coco243 Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Am refacut un circuit si a capatat forma din atasament ( trebuie sa pun o protectie de 2A). Este vorba de o electrofrana, Y1. Aceasta electrofrana este pusa pe un motor cu 2 turatii.In momentul in care motorul nu mai are comanda de actionare, se energizeaza bobina releului d2, contactele lui d2 normal deschise se inchid, contactul k4 temporizat va fi inchis deoarece el e actionat de contactorul pentru a doua turatie, si la bornele condensatorului ceramic C1 vor fi 28Vdc pe care ii va filtra acest condensator si de fapt la bornele condensatorului ce e in paralel cu electrofrana vor fi vreo 30 si ceva de volti.1. Ce rol credeti ca are condensatorul electrolitic C2?2. 28Vdc filtrati devin 28Vdc*1.41=39.5Vdc, nu e o valoare pream mare pentru electrofrana? Eu am mai intalnit electrofrane la 24Vdc, ati mai vazut electrofrane la 40Vdc sau ceva asemanator?Multumesc anticipat, comanda frana-Model.pdf comanda frana-Model.pdf Link spre comentariu
Vizitator rindopale Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 [iSalut Hai s-o luam la rind 1) C1 se monteaza pe motoarele de CC pentru protectie si deparazitare. Ala e un motor de putere semnificativa, deci e motor cu rotor bobinat. C1 stinge arcul electric ce se formeaza intre lamele colectorului si perii => nu se mai afuma si nu mai pusca colectorul, periile rezista mai mult si cam dispar parazitii. 2) C2 adauga un plus de curent la pornire (motorul in faza tranzitorie de pornire 'suge' un curent mult mai mare decit cel nominal in functie de dimensiuni si sarcina). Bag seama dupa schema ca sandramaua se alimenteaza in CC, asa ca socoteala nu e valabila ca finca deoarece 28Vca redresat si filtrat devin aprox 40Vdc Bobina frinei se alimenteaza doar cind motorul e alimentat pentru ca frina aia functioneaza ca un ambreiaj : cind bobina nu e alimentata, un arc impinge un ferodou ( care nu se roteste) si-l lipeste de o fulie solidara cu axul motorului asa ca motorul sade linistit. Cind motorul porneste, bobina este excitata si atrage armatura cu ferodou eliberind rotorul. Exista frine si la tensiuni mai mari, de exemplu 220Vca la electropalane Link spre comentariu
coco243 Postat Aprilie 6, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2014 @rindapolela 1) C1 este montat in paralel cu electrofrana Y1, nu am motor de cc in circuitla 2) Daca observi, bobina electrofranei Y1, este alimentata doar cand se inchide contactul releului d2, iar d2 este actionat doar cand motorul nu are comanda de alimentare, deci este invers fata de cum ai povestit tu.Am modificat putin denumirile din schema pentru a nu crea confuzii si am atasat mai jos. comanda frana-1.pdf Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum