subsemnatul2012 Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 Salutare!Nu sunt nici macar incepator in domeniu,dar va cer ajutorul.Am confectionat un redresor dintr-un transf si o punte redresoare.Transf scoate 15 v pe partea de ca ,puntea este de 50a la 1000vRedresorul scoare pe cc 14v..Spuneti-mi ce condensator ar fi bine sa ii montez pe partea de iesire redresor?Ms ! Link spre comentariu
zal Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 (editat) Toate bune şi frumoase, dar nu ne dai şi alte detalii, ca curentul din secundar, altfel poţi pune orice capacitate de la 100uF la 100.000uF, la 25V minim. 15Vca, redresaţi şi filtraţi dau cam +21V în gol. Atenţie ce punte e aia, sînt nişte pocnitori cu terminale din sîrmă subţire pe piaţă, dacă ţin 10% din curent eşti norocos. Editat Mai 1, 2014 de zal Link spre comentariu
Marian Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 1.-15Vca este mult prea mult pentru redresor auto fara regulator. Nimic bun nu poate iesi din combinatia asta pe termen lung. 2.-Nu este nevoie de nici un condensator pus dupa redresare, este complet inutil condensatorul atunci cand tensiunea este folosita pentru incarcarea de acumulatori auto, direct fara regulator, nu gasesti tu condensator care sa se poata compara cu acumulatorul, si nici nu este nevoie. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Mai 1, 2014 Autor Partajează Postat Mai 1, 2014 DETALII TEHNICE; Traf :primar 15v ca secundar 14v cc cond sec 6 mm Cine imi face un regulator ? Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 Nu ai nevoie neapărat de regulator acolo, scoate spire din secundar până ajunge la o tensiune secundară de maxim 12,5 -13V (alternativ). Era bine dacă prevedeai nişte prize de reglaj pe înfăşurarea primară, se pot face şi pe secundar, dezavantajul este că pe secundar lucrezi cu nişte curenţi mari faţă de primar. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Mai 1, 2014 Autor Partajează Postat Mai 1, 2014 (editat) Scot eu spire,dar nu sunt meserias(cu toate ca nu este greu,masor tensiunea de iesire).Ma face tensiunea din primar care nu este constanta.Cum fac sa nu ma insel ca sa nu ii stric secundarul? Editat Mai 1, 2014 de subsemnatul2012 Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 Măsoară tensiunea reţelei si apoi pe cea secundară.Împarţi apoi valoarea tensiunii reţelei la cea secundară şi afli raportul de transformare, adică câţi volţi din tensiunea primară dau un volt în secundar. Vei vedea că o fluctuaţie de circa 15V în primar vor duce la modificarea cu 1V în primar. Ştiu că sunt cazuri în care tensiunea fluctuează şi cu 30-40V, dar sunt cazuri rare. Ia în calcul tensiunea maximă a reţelei când calculezi secundarul, o eventuală scădere a tensiunii reţelei nu dăunează la încărcarea acumulatorului, va scădea tensiunea secundară si implicit curentul de încărcare. Link spre comentariu
zal Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 În enunţul problemei nu a pomenit că e vorba de un redresor ptr încărcat acumulatori, putea fi vorba şi de un mic alimentator ptr un radio de buzunar. Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 Aşa e, dar nici nu a negat asta când marian a spus că e mult 15V pentru un redresor auto. Dacă voia să vorbească de un alimentator oarecare, nu cred că se exprima prin cuvântul redresor, care de obicei e asociat cu încărcătoarele de acumulatori auto-moto. Link spre comentariu
zal Postat Mai 2, 2014 Partajează Postat Mai 2, 2014 Redresor e un termen dinaintea apariţiei automobilului, e impropriu folosit în acest domeniu, dar asta-i moda, greu de corectat. O exprimare mai precisă e mai folositoare şi nu e grea deloc: redresor auto. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Mai 2, 2014 Autor Partajează Postat Mai 2, 2014 Este un redresor auto. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Mai 4, 2014 Autor Partajează Postat Mai 4, 2014 Ptr scaderea curentului din secundar ce metode sunt?Sa zicem ca nu inlocuim conductorul din secundar,il lasam pe cel care este.Ms ! Link spre comentariu
Marian Postat Mai 4, 2014 Partajează Postat Mai 4, 2014 Nu sunt sigur de ce ai dori sa scazi curentul de la secundar dar asta se poate face folosind un conductor mai subtire, sau un regulator serie dupa, cu limitare de curent, sau empiric o rezistenta de putere inseriata catre acumulator, rezistenta calculata ca la leduri, curentul limitat in functie de diferenta dintre tensiunea dorita pe acumulator si cea de varf prezenta dupa redresare. Link spre comentariu
alibiduda Postat Mai 4, 2014 Partajează Postat Mai 4, 2014 Pentru scaderea tensiunii cu 1-2V fara sa modifici transformatorul mai poti inseria cateva diode cu acumulatorul bineinteles care sa reziste la curentul maxim debitat de transformator. Dar cea ma santoasa solutie e sa scoti cateva spire mai ales daca transformatorul este mare nu ai de scos multe, nr de spire/volt fiind destul de mic. Cat despre scaderea curentului nu vad nici o metoda simpla si sigura care sa se preteze la incarcarea acumulatorului. O incarcare eficenta a acumulatorului este de 10C adica daca acumulatorul este de 50Ah o incarcare cu un curent 5A timp de 10ore este ideala. In functie de asta poti vedea daca curentul debitat de transformatorul tau este suficient sau prea mare. Oricum se pote jongla in jurul acestei formulle de calcul destul de mult in cazul acumultorilor cu plumb. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Mai 4, 2014 Autor Partajează Postat Mai 4, 2014 Tocmai aici este problema.Am un curent mult mai mare la iesirea de pe secundarul transf,decat trebuie la incarcarea unui acumulator.Asta face ca electrolitul sa scoata bule,chiar sa isi si mareasca volumul si apoi IN final chiar duce si la distrugerea acum auto.De asta intrebam,fara sa sch conductorul din secunda,este o alta metoda d elimitare a curentului? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum