Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

invertor de maxim 100W

Vizitator Elektronistul

Postări Recomandate

Vizitator Elektronistul

Buna ziua, as dori si eu niste sfaturi in legatura cu constructia unui invertor de putere maxim 100w de preferinta nu mai cu tranzistori , poate si un 555 ca generator de frecventa.Am incercat eu ceva ce am gasit pe net , am modificat si eu nitel si am incercat sa aprind un bec fluorescent de vreo 18w si se aprindea foarte slab; doar la inceput cand conectam alimentarea se aprindea perfect cam 1 secunda apoi scadea si asa ramanea.Eu am folosit un 555 cu o schema de pe net care dadea frecv 48hz si in iesirea lui am pus un tranzistor 2n3055 care mai apoi l-am conectat la un transformator de 12v 2A ca sa scoata 220v si nu sunt multumit ca nu functioneaza ca in prima secunda tot timpul.Probabil ca a facut vreo greseala ceva, oricum sunt incepator si am multe de invatat asa ca astept sfaturi .

post-84636-139829786226_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Mikrosha

5

• giongiu

5

• Marian

3

• Radiotelegrafist

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Deci de fapt ai încercat să faci un convertor Flyback dintr-un transformator de reţea. Transformatorul nu e făcut să meargă asimetric, miezul se saturează uşor şi nu mai e în stare să livreze energie în secundar. Transformatorul mai are o înfăşurare de 12V 2A? Poate încercăm să-l facem half-bridge cu încă un tranzistor.

Link spre comentariu

Semipuntea nu are nevoie de 2 infasurari in primar ( uita-te la ATX sa te lamuresti ), insa nu faci semipunte la alimentare de 12V, nu-i vad rostul. Este nevoie de inca o infasurare identica pentru configuratia push-pull, mult mai comuna pentru alimentarea asta, si trebuie un integrat de control cu 2 iesiri in contratimp.

Link spre comentariu

Da domnu Marian, la push-pull mă gîndeam dar am scris half bridge. Mulţumesc de atenţionare.