norad Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Pai si ce anume a luat foc? Sa stim si noi. Oxigenul este substanta care intretine arderea, adica un comburant. 1 Link spre comentariu
nel65 Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Primele doua fraze sunt corecte ,a trei-a e o gogomanie! Oxigenul e un catalizator! Fisa de siguranta (ce-o fi aia habar n-am ,stiam de fisa de protectie a muncii ,dar in fine...) facut de un ...nu zic ca iau puncte!. Editat Decembrie 10, 2018 de nel65 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Acum 39 minute, nel65 a spus: Primele doua fraze sunt corecte ,a trei-a e o gogomanie! Oxigenul e un catalizator! Fisa de siguranta (ce-o fi aia habar n-am ,stiam de fisa de protectie a muncii ,dar in fine...) facut de un ...nu zic ca iau puncte!. Eu nu inteleg, zici ca oxigenul este un catalizator sau spui ca altcineva a spus asta si este defapt gresit? Link spre comentariu
nel65 Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 catalizator =face posibila arderea unui combustibil Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Nu si daca deschiderea brusca a robinetului cauzeaza ruperea mecanica a membranei de cauciuc (sau din ce o fi ea) din regulator prin inghetarea acesteia ca urmare a destinderii bruste a gazului (nu neaparat inghetare fizica ci mai degraba rigidizarea acesteia repetata ca urmare a scaderii temperaturii si aparitia microfisurilor pe partea expusa la oxigen si ca urmare a cresterii presiunii in camera de reglaj). Tehnic, explozia ar fi initiata de actiunea mecanica brusca si nu de cea chimica asupra primului material combustibil din calea oxigenului. Asa ca e mai simplu sa scrii pe fisa aceea ca oxigenul se aprinde sau initiaza aprinderea chiar si in lipsa grasimilor cand de fapt este o eroare de manevrare sau de constructie. Putea sa scrie ca deschiderea brusca a robinetului cauzeaza distrugerea mecanica a regulatorului si jetul de oxigen rezultat va aprinde materialele inconjuratoare. Asa omul va sti ca va fi din cauza lui si nu citind acel text "plasa de siguranta" pentru eventualele defectiuni care pot fi si din cauza producatorului. Mai este un aspect interesant. Oricat ar parea de ciudata expresia, frecarea unui material partial combustibil cu jetul de oxigen este generatoare de caldura, suficienta ca sa porneasca o reactie chimica exoterma care altfel nu ar porni intr-o atmosfera statica cu oxigen 100%. Pe scurt, aceeasi situatie ca la navetele spatiale la intrarea in atmosfera (este un exemplu extrem pentru intelegerea ideii) doar ca la viteza sonica si nu supersonica. Cat de multa caldura? nu stiu. Eu cam asa vad situatia cu acel text. PS: eu dadeam raspuns la transfer de CO2 intr-un topic de O2. O singura litera facea diferenta pana s-a ajuns la discutia de flacara... Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 (editat) @nel65.....Oxigenul nu e catalizator, el participă direct la reacție ca oxidant.Un catalizator înlesnește (accelerează) o reacție, chiar dacă el nu se combină direct cu elementele ce intră în reacție. Editat Decembrie 10, 2018 de validae Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Acum 1 oră, nel65 a spus: catalizator =face posibila arderea unui combustibil dar fara a se consuma regasindu-se in totalitate la finalul reactiei. DEX Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 "CATALIZATÓR, catalizatori, s. m. Substanță care grăbește sau încetinește o reacție chimică, fără ca ea însăși să fie modificată. – Cataliza + suf. -tor (după " Se pare ca aflu noutati pe zi ce trece, ziceam eu ceva despre profesionalism.... Link spre comentariu
nel65 Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 Ok,intelesesem eu gresit... Link spre comentariu
kiara Postat Ianuarie 29, 2021 Partajează Postat Ianuarie 29, 2021 (editat) Domnilor o întrebare urgentă : pentru oxigen , (furtunul de la regulator pana la brenar ), este obligatoriu sa fie unul dedicat pentru oxigen ? Daca da , de ce ? Nu pot folosi unul nou , cu insertie textila , ce se folosesc pentru gaze , butelie GPL ? ( am vreo 10m nou ) Contine grasimi cumva , in cauciucul respectiv? Exista vreun pericol de autoaprindere ? Editat Ianuarie 29, 2021 de kiara Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 29, 2021 Partajează Postat Ianuarie 29, 2021 Nu v-as sfatui sa folositi alt tip de furtun decat cel dedicat pentru oxigen. Link spre comentariu
Усилитель Postat Ianuarie 29, 2021 Partajează Postat Ianuarie 29, 2021 (editat) 3 hours ago, kiara said: este obligatoriu sa fie unul dedicat pentru oxigen ? Daca da , de ce ? Asa cum exista cauciuc rezistent la benzina,cauciuc rezistent la ulei, este si pt oxigen. Pt siguranta in exploatare merita investit. Pana si diametrul interior este diferit la oxigen si acetilena ca sa nu fie folosit acelasi furtun sau invers. Editat Ianuarie 29, 2021 de Усилитель Link spre comentariu
kiara Postat Ianuarie 30, 2021 Partajează Postat Ianuarie 30, 2021 Da , e clar .. reconfigurez tot sistemul ... Am mai folosit , unul dedicat pneumaticii (dupa ce i-am taiat capetele sertizate) . Fiind foarte rigid la temperatura scazuta , l-am schimbat cu unul de 5-6m destinat gazelor GPL/butan dar nou (din acesta am gasit pe langa mine. 6 lei/metrul) O sa desfac totul si comand de pe net , un furtun dedicat . As vrea sa gasesc , unul sa nu se rigidizeze la temperaturi scazute . Sper sa am noroc . Ma gandeam eu ca , , , , compozitia chimica a celui ce l-am montat acum , ( moale , un cauciuc placut la manevrare) poate intra in reactie cu oxigenul... Mai am o intrebare referitoare la un reductor: este nou , nu a fost folosit niciodata , fabricat cu ani in urma la Targoviste . Dupa deschiderea (nu deschidere brusca)a robinetului principal , am in circuitul de joasa presiune 1-2 atm. Robinetul lui nu inchide DE TOT oxigenul . Sunt garniturile prin interior de vina ( imbatranite/crapate) sau arcul ... Poate vreun gunoi plasat unde nu trebuie . Ma bate gandul sa-l desfac . Am inceput sa ma uit si dupa unul nou . Trebuie sa inchida la "0" oxigenul in circuitul secundar , sau sunt acceptabile astfel de scapari ? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2021 Partajează Postat Ianuarie 30, 2021 Orice furtun sintetic se rigidizează inevitabil la temperaturi scăzute.Robinetul nu trebuie să aibă scăpări, remediaţi problema. Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 30, 2021 Partajează Postat Ianuarie 30, 2021 Inchide complet Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum