Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Dacă ai conectat totul ca-n acel desen, e corect. Se poate să fi legat greşit primarul, fiindcă acela are prize de corecţie a tensiunii primare.

Sau ai puntea în scurtcircuit, deşi ai spus că se încinge şi cu secundarul deconectat de la punte.Pune o poză de aproape (cât mai clară a legăturilor la bornele primarului.

Link spre comentariu

Dacă ai conectat totul ca-n acel desen, e corect. Se poate să fi legat greşit primarul, fiindcă acela are prize de corecţie a tensiunii primare.

Sau ai puntea în scurtcircuit, deşi ai spus că se încinge şi cu secundarul deconectat de la punte.Pune o poză de aproape (cât mai clară a legăturilor la bornele primarului.

Nu am redresorul acasa, abia Marti ma pot juca cu el, dar mai inapoi am cateva poze cu transformatorul. Primarul este legat la pinii 220 si la 0, am masurat voltajul la pinul +5% si aveam 247V, iar la _ 5% aveam 205V. Nu am nici o siguranta pe acest circuit, doar un intrerupator, 

Cum as putea verifica transformatorul sa stiu daca mai este bun?

Puntea redresoare am verificat_o si era ok, dar am sa o schimb pentru orice eventualitate si pusa pe un radiator de racire.

Link spre comentariu

După cele scrise de tine, ai legat şi primarul bine. Deconectează transformatorul complet şi alimentează-l la reţea în gol.Măsoară-i tensiunile din secundar şi vezi dacă se mai încălzeşte.Dacă şi aşa se încălzeşte ai un scurtcircuit, fie în primar, fie în secundar.În secundar se poate produce un scurtcircuit dacă ai intervenit prin rebobinare şi ai zgâriat accidental sârma de bobinaj, sau ai lovit două spire încrucişate.Pe partea de primar, se poate să fi ţinut traful iniţial într-un loc rece (afară, îtr-o magazie, etc.) şi l-ai alimentat la reţea imediat după aducerea în casă, când pe suprafaţa rece a spirelor se produce condens. Am distrus astfel un polizor unghiular perfect funţional, când din grabă l-am luat de afară din portbagajul maşinii (iarna) şi l-am folosit imediat să tai un şurub din baie.A durat câteva secunde până s-a ales praful de rotor  :tryre

Link spre comentariu

Transformatorul nu a fost lovit, a fost tinut in magazie dar l_am alimentat la retea dupa 3 zile de tinut la cald. Posibil sa fie in scurt primarul desi la prima pornire functina bine, acum nu se mai aude nimic doar se incalzeste imediat.

Am sa deconectez secundarul si daca se incalzeste va fi bun doar de fier vechi, nu_i asa?

Link spre comentariu

Am verificat traful si nu are nimic, era de vina puntea redresoare (10A) pe care am schimbat-o cu una de 50A montata si pe un radiator, nu se mai incalzeste si functioneaza normal, dar pe partea de 12V am masurat si am la clesti 23V, iar partea de 24V masurat la clesti am 46,2V. Martorul acela si protectia nu functioneaza la suprasarcina sau scurt, topeste tot ce intervine intre clesti( a topit un fir de 1,5mm litat).

Pentru al aduce in valorile de 13,8V si respectiv 25,5V trebuie sa mai scot spire din secundar. asta nu inseamna ca mai creste amperajul? Acumulatorii nu fierb daca sunt incarcati cu amperaj mare? As vrea o incarcare lenta a acumulatorilor, cum as putea face asta? Sau se poate face ceva de reducere a voltajului in valorile date fara a mai fi nevoie de scos spire din secundar?

Editat de ycc13as
Link spre comentariu

Reducand numarul de spire nu afectezi decat tensiunea, nu si curentul. Poti apela la un regulator serie pentru  reduce tensiunea la nivelul dorit.

Regulator serie?????? se gaseste in comert sau trebuie sa il fac, ce implica asa? (te rog ai rabdare cu mine)

Cum ar fi mai bine sa scot spire? sau  regulatorul serie?

Link spre comentariu

Ambele variante sunt functionale, si ambele presupun avantaje si dezavantaje, scoaterea unui numar de spire de la traf are avantajul evident al simplitatii, dar dezavantajul este un redresor obtinut destul de elementar, fara limitare, fara precizie a tensiunii de incarcare, diodele din punte vor trebui sa reziste la curenti de varf foarte mari, incarcarea va trebui monitorizata si oprita manual la atingerea unui prag dorit, colac peste pupaza depinzi foarte mult de variatiile retelei. Varianta cu regulator serie combate cam tot din dezavantaleje descrise mai sus, ai o tensiune fixa aleasa, ai o limitare de curent mai mult sau mai putin precisa deci curentul maxim nu poate ajunge decat pana la o anumita valoare aleasa ( sau oricum in jurul ei ), deci regim de functionare mai bun pentru puntea redresoare, nu te mai intereseaza variatiile retelei deoarece regulatorul tocmai asta face, adica ofera o tensiune stabilizata, si numai ai nevoie sa monitorizezi incarcarea, totusi toate astea au si un pret, in primul rand faptul ca nu mai e ceva la fel de simplu ca scoaterea unui numar de spire, apoi daca regulatorul este liniar atunci disipatia mare este un alt dezavantaj, deci vei avea nevoie de un radiator destul de mare pentru acel regulator...Tu alegi ce faci, daca vrei sa mergi cu regulator atunci acceseaza topicul cu scheme alimentatoare si vezi ca sunt chiar in prima postare niste scheme, citeste atent descrierile si daca ceva te intereseaza, spune ce.

Link spre comentariu

M-a atras schema facuta de tine(Marian) si anume (LM317 3,5A+Iadj

Este vorba despre un regulator cu LM317 care ofera posibilitatea ajustarii curentului intre cca 0,15-3,5A, tensiunea este ajustabila ca de obicei intre 1,25-30Vcc. Bonus monitorizare curent pentru afisaj digital cu PIC)

Dar este mult prea complicata pentru mine. Am sa incerc ce a scris Relav si sa mut firul de la "0" la "-5%" poate se slabeste curentul indus in secundar si implicit voltajul la clesti, iar daca nu merge, am sa mai scot cateva spire din secundar.

Link spre comentariu

Va multumesc, am rezolvat problema, pana la urma am scos cateva spire din infasurarea pentru 12V si acum am la clesti fix 13,8V, iar sarma care am scos-o am rebobinat_o la partea de 24V iar acum am la clesti 26V. Disjunctorul l_am scos si am montat o siguranta de 30A. Am sa_i fac o proba si pe acumulatori sper sa nu ma dezamageasca redresorul. Din nou va multumesc, numai bine!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Dacă ai ,,la clești,, în gol 14V, atunci bateria se va încărca până pe la 19,7V dacă între timp nu a explodat sau nu i-au sărit capacele.Va trebui supravegheată des încărcarea.

Dacă la bornele redresorului ai în gol 12V atunci tensiunea finală a bateriei va fi de 16,9V. Bateria ridică tensiunea medie măsurată a redresorului până la valoarea de vârf a tensiunii în gol. 

Practic se comportă ca un condensator de mare capacitate. Am mai repetat asta, cine înțelege face cum trebuie, cine nu.... face cum vrea.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări