zal Postat Aprilie 26, 2014 Partajează Postat Aprilie 26, 2014 Nu crede tot ce se scrie pe net, sînt multe prostii. Legat de ascultare, noaptea e prea multă linişte spre deosebire de zi cînd sunetul pare mai fără viaţă şi se pierd detalii, atenţie la condiţiile de probare, că pot crea impresii false. Prin înlocuirea cond uscaţi sau deterioraţi electric se revine la performanţa din momentul fabricării sculei, Ca să se treacă la alt nivel e mult mai greu şi presupune investiţii exagerate. Pe alimentările etajelor se pot pune şi cond normali. Pe lîngă electrolitici, aş înlocui şi cond Matsushita nepolarizaţi cu toleraţă de 20%, de exemplu cei de 0,47uF, cu unii sortaţi şi împerecheaţi. P.S. Trz aceia aşa sînt ei, nu toţi sînt identici la beta şi se pot schimba între ei ca să obţinem o împerechere pe etaje şi canale, altfel doar unii defecţi sau care au funcţionat fierbinţi mulţi ani trebuie înlocuiţi. Link spre comentariu
paul_ral Postat Aprilie 26, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2014 ELNA SILMIC2 100uF Am masurat condensatorii de la placa de alimentare, trei sun perfecti, in timp ce Nichiconul FG de 470uF/63 V imi arata 420uF, practic nu-l pot monta. Merg cu scula de 5 ore, parca si sunetul este altul, ai dreptate Zal. ramane sa vad daca dispare zgomotul in stand by. Voi posta rezultatul Link spre comentariu
paul_ral Postat Aprilie 26, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2014 (editat) Astazi am inlocuit 3 din cele 4 condensatoare de pe placa de alimentare P800. 2 x 100uF/50V Elna Silmic 2 1 x 470uF/50V Elna Silmic 2 Piesele vechi Surpriza a fost mare cand am gasit un condesator de 100uF cu un picior ce se tinea practic in lipiciul de pe placa, iar la dezlipire s-a rupt. Celalalt condesator de 100uF masura de fapt 120uF, o diferenta destul de mare. Dupa inlocuirea pieselor sunetul a devenit mai clar, mai puternic, iar basul se simte bine. Imagine cu placa, mai este de inlocuit un condensator Editat Aprilie 26, 2014 de paul_ral Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 26, 2014 Partajează Postat Aprilie 26, 2014 (editat) C803 poţi să-l pui de 1000uF sau chiar mai mare, alimentările sînt cele mai modificabile/modernizabile/adaptabile părţi ale sculelor vechi. Eu l-aş fi pus pe C803 de 2200uF şi pe C805 de 1000uF, iar în locul R802 o rez de 1k şi în locul R803 o diodă zener de 36V. La fel C409 şi 919 mai mari şi în paralel cîte un cond mkt, mkp, mks, mkk de 0,1uF. Aşa ai şanse să micşorezi brumul din preuri. O modificare mai curajoasă era decuplarea canalelor din preuri pe alimentare, ptr scăderea diafoniei, asta presupunde doar cîte o rez şi cond de decuplare electrolitic + folie pe fiecare canal, în locul unui singur cond electrolitic. ................. 120uF ptr un cond de 100uF e în limitele toleranţei, mai ales că era într-o sursă contează prea puţin, în schimb dacă era un cond din emitorul unui trz din preuri, trebuia să fie sortat şi împerecheat cu cel de pe canalul vecin. Asta sigură măcar egalitatea între canale, chiar dacă apropierea de prototipul creat iniţial de firmă o fi destul de grea. ................. De curiozitate, diodele alea două de ce le-ai schimbat? Editat Aprilie 26, 2014 de zal Link spre comentariu
paul_ral Postat Aprilie 27, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 27, 2014 Prefer cat mai aproape de original. Am sa inlocuiesc doar C803 cu unul mai mare, Link spre comentariu
gyozo75 Postat Aprilie 28, 2014 Partajează Postat Aprilie 28, 2014 Cu ceva timp am facut si eu o astfel de "modernizare" la un amplificator cu tranzistoare,am schimbat numai acele componente care erau iesite din toleranta,ca sa ramana cat mai aproape de sunetul iesit din fabrica. Oricum a meritat din plin. Link spre comentariu
paul_ral Postat Aprilie 28, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 28, 2014 Inlocuirea condensatorilor si a diodelor din blocul de alimentare a condus la reducerea semnificativa a brumului de retea si nu mai aud acel post de radio in difuzoare. Deja, fara a inlocui condensatorii de pe placa etajului final lucrurile stau foarte bine, sunt pe calea cea buna. Incepe sa sune ca un Marantz adevarat! Link spre comentariu
paul_ral Postat Mai 31, 2014 Autor Partajează Postat Mai 31, 2014 După o mică pauză în care am aşteptat sosirea condensatorilor pentru etajul final, revin cu noutăţi. Pe placa de alimentare eram restant cu un condensator de 470uF la 63V. Am mers pe Elna Silmic2, Nihiconul FG pe care-l aveam măsura 420uF si nu m-am indurat sa-l pun. Il voi pune in Marantz-ul 1040 care asteapta la rand recappingul. Noii condensatori pe placa finalului 2 x 22uF/50V Elna Silmic2 6 x 47uF/50V Elna Silmic2 2 x 0,47uF/50V Elna Silmic2 2 x 10uF/50V bipolar Nichicon Muse Link spre comentariu
paul_ral Postat Iunie 10, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2014 Dupa ceva timp de ascultat brumul a revenit, este destul de evident, este prezent indiferent de pozitia selectorului si creste odata cu volumul, iar dupa 2/3 din rotatie spre maxim se atenueaza. Atunci cand deconectez preul de final prin scoaterea jumperului de pe canalul dreapta brumul dispare. Daca scot jumperul de pe stanga, brumul scade in intensitate, dar este prezent. Idei? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 ...il potzi gasi cu osciloscopul incepand masuratorile de la intrarea in amplificator si mergand inapoi pe schema pana unde dispare.Potzi de asemenea sa scotzi condensatorii de cuplaj intre etaje ca sa izolezi defectul.E destul de greu de localizat sursa asta de zgomot dar nu imposibil. Masuratorile le faci fara semnal urmarind nivelul de zgomot eventual brumm.Vezi sa nu fie vreun ecran in zona corectorului de ton sau la comutatoarele de filtre dezlipit.O lipitura rece de masa te face sa verifici fiecare piesa...degeaba.Era pe vremuri un trick de a gasi sursa de zgomot,se atingeau cu mana zonele de masa (ecrane,table) si care baraia era ...dezlipita.Posibil sa ai vreo antena pe acolo si brumul sa apara de la trafo,nu vad sa fie C_uri defectzi sau alte piese active. Link spre comentariu
paul_ral Postat Iunie 11, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2014 Multumesc de ajutor. Am mai discutat cu cineva legat de condensatorii Silmic II, respectivul afirmand ca de fapt acestia sunt niste fake-uri, Elna nu a produs condensatoare cu layer negru cu scris auriu. In prospectele Elna, e adevarat mai noi, apare clar ca pentru seriile RFS culorile sunt maro cu scris alb, asa cum sunt ultimii condensatori primiti. Am sa urmaresc discutiile pe net, tu ce parere ai? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 Doua,trei zile nu ajung pe la atelier,sunt plecat dar apoi o sa pun poze cu ELNA originali scosi din scule de scule.Sincer,in ziua de azi nici nu stii la ce sa te mai asteptzi.Tocmai de asta eu cumpar doar de la Mouser,macar am sigurantza ca sunt piese originale.Ultima comanda mi_a sosit in 3 ture si direct din Japan,poate mai gasesc pachetul sa_i fac o poza.De la alte firme am cumparat de ex Wima (fake),100nF/63V si din 100 de bucatzi n_am gasit cate zece la fel, capacitatzi intre 78nF si 120nF,si se vede clar ca nu_s wima dupa scrisul cu argintiu. Ca electrolitici merg pe Pana FC,FR sau FM...cu astia n_am avut deloc probleme. Link spre comentariu
paul_ral Postat Iunie 11, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2014 Se pare ca au mai fost serii de Silmic II cu ceva timp in urma, de aici si culorile diferite. Pentru a nu fi in ceata, voi comanda toate C-urile in noile culori. Link spre comentariu
paul_ral Postat Iunie 15, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2014 Gata si placa amplificatorului, inlocuit pasta termoconductoare, ramas doar de facut reglajele. Am inlocuit: 2 x 1uF/63V Elna Silmic II 6 x 47uF/50V Elna Silmic II 2 x 22uF/50V Elna Silmic II 2 x 10uF/50V bipolari Nichicon Muse ES Link spre comentariu
paul_ral Postat August 11, 2014 Autor Partajează Postat August 11, 2014 Dupa ce am trimis amplificatorul la puricat, a rezultat varianta finala Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum