Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor masina de spalat


Vizitator diabolik2s

Postări Recomandate

Vizitator diabolik2s

salut tuturoram si eu nevoie de cateva sfaruri in legatura cu un motor de masina de spalat arctic. motor este alimentat la 220v are 380/720w si respectiv 6000/14500rpm are o mufa cu 8pin dintre care 1 este impamantarea.am reusit sa il pornesc dar problema este ca are o turatie fff mare(parca si-ar luat zborul asa se aude),ce pot sa fac in cazul acesta? exista vreo sansa sa ii reduc numarul de turatii?o sa va pun niste poze ca sa vedeti despre ce fel de motor este vorbava multumesc frumos

post-84966-139829797833_thumb.jpg

post-84966-139829797847_thumb.jpg

post-84966-139829797862_thumb.jpg

post-84966-139829797876_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    7

  • Ata

    4

  • mihaighe

    3

  • smd-man

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

S-a mai discutat pe tema acesta de n-ori nu prea ai ce face cu motor daca nu reusesti sa ii controlezi turatia, poti folosi un convertizor de frecventa dar e scump.... nu are rost sa sa te chinui cu acest motor.

Link spre comentariu

Fiind un motor cu excitatie serie, turatia in gol creste foarte mult, atingand valori periculoase.Puteti folosi un variator de tensiune recuperat de la aspiratoare sau bormasini electrice sau puteti construi relativ usor unul.Se poate adapta si un variator de iluminat, dar trebuie schimbat triacul cu unul mai puternic, fiindca la pornire motorul ia un curent mai mare decat cel nominal.

Link spre comentariu

De mers va merge dar cum nu are sarcina se ambaleaza,trebuie schema cu bucla de reactie,daca te uiti in capul motorului este traductorul care furniza semnal la placa electronica de comanda a masini si astfel se mantinea turatia constanta in sarcina.

Link spre comentariu

E mai complicat sa faci un regulator cu bucla de reactie, eventual cu stabilizare de cuplu, dar nu imposibil.Insa simplitatea regulatorului cu triac e de preferat, pornesti motorul pe turatie foarte mica si apoi o cresti dupa necesitati.Oricum, nu recomand sa folositi acel motor ca polizor, riscati sa va dezintegreze pietrele, cu consecinte dramatice :speriat

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator knauf75

Pentru a nu mai deschide alt topic,postez aici.

Un vecin de la tara a facut rost de o masina de spalat AEG LAVAMAT 220 care are toate butoanele varza,etc,etc, si vrea sa-i conectez doar motorul la curent,ca-i pune el apa calda si ea doar sa invarta tamburul cu rufe  :rade:

A ,zic,ok...cand ma uit,motorul are o rigleta cu sase fireeee  :41

Care cum le bag in priza? :nas:

Link spre comentariu

Vezi că două din ele sunt ale rotorului, le identifici uşor. Celelalte sunt ale statorului şi eventual tahogeneratorul din capul motorului. Unele motoare mai au prize de reglaj ale turaţiei, vezi că s-a mai discutat şi-n alte topicuri.

Link spre comentariu

Mare atentie ca motorul cand era buna electronica pornea crescator si cu reglaj de turatie in functie de regimul masini,fara electronica nu se poate folosi masina-e foarte periculos.La uscare nu poti fara trepte de turatie ca sare centrifuga din masina,la fel si la spalare.

Link spre comentariu

Pai fa si tu un calcul ,ce raport au fuliile si la 6000 si 14000 cat are motorul vezi ce turatie iti iese la tambur.Ma repet fara regulator nu se poate,la spalare este obligatoriu ca sa pornesti motorul de la mic la mare si cu control al curentului prin el altfel din cauza inertiei rufelor si a tamburului arzi motorul.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

E util regulatorul din link, dar nu are stabilizare de turație în sarcină.Acolo mai trebuie un traductor adăugat, fie cel al mașinii (tahogenerator), fie măsurată tensiunea electromotoare pe motor în sarcină și compensată scăderea în sarcină prin modificarea unghiului de conducție.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări