Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Un alt ESR-metru


Marele Savant

Postări Recomandate

Salutari!

 

Daca mai are lumea timp de lipit, propun sa incercam o schema noua de ESR/capacimetru cu Attiny2313. Ar prezenta avantajul unui numar mult mai redus de componente fata de schemele cu microcontroler cunoscute. Deasemenea poate masura componentele in montaj si este protejat in cazul unor condensatori incarcati. Schema poate fi gasita in link-ul urmator:

 

http://cxem.net/izmer/izmer81.php

 

pentru detalii se poate traduce cu google translate in engleza preferabil, traducerea in lb. romana fiind catastrofica. Eu intentionez ca daca nu apar probleme deosebite sa-l realizez in acest week end. Se mai baga cineva??

 

Emil

Link spre comentariu

Poate stie cineva cum se seteaza fuse bits pentru attiny2313 cu cristal extern de 20 Mhz. Nu am decit unul si daca-l blochez ma uit la el ca deblocatoarele le-am vindut pe toate!Multumiri, Emil

Link spre comentariu

Poate stie cineva cum se seteaza fuse bits pentru attiny2313 cu cristal extern de 20 Mhz. Nu am decit unul si daca-l blochez ma uit la el ca deblocatoarele le-am vindut pe toate!Multumiri, Emil

Cindva am blocat cred ca peste 10 buc in serie pina ce sa-mi dau seama ca de vina era programatorul, era pe seriala si mersese destul de bine pina atunci adica pina la 20 MHz, la aceasta frcventa nu vroia sa programeze si basta, de atunci am si "deblocator" si programator USBasp, de programat programez doar cu Bascom-ul, este extrem de simplu nu prea ai ce strica pe acolo dect daca insisti dar totusi poate te ajuta cineva mai avansat.
Link spre comentariu

Vad ca a avut mare succes topicul, asa ca atasaz si o poza cu aparatul realizat. Se comporta foarte bine, poate fi utilizat fara a dezlipi componentele de pe placi, consum 25 mA fara BL. Am reusit sa repar 14 surse de PC defecte pe care le tineam si nu ma induram sa le arunc (in mod normal nu repar surse PC -prefer sa dorm) cu el in zilele ce au trecut!!! nu ca nu aveam esr-metru dar am vrut sa-l vad cum se comporta in viata reala. concluzia: merita construit!

 

Posted Image

Link spre comentariu

Doua sfaturi va rog: Ati folosit folosit display-ul din schema originala sau poate fi folosit compatibil HD44780? Autorul a postat modul de postare a fuse bits, pe acela l-ati folosit?

Link spre comentariu

Buna ziua,lcd-ul original este 8x2, eu am folosit 16x2 compatibil HD44780. E cam pacat de el nefiind folosit la capacitate dar asta e. Am comandat astazi citeva bucati de 8x2 ca de-astea n-am avut niciodata!la fuse bits am pus low EF, high FF si extended tot FF.P.S. La un RLC-metru de precizie cu multe functii se baga cineva??Emil

Link spre comentariu

Multumesc de raspuns; display-ul 2x16 se gaseste la vanzare 15 ron, posibil 2x8 sa-l gasesc pe undeva mai ieftin?

 

Cu scuzele de rigoare ca postez tot in acest topic, am mai inceput si un ESR-metru cu PIC16F876 + display nokia3310: http://www.hlektronika.gr/forum/showthread.php?t=48350 Din pacate nu am reusit sa-l termin intrucat mosfet-ul FDS6680 l-am gasit intr-un singur loc cu 17 ron; il pot inlocui cu IRF530 sau alt mosfet mai usor de procurat?

Link spre comentariu

1.Am folosit BC177 si DZ3V9. Pentru urmatorul am gasit 2 bucati 2sa733 recomandati pe site, nu cred sa se schimba ceva, dar am sa-i folosesc asa de kiki.2. cred ca merge si alt mos, eu la genul asta de aparate pun de care am, de obicei am niste hex fet-uri cu rds on de 0.04 ohm. Aparatul dv nu arata si capacitatea??3. desigur ca nu am primit astazi coletul cu afisajele 8x2, dar in schimb a venit cel cu ICL7135.Emil

Link spre comentariu

Vă felicit, niciodată nu strică încă un ESR metru. E o schemă interesantă.Cîteva lămuriri:-ce face exact butonul onboard? necesită ceva calibrare la fiecare pornire?-a trebuit să ajustați R6,9 și 10 sau le-ați pus direct ca în schemă?-este stabilă afișarea?-măsoară bine în circuit?

Link spre comentariu

1. butonul face "calibrare" sau ceva de genul asta, nu mai retin exact ce afisaja si acuma sint la job. la o apasare apare on la urmatoarea off. Se memoreaza selectia si la disparitia alimentarii. Pe OFF afisaza total aiurea asa ca am lasat pe ON fara sa-mi bat capul despre ce e vorba, poate ne edifica cineva care intelege limba.2. am ajustat 2 dintre ele, dar indicatiile erau decente si cu valorile din schema3. la valori mari (mii de micro) mai variza indicatiile dar nu asa de mult incit sa deranjeze utilizarea4. indicatiile par corecte, n-am fost curios sa masor un condensator in montaj si apoi sa-l dezlipesc si sa compar, dar asa cum am spus am reparat o gramada de surse de PC si nu mi-a dat nici un rateu De asemenea, dupa ca ma lamuresc de niste chestii voi renunta la soclul de la lm393 lipindu-l direct pe cablaj. Ar trebui si la attiny la fel, dar poate mai am nevoie sa-l reprogramez asa ca ma ptin deocamdata.Emil

Link spre comentariu

interesant model de ESR ....chiar e mai simplu fata de celalalt [ ma refer cu 16F877 ]R1 ,2 ce valoare au ? nu prea am tradus cum trebe site-ul...DZ vad ca e de 3,3v ,dar merge si cu 3v9,layout - ul din arhiva nu merge , si la voi ?se poate un cablaj sau o fac de la inceput....Ps: Un pont pentru lcd 8x2 se poate ?macar pe MP . :da

Link spre comentariu

Multumesc de raspuns; display-ul 2x16 se gaseste la vanzare 15 ron, posibil 2x8 sa-l gasesc pe undeva mai ieftin?Cu scuzele de rigoare ca postez tot in acest topic, am mai inceput si un ESR-metru cu PIC16F876 + display nokia3310: http://www.hlektronika.gr/forum/showthread.php?t=48350 Din pacate nu am reusit sa-l termin intrucat mosfet-ul FDS6680 l-am gasit intr-un singur loc cu 17 ron; il pot inlocui cu IRF530 sau alt mosfet mai usor de procurat?

Am incercat si eu acest model dar nimic nu a afisat,nu stiu cum sa testez displeele daca sunt bune sau nu.Imi placea ca erau ca montaj mic.
Link spre comentariu

R1 si R2 sint de 43k respectiv 300 ohmi, se vede pe desenul cu dispunerea componentelor pe cablaj.

 

Afisaje 2x8 se gasesc la C**met, dar nu lucreaza decit cu firme nu si cu persoane fizice, probabil ca se mai gasesc si in alta parte. Nu cred ca poate fi gasit cu mult mai jos de 15 lei.

 

Diode am folosit 3v3 pentru ca din acestea am gasit la indemina, oricum curentul celor doua generatoare se ajusteaza fin din rezistentele din emitoare.

 

p.S. am mai facut unul, pe un pcb ceva mai mare decit primul pentru un coleg care il dorea pe o placa mai aerisita (in cazul in care ar fi nevoie sa-l depaneze). personal consider ca este mai simplu de facut altul.

 

MOS am folosit IRF3415, tot din motivul ca din astia am pe stoc.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări