Shambala Postat Ianuarie 19, 2018 Partajează Postat Ianuarie 19, 2018 Incearca cu modificarea condensatorului si ne lamurim. Rodajul difurilor sigur va ajuta, dar in general le permite sa coboare mai jos, inspre zona pe care n-o auzi dar la putere mare v-a produs greata (sub 25hz). Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Ianuarie 19, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2018 Prea se pomeneste de multe ori ca trebuiesc nitel rodate sa se mai lase suspensiile. Mie mi-au luat 4 luni. La inceput cand il ascultam imi venea sa ascut lantul de la drujba. Dupa cateva zile de ascultat puternic procesat parca incepuse sa sune mai bine dar tot departe de ce vroiam eu era. Din a.p.d.v spuneam eu ca nu este un esec dar nici ceva care te da pe spate. Pana nu i-am dat sa zaca cu wati multi sa spumege pocalul nu a vrut sa ma incante. La tine va fi carnagiu cu doua difuri de 12 inch. Link spre comentariu
un_razesh Postat Ianuarie 20, 2018 Partajează Postat Ianuarie 20, 2018 Sincer, 12” nu ma deranjeaza. La Kenwooduri am 16”... Pe celalalt sistem, cu lampi, folosesc niste vechituri din 1969 tot cu bas de 12” insa au numai 15w cu SPL de 99 si sunt chiar ungere de suflet. Insa dupa ”miorlaieli si mironoseli” pe lampi mai simt nevoia si de ceva serios mai ales ”sonoritati” din anii 80. Cu astea pe compresie insa am o vaga impresie ca mi-am cam luat-o! Mai ales ca m-am ghidat dupa amintirile audio din tinerete...Yamaha ns 1000, Pioneer CS 730. Insa una sunt amintirile auditive din anii 80, difuzoarele de atunci si alta realitatea de astazi cu memorie scurta si ce se gaseste pe piata. O sa incerc tot ce pot cu astea pe compresie...si daca nu voi avea kick-ul dorit fac un test si pe bass reflex. „Carnagiu” este intradevar, dar numai peste 50w. Cu ocazia asta am constatat ca se misca canapeaua, caloriferele vibreaza in draci iar CD-urile ies din raft. Daca n-ar fi senzatia aia tampita cu starea de voma si durerile de cap....(Voi activa subsonic filter din amplif poate scap...) Multumesc de incurajari! Link spre comentariu
un_razesh Postat Ianuarie 22, 2018 Partajează Postat Ianuarie 22, 2018 (editat) @Shambala va multumesc tare mult si raman dator cu un spritz real! N-am crezut ca mutarea punctului de roll-off frequency de la 180 la 235 de Hz poate avea un asa mare impact. E mult mai bine acum, am si ceva kick chiar pe la 20-30w iar mediile de jos sunt ceva mai in fata. (am eliminat condul de 47 si Zobelul si am pastrat condul de 68 cu bobina de 6.82mH) Mai am de potrivit ecartul la ft joase (275Hz) si sa mut ft high la 2200 hz. O sa va mai deranjez cu o intrebare despre ecartul la ft high pentru ca am inteles ca DT 300 prefera un ecart mai generos. Multumesc inca o data! Editat Ianuarie 22, 2018 de un_razesh Link spre comentariu
Shambala Postat Ianuarie 22, 2018 Partajează Postat Ianuarie 22, 2018 Cu placere. Ca sa fie sfatul complet, lasati mediile si inaltele in pace [deocamdata] si tatonati valoarea optima la C-ul paralel de pe joase. Aveti grija ca suna diferit la volume diferite, si camera isi pune si ea amprenta. In extremis le puteti schimba pozitia in camera ca sa faceti o verificare. Feriti-va de colturi caci accentueaza basul si dau informatii pacalitoare. Link spre comentariu
un_razesh Postat Ianuarie 22, 2018 Partajează Postat Ianuarie 22, 2018 Ca amplasare la teste am mers pe pozitiile din poza, cam 1m fata de peretii din spate. E mai grav cu vibratiile din radiatoarele de incalzire... Am pus o poza si cu filtrele si interiorul (desi sunt inca pe placa, piesele pomenite mai sus sunt deconectate electric dar sunt lipite cam zdravan de placa...) Link spre comentariu
Shambala Postat Ianuarie 22, 2018 Partajează Postat Ianuarie 22, 2018 Daca vreti sa testati / modificati filtrele este absolut necesar sa le scoate afara la 2-3 m de boxe si folositi fire "de veioza" pt a le prelungi pe cele care vin de la difuzoare. Nici sa nu va ganditi sa faceti cate o modificare si apoi sa puneti filtrul la loc in boxa, pt ca pana la urma veti reusi sa stricati ceva (fie si nervii, dar suficient ca sa nu mai puteti discerne corect asupra sunetului). Sincer, din experienta. Link spre comentariu
un_razesh Postat Ianuarie 22, 2018 Partajează Postat Ianuarie 22, 2018 Va cred si stiu ca aveti dreptate insa am cam facut-o de oaie ca am intepenit ca lumea conectorii de boxe pe capacul spate. Voi da jos conectorii si scot pe-acolo sarmele de veioza..... ca n-am alta solutie. Asta e.....greseli inerente de incepator Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Plus 1! Singura metoda corecta de a incerca filtre! Mai greu cand boxa e inchisa, dar si pt aia se gasesc solutii. Eventual conectoru dubli si difurile legate direct pe conector! Singura problema e ca odata ce te apuci sa incerci, niciodata nu mai ai curajul sa bagi filtrul inauntru. Te roade intr-una SArme, punga de crocodili si punga de piese. Timp de ajungere la o schema stabila, minim 2 luni! Timp de a ajunge la o schema ok, cam 2 ore, DAR s-ar putea ca peste 2 zile sa gasesti alta varianta mai buna! Voi continua postul mai tarziu. In general pe un woofer nu ai ce cauta cu bobinoaie f mari gen 6mH-10mH decat secondate de conzi f mari. Nu incerca sa cauti caracteristici cazatoare sau un filtru de ordinul 1. Sunetul devine prea gros si prea bleg. Unora le place, altora nu. Si nu e de la filtru, e de la cum reactioneaza tot sistemul electromecanic la bobina pusa in plus. Zobel nu pune, e clar degeaba, te poti convinge si singur. Cand ai 6mH si 68u, inductanta wooferului, fie ea si de 1mH nu mai conteaza. Ce ar conta e o usoara amortiozare a varfului de impedanta de la bas reflex, pt reglarea sunetului, DAR cu mare atentie. Totodata e relativ scump de implementat si mult de lucru. Daca ai ocazia sa incerci un filtru activ sau pasiv, dar pus la nivel de linie, inaintea amplificatorului dedicat pt woofer. Vei vedea ca altfel suna! La o adica poti construi un amplif, daca te roade virusul DIY. Si un simplu lm3886 ar da roade bune, zic eu, mai bune decat un amplif + filtru pasiv de putere. AS merge pe varianta 2 in paralel, puse la tensiunea lor maxima. Sau un tda7294. Gasesti kit in comert la pret de nimic trebuie doar sa il tunezi un pic si iese ce vrei. Evident, o protectie DC, simplista. Asta ca variante simple, in rest ai de unde alege. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Poti face din proiectare un șliț pentru filtru, in incinta proprie, cu acces prin baza, sau la partea superioara/spate, acoperit cu o placa din otel waterjet, aluminiu cnc, sau whatever, etc. Chiar vad multe variante de acces la filtru, cu incinta finalizata. O alta varianta este cea in care stand-ul/baza incintei este cutie separata pentru filtru. Dar, cred ca le stim cu totii... P.S. Felicitari, chiar arata foarte misto... Link spre comentariu
un_razesh Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 (editat) @Sharky si @Nomikos multumesc pentru incurajari....insa cred ca mai bine postam de la bun inceput la sectiunea incepatori! Dvs va adresati ca unuia experimentat. Repet, sunt incepator, e primul meu proiect cap-coada de incinta pe 3 cai si initial am pornit chitit pe ideea de incinta pe compresie, infinit baffle. Ampliful folosit e un Denon POA 3000, cu semnal dintr-un pre-ceiver Revox B739 si sursa cd player Marantz CD 80. Spun ca am pornit pe ideea de compresie pentru ca EBP-ul acestui Beyma e de 55,35. Asta daca producatorii sunt corecti! Insa apropos de corectitudinea lor, aici am nevoie de ajutorul dvs: Din cate stiu peak-ul de impedanta maxima la un woofer se atinge la Fs-ul acestuia. Din cate vad pe curbele lui Beyma 12BR70, varful de imped maxima e pe la 35-36 de Hz. Nu cumva asta e fs real? ( Adica EBP de 62.5....si accepta si BR) Daca e asa....e clar ca am muncit degeaba sa tot modific FT low pe woofer jucandu-ma cu valorile conzilor cuplati cu cei 6,82mH . Incercarile mele au fost cu : initial 115 uF, apoi 68uF, urmat de 47uF si la urma 32 uF (22 + 10). Mare lucru nu s-a schimbat, sau mai bine zis nu in sensul dorit de mine.....un oarecare kick in cazul condului de 68, apoi cu celelalte variante mai multe medii de jos pe woofer si kick slabut. Dar...astazi am trecut pe bass-reflex! Am luat de la Horn...ch doua placi mdf de 18 taiate de ei la dimensiunile necesare, ceva tub pvc de 75 si un set de carote. Primele teste le-am facut azi cu porturi simple pe spatele boxelor , fara tub, gaura de 75 chioara. De la 5watti in sus incepe bubuiala! Nevasta-mea m-a taxat scurt: ” Mai, om batran te-ai apucat de boxe si de bubuiala??? Bag seama ca abia acu” iti rezolvi frustrarile din tinerete !” Acu...ce sa zic si io, cred ca se razbuna pentru faza cu infrasunetele de la primele teste. Editat Februarie 2, 2018 de un_razesh Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Sunetul ti-l faci dupa cum iti suna tie bine. Porturi nu e musai sa pui din prima. Cat pentru teste dai jos panoul cu mufele din spate si temporar ala e bas reflexul. MAi acoperi din suprafata, incerci diverse fr de acordaj si vezi cam ce suna bine. Apoi incepi sa dai gauri sa pui tuburi. Nu am inteles ca ai facut incinta inchisa. Am citit subiectul in fuga. In generl BR-ul suna mai basos, totul depinde cat de basos vrei sa sune. ASa e, la sealed, varful de impedanta e la fs. Link spre comentariu
Shambala Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Ca sa obtii basul unui BR cu o incinta inchisa e treaba grea, si adesea scumpa. Vezi suburile lui Leco. Pt un bas "decent" (din punctul sau de vedere) a fost nevoit sa foloseasca 2x18" in lazi destul de mari. Chiar cauta subiectul si citeste ca sa intelegi cam care sunt marimile implicate. LE - vad in pdf-ul lui Beyma 12BR70 ca Fs este dat exact 35Hz. Pt un Le de 1mH, 6,8mH serie este prea mare, Daca este cu miez mai scoate din el afara, lasa spre 4-4,5mH si incearca din nou. Link spre comentariu
un_razesh Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 (editat) Bine, la Claudiu un bas decent pe compresie incepe de la 20 de Hz in jos ! Deja nu-l mai auzi...doar se simte. ( sau te doare capu si experimentezi senzatii ”tari” ca in cazul meu precedent) Acum incerc sa fac bici din rahatul in care m-am varat singur ! Iar problemele mele se invart in jurul acelui Fs apoi urmeaza tuningul porturilor si la final, cireasa de pe tort...filtrele. Editat Februarie 2, 2018 de un_razesh Link spre comentariu
un_razesh Postat Februarie 3, 2018 Partajează Postat Februarie 3, 2018 (editat) Dom. Shambala, cu tot respectul, la mine in pdf-ul lui beyma 12br70 am fs de 31 si Le de 0.85. Eu parametrii din pdf-ul mentionat i-am folosit (il si atasez ca sa va convingeti). De aceea la primele postari tot intrebam cu care variante s-a lucrat pentru ca de-a lungul vremii s-au construit 3 variante de beyma 12br70. Deja m-am naucit la calcule, fiind si incepator am apelat la cei experimentati. 12BR70.pdf Editat Februarie 3, 2018 de un_razesh Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum