coco243 Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 Ma ajuta si pe mine cineva cu tipul asta de motor? Ati mai intalnit asa ceva?Toata logica ce am putut-o scoate am desenat-o in atasament.Motorul este montat pe un strung vechi, nu pot ajunge la bornele motorului, cablurile de forta le-am schitat in desenul atasat.Va multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator e1k2 Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 ...deocamdata desenul este invizibil, asteptam si varianta vizibila. Link spre comentariu
coco243 Postat Martie 31, 2014 Autor Partajează Postat Martie 31, 2014 Imi cer scuze. Am uitat sa atasez.Uitati acum PornireMotor1-Model.pdf Link spre comentariu
valangjed Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 Poate gresesc dar cred ca din K1 , K2 se schimba turatiile, este un motor cu doua turatii, iar din K3 , K4 se schimba sensul.Ar fi "edificatoare" si o schema de comanda. Link spre comentariu
coco243 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 :)Pai daca as avea-o...... Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 1, 2014 Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Uite cate ceva scheme poate te inspiri: http://scheme-electrice.com/schema-de-a ... 2-turatii/ http://scheme-electrice.com/schema-elec ... i-sna-100/ http://www.scrigroup.com/tehnologie/teh ... i15354.php nu prea seamana dar mai cauta pe internet,vad ca la tine lipseste un contactor din schema cea ce inseamna ca se poate sa ai un motor mai special care sa aiba pe stator 2 bobinaje separate pentru 2 turati si din fiecare bobinaj sant scoase afara numai 3 fire(nu un motor cu conexiune Dahlander) si atunci se explica de ce sant numai 4 contactori. Astfel de motoare cu bobinaje separate pentru 2 turatii sant la masinile de spalat automate numai ca astea sant monofazate,deci este posibil sa existe si 2 turatii separate si in trifazat ,si sa aiba scos afara numai 3 borne pentru fiecare turatie .Poti face proba alimentand o data pe :7,8,9 si sa ai o turatie si inca o data pe 10,11,12 si sa ai alta turatie si atunci te convingi daca este asa(daca am dreptate trebuie sa dai o bere ) Daca motoru ar fi cu 2 turati dar de tipul Dahlander atunci poti sa-l masori dupa schema de aici: http://www.practicalmachinist.com/vb/tr ... ng-212702/ daca bornele 7,8,9 nu au legatura cu 10,11,12 atunci este asa cum spun:2 turatii cu infasurari separate9nu cu prize ca la Dahlander). Link spre comentariu
coco243 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Multumesc pentru raspuns, dar berea aia o dau numai daca imi spui daca 7,8,9 reprezinta o viteza, iar pentru a doua viteza trebuie sa las alimetat 7,8,9 si sa alimentez si 10,11,12. Ca nu m-am prins de schema.Multumesc inca odata. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 1, 2014 Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Pe o viteza alimentezi numai pe 7,8,9 si pe cealalta numai pe 10,11,12.Practic cum ai avea 2 motoare in acelesi corp,pe trei borne un motor si pe celelalte trei celalalt motor-dar niciodata amandoua.Berea este simbolica,daca vrei sa inveti am toata stima,iar pentru cei care vor sa faca ceva si se chinuiesc . Link spre comentariu
coco243 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Meriti berea :)Am observat pe acele contactoare ce alimentau cele 2 infasurari, o urma de interblocare, dar nu am spus ca sa nu influentez si parerile altora. Acum pot sa spun ca sunt destul de sigur ca este un motor cu 2 infasurari separate, fiecare infasurare cu viteza ei.Desi nu am acces la cutia de borne, am acces la placuta motorului si spune ca are 3.7 kW. Dar are gabaritul cam mare, deci trag de unu singur concluzia ca motoarele astea cu 2 infasurari au gabaritul mai mare.M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 1, 2014 Partajează Postat Aprilie 1, 2014 M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat.Descopereai si singur chestia ,eu am avantajul experientei.E normal sa fie mai mare si mai greu pentru ca datorita celor 2 bobinaje separate cantitatea de cupru este mai mare si deasemanea si statorul avand fereasta de bobinaj mai mare are si o cantitate de tole in plus. Link spre comentariu
valangjed Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 @mihaighe Schimbare turatiei se face prin scimbarea numarului de poli?Intreb pentru ca nu am lucrat cu astfel de motoare.Doar ce imi mai amintesc de la cursul de masini electrice Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Da prin schimbarea nr. de poli,numai ca sant doua motoare cu bobine separate in acelasi stator(nu bobine cu prize ca in cazul Dahlander). Link spre comentariu
valangjed Postat Aprilie 3, 2014 Partajează Postat Aprilie 3, 2014 Multumesc pentru explicatie!Toate cele bune! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum