Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Licurici de putere

opreaandrei

Postări Recomandate

Buna seara,Sunt student la ing. electrica si vreau sa fac o instalatie de becuri de craciun cam de 100w in total sa licare. Pot comanda un circuit de putere cu un flip-flop?Astept indrumare.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• opreaandrei

9

• gica70

5

• Ticu

1

• Electronicserver

1

... instalatie de becuri de craciun cam de 100w in total, sa licare,... cu un flip-flop

Mai da niste detalii. De unde faci alimentarea (retea 230V, acumulator X volt), ce putere are fiecare bec, cum sa fie "clipirea" (toate becurile simultan, pe grupuri).
Link spre comentariu

Da, e o schema usor de abordat de catre un incepator.Dar, fiind vorba de un student la ing. electrica, eu cred ca trebuie mers un pic mai departe, si incercat o imbunatatire, in sensul eliminarii parazitilor radoelectrici, pe care ii genereaza schema propusa, in momentele comutarii.Adica, sa se faca comanda tiristoarelor numai in momentele cand tensiunea instantanee a retelei e aproape de zero.Ar fi o abordare mai potrivita pentru un ing in devenire.Adica, cu ocazia experimentului, sa mai inveti cate ceva, si in final sa ajungi la o solutie inginereasca.Chiar daca circuitele sunt, in fond, extrem de simple.

Link spre comentariu

Deci, becurile sunt legate in paralel printr-un cablu liniar cu 2 conductoare la priza(220v c.a.), fiecare bec avand undeva la 15w. Interesanta schema prezentata mai sus, fiindca pot regla frecventa licuriciului. Un cablaj clasic, imprimat, rezista la curentul de 0.5A(cam asa cred ca vine)?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

"Daca folosesc doar partea cu L1 a schemei, in locul lui L2 pun un rezistor? "

Ramura nefolosita se elimina complet iar tranzistorul de comanda corespunzator se pune cu emiterul la masa (printr-o rezistenta de 10 ohmi).

Vad ca l-ai speriat metafizica!

Link spre comentariu