Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sa construim un magnetofon artizanal


Dominicue

Postări Recomandate

Asadar am inceput testele cu motorul ( de la grundig TK35) ,, pentru ca transformatorul toroidal nu mi-a sosit inca( se pare ca furnizorul acuma il fabrica :ras: ) ,l-am testat cu un transformator de majak 203, la tensiunea de 120 V c.a. si legat pentru turatia de 4, 75 conform schemei Grundig.Concluzia ar fi ca aproape s-ar inscrie ( legat brut pentru viteza de 4,75 cm/s ), turatia este o idee mai mare corespunzand aprox vitezei de 19,9 cm/s , deci este pe aproape .Asa ca acum ma apuc de adunat componentele pentru schema furnizata de colegul ZAL( caruia tin sa-i multumesc pe aceasta cale) si voi incepe testele la modul serios , sa vedem cum functioneaza :da .Intre timp , mai am putin de testat si inversarea sensului de rotatie sa vad cum functioneaza.Ce ma impresionat placut la acest motor ca este ultra-silentios :aplauze si mai ales are un cuplu destul de ridicat .Sper ca pana voi termina si schema de control turatie sa-mi vina si transformatorul toroidal :cry:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 212
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dominicue

    82

  • zal

    48

  • franzm

    28

  • miron1947

    24

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Trebuie să ţii cont că tensiunea de control va fi ceva mai mică decît una directă pe motor dintr-un traf, deci să ai de unde suplimenta dacă e insuficientă, să zicem un secundar de 120Vca şi încă unul de 20-30Vca ce se poate lega în caz de nevoie.Frecvenţa pulsurilor determină viteza şi amplitudinea lor puterea motorului. E posibil să ai nevoie de un osciloscop............Am ghicit faza cu legatul ptr 4,75cm/sec indirect = 19cm/sec direct. E normal să fie silenţios legat aşa, îl vei auzi doar dacă-l zoreşti ptr 38cm/sec. :rege

Link spre comentariu

Trebuie să ţii cont că tensiunea de control va fi ceva mai mică decît una directă pe motor dintr-un traf, deci să ai de unde suplimenta dacă e insuficientă, să zicem un secundar de 120Vca şi încă unul de 20-30Vca ce se poate lega în caz de nevoie.Frecvenţa pulsurilor determină viteza şi amplitudinea lor puterea motorului. E posibil să ai nevoie de un osciloscop............Am ghicit faza cu legatul ptr 4,75cm/sec indirect = 19cm/sec direct. E normal să fie silenţios legat aşa, îl vei auzi doar dacă-l zoreşti ptr 38cm/sec. :rege

L-am zorit si pe legaturile pentru viteza de 19 si spre surprinderea mea ( placuta ) , a ramas la fel de silensios ( mut :rade: ) , ba mai mult l-am incercat exclusiv in pozitie orizontala ( original el fiind montat vertical), deci consider ca sunt pe drumul cel bun cu motorul asta .Osciloscopul deocamdata este calcaiul lui ahile ( pentru ca nu-l am ) , voi incerca sa fac rost de unul macar de imprumut.Referitor la transformator imi dau seama ca ar trebuii sa anulez comanda ( mai ales ca nu a fost onorata de furnizor ) si sa caut in alta parte un traf cu tensiunea mai mare , macar un 150V c.a. ca sa fie acoperitor.A si era sa uit are si un consum destul de mic motorul asta , in gol am masurat un curent absorbit de 36 miliamperi pe 4,75 cm/s , si 42 miliamperi pe 19 cm/s , si sper ca in sarcina curentul sa nu ia valori prea ridicate , o sa vad mai bine acest lucru mai tarziu cand incepe sa prinda forma mecanica .
Link spre comentariu

120 + 30V e de ajuns ptr orice situaţie şi secundar separat ptr motoarele laterale, care or fi ele. Sîrma secundarului trafo şi siguranţa aferentă să ţină consumul motorului înfrînat, probabil nu sare de 150...200mA, deci o siguranţă de 250mA temporizată e suficientă. E bine să foloseşti un multimetru cu ac, e mult mai sensibil la astfel de măsurători ca cele digitale.

Link spre comentariu

120 + 30V e de ajuns ptr orice situaţie şi secundar separat ptr motoarele laterale, care or fi ele. Sîrma secundarului trafo şi siguranţa aferentă să ţină consumul motorului înfrînat, probabil nu sare de 150...200mA, deci o siguranţă de 250mA temporizată e suficientă. E bine să foloseşti un multimetru cu ac, e mult mai sensibil la astfel de măsurători ca cele digitale.

Deci sa inteleg ca ar fi mai bine sa folosesc un trasformator cu o infasurare de 120 V si încă una de 30 V , în acest caz ar trebuii sa vad ce gasesc , pentru ca din pacate tole si sarma nu mai am , căci mi le-aş fi construit singur transformatoarele .Ma gandesc ca pentru motoarele laterale sa folosesc un transformator separat Masuratorile le-am facut cu un aparat analogic ( TL4M ) O sa incerc si înfrînarea motorului cu mana ca să văd ce valori atinge curentul absorbit .
Link spre comentariu

pentru motoarele laterale sa folosesc un transformator separat

 

Cred ca Rostov-ul o sa para magnetofon portabil la cele 22Kg fata de ce construiti Dvs.
Pai om trai si om vedea , orcum nu am de gand ca in final magnetofonul sa fie plimbat , pe umar nici atat nu am de gand sa-l car :rade:

 

Si rostov-ul are 22 Kg pentru ca are si plasticarae prin el ,altfel ma indoiesc ca reuseau rusii sa-l mentina la aceasta greutate .

 

In cazul meu , la o prima strigare , motorul cabestan are 950 grame , un transformator toroidal cam de 100VA ar avea in in jur de 1,2 kg X 2 = 2,4 Kg , pana acum putin peste 3 Kg mai adaug si tabla de 4 mm 4,4 Kg , deci cam

6.8 kg pana acum, mai am pana la 10 Kg :rade:

 

Acuma serios vorbind , despre ce discutam ??? despre greutatea la final sau .... :rade:

Link spre comentariu

despre ce discutam ??? despre greutatea la final

Nu, de solutia cu mai multe transformatoare.
Mie mi se pare o solutie mai practica decat cu un singur transformator voluminos si greu de dimensionat .
Link spre comentariu

Mie nu, eu prefer un transformator cu sectiune mare, are mai mult fier decat cupru si deci este mai usor, in comparatie cu mai multe transformatoare mai mici, fiecare cu primarul lui si cu mai multe sp/V.

Link spre comentariu

Mie nu, eu prefer un transformator cu sectiune mare, are mai mult fier decat cupru si deci este mai usor, in comparatie cu mai multe transformatoare mai mici, fiecare cu primarul lui si cu mai multe sp/V.

Pana la urma gusturile nu se discuta.Daca aveam tole E/I si sarma de cupru poate ma gandeam sa construiesc traful , dar chiar si asa nu-mi place ideea , sunt prea multe infasurari in secundar ( tensiuni mari / mici) , posibile cuplaje parazite etc etc .
Link spre comentariu

Acum eşti la primul ''copil'', de la al 3-lea încolo nu-ţi mai faci atîtea griji. :rade:

:rade: :rade: Din punctul asta de vedere va dau perfecta dreptate , imi fac prea multe griji cu primul copil. :rade:
Link spre comentariu

sper ca nu va suparati de off topic. o banda "etalon" sa pot regla azimutul si nivelul de redare unde as putea gasi?am cinci maguri si nici unul nu pare sa fie reglat bine....am incercat sa fac una pe akaiul 260 dar se pare ca are probleme( dezechilibre niveI)...multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări