Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Toate bune şi frumoase, dar nu ne dai şi alte detalii, ca curentul din secundar, altfel poţi pune orice capacitate de la 100uF la 100.000uF, la 25V minim.

15Vca, redresaţi şi filtraţi dau cam +21V în gol.

Atenţie ce punte e aia, sînt nişte pocnitori cu terminale din sîrmă subţire pe piaţă, dacă ţin 10% din curent eşti norocos.

Editat de zal
Link spre comentariu

1.-15Vca este mult prea mult pentru redresor auto fara regulator. Nimic bun nu poate iesi din combinatia asta pe termen lung.

 

2.-Nu este nevoie de nici un condensator pus dupa redresare, este complet inutil condensatorul atunci cand tensiunea este folosita pentru incarcarea de acumulatori auto, direct fara regulator, nu gasesti tu condensator care sa se poata compara cu acumulatorul, si nici nu este nevoie.

Link spre comentariu

Nu ai nevoie neapărat de regulator acolo, scoate spire din secundar până ajunge la o tensiune secundară de maxim 12,5 -13V (alternativ). 

Era bine dacă prevedeai nişte prize de reglaj pe înfăşurarea primară, se pot face şi pe secundar, dezavantajul este că pe secundar lucrezi cu nişte curenţi mari faţă de primar. 

Link spre comentariu

Măsoară tensiunea reţelei si apoi pe cea secundară.Împarţi apoi valoarea tensiunii reţelei la cea secundară şi afli raportul de transformare, adică câţi volţi din tensiunea primară dau un volt în secundar. Vei vedea că o fluctuaţie de circa 15V în primar vor duce la modificarea cu 1V în primar. Ştiu că sunt cazuri în care tensiunea fluctuează şi cu 30-40V, dar sunt cazuri rare. Ia în calcul tensiunea maximă a reţelei când calculezi secundarul, o eventuală scădere a tensiunii reţelei nu dăunează la încărcarea acumulatorului, va scădea tensiunea secundară si implicit curentul de încărcare.

Link spre comentariu

Aşa e, dar nici nu a negat asta când marian a spus că e mult 15V pentru un redresor auto. Dacă voia să vorbească de un alimentator oarecare, nu cred că se exprima prin cuvântul redresor, care de obicei e asociat cu încărcătoarele de acumulatori auto-moto.

Link spre comentariu

Nu sunt sigur de ce ai dori sa scazi curentul de la secundar dar asta se poate face folosind un conductor mai subtire, sau un regulator serie dupa, cu limitare de curent, sau empiric o rezistenta de putere inseriata catre acumulator, rezistenta calculata ca la leduri, curentul limitat in functie de diferenta dintre tensiunea dorita pe acumulator si cea de varf prezenta dupa redresare.

Link spre comentariu

Pentru scaderea tensiunii cu 1-2V  fara sa modifici transformatorul mai poti inseria cateva diode cu acumulatorul bineinteles care sa reziste la curentul maxim debitat de transformator. Dar cea ma santoasa solutie e sa scoti cateva spire mai ales daca transformatorul este mare nu ai de scos multe, nr de spire/volt fiind destul de mic.

Cat despre scaderea curentului nu vad nici o metoda simpla si sigura care sa se preteze la incarcarea acumulatorului.

O incarcare eficenta a acumulatorului este de 10C adica daca acumulatorul este de 50Ah o incarcare cu un curent  5A timp de 10ore este ideala. In functie de asta poti vedea daca curentul debitat de transformatorul tau este suficient sau prea mare. Oricum se pote jongla in jurul acestei formulle de calcul destul de mult in cazul acumultorilor cu plumb.

Link spre comentariu

Tocmai aici este problema.Am un curent mult mai mare la iesirea de pe secundarul transf,decat trebuie la incarcarea unui acumulator.Asta face ca electrolitul sa scoata bule,chiar sa isi si mareasca volumul si apoi IN  final chiar duce si la distrugerea acum auto.De asta intrebam,fara sa sch conductorul din secunda,este o alta metoda d elimitare a curentului?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări