Vizitator l3on_rgby Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 Salutare domnilor. In viitorul apropiat voi schimba ledurile din ceasurile si consola masinii(sandero, insa e la fel ca la logan). Deoarece umblu destul de mult noaptea pe drumuri lipsite de lumina si nu sunt scurte, as dorii sa le pot regla intensitatea. Apelez la Dumneavoastra pentru sfaturi.http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/tutorial-schimbat-culoarea-la-ceasuri.html cam asa arata ceasurilesila fel doresc sa fac, insa cu led-uri rosii. La consola ar fii mai simplu sa reglez intensitatea. As adapta solutia de la ceasuri(numai sa o gaeesc). Va multumesc anticipat! Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 In primul rand ar trebui sa existe un reglaj "al masinii" Daca nu, modalitatea cea mai buna/cea mai folosita (pentru ca nu se obtine "shift" de spectru, ca la reglarea serie) este scurt si concis: PWM. Se poate face ceva si cu vechiul 555 - vezi schemele de aplicatii Link spre comentariu
Vizitator l3on_rgby Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 Masina nu are reglaj. Nu am inteles mai nimic. Sunt mai incepator. Link spre comentariu
Vizitator l3on_rgby Postat Aprilie 29, 2014 Partajează Postat Aprilie 29, 2014 http://3lectronics.com/pwm-controller-regulator-diy-555/schematic-pwm-controller-eagle/ despre asta e vorba? Se gaseste gata facut undeva? http://www.ebay.com/itm/12V-36V-Pulse-Width-PWM-DC-Motor-Speed-Switch-Controller-Regulator-12V-24V-3A-/201064676856?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item2ed0637df8 asta e? Cate smd-uri plcc2 3528 duce in 3A? Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 1, 2014 Partajează Postat Mai 1, 2014 (editat) Din cauza ca anticipam un astfel de raspuns nici nu am scris mai mult. Evident ca oamenii pot fi si incepatori, toti am fost! Problema este ca nu stiu daca vrei sa transformi threadul intr-o zona de dezbatere/invatare PWM. Totusi, ca sa nu crezi ca e rautate, voi incerca cateva explicatii scurte. Repet, insa, PWM poate fi cautat pe internet si gasesti absolut toate explicatiile, doar sa vrei si sa faci efortul. Deci: - PWM = pulse width modulation - ce inseamna defapt: un motor sau un bec etc pot fi facute sa-si modifice actiunea scazand puterea livrata. Asta se poate face in doua moduri: 1 - scazand tensiunea, ceea ce scade si curentul, ca rezultat scade si puterea cu puterea a doua proportional cu variatia tensiunii (P=UI=UUR). Problema este ca scaderea tensiunii prin regulator serie pur si simplu transforma surplusul de energie in caldura, adica risipa, incalzire, cost radiator etc 2 - cea de-a doua varianta ar fi sa dispunem un intrerupator in serie cu consumatorul si sa-l inchidem/deschidem. Daca intrerupatorul actioneaza pe frecventa mare (e vorba de un dispozitiv electronic pe post de comutator, deci poate face asta de mii de ori pe secunda) atunci inertia (mecanica si termica) vor face ca motorul sa mearga mai incet si becul sa-si scada lumina. Asta face PWMul. In plus "width" adica largime - reprezinta raportul intre timpul comutatorului inchis/deschis. Daca sta un procent mai mare inchis, becul va lumina mai tare, daca sta un procent mai mic inchis, lumina va scadea. - avantaje: randament, lipsa incalzire. Dezavantaj; complexitate. Desi din cauza complexitatii ar parea ca va costa mai mult, defapt si costul e mai mic, nu numai prin energia economisita ci si prin spatiu, greutate, radiator mic sau inexistent. - in plust, in cazul LED modulatia PWM mai este avantajoasa deoarece in timpul ON ledul are curent normal deci va avea spectru normal. Dupa aceea chiar se stinge in timpul OFF, insa ochiul nu sesiseaza decat media datorita faptului ca procesul are sute Hz pana la kHz. Ca raspuns - da, schema cu 555 pare OK, mosfetul ala (IRF...) ar permite comanda de curenti/puteri foarte mari (aproape sigur mult prea mari - overkill). Cam atat, aici, eventual ,mai mult pe PM PS - nu sesizasem, intrebarea 2. Inteleg ca vrei ceva ieftin, bun si de-a gata... Regulator de motor 3/6A - din nou overkill, radiatoarele alea sunt pentru un motoras puternic nu niste amarate de leduri. Dar da, va functiona. Cite SMDuri??? Pai ce SMDuri? Probabil ca vrei ceva uzual si ieftin... Eu ti-as sugera scump si bun (Nichia). Tipic 20mA/LED, deci 3000mA:20mA=150 LEDuri, nu cred ca pui nici pe departe atatea...Overkill, ma repet. Atentie insa PWM nu este egal cu driver!!! Iti sugerez un driver in comutatie, modulat de PWM. Daca insa mergi din nou pe economie, cu rezistente serie... nerecomandabil, sa nu zici ca nu ti-am spus. Dimensioneaza totul la numai 25% din puterea maxima specificata de producator (acum la LEDuri China nu cred ca ai nici specificatii macar) Cu driver comutatie + PWM modulare + LEDuri Nichia la maxim 50% ar trebui sa ai garantate 50.000 ore de functionare in conditiile dure auto. Asta inseamna de cateva ori mai mult decat va functiona masina, garantat nu mai va fi necesar sa umbli acolo. Cu rezistente ca driver +/-PWM + LEDuri cheapo poti incerca politica de numai 25%. Daca ai noroc de LEDuri fiabile, vei ajunge la mii de ore, posibil satisfacator. Daca nu esti norocos, vei avea caderi dupa zeci/sute de ore. Deci... Am mai uitat ceva - foarte bun poate sa-ti fie un driver in comutatie multistring cu curent reglabil, pur si simplu nu mai ai nevoie de PWM. Adevarat ca nu vei putea regla decit intre 10-20% si 100% fata de PWM care poate lejer de la 1%, dar probabil ca e arhisuficient. Daca nu gasesti asa ceva, da-mi PM. Editat Mai 1, 2014 de Dxxx Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum