Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator auto pentru amplificator


Gerula

Postări Recomandate

Salve.Am si eu o problema.Mi-am facut un amplif auto plecand de la schemele si ideiele de pe forum,numai ca imi consuma foarte repede bateria.Adica daca il folosec cu motorul oprit 10 min, nu mai pot poni masina decat impinsa.Ampliful are firele de alimentare f. scurte sta sub capota si se prinde cu crocodili direct de bormele bateriei. Preciez ca am Dacie nu prea veche.Daca e friga afara si prornec aeroterma + proiectore + faza lunga + stergatoare, in mers, bateria se descarac in loc sa se incarce.Am intrebat pe cei din domeniu si mi-au spsus ca e normal e Dacie, doar nu e BMW.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Gerula

    2

  • niq_ro

    1

  • Adi Florin

    1

  • ionut20

    1

Top autori în acest subiect

Problema ta nu e de la amplificator, ci de la instalatia masinii. Du-te la un service sa iti faca verificarea incarcarii, care e clar ca e defectuasa. Daca vrei sa o faci chiar tu, fa asa: i-ei un voltmetru si verifici: 1. tensiune baterie motor oprit ... ~12.5 --13.5 V2. tensiune baterie motor pornit si turat ... max ~ 13..14V3. tensinea baterie motor pornit si turat si faza lunga aprinsa ... ~13..14VValorile variaza .. dar nu mult fata de ce am dat eu aici. Daca variaza mult atunci fie e de la releul de incarcare ( care banuiesc ca e electronic la tine ) il schimbi si rezolvi problema, fie e de la alternator, si mai precis ceva diode arse prin el, fie e si acumulatoru prea vechi si ... cam cere schimbat :tonqe: Ampliful nu il tine cu "fire scurte" ce.. asa de scumpe is 2 bucati de cablu de 2 metri .. sa il aduci in masina??Nu ai precizat ce amplif ai? integrate? tranzistori+smps?? si de cat timp ai acumulatoru asta pe masina :yawinkle: Pana una alta iti mut postul la Electronica Auto unde cred ca ii este locul :yawinkle:

Link spre comentariu

Amplificarul e acela simplu cu IRFP240/IRFP9240 alimea la aprox +/60 penru difuzor de 8 ohm.Dar acum vreau sa pun doua d-asea in pune.Nu situ daca lipsa superdiodei il face sa intre in ambalare termica ca i-am pus radiator "serios"+ ventilator.Sursa a fost facuta din driverul SG3525 care ataca direct prin niste rezistente de 150R 2 MOSuri , deci 2* IRFP064N (din Conex 70.000lei bucata).Traful de ferita este destul de mare. Provinde de o placa veche, care nu stiu la ce a fost folosita. L-am rebobimat cu 5+5 spire in primar, dar cred ca ar fi trebuit 4+4 spire. Nu le-am calculat. Le-am estimat.Bateria cu Pb a masinii e capabila sa dea o intensitate mare un timp scurt, adica daca faci scurt, oricat de grose ar fi firele tot le inroseste si va lua foc izolajul de pe ele.

Link spre comentariu

da' tensiunile cum sunt? alea pe baterie? sunt in limite? se pare ca nu...pentru amplificatorul tau, ai mai putea pune o a doua baterie, in paralel cu cea masinii, pentru a "merge" cu subwoofer-ul cu motorul oprit, da' pe toti care-i stiu si au subwoofere tin motorul pornit..si mai trebuie si motorul turat, ca sa incarce alternatorul (parca 1200-1400rot/min minim)da' intai rezolva problema releului de tensiune si apoi mai modifici

Link spre comentariu

Asa se intampla la toate daciile berline daca pui consumatori multi. Alternatorul + releul de incarcare nu sunt proiectate sa debiteze putere mare la relanti. Singurul mod de a rezolva problema e sa schimbi alternatorul cu unul strain capabil sa ofere putere mare la relanti (600...1000 rot/min ale motorului). Ca fapt divers, vazusem la emisiunea aia cu masini de pe Discovery ca aia puneau un alternator capabil sa debiteze 100A "on idle" (la relanti), adica aproximativ 1,3KW. Evident ca acest alternator era montat pe un motor V6 capabil sa-l invarta la relanti astfel incat sa debiteze asemenea putere :smt003 .

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator MBM

am si eu o mica intrebare ...ziceati ceva de alternator ..eu am o dacie din 90 am un cd player cu magazie si o boxa ( restu mi lene sa tai in masina ) si am o prbl daca am faza lunga pornita nu face fatza bateria(la relanti) ..adica am un indicator in care ajunge in zona rosie ..pe langa daca am muzica pornita + becuri si 15 secunde motoru nu-i turat scade tensiunea "presupun" si muzica se opreste ...bateria ii noua si verificata schimbat releu ii nou si nu-i digital draku sa-l iei scump o mai fost ( am inteles ca-i mai bun ) ....ce ma sfatuiti pe langa aa ce alternator imi propuneti sa caut

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator Ford_V6

cine nu are curent destul poate pune excitatia pe direct la + si o sa-i incarce alternatoru vreo 18V . . . cu consumatorii aia rai porniti o sa fie vreo 14 cat ii trebuie bateriei sa se incarce . . . eventual se poate face un circuit legat la remote ul statiei care sa decupleze releul regulator si sa treaca excitatia pe direct la pornirea statiei

Link spre comentariu

vezi ca ai rezistentele alea cam mari 150R ! incerca ceva de 50R ! este posibil ca tranzistorii tai sa stea porniti mai mult decat trebuie si sa consume sursa curent degeaba .... care este curentrul de mers in gol al sursei incomutatie ? leaga un ampermetru pe +12V si vezi cat ai ... sa fie sub 1A ... ale mele luau in gol cam 0,25-0,5A :weedman: oricum nu mai tine muzica data tare mult timp fara motor pornit ! dupa ceva timp o sa iti moara bateria .... din cand in cand mai verifica si nivelu la ea :rock:

Link spre comentariu

Ca o mica paranteza, la masinile cu injectie si cu calculator de injectie, la ralanti , daca pornesc consumatori multi si toti odata, scade turatia destul de zdravan, tremura, iar in urmatoarele 2-3 secunde calculatorul creste injectia si urca turatia de ralanti de la 800rpm cat e de obicei, pe la 1000rpm, si astfel evita chinuirea motorului sub turatia minima precum si o functionare ineficienta a alternatorului (adica sa nu incarce mai putin decat se consuma din baterie). E un fel de "clapeta de soc" actionata automat.

Link spre comentariu

La dacie cu toti consumatorii porniti (ai masinii, nu altii!) de pe la 1500 rpm tensiunea trebuie sa fie intre 13.8 - 14.2 V (constanta). Daca scade pe consum nu merge releul, una sau mai multe diode, sau periile de la stator. Un alternator normal de dacie (si nu numai) duce in jur de 700W de la 2000rpm, adica 1000rpm turatia motorului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări