Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

compresor cu 6N9s..


battobataaree

Postări Recomandate

Citeşte textul cu atenţie, tubul nu amplifică acolo, doar limitează semnalul dacă e prea mare. Din puţometru se reglează pragul.

am inteles ca nu amplifica ,dar faza e ca atenueaza mult din sunet Si stiu ca potentiometrul ala ar trebui sa regleze pragul la care vreau sa limiteze ,dar nu pot regla nimic din ala pt ca nu pare sa faca ceva nici daca fortez semnalul la intrarea in compresor. Daca decuplez alimentarea tubului ,creste semnalul la loc ca si cum nu as folosi compresorul .Cand cuplez aimentarea pare sa faca o compresie in sensul ca scade nivelul semnalului pana la un anumit prag si sta asa indiferent de pozitia potentiometrului .Exceptand portiunea aia la 60-70% din cursa cand se schimba ceva ,dar foarte putin.In cazul asta trebuie sa maresc preamplificarea la iesirea lui pentru ca altfel nu pot ajunge la nivelul 0 ,adica cat intra atata sa iasa doar ca limitat ca sa pot ataca finalul cum trebuie ..nu stiu sunt cam confuz
Link spre comentariu

Orice compresor ar fi, nu amplifica ci atenueaza si restrictioneaza gama de frecventa ,inclusiv in schema ta se explica suficient fenomenul. Gama de frecvente a unui compresor de dinamica e in general dedicata vocii umane si in particular ,unor instrumente .

Link spre comentariu

Montajul ăsta se pune după unul ce scoate nivel prea mare sau foarte variat, nu oriunde în lanţul audio. La ce vrei să-l foloseşti de fapt?

Salut din nou, hai sa-ti explic ce vreau de fapt cu el ...Eu am un amplificator pe lampi dupa schema de la traviata pe care vreau sa-l transform intr-un finalizer pentru mastering .Schema asta de compresor vreau s-o introduc intre etajul prefinal cu ecc 83 si etajul final cu el 84 .Compresorul asta este conceput sa fie folosit intre un etaj de preamplificare si etajul final tocmai pentru ca nu amplifica .Schema de la traviata are finalul atacat cu un condensator de 0.01 uf .Eu l-am intrerupt pe ala si inlocul lui am introdus schema asta,adica iesirea din anodul preampului am bagat-o direct in intrarea compresorului care are cond de 0.01 uf si cu iesirea din compresor (care se realizeaza tot cu condensator) am atacat finalul.Cert e ca schema aparent pare sa functioneze exceptand faptul ca acel potentiometru nu regleaza pragul cum m-am asteptat,dar face compresie destul de bine. Iar nivelul e scazut la iesire din cauza ca din start compreseaza prea mult si vreau sa incerc sa pun un potentiometru inloc de rezistentele r3 si r4 din grila primului tub sa vad ce se schimba...Daca ai sugestii te rog sa-mi spui ..cred ca este spre binele multora daca reusesc intr-un fel sa realizez ceva bun din asta pentru ca daca imi iese cum vreau voi posta tot,mai ales ca multi nu stiu cat de benefic este un compresor audio pe lampa bun ..
Link spre comentariu

Ar trebui pus înaintea amplifului, care e format din ECC83+EL84, după un alt etaj de preamp, probabil de microfon. Vezi o schemă bloc de masă de mixaj, indiferent dacă-i pe lămpi sau siliciu, acolo sînt figurate în ordinea logică pe care o aplici apoi la instalaţia ta.

Link spre comentariu

Ar trebui pus înaintea amplifului, care e format din ECC83+EL84, după un alt etaj de preamp, probabil de microfon. Vezi o schemă bloc de masă de mixaj, indiferent dacă-i pe lămpi sau siliciu, acolo sînt figurate în ordinea logică pe care o aplici apoi la instalaţia ta.

Ciudat e ca la varianta deluxe de la schema asta spun ca trebuie introdus exact asa cum l-am pus eu pe asta ,plus ca am mai gasit adineauri o schema si e fix la fel cum am facut eu .Se pare ca in schema asta au folosit pot in intrarea compresorului in loc de rez alea fixe despre care vorbeam mai sus.Modelul asta de compresor din schema asta de amplificator nu e tocmai ce am eu,dar e plantat acolo unde l-am pus si eu se pare..iata : http://www.tdpri.com/forum/shock-brothe ... ias-2.html: ..Vreau sa ma joc putin sa vad ce se intampla daca schimb rez de pe intrarea in grila compresorului cu un potentiometru.Misto e ca la schema asta a mea ai posibilitate de bypass ,adica daca intrerupi alimentarea la tub semnalul e liber ,trece prin condensatorii de 0,01 uf de sus si aia e...
Link spre comentariu

http://www.gibson.com/Files/schematics/GA-100%20BASS%20AMP.pdfAici se vede că compresorul nu e în etajul final, ce inventează unii şi aruncă pe net e aiurea.De asemenea se vede că e mai complex în realitate şi nu e o jucărie de ''hifi''. Îl faci ptr chitară sau microfon?

In schema de mai sus, http://www.gibson.com/Files/schematics/ ... %20AMP.pdf ,este vorba de un alt tip de compresor,compresor ce nu intra pe calea de semnal.In aceasta schema se utilizeaza doua tipuri de tuburi "speciale",tubul V2,V3 (6BD6) care este o pentoda cu control de miu (mu),sau panta variabila sau pentoda cu supercontrol,este o pentoda ce se utilizeaza des in amplificatoarele de FI in RF si poate fi inlocuita doar cu pentode de acelasi tip si cel de al-2-lea tub este tubul V4,V5 (6FM8) care este o trioda dubla dioda ce poate fi inlocuit in cazul abordari unei constructii DIY cu EABC80. In mare montajul functioneaza cam asa:Prin deschiderea comutatorului semnalul cules din spliter este aplicat pe grilele de comanda V4,V5,este amplificat si apoi aplicat unui redresor cu dublare de tensiune format cu diodele din tubul V4,V5 obtinandu-se in anodul celor doua diode (pin 6) din tuburile V4,V5 o tensiune negativa variabila in functie de nivelul semnalului,tensiune ce se va utiliza pentru negativarea tuburilor V2,V3,de data asta o negativare variabila in functie de nivelul semnalului. La un semnal mare,tensiunea negativa va fi direct proportionala cu acest nivel (mare) si aceasta aplicata pe grilele lui V2,V3 va modifica amplificarea acestora,adica; tensiune negativa mare=>amplificare mica si invers,bineinteles ca totul trebuie calibrat iar eficienta acestui efect va fi intr-o anumita limita. Daca nu vom utiliza aceste tuburi 6BD6 efectul nu va fi acelasi sau poate chiar lipsi.Aceste tuburi pot fi inlocuite cu succes cu tuburile heptale rusesti 6K4P, sau octalul 6K7,iar tubul 6FM8 dupa cum am spus se poate inlocui cu EABC80 sau chiar cu ECC82 si opt diode semiconductoare (cate doua in serie pentru a mari rezistenta interna).Ideea poate fi preluata,gandita si personalizata pentru proiectele noastre. Parerea mea este ca acest tip de compresor este mai bun intrucat nu intra pe calea de semnal,repet asta-i parerea mea! Sper ca am fost on,altfel se poate sterge.
Link spre comentariu

http://www.gibson.com/Files/schematics/GA-100%20BASS%20AMP.pdfAici se vede că compresorul nu e în etajul final, ce inventează unii şi aruncă pe net e aiurea.De asemenea se vede că e mai complex în realitate şi nu e o jucărie de ''hifi''. Îl faci ptr chitară sau microfon?

In schema de mai sus, http://www.gibson.com/Files/schematics/ ... %20AMP.pdf ,este vorba de un alt tip de compresor,compresor ce nu intra pe calea de semnal.In aceasta schema se utilizeaza doua tipuri de tuburi "speciale",tubul V2,V3 (6BD6) care este o pentoda cu control de miu (mu),sau panta variabila sau pentoda cu supercontrol,este o pentoda ce se utilizeaza des in amplificatoarele de FI in RF si poate fi inlocuita doar cu pentode de acelasi tip si cel de al-2-lea tub este tubul V4,V5 (6FM8) care este o trioda dubla dioda ce poate fi inlocuit in cazul abordari unei constructii DIY cu EABC80. In mare montajul functioneaza cam asa:Prin deschiderea comutatorului semnalul cules din spliter este aplicat pe grilele de comanda V4,V5,este amplificat si apoi aplicat unui redresor cu dublare de tensiune format cu diodele din tubul V4,V5 obtinandu-se in anodul celor doua diode (pin 6) din tuburile V4,V5 o tensiune negativa variabila in functie de nivelul semnalului,tensiune ce se va utiliza pentru negativarea tuburilor V2,V3,de data asta o negativare variabila in functie de nivelul semnalului. La un semnal mare,tensiunea negativa va fi direct proportionala cu acest nivel (mare) si aceasta aplicata pe grilele lui V2,V3 va modifica amplificarea acestora,adica; tensiune negativa mare=>amplificare mica si invers,bineinteles ca totul trebuie calibrat iar eficienta acestui efect va fi intr-o anumita limita. Daca nu vom utiliza aceste tuburi 6BD6 efectul nu va fi acelasi sau poate chiar lipsi.Aceste tuburi pot fi inlocuite cu succes cu tuburile heptale rusesti 6K4P, sau octalul 6K7,iar tubul 6FM8 dupa cum am spus se poate inlocui cu EABC80 sau chiar cu ECC82 si opt diode semiconductoare (cate doua in serie pentru a mari rezistenta interna).Ideea poate fi preluata,gandita si personalizata pentru proiectele noastre. Parerea mea este ca acest tip de compresor este mai bun intrucat nu intra pe calea de semnal,repet asta-i parerea mea! Sper ca am fost on,altfel se poate sterge.
Schemele astea doua sunt diferite ca si target.Din punctul meu de vedere schema asta Gibson despre care vb pare a fi mai mult un limiter decat un compresor .Limiterul taie varfurile doar in peak .Compresorul scade din amplitudine si ca sa poata face asta semnalul trebuie sa treaca fizic prin el .E o mare diferenta intre limiter si compresor .Limiterul scade si el din amplitudine,dar nu tine semnnalul acolo precum un compresor ,tocmai pentru ca nu face altceva decat sa puna semnalul printr-o rezistenta cat mai aproape de masa in momentul in care a ajuns la peak ca sa nu ai distorsiuni la iesire.Mie imi pare mai mult o schema de limiter asta de la gibson sincer Eu am in studio un compresor teletronix la2a ,iar schema (exceptand ca este mut mai complicata) pare mai aproape de asta a mea .Problema este ca se pare ca imi trebuie un preamplificator si trebuie asezat bine in circuit..
Link spre comentariu

Ce am vrut să subliniez mai sus e că cu 2-3 piese nu se face un montaj profesional/profesionist, poate o improvizaţie. Şi în revistele celebre din trecut erau multe scheme ptr începători, trebuie luate ca atare.

Link spre comentariu

Ce am vrut să subliniez mai sus e că cu 2-3 piese nu se face un montaj profesional/profesionist, poate o improvizaţie. Şi în revistele celebre din trecut erau multe scheme ptr începători, trebuie luate ca atare.

adevarat..;)
Link spre comentariu

La ce va foloseste compresorul respectiv ?Exista compresoare de dinamica folosite de radioamatori

prin statiile lor!

vreau sa transform amplificatorul intr-un finalizer pentru mastering si imi trebuie leveler ,adica schema asta de compresor
Imi cer scuze,dar eu nu am invatat in scoala ce inseamna toate denumirile enuntate de dv.,probabil ca trebuie sa mai invat cate ceva sau sa studiez un manual pentru ingineria inregistrari sunetului,eu vad totul doar din punct de vedere electric,adica analizez asa cum am invatat,asadar daca va este util,postez mai jos schema simulta si cu rezultatele obtinute si scrise pe schema.

Montajul functioneaza foarte bine pastrand un nivel al semnalului la iesire aproximativ constant 50mVpp...80mVpp pentru un semnal la intrare de la 500mVpp pana la 10Vpp in banda 200Hz...10Khz,deci cred ca nu poate ataca direct un tub final,asta insemnand ca trebuie implementat undeva unde sa-i asiguram la intrare un nivel al semnalului suficient pentru a lucra acest compresor dar la randul lui sa poata ataca un etaj ce nu-i trebuiesc mai mult de 100mVpp.

Tubul original poate fi inlocuit cu succes cu alte tuburi,ex.: 6N9M,6N9S,6N2P,ECC83,12AX7.Eficienta semireglabilului din catodul tubului U1 este intre valoarea de 10K si 25K (chiar peste),as recomanda un semireglabil de 47K si testat practic.

Sper sa va fie de ajutor si aceste chestii teoretice.

P.S daca este ceva gresit pe schema,imi cer scuze si va rog sa ma corectati,am postat si schema originala dar si cea din simulare.

Link spre comentariu

Dacă reţin bine din ce mai discutam cu vecinii de la radiodifuziune în liceu, aşa ceva se folosea la microfoanele carelor de reportaj, ptr un nivel constant al vocilor, bandă mai limitată de frecvenţă şi evitarea perturbărilor (vînt, ţipete...).Din cauza limitării joaselor vocilor, cei din reportaj păreau peltici. :rade:

Link spre comentariu

Mare om ,mare caracter sunteti domnule lazaroiu... aveti dreptate si dumneavoastra si zal .Da chiar functioneaza asa numai ca la iesirea lui ii trebuie un preamp sanatos si dup-aia finalul...in cea ce priveste intrarea compresorului si acolo trebuie un preamp pentru ca nu reactioneaza tubul .Deci nu se poate pune pe intrare fara preamp sub nicio forma..am incercat .Cred ca cea mai buna solutie ar fi montarea lui intre 2 etaje de preamplificare ,unul inainte de compresor si unul dupa el si adaptat etajul de dupa compresor astfel incat sa ataci finalul cum trebuie..asta este parerea mea..multumesc pentru simulare!! .;)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări