adrianf88 Postat Martie 30, 2014 Partajează Postat Martie 30, 2014 Buna ziua din nou la toata lumea! Ma intorc iar pe meleaguri cunoscute, cu acelasi cap plecat ca intotdeauna. Si ca de obicei, apelez la voi in ultima instanta dupa ce sunt 100% convins ca informatiile de care am nevoie nu le gasesc pe net cu ajutorul bunului meu prieten gogu (a se citi google ) Problema: Acum cateva zile mi s-a stricat tigara electronica. Toate bune si frumoase pana o desfac si observ ca foarte mult lichid s-a scurs in baterie si ca bateria era extraordinar de calda. In linii mari, acumulatorul Li-Ion din ea facuse un scurt de toata frumusetea si multumesc lui Dumnezeu ca nu mi-a bubuit in fata. Dezamagit peste masura de bateriile astea Ego datorita faptului ca am schimbat 3 in 2 ani, am zis poate gasesc un mod (asa se numesc tigarile electronice custom modulare) care sa fie mai bine facut. Am intrat pe gogu, am studiat, dar dupa un calcul initial a reiesit ca cel mai ieftin mod posibil tot ma costa aprox 200 RON. Asa ca m-am pus pe gandit. De ce toate tigarile electronice folosesc acumulatori Li-Ion? De ce nu Ni-Mh care se gasesc peste tot? Voltajul il au, capacitatea o au... Uneori chiar si mai mare decat a celor Li-Ion. Raspunsul este simplu. Pentru a incalzi rezistenta din atomizor, conform legii lui Ohm, este necesara un amperaj mare. Amperaj pe care bateriile Li-Ion il pot oferi dar aparent Ni-Mh nu. Dar facand un calcul simplu, la 3.3V si rezistenta 1.8Ohmi este necesar un curent de doar 1.83A. Ceea ce nu e prea mare dar aparent totusi putin mai mare decat pot duce niste Ni-Mh. Dar cum rezistenta poate fi modificata/inlocuita, am sapat putin mai adanc. Si am gasit asta: http://puckecig.com/ Aparent, la un curent mai mic de 1.5A 4 baterii AAA sau AA pot alimenta cu succes o tigara electronica. Asta insemnand bineinteles ca e necesara folosirea unei rezistente de 3.2Ohmi sau mai mare, in functie de gustul fiecaruia. Dar acum m-am lovit de alta problema. Mod-ul cu baterii AAA din linkul de mai sus, e rudimentar tare. Principiul functioneaza si inca bine. Testat de multi utilizatori fericiti, dar are multe minusuri: - Principalul e ca nu stii niciodata cat de incarcate sau descarcate sunt bateriile. - Al doilea e ca modul de functionare variaza foarte mult odata cu consumul bateriilor. Sa explic totusi putin: 1 baterie AA Ni-Mh abia scoasa din incarcator, are undeva la 1.3V - 1.4V si descarcata poate sa ajunga si la 0,9V (cu toate ca am citit ca e recomandat sa nu fie niciodata lasate sa scada sub 1V). Astfel, un pack de 4 baterii va varia intre 5.6V si 3.6V afectand astfel temperatura rezistentei de nichelina si implicit senzatia obtinuta. - Al treilea e ca nu poate fi inchis. Asa ca daca porti modul in buzunar, risti sa "fumegi" fara sa vrei, pe strada... - Al patrulea e ca distruge rezistente pe banda rulanta pentru ca ofera voltajul direct, fara un "tampon" ca sa zic asa. Asa ca m-am gandit ca poate reusesc sa ii fac o unitate de control. O mica placuta cu circuite care sa imi permita sa: - opresc modul printr-o serie de apasari pe buton - verific voltajul (3 leduri de culori diferite zic ca ar face treaba perfect) - protejez rezistenta, incalzind-o treptat (ma gandesc ca un condensator sau poate 2 ar face un tampon ok?) - folosesc mod-ul la voltaj constat indiferent de starea de incarcare a bateriei. - protejez acumulatorii, taind curentul cand voltajul pack-ul scade sub un anumit prag (aici astept sfaturi de la cei mai intelepti ca mine. pragul fiind limita minima pana la care se pot descarca acumulatorii Ni-Mh, fie 0.9V, 1V, 1.1V sau orice altceva.) - protejez intreg modul la scurt circuit eventual cu semnalizare a scurtului prin cateva clipiri scurte. Din fericire, chestia asta e facuta deja de milioane de ori. Si este implementata in milioane de tigari electronice din lume. Singura problema e ca este facuta sa functioneze cu maxim 4.2V cat are o baterie Li-Ion proaspat incarcata si nu 5.6V cat ar avea 4 acumulatori Ni-Mh si sa scoata 3.3V constant in loc de 4V+ cat ar fi nevoie in situatia prezenta. Asa ca marea mea rugaminte este sa imi oferiti si mie o lista de piese necesare si o mica schema pentru a le asambla. Atasez o poza cu o electronica Ego, poate starneste putina inspiratie. L.E. Scuze ca am postat unde nu trebuia, cand am apasat pe trimite, ma delogase automat si dupa ce m-am logat inapoi, m-am trezit cu topicul postat la amplificatoare. Pot ruga un moderator sa il mute la sectiunea de power-alimentatoare? Link spre comentariu
puriu Postat Martie 30, 2014 Partajează Postat Martie 30, 2014 Acumulatorii NiMH sunt niste glume. Ar trebui trei bucati (nu patru) in locul unuia cu Li. Au o durata de viata scurta, se pun in scurt dupa un numar mult mai mic de incarcari. Mult mai bune sunt cele Ni-Cd, dar au capacitate specifica mica si trebuie sa fie de format mai mare. Ar iesi nu o tigara electronica, ci un pachet de tigari electronic. Controlul incarcarii la acumulatorii cu nichel este mult mai dificil decat la cei cu litiu. La sfarsitul incarcarii tensiunea creste foarte putin si momentul este greu de detectat. Nu se poate folosi modulul electronic de la acumulatorul cu litiu care are cu totul alte caracteristici de incarcare si descarcare. Link spre comentariu
adrianf88 Postat Martie 30, 2014 Autor Partajează Postat Martie 30, 2014 Salutare! Nu ma intereseaza sa ii incarc in tigara, daca asta era problema. Am incarcator dedicat pt ei. Ma intereseaza doar modulul electronic care gestioneaza cat curent ajunge la atomizor. Link spre comentariu
puriu Postat Martie 31, 2014 Partajează Postat Martie 31, 2014 Acumulatorii cu nichel au tensiune constanta pe timpul descarcarii (1,2 V) si nu au nevoie de vre-un regulator. Mai trebuie ca rezistenta filamentului sa traga un curent pe care acumulatorul sa-l poata livra fara probleme. Link spre comentariu
adrianf88 Postat Martie 31, 2014 Autor Partajează Postat Martie 31, 2014 Nu stiu care acumulatori cu nichel au tensiunea constanta dar Ni-Mh in mod sigur nu o au. Am o multime de acumulatori Ni-Mh acasa si cand ii incarc au 1.3 - 1.4V si cand ii scot din aparatul in care i-am folosit, nici unul macar nu are tensiunea constanta de 1.2! Atasez mai jos o curba de descarcare. Si curentul l-am calculat deja. Nu planuiesc sa urc mai mult de 1.5A, dar in mod normal, o sa ma limitez la 1 - 1.2A. Link spre comentariu
puriu Postat Aprilie 1, 2014 Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Curbele sunt onorabile. Daca acumulatorul de 2,5 Ah se incarca pana la 2 Ah si se descarca pana la 0,5 Ah (asta pentru o viata mai lunga) pe rezistenta constanta tensiunea scade cu cca. 5-6 %. Link spre comentariu
adrianf88 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Daca privim lucrurile asa, da... Dar incarcatorul ii incarca pana la maxim ceea ce inseamna ca tensiunea la primele utilizari va scadea considerabil. Si pentru a nu ii descarca la maxim, am nevoie de acea functie de cut-off... Deci, are cineva idei?L.E. Stiu ca am postat initial gresit, dar aparent nu toata lumea arunca o privire la sectiunea incepatorilor. Daca pot ruga un moderator sa il mute unde vroiam initial sa postez si anume la Power->Alimentatoare se poate? Link spre comentariu
adrianf88 Postat Aprilie 8, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2014 Ok. Vad ca nimeni nu mai are idei. Atunci poate macar o singura functionalitate poate fi rezolvata relativ usor. Cum se poate sa se obtina 4.5V constant si cand acumulatorii scad sub 4.5V, sa se taie automat alimentarea? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum