zal Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Pai rola plina cu banda cum o echilibrati, este masa cea mai importanta in actiunea de derulare, comparativ cu ea, tamburul nici nu intra in ecuatie, in plus si turatia maxima la derulare este relativ mica nu am masurat dar nu cred ca depaseste cca 100/RPM.Eroare, turaţia poate fi şi de 500-800 rpm cînd se goleşte rola. Rola se prinde fix de tambur, care trebuie să fie echilibrat şi centrat, ca să împreună nu aibă bătaie în termen popular. Tamburul prins pe ax devine parte din motor, care împreună cu volantul sînt egale sau mai grele ca rola plină, însă diametrul rolei e cel care provoacă probleme la turaţie. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 800 rpmAdica 13 rotatii/sec? Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 15, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Pai rola plina cu banda cum o echilibrati, este masa cea mai importanta in actiunea de derulare, comparativ cu ea, tamburul nici nu intra in ecuatie, in plus si turatia maxima la derulare este relativ mica nu am masurat dar nu cred ca depaseste cca 100/RPM.Cel mai probabil turatia de aprox 100/RPM , o putem intalnila un magnetofon cu un singur motor gen, majak203 ,Grundig TK35 etc.La cele direct drive e mult mai mare turatia si apropo de bataia axiala aceasta pana si la o turatie de 80-100/RPM cu o rola de 18 cm se simte destul de bine sub forma unor vibratii transmise in toata masa magnetofonul si daca mai are si bataie radiala ...e jale cu J mareAsa ca fara discutie la turatii mai mari si cu role de 26 sunt convins ca daca nu ar fi centrati si echilibrati bine tamburii , s-ar ZGALTAI ca o masina de spalat cu tambur dar fara contragreutati Asta este si unul din motivele pentru care as prefera sa folosesc motoare grundig si la bobinare ( constructiv rotorul este de tip colivie externa , in jurul statorului si astfel ia si functia de volant prin propria greutate destul de maricica ) ,cumulate cu o buna centrare si echilibrare a ansamblului butuc+tambur.Si apropo de ce spunea colegul ZAL diametrul rolei de 26 + (500-800/RPM )este cel care poate crea probleme.Ati avut ocazia sa vedeti pe viu un transport de la un DVD ROM , sa vedeti ce se intampla cand turatia este prea mare( scapata de sub control , din cauza unei defectiuni ) raportata la diametrul discului , care altfel este mic si foarte usor..Deci prin analogie , daca stau stramb si ma gandesc drept diametrul mare al unei role de 26 cumulat cu forta centrifuga + bataie axiala si radiala , mai mult ca sigur face ravagii , si cred ca in cazul unor motoare clasice cu rotorul in interiorul statorului acestea s-ar putea sa aiba tendinta sa-si ia zborul de pe ax ( rotorul) din cauza vibratiilor etc etc. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 si la o turatie de 80-100/RPM cu o rola de 18 cm se simte destul de bine sub forma unor vibratii transmise in toata masa magnetofonul.Cu sau fara rola?Eu cred ca vibratiile provin de la rolele de si cu banda, care sigur nu sunt echilibrate dinamic. Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Rolele mici din plastic turnat au tot felul de deformări, cele româneşti erau groaznice. Dar aici vorbim de cele profesionale de 27cm, ce intră fest pe ax cu fluture sau folosesc naburi. Astea retează axul dacă e descentrat tamburul, chiar dacă geometric sînt perfecte, exemplul Rostovului e un avertisment. Chiar sînt curios ce tamburi va găsi Dominicue. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 15, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2014 si la o turatie de 80-100/RPM cu o rola de 18 cm se simte destul de bine sub forma unor vibratii transmise in toata masa magnetofonul.Cu sau fara rola?Eu cred ca vibratiile provin de la rolele de si cu banda, care sigur nu sunt echilibrate dinamic.De acord din punctul asta de vedere , insa vibratile de la rola cu banda ( ne-echilibrata dinamic )cumulate cu tamburi necentrati radial si cu bataie axiala + butuci ne-echilibrati ......incercati sa faceti si dumneavoastra un exercitiu de imaginatie.Exemplifica si colegul nostru Franzm intr-un post din alt topic , cam cat se multiplica o bataie radiala de numai 0,01 , pe masura ce diametrul creste , nu mai vorbesc daca pe axul respectiv mai ai deja si un tambur care si el are bataie radiala. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 15, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Rolele mici din plastic turnat au tot felul de deformări, cele româneşti erau groaznice. Dar aici vorbim de cele profesionale de 27cm, ce intră fest pe ax cu fluture sau folosesc naburi. Astea retează axul dacă e descentrat tamburul, chiar dacă geometric sînt perfecte, exemplul Rostovului e un avertisment. Chiar sînt curios ce tamburi va găsi Dominicue. Ei aici e marea incercare , inca fac sapaturi de zor prin targuri online si nu numai dupa tamburi sa vedem ce voi gasi. Daca as gasi tamburi din aliaje usoare turnate sub presiune ar fi minunat , daca nu trecem la planul B , adica facem o vizita la nenea frezorul cu masina CNC pe trei axe si vedem ce parere are ( daca poate sa-mi execute prin frezare ceva ) Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 cu bataie axiala + butuci ne-echilibrati ......incercati sa faceti si dumneavoastra un exercitiu de imaginatie.Asa cum am mai scris, am incercat modificarea unui Majak din care mai ramasese doar linia de capete cu ghidurile aferente si motorul cabestanului cu volanta si am experimentat derularile cu doua motoare de aeroterma auto(12VCC) cuplate cu axul la spin cu o piesa de adaptare facuta la strung si neechilibrata.Fara banda, nu existau vibratii, iar la derularea unei benzi de 750m in cca. 3 min. nu a plecat de pe masa si nu au aparut vibratii neintalnite la alte magnetofoane.L-am utilizat/incercat vertical. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 15, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2014 r cu bataie axiala + butuci ne-echilibrati ......incercati sa faceti si dumneavoastra un exercitiu de imaginatie.Asa cum am mai scris, am incercat modificarea unui Majak din care mai ramasese doar linia de capete cu ghidurile aferente si motorul cabestanului cu volanta si am experimentat derularile cu doua motoare de aeroterma auto(12VCC).Fara banda, nu existau vibratii, iar la derularea unei benzi de 750m in cca. 3 min. nu a plecat de pe masa si nu au aparut vibratii neintalnite la alte magnetofoane.Asta pentru ca in mod cert majak-ul dumneavoastra nu avea uzura avansata ( bucsele tamburilor ovalizate etc etc ) probabil l-ati modificat relativ de nou , si sa nu uitam un aspect ...majak functioneaza exclusiv orizontal , ori noi discutam de un magnetofon cu functionare in pozitia verticala....Este mult de discutat pe directia asta si nici eu nu pot spune ca le stiu pe toate , dar am mai invatat cate ceva din proprie experienta si mai ales de altii ( am furat meserie ) mai experimentati decat mine.750 m in cca. 3 min , mi se pare mie sau .....majak-ul dumneavostra modificat nu avea o turatie prea mare la bobinareDin imagini nu prea par a tamburi originali de majak. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 750 m in cca. 3 min , mi se pare mie sau .....majak-ul dumneavostra modificat nu avea o turatie prea mare la bobinareDar Dvs. ce timpi obtineti la magnetofonul personal si eventual ce tip este?La varianta mea, motorarele se accelerau progresiv, ceea ce va recomand si Dvs. daca nu utilizati banda profesionala, care este foarte groasa si deci rezistenta mecanic la alungiri si socuri.Nu sunt spini de Majak, sunt de la un model Tesla care functiona vertical(nu mai tin minte care), vedeti capul rotitor al spinului pentru fixarea rolei.Ăia-s tamburi de B90 dacă nu mă înşeală memoria, se găseau peste tot înainte de '90Posibil, nu mai stiu dar stiu ca optiunea a fost democratica, era singurul accesibil. Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Ăia-s tamburi de B90 dacă nu mă înşeală memoria, se găseau peste tot înainte de '90. Nu ştiu de ce că B90 au fost puţine, dar o fi adus un isteţ din minister un lot mare. Comparaţia cu orice mag orizontal e inutilă acestui proiect. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 16, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 16, 2014 750 m in cca. 3 min , mi se pare mie sau .....majak-ul dumneavostra modificat nu avea o turatie prea mare la bobinare Dar Dvs. ce timpi obtineti la magnetofonul personal si eventual ce tip este? La varianta mea, motorarele se accelerau progresiv, ceea ce va recomand si Dvs. daca nu utilizati banda profesionala, care este foarte groasa si deci rezistenta mecanic la alungiri si socuri. Nu sunt spini de Majak, sunt de la un model Tesla care functiona vertical(nu mai tin minte care), vedeti capul rotitor [attachment=0]Detaliu spin.jpg[/attachment] al spinului pentru fixarea rolei. Ăia-s tamburi de B90 dacă nu mă înşeală memoria, se găseau peste tot înainte de '90 Posibil, nu mai stiu dar stiu ca optiunea a fost democratica, era singurul accesibil. Pai la magnetofonul meu majak 203 turatia in mod cert nu este mai mare de 80/RPM si a ramas in varianta originala cu exceptia ghidajelor. Si la magnetofonul pe care-l voi construi , accelerarea se va face progresiv atat electronic cat si mecanic ( prin folosirea motoarelor grudig pe care le-am descris mai sus) Chiar nu mi-ar place sa am un magnetofon care ar porni brusc pe derulare , desi cred ca nici nu ar putea datorita masei rolei de 26 incarcata cu banda . Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 16, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 16, 2014 Ăia-s tamburi de B90 dacă nu mă înşeală memoria, se găseau peste tot înainte de '90. Nu ştiu de ce că B90 au fost puţine, dar o fi adus un isteţ din minister un lot mare. Comparaţia cu orice mag orizontal e inutilă acestui proiect.Mie mi se pare ca seamana acei tamburi cu cei de la Tesla B115, dar ma rog e doar o parere. Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 16, 2014 Partajează Postat Aprilie 16, 2014 Chiar sînt curios ce tamburi va găsi Dominicue....facem o vizita la nenea frezorul cu masina CNC pe trei axe si vedem ce parere are ( daca poate sa-mi execute prin frezare ceva )Cea mai buna solutie. Întâi va faceti doua prefabricate la strung, inclusiv gaura pentru fixare pe axul motorului cu ajustaj potrivit pt presare la cald. Pe urma nenea frezorul le face aripioare. Si îi fixati pe axul motorului la cald, fara suruburi si alte fitze. Daca merg (cât de cât) bucsele pe cabestan, nu vad de ce n-ar functiona metoda la tamburi. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 16, 2014 Partajează Postat Aprilie 16, 2014 acei tamburi cu cei de la Tesla B115Nu seamana, lipseste discul de aluminiu(ornamental) din centru http://www.okazii.ro/sisteme-audio/casetofon/magnetofon-tesla-b115-a54726596 , D-l zal are dreptate sunt http://www.pajka.info/m0022-tesla-magnetofon-anp-290-b90-mono.php de B90. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum