaje variaza reteaua si mergi pe o medie, fie mergi pe valoarea standard de 230.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...
Vizitator bassmafya17

buna seara,vreau sa va intreb si eu in cazul unui redresor simplu,Einhell,se poate monta un beculet,sau led ceva care sa lumineza atunci cand bateria incarca si sa se opreasca atunci cand bateria a terminat de incarcat?

Link spre comentariu

buna seara,vreau sa va intreb si eu in cazul unui redresor simplu,Einhell,se poate monta un beculet,sau led ceva care sa lumineza atunci cand bateria incarca si sa se opreasca atunci cand bateria a terminat de incarcat?

cel mai  usor sa folosesti un releu de incarcare auto ..si becu sau led-ul o sa fie conectat pe conectorul df (bobina de excitatie alternator )si poti sa folosesti sa ti decupleze acumulatorul dupa ciclul de incarcare conectand un releu auto in paralel cu acel bec sau led 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări