Nemesis Postat Aprilie 24, 2014 Partajează Postat Aprilie 24, 2014 Salut. Am nevoie de o metoda cat se poate de simpla si de precisa pentru masurarea curentlilor bagati de acumulatorii auto in demaroare. Avand in vedere ca este vorba si de acumulatori de capacitati foarte mari, metoda de masurare care o caut trebuie sa-mi permita sa pot masura undeva pana la 1400-1500A. Primul gand a fost sa ma gandesc la un sunt, insa curentul ala rezistenta acestuia este oribil de mica si ma pasc urmatoarele probleme: - daca il fac punand in paralel rezistente de mica valoare, avand in vedere ca aparatele de masura obisnuite au o precizie foarte mica la rezistente mai mici de 2-3 ohmi, nu voi putea sti exact ce rezistenta va avea suntul meu. - daca il fac punand in paralel rezistente de valoare mai mare, o sa-mi trebuiasca un vagon de rezistente puse in paralel. Vreo idee ceva ? Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Aprilie 24, 2014 Partajează Postat Aprilie 24, 2014 Un clampmetru de cc nu te ajuta? Ma gandeam de exemplu la asa ceva: http://arc.ro/cleste-wattmetric-f607. Link spre comentariu
Nemesis Postat Aprilie 24, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2014 Ajuta, insa vad ca are o groaza de alte functii (de care nu am nevoie) care presimt ca-i sperie pretul . Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 24, 2014 Partajează Postat Aprilie 24, 2014 Inafara de sunt, valoarea maxima a curentului este pe o durata de timp de ordinul zecimilor de secunda, asadar iti trebuie un instrument care sa masoare acea valoare instantanee eventual sa o memoreze. Link spre comentariu
Nemesis Postat Aprilie 24, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2014 In loc de demaror o sa pun o alta rezistenta care sa simuleze demarorul. Deci, curentul masurat va varia suficient de lent. Link spre comentariu
florincccc Postat Aprilie 24, 2014 Partajează Postat Aprilie 24, 2014 "MULTICOMP - TMA400A - CURRENT TRANSDUCER, OPEN LOOP, 400A" in googu Doar 400A nominal, raspuns liniar pana la 900A. Pentru 1000 mai ai de cautat dar mi-e teama ca pretul creste exponential (asta e doar vreo 120 lei si il ai in 48 de ore) Link spre comentariu
Vizitator tibiatg Postat Mai 31, 2014 Partajează Postat Mai 31, 2014 vezi la magazinele de electronica trebuie sa gasesti sunturi de curent mare , 150 - 200 A ; este scris pe ele ce tensiune scot la curent maxim ; nu trebuie sa masori nimic (rezistenta zic) ; nu costa foarte mult ; si rezista oricum la curenti si mai mari , mai ales tinind cont ca demarorul este folosit pe perioade scurte ; nu cred sa fie metoda mai ieftina ; oricum succes. Link spre comentariu
H Robert Postat Mai 31, 2014 Partajează Postat Mai 31, 2014 Transformator de curent.... Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 31, 2014 Partajează Postat Mai 31, 2014 Transformatorul de curent merge exact ca si un transformator...-in alternativ.Nu stiu daca sunt si clampmetre care sa mearga in continuu,pt ca si astea au acelasi principiu-de transformator,insa cu armaturi mobile. Tot suntul este cea mai ieftina solutie. Si..demarorul nu poate fi inlocuit cu rezistente,pt ca astea vor da un curent constant,pe cand demarorul va manca un curent cu variatii mari. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 7, 2014 Partajează Postat Iunie 7, 2014 Sant atat clampmetre cat si trafuri de curent construite si pt cc. Dar la curentul asta, costa ceva. Link spre comentariu
nelu F Postat Iunie 8, 2014 Partajează Postat Iunie 8, 2014 (editat) La asemenea valori ale curentului, suntul il poate constitui chiar unul dintre cablurile de alimentare ale demarorului. In acest caz ramane problema masurarii rezistentei sau a calcularii acesteea (avand in vedere ca aceste cabluri sunt formate din mai multe fire torsadate e nevoie sa ai disponibila o bucata, sa zicem de 10cm, si sa masori lungimea litelor ce corespunde acelei lungimi de cablu, pe urma o multiplici la dimensiunea cablului de alimentare). Daca tii la precizie trebuie sa tii cont si de temperatura cablului, sau sa nu faci puneri dese in sarcina care sa conduca la cresterea temperaturii acestuia. Editat Iunie 8, 2014 de nelu F Link spre comentariu
vasile1312 Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 cu 2 voltmetre unul pe sursa unul pe sarcina si rezistenta conductorului apoi legea lui ohm Link spre comentariu
QQme Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 La tranvaie se utilizeaza sunturi de 600-1000A-150mV pt.un ampermetru la bord.(curent mediu) Pt. dvs. trebuie memorat pe un pc-scop pt. ca la demaror variatia de curent este rapida. Link spre comentariu
Mihai Popa Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 Sau cu un sensor cu efect Hall montat pe unul din cabluri...de genul A1360, ACS756, si altii. Link spre comentariu
em2006 Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 Eu folosesc sunturi din manganina de 1000A/75mV si instrumente analogice (44L2). Sunturile profesionale se fac din manganina, bornele din cupru. Nu alte prostii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum