Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

decupaj la Dacie pt boxe


dsasorin

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ionut20

    4

  • dsasorin

    3

  • adi_0106

    2

  • hugo

    2

Top autori în acest subiect

tabla nu poti sa o iei jos, caci face parte din caroserie, si nici nu e indicat sa o tai jos complect, caci slabesti acea sectiune. eu mi-am decupat in tabla doua dreptunghiuri de 20 / 30 cm cand am avut luneta scoasa ( cu ocazia vopsirii ) iar acum am o placa de pal de 15 mm prinsa in suruburi de tabla, iar in drept cu dreptunghiurile decupate, am dat gauri rotunde in lemn pt 2 difuzoare de 20 cm diametru, pt bass. Langa am gauri date pt 2 inalte piezo. :smt006

Link spre comentariu

sa iti povestesc cu am facut eu

1. mi-am facut 2 sabloane din carton cat e diametru difuzoarelor

2. cu ajutorul sabloanelor mi-am marcat tabla cu markerul

3. dupa marcajul cu markerul am facut gauri cu bormasina si cu un burghiu de 3 mm (burghiu de firma - ca ma apucasem sa fac cu niste chinezarii de bazar si am rupt vreo 5 in juma de ora ..... dupa care am stopat operatiunea si am reluat-o peste 2 zile cand mi-am facut rost de burghiu)

4. dupa ce am dat cele 100000 de gauri una langa cealaltala - cu ajutorul unui flex cu disc mic am decupat ceea ce mai ramasese intre gauri

5. cu o freza cu piatra abraziva in varf am polizat excesul de material (poti folosi si o bormasina dar viteza mica te face sa iti iesi din minti .... freza folosita de mine ajungea pe la 12.000 rot/min)

 

ionut20 sa stii ca e extrem de dificil sa tai cu flexul stand in portbagaj pe spate si taind deasupra capului la mai putin de juma` de metru + ca e ai cele mai multe sanse sa iti faci rost de niste pilitura prin ochi

iar ca sa tai cu flexul din interiorul masinii - risti sa patesti ca mine - am dat cu discul in luneta .... nu a crapat dar a facut o mica dunga acolo

Link spre comentariu

dap e riscant nu zic ca nu :d DAR la mine nu a fost luneta pusa cand am taiat de sus in jos :supz: iar din portbagaj in sus nu e asa de greu, si nu tre sa te bagi de tot .. lol e deajuns sa te apleci, si sa ai un flex cat mai mic ca si gabarit si un disc mic, ca si diametru si ca si grosime :yawinkle: eu am un bosh foarte mic, cred ca e cel mai mic model, si e super usor de manevrat cu o mana, iar ca disc am avut un disc mare de flex industrial, care a ajuns de vro 9 cm diametru (de la 20 si ceva) si e foarte subtire.De taiat in portbagaj am taiat niste suruburi pt stopul central, si deaia ziceam ca nu e asa de greu :)

Link spre comentariu

Va multumesc tuturor pt idei. Cea care ma satisface cred ca e cea cu multe gauri cu bormasina una linga alta. E mai sigura. Si daca o sa acopar si o sa izolez pe linga difuzor cu o carpeta, va iesi bine zic eu. E mai mult de munca, dar e mai precisa metoda. Cu flexul e mai nasol, ca nu ai directie buna...poate incerc si asa, vad eu. Oricum nu dau luneta jos, asta e sigur.Mai astept si alte idei daca or mai fi.

Link spre comentariu

iar din portbagaj in sus nu e asa de greu, si nu tre sa te bagi de tot .. lol e deajuns sa te apleci

nu e deajuns .... iti zic eu :smt003 nu poti sta aplecat asa vreo juma de ora sau chiar mai mult ... ca nu te mai indrepti prea repedeeu zic ca metoda cu bormasina e cea mai sigura si cea mai eficienta
Link spre comentariu

Merge bine si cu un fierastrau pendular cum intrebai la inceputul topicului. Dai o gaura mai mare si apoi introduci lama. Insa e recomandat sa fie un fierastrau de firma altfel mai mult te chinui. Precizia e cea mai buna la fierastrau. Am taiat si eu gauri pentru difuzoare in masina cu polizorul unghiular si nu a fost asa de greu pe cat pare. Daca ai o camasa de aruncat si o pereche de ochelari de protectie e chiar usor. Insa sa ai discul "de firma". Carbochim sunt excelente.Am mai vazut gauri taiate cu aparatul de... sudura. Insa s-a chinuit mult pana ce a reusit sa le dea. Plus ca a durat si mai mult finisarea, tot cu un flex.Sau combini bormasina cu fierastraul pendular. Da e musai burghiu bun si sa nu-l lasi sa se decaleasca. Ai incercat la un service auto(de obicei la cei ce monteaza GPL)? Au scule cu aer comprimat si usor de folosit. Iar pentru doua gauri s-ar putea sa dai mai multi bani pe consumabile daca te apuci tu de gaurit.

Link spre comentariu

Pai cam cat mi-ar putea lua astia de la GPL sa-mi taie 2 gauri ovale ?Mama ce munca am, mi-e groaza cand ma gandesc ...........Dar trebuie ca altfel nu am sunet ca lumea in masina.Am un Sony GT300 + 2 boxe ovale Vieta.

Link spre comentariu

La dacia mea i-am schimbat parbrizul dupa 6 ani, pastrand acelasi cheder, iar la Wartburg dupa...40 de ani. N-am avut probleme la niciuna. Daca-i crapat, in schimb, iti iei altul, ca oricum va intra apa pe acolo.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări