Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema Magnetofon Grundig TK 35


Dominicue

Postări Recomandate

Nu e necesara schimbarea sensului de rotatie. Cele doua motoare trebuie doar sa aibe sens de rotatie diferit. Când functioneaza pe post de frâna ele vor fi alimentate la o tensiune mult mai mica decât atunci când vor derula, dar se vor roti invers fata de sensul lor normal (de fapt vor fi rotite prin intermediul benzii care se deruleaza).

Indiferent de situatie' date=' motoarele care actioneaza rolele [b']isi pastreaza sensul de rotatie[/b]

Corect. Eu mai înainte am fost cu gândul la motorul cabestanului.
Eu faceam referire la derulare in special si atunci sa inteleg ca, chiar daca motorul din dreapta care se roteste in sens antiorar va trage dupa el ( ca sens de rotatie ) si motorul din stanga care de fapt are sens orar insa alimentat cu tensiune mult mai mica.Corectati-ma daca gresesc dar in acesta situatie orcare din motoare (stanga sau dreapta) care va fi rotit in sens contrar sensului sau de rotatie desemnat electric nu se se va incalzii excesiv??? .Ma gandesc ca palpatoarele de banda regleaza tensiunea aplicata motoarelor functie de intinderea benzii sau in acelasi timp dupa caz si intrerupe alimentarea motorului ( tras in sens de rotatie contrar), sau chiar si in varianta direct drive exista cuplaje cu frictiune sub tamburi???Nu am avut pana in prezent nici un magnetofon direct drive ca sa vad cam ce solutie contructiva s-a ales in acest caz si de aceea pun atatea intrebari .Nu de altceva dar pentru ca sunt hotarat sa-mi coinstruiesc un magnetofon DD , prefer sa gandesc de 100 de ori inainte si sa fac odata si bine .
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 55
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dominicue

    28

  • zal

    13

  • franzm

    8

  • miron1947

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

chiar daca motorul din dreapta care se roteste in sens antiorar va trage dupa el ( ca sens de rotatie ) si motorul din stanga care de fapt are sens orar insa alimentat cu tensiune mult mai mica.

Da.

care va fi rotit in sens contrar sensului sau de rotatie desemnat electric nu se se va incalzii excesiv???

Nu, curentul este foarte mic.

si in varianta direct drive exista cuplaje cu frictiune sub tamburi???

La modelele cu un singur motor, da.

Link spre comentariu

Modelele pe care le-am vazut eu, sunt dotate cu doua cabestane, deoarece acesta se plaseaza la iesirea liniei de capete pentru a diminua fluctuatiile si pot fi actionate de acelasi motor sau de motoare de motoare individuale.

Varianta cu 2 cabestane sigur este o solutie imbunatatita , insa nu cred este cazul in ce ma priveste ( se complica mecanica prea mult,varianta un singur motor + cabestane = doua volante + curele etc. , varianta doua motoare , control electronic mai riguros si montaj stufos ) nu mai vorbesc doua role presoare ect. etc.

 

Asa ca raman deocamdata la un singur motor cabestan !!!!

Link spre comentariu
chiar daca motorul din dreapta care se roteste in sens antiorar va trage dupa el ( ca sens de rotatie ) si motorul din stanga care de fapt are sens orar insa alimentat cu tensiune mult mai mica.

Da.

care va fi rotit in sens contrar sensului sau de rotatie desemnat electric nu se se va incalzii excesiv???

Nu, curentul este foarte mic.

si in varianta direct drive exista cuplaje cu frictiune sub tamburi???

La modelele cu un singur motor, da.

 

.

Link spre comentariu

Varianta cu doua cabestane (dual capstan, closed loop) asigura o tensiune în banda mult mai uniforma (constanta ) decât cele cu unul singur, la care tensiunea trebuie reglata electronic sau, si mai rau, mecanic.

Link spre comentariu

Varianta cu doua cabestane (dual capstan, closed loop) asigura o tensiune în banda mult mai uniforma (constanta ) decât cele cu unul singur, la care tensiunea trebuie reglata electronic sau, si mai rau, mecanic.

Sunt de acord , ca tensiunea este mult mai uniforma in cazul solutiei ( dual capstan , closed loop ).Antrenarea celor 2 cabestane cu un sigur motor prin intermediul a 2 volante( perfect echilibrate ) si curele as vrea sa o evit ( ca doar de acea vreau direct drive sa scap de curele )Sa recurg la varianta doua motoare cabestan , trebuie sa am doua motoare identice care mai apoi trebuiesc controlate egal ca turatie/cuplu , iar dintr-un singur bloc de speed control ma indoiesc ca se poate , cu doua blocuri speed control zic eu este destul de greu sa le sincronizezi perfect fara ca electronica sa devina deosebit de stufoasa.Sau dati-mi dumneavoastra exemple de scheme pentru speed control la dual capstan si variante de antrenare dual capstan cu un singur motor.
Link spre comentariu

Varianta cu 2 cabestane sigur este o solutie imbunatatita

Chiar si modele mai fara pretentii utilizeaza doua cabestane,, atat pentru derulare cat si pentru cabestan, chiar daca isi schimba sensul de rotatie in functie de modul de citire. Vedeti aici http://www.allpar.com/stereo/Audiovox-QL/
Da chiar si cele fara pretentii , insa transmisia este tot prin curea pe care vreau sa o evit.Nu inteleg ce legatura au cele 2 cabestane cu derularea , sau va referiti la rularea benzii la redare????
Link spre comentariu

Cred ca ar trebui sa deschideti o alta discutie cu alt titlu, ce discutam acum nu prea are legatura cu

 

"Schema Magnetofon Grundig TK 35".

Nu inteleg ce legatura au cele 2 cabestane cu derularea

Toate aceste functii in cazul prezentat sunt actionate de acelasi motor.

nu stiu daca pot muta toate discutiile in el .

Discutati cu moderatorul sectiunii.
Link spre comentariu

Cred ca ar trebui sa deschideti o alta discutie cu alt titlu, ce discutam acum nu prea are legatura cu "

Schema Magnetofon Grundig TK 35".

De acord , sa deschid un topic nou pot , insa nu stiu cum pot muta toate discutiile in el .
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări