Ion_Bumbu Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Cifre , virgule, imnultiri, impartiri... deja se lasa cu dureri de cap. Ia compasul, trage cercul si fa un diametru, adica linia aia ce trece fix prin centrul cercului, acolo unde e punctul facut de virful acului compasului si atinge 2 puncte diametral opuse pe cerc. Daca ai un echer de 90 grd mai fa un diametru la 90 grd de primul, daca nu fa bisectoarea unghiului de 180 grd conform metodei prezentate in filmulet si trage inca un diametri la 90grd. Ai deja 4 centre de gauri. Fa bisectoarele intre 2 raze alatruate, raza e 1/2 din diametru, intre ele ai 90 grd. Bisectoarea o aflii cu metoda compasului: https://www.youtube.com/watch?v=bJ8mTwg-o9c Ai in felul asta cele 8 gauri. Acum pune`te si FA DRACULUI FLANSA AIA NENOROCITA PINA NU INCEPE CAMPANIA DE RECOLTAT! Grig Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Daca aveti de marcat 8 gauri, trasati initial un cerc pe care vor fi centrele gaurilor, trasati un diametru si cu compasul determinati punctele unui alt diametru perpendicular pe el si astfel determinati la intersectia dintre diametre si cercul cu centrele gaurilor 4 din cele 8 gauri acum mai ramane sa determinati tot cu compasul mijlocul distantei intre cele doua diametre perpendiculare unul cu celalalt si sa determinati astfel celelalte 4 gauri. Daca nu este suficient de clara expunerea, o sa incerc sa va desenez. P.S. Acum am vazut ca d-l Ion Bumbu a descris aceiasi metoda. Editat Aprilie 11, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Cercuri, echere, bisectoare, unghiuri ... Demonteaza cealalta roata, pune o foaie de carton pe ea, ciocaneste usor la gauri ca sa lase urme, lipeste foaia pe bucata ta de fier si da gaurile. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Poate nu mai trebuie sa desenez, segmentul din demostratie este in cazul discutat diametrul Editat Aprilie 11, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Cercuri, echere, bisectoare, unghiuri ... Demonteaza cealalta roata... Eu nu zic ca n`ai dreptate insa is 2 mici probleme: 1. Ai vazut cam cum arata o flansa de roata la un 650 care probabil e facut inainte de 89 mai ales tinind cont de ce`a patit cealalta? In aia nu mai poti pune nici o baza s`o iei ca reper . 2. Roata de 650 e un picut mai mare si ceva mai dificil de demontat decit la o Dacie! Mai bine o durere de cap de calcule decit una de spate de la dat jos roata mai ales ca la trasat singurul periocol e sa te intepi cu compasul, dincolo... Grig Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 pentru domnu Miron las ruga mult sami faca daca nui cu suparare acel desen Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Salut, O sa fiu din nou antipaticul de serviciu............daca vreti sa se finalizeze discutia asta,desi ma indoiesc ca se va intampla asta,date fiind antecedentele domnului Florin,va recomand sa va urcati in masina si sa mergeti sa-i trasati omului flansa...........ce echer,dom-le'?Sa-si dea cu el peste degete?Compasul...........in mod cert s-ar intepa cu el in trompeta............. Alex Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Pai munca e pentru tractoare,nu pentru domn inginer. Link spre comentariu
NICA Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Salut, O sa fiu din nou antipaticul de serviciu............daca vreti sa se finalizeze discutia asta,desi ma indoiesc ca se va intampla asta,date fiind antecedentele domnului Florin,va recomand sa va urcati in masina si sa mergeti sa-i trasati omului flansa...........ce echer,dom-le'?Sa-si dea cu el peste degete?Compasul...........in mod cert s-ar intepa cu el in trompeta............. Alex Ai dreptate,e deja balacareala... Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Primul pas, trasati cercul pe care se inscriu centrele celor 8 gauri trasati primul diametru luati in varfurile compasului o distanta ceva mai mare decat raza si trasati segemente de cerc in ambele semicercuri atat din punctul A cat si din punctul B. unind intersectiile acestor segmente, obtineti trasarea unui diametru perpendicular pe primul si marcarea a 4 dintre gauri(A, B, C si D) pentru a localiza celelalte 4 gauri folositi prezentarea din clipul de mai sus,,Bisecting an Angle" adica desenarea bisectoarei(impartirea in doua a unghiului) unghiului Editat Aprilie 11, 2016 de miron1947 Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Ia bucata de tablă-discul-îl suprapui pe jantă-pe interior-și însemnezi unde vine un prezon.Dai prima gaură în disc,apoi cu un șurub de diametrul prezonului fixezi discul de jantă.Însemnezi unde vine prezonul 2,apoi dai gaura.Pui discul pe jantă cu două șuruburi de diametrul prezonului.Însemnezi unde vine gaura 3.Și tot așa până la ultima gaură.Cu șablon există riscul să "te fure",nu "pupă"la toate prezoanele și atunci ce faci?Te apuci de ovalizat?Atenție la încă o problemă,anume la sudarea discului pe jantă,deoarece apar tensiuni.Oricum janta aia o să fie dezechilibrată.P.S.La tractoare nu există ITP?Deoarece cu asemenea modificări se pune în pericol siguranța circulației. Editat Aprilie 11, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Ia bucata de tablă-discul-îl suprapui pe jantă-pe interior-și însemnezi unde vine un prezon.Dai prima gaură în disc,apoi cu un șurub de diametrul prezonului fixezi discul de jantă.Însemnezi unde vine prezonul 2,apoi dai gaura.Pui discul pe jantă cu două șuruburi de diametrul prezonului.Însemnezi unde vine gaura 3.Și tot așa până la ultima gaură.Cu șablon există riscul să "te fure",nu "pupă"la toate prezoanele și atunci ce faci?Te apuci de ovalizat?Atenție la încă o problemă,anume la sudarea discului pe jantă,deoarece apar tensiuni.Oricum janta aia o să fie dezechilibrată.P.S.La tractoare nu există ITP?Deoarece cu asemenea modificări se pune în pericol siguranța circulației. Andrei! Vezi ca @ miron 1947 a explicat destul de clar cum se poate imparti circumferinta unui cerc in mai multe parti egale(numar par) folosind o metoda simpla. Cind eram elev in clasele V-VIII proful de marematica ne-a invatat cum se poate imparti circumferinta unui cerc in mai multe parti egale prin metoda prezentata de @ miron1947. Ce-ti trebuie e un compas pentru tarsat pe metale, ac de trasat,un liniar un punctator si un ciocan. Atit. Cifre , virgule, imnultiri, impartiri... deja se lasa cu dureri de cap. Ia compasul, trage cercul si fa un diametru, adica linia aia ce trece fix prin centrul cercului, acolo unde e punctul facut de virful acului compasului si atinge 2 puncte diametral opuse pe cerc. Daca ai un echer de 90 grd mai fa un diametru la 90 grd de primul, daca nu fa bisectoarea unghiului de 180 grd conform metodei prezentate in filmulet si trage inca un diametri la 90grd. Ai deja 4 centre de gauri. Fa bisectoarele intre 2 raze alatruate, raza e 1/2 din diametru, intre ele ai 90 grd. Bisectoarea o aflii cu metoda compasului: https://www.youtube.com/watch?v=bJ8mTwg-o9c Ai in felul asta cele 8 gauri. Acum pune`te si FA DRACULUI FLANSA AIA NENOROCITA PINA NU INCEPE CAMPANIA DE RECOLTAT! Grig Bine zis Grig. Colegii care s-au ''intrecut in calcule ''care mai de care mai sofisticate,cred ca au avut darul de al baga pe bietul Florin Berdila intr-o ceata atit de deasa, incit nu cred ca o sa iasa prea curind la liman. Mai lasati mai fratilor demonstratiile savante ca nu chiar oricine e in stare sa le priceapa (exemplul de mai sus). Prezentati ceva mai simplu ca sa priceapa si cei mai slabi pregatiti la..........''botanica''. Link spre comentariu
Ali G Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Apai,eu i-am spus sa dea cu compasul,fara alte calculele,matematici,figuri geometrice. Parca vad ca-l apuca iarna cu roata inca in faza de proiect. ps. Aoleu mama. L-am citit pe domnul cu roata. Are o predispozitie la dat cu tesla-n c...ui. Editat Aprilie 11, 2016 de Ali G Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 puteti va rog sami spuneti cum ajung la rezultatu asta din formula:2*sin(452) =2*0,382=0,765 ca nu stiu sa o fac asta este , atat ma pricep cum se procedeaza Link spre comentariu
ndc74 Postat Aprilie 12, 2016 Partajează Postat Aprilie 12, 2016 Formula aia e destul de simplu de dedus. Intr-un triunghi dreptunghic unde un unghi e alfa/2 cateta opusa e jumatate din distanta care iti trebuie tie, iar ipotenuza e distanta de la centrul cercului la centrul gaurii. Acolo aplici teorema sinusului si rezulta jumatate din latura octogonului. Dar asta nu te mai intereresaza. Formula e deja calculata. Tu daca inmultesti 0.765 cu raza medie a gaurilor (de la centrul cercului mare la centrul gaurii pt prezon) vei afla direct distanta in linie dreapta intre 2 gauri successive (adica latura octgonului format de centrele gaurilor de prezoane). O poti folosi si ca verificare dupa ce aplici celelalte metode care au fost recomandate. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum