alin 105 Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 Salut,pentru flexul respectiv am nevoie de cei doi rulmenti ai arborelui port-panza.Din cate am inteles , nu exista ca piese de schimb decat un ansamblu intreg, practic tot capul flexului.Ceva sugestii pt procurarea rulmentilor? Link spre comentariu
andu2008 Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 de unde ati dedus ca sunt 2 ? ( de obicei este un rulment radial axial cu bile presat in capac si un lagar de alunecare in corp.Nu este foarte dificil sa scoateti axul si rulmentul. Il gasiti la un distribuitor de astfel de piese , dar aveti grija sa cumparati unul de calitate ( nu foarte ieftin ) si isi va face treaba. Deasemeni grija la lubrefiant ( o unsoare de proasta calitate nu asigura o ungere buna si de aici gripajul ).Am inlocuit la polizorul meu - alta marca , dar au principii constructive similare - si desi rulmentul original era prevazut cu capace metalice de protectie , la inlocuirea cu unul nou, am scos capacul de protectie dinspre angrenaj, pentru a fi mai bine lubrefiat.Curaj la demontat si aveti incredere ca veti gasi rulmentul in cauza. Link spre comentariu
alin 105 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 am dedus ca sunt 2 pentru ca "mi-am facut curaj" si l-am desfacut de saptamana trecuta inca.....si am gasit inauntru 2 rulmenti , unul cu bile D1=10, D2=26, h=8 -asta l-am gasit deja, e un rulment "standard" si al doilea, cu role, D1=6 ,D2=15, h=10.Cel din urma nu l-am gasit la furnizorii de rulmenti...pare sa fie ceva mai special. Link spre comentariu
andu2008 Postat Aprilie 7, 2014 Partajează Postat Aprilie 7, 2014 al doilea este un rulment cu ace. vedeti cu o lupa daca sunt exfolieri ( pitting ) si daca caile de rulare par OK, incercati sa-l refolositi.Deobicei , se uzeaza cel radial axial cu bile. Link spre comentariu
alin 105 Postat Aprilie 8, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2014 Intradevar, e vorba de un rulment cu ace ( sau bucsa cu ace)...Mai de voie, mai de ne-voie, am schimbat doar rulmentul mare.Cel mic se prezenta bine vizual la caile de rulare, desi mie mi s-a parut ca avea joc mare "la mana".Initial am vrut sa schimb ambii rulmenti, ca sa fie o reparatie cap- coada, dar cum nu am gasit nicicum rulmentul mic, am schimbat doar cel mare.Flexul functioneaza bine dupa inlocuire, n-am observat nimic in neregula cu el... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum