Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor


coco243

Postări Recomandate

Ma ajuta si pe mine cineva cu tipul asta de motor? Ati mai intalnit asa ceva?Toata logica ce am putut-o scoate am desenat-o in atasament.Motorul este montat pe un strung vechi, nu pot ajunge la bornele motorului, cablurile de forta le-am schitat in desenul atasat.Va multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • coco243

    5

  • mihaighe

    4

  • valangjed

    3

  • paul14

    1

Top autori în acest subiect

Poate gresesc dar cred ca din K1 , K2 se schimba turatiile, este un motor cu doua turatii, iar din K3 , K4 se schimba sensul.Ar fi "edificatoare" si o schema de comanda.

Link spre comentariu

Uite cate ceva scheme poate te inspiri:

http://scheme-electrice.com/schema-de-a ... 2-turatii/

http://scheme-electrice.com/schema-elec ... i-sna-100/

http://www.scrigroup.com/tehnologie/teh ... i15354.php

nu prea seamana dar mai cauta pe internet,vad ca la tine lipseste un contactor din schema cea ce inseamna ca se poate sa ai un motor mai special care sa aiba pe stator 2 bobinaje separate pentru 2 turati si din fiecare bobinaj sant scoase afara numai 3 fire(nu un motor cu conexiune Dahlander) si atunci se explica de ce sant numai 4 contactori.

Astfel de motoare cu bobinaje separate pentru 2 turatii sant la masinile de spalat automate numai ca astea sant monofazate,deci este posibil sa existe si 2 turatii separate si in trifazat ,si sa aiba scos afara numai 3 borne pentru fiecare turatie .Poti face proba alimentand o data pe :7,8,9 si sa ai o turatie si inca o data pe 10,11,12 si sa ai alta turatie si atunci te convingi daca este asa(daca am dreptate trebuie sa dai o bere :da :da )

Daca motoru ar fi cu 2 turati dar de tipul Dahlander

atunci poti sa-l masori dupa schema de aici:

http://www.practicalmachinist.com/vb/tr ... ng-212702/

daca bornele 7,8,9 nu au legatura cu 10,11,12 atunci este asa cum spun:2 turatii cu infasurari separate9nu cu prize ca la Dahlander).

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns, dar berea aia o dau numai daca imi spui daca 7,8,9 reprezinta o viteza, iar pentru a doua viteza trebuie sa las alimetat 7,8,9 si sa alimentez si 10,11,12. Ca nu m-am prins de schema.Multumesc inca odata.

Link spre comentariu

Pe o viteza alimentezi numai pe 7,8,9 si pe cealalta numai pe 10,11,12.Practic cum ai avea 2 motoare in acelesi corp,pe trei borne un motor si pe celelalte trei celalalt motor-dar niciodata amandoua.Berea este simbolica,daca vrei sa inveti am toata stima,iar pentru cei care vor sa faca ceva si se chinuiesc :aplauze :aplauze .

Link spre comentariu

Meriti berea :)Am observat pe acele contactoare ce alimentau cele 2 infasurari, o urma de interblocare, dar nu am spus ca sa nu influentez si parerile altora. Acum pot sa spun ca sunt destul de sigur ca este un motor cu 2 infasurari separate, fiecare infasurare cu viteza ei.Desi nu am acces la cutia de borne, am acces la placuta motorului si spune ca are 3.7 kW. Dar are gabaritul cam mare, deci trag de unu singur concluzia ca motoarele astea cu 2 infasurari au gabaritul mai mare.M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat.

Link spre comentariu

M-am mai linistit acuma. Ce sa spun. Multumesc. M-ai ajutat cu adevarat.

Descopereai si singur chestia ,eu am avantajul experientei.E normal sa fie mai mare si mai greu pentru ca datorita celor 2 bobinaje separate cantitatea de cupru este mai mare si deasemanea si statorul avand fereasta de bobinaj mai mare are si o cantitate de tole in plus.
Link spre comentariu

@mihaighe Schimbare turatiei se face prin scimbarea numarului de poli?Intreb pentru ca nu am lucrat cu astfel de motoare.Doar ce imi mai amintesc de la cursul de masini electrice :bataie

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări