Vizitator diabolik2s Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 salut tuturoram si eu nevoie de cateva sfaruri in legatura cu un motor de masina de spalat arctic. motor este alimentat la 220v are 380/720w si respectiv 6000/14500rpm are o mufa cu 8pin dintre care 1 este impamantarea.am reusit sa il pornesc dar problema este ca are o turatie fff mare(parca si-ar luat zborul asa se aude),ce pot sa fac in cazul acesta? exista vreo sansa sa ii reduc numarul de turatii?o sa va pun niste poze ca sa vedeti despre ce fel de motor este vorbava multumesc frumos Link spre comentariu
H Robert Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 S-a mai discutat pe tema acesta de n-ori nu prea ai ce face cu motor daca nu reusesti sa ii controlezi turatia, poti folosi un convertizor de frecventa dar e scump.... nu are rost sa sa te chinui cu acest motor. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 Fiind un motor cu excitatie serie, turatia in gol creste foarte mult, atingand valori periculoase.Puteti folosi un variator de tensiune recuperat de la aspiratoare sau bormasini electrice sau puteti construi relativ usor unul.Se poate adapta si un variator de iluminat, dar trebuie schimbat triacul cu unul mai puternic, fiindca la pornire motorul ia un curent mai mare decat cel nominal. Link spre comentariu
Vizitator diabolik2s Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 multumesc frumos baieti, o sa incerc sa fac rost de un variator si apoi o sa revin sa va spun cum merge Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 De mers va merge dar cum nu are sarcina se ambaleaza,trebuie schema cu bucla de reactie,daca te uiti in capul motorului este traductorul care furniza semnal la placa electronica de comanda a masini si astfel se mantinea turatia constanta in sarcina. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 17, 2014 Partajează Postat Aprilie 17, 2014 E mai complicat sa faci un regulator cu bucla de reactie, eventual cu stabilizare de cuplu, dar nu imposibil.Insa simplitatea regulatorului cu triac e de preferat, pornesti motorul pe turatie foarte mica si apoi o cresti dupa necesitati.Oricum, nu recomand sa folositi acel motor ca polizor, riscati sa va dezintegreze pietrele, cu consecinte dramatice Link spre comentariu
Vizitator knauf75 Postat Mai 27, 2014 Partajează Postat Mai 27, 2014 Pentru a nu mai deschide alt topic,postez aici. Un vecin de la tara a facut rost de o masina de spalat AEG LAVAMAT 220 care are toate butoanele varza,etc,etc, si vrea sa-i conectez doar motorul la curent,ca-i pune el apa calda si ea doar sa invarta tamburul cu rufe A ,zic,ok...cand ma uit,motorul are o rigleta cu sase fireeee Care cum le bag in priza? Link spre comentariu
validae Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 Vezi că două din ele sunt ale rotorului, le identifici uşor. Celelalte sunt ale statorului şi eventual tahogeneratorul din capul motorului. Unele motoare mai au prize de reglaj ale turaţiei, vezi că s-a mai discutat şi-n alte topicuri. Link spre comentariu
Vizitator knauf75 Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 Banuiesc ca s-a mai discutat dar e greu de gasit... Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 Mare atentie ca motorul cand era buna electronica pornea crescator si cu reglaj de turatie in functie de regimul masini,fara electronica nu se poate folosi masina-e foarte periculos.La uscare nu poti fara trepte de turatie ca sare centrifuga din masina,la fel si la spalare. Link spre comentariu
Vizitator knauf75 Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 El vrea doar sa se invarta tamburul cu rufele,atat,fara functia de stoarcere. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 (editat) Pai fa si tu un calcul ,ce raport au fuliile si la 6000 si 14000 cat are motorul vezi ce turatie iti iese la tambur.Ma repet fara regulator nu se poate,la spalare este obligatoriu ca sa pornesti motorul de la mic la mare si cu control al curentului prin el altfel din cauza inertiei rufelor si a tamburului arzi motorul. Editat Mai 29, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
Ata Postat Ianuarie 29, 2017 Partajează Postat Ianuarie 29, 2017 Daca mai intereseaza pe cineva...https://www.youtube.com/watch?v=XPYzzBnEbtg Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2017 Partajează Postat Ianuarie 30, 2017 E util regulatorul din link, dar nu are stabilizare de turație în sarcină.Acolo mai trebuie un traductor adăugat, fie cel al mașinii (tahogenerator), fie măsurată tensiunea electromotoare pe motor în sarcină și compensată scăderea în sarcină prin modificarea unghiului de conducție. Link spre comentariu
Ata Postat Februarie 9, 2017 Partajează Postat Februarie 9, 2017 (editat) Este cu taho..si exact aia face.. Editat Februarie 9, 2017 de Ata Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum