Dominicue Postat Aprilie 4, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2014 Ce întelegeti prin control de frecventa? Nici schema de Rostov nici cele de Revox A/B77 nu contin vre-un convertizor de frecventa ci doar un tranzistor comandat in cc, ce scurtcircuiteaza iesirea de cc al unei punti redresoare înseriata cu motorul. La care integrat va referiti?Re-citind cu atentie manualul revox , va dau dreptate pentru ca de fapt viteza este controlata prin citirea frecventei de la senzor , ca mai apoi in functie de aceastea frecventa montajul sa corecteze tensiunea aplicata motorului prin in termediul puntii .Corectati-ma daca gresesc , ca poate mai bat si eu campii uneori si criticile sunt bine venite mai ales cand sunt constructive. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 4, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2014 .............Iată şi schema de control de la Akai 620 modificată ptr tacometru optic şi motor lateral de Rostov modificat în motor central prin cuplarea elastică pe acelaşi ax cu volantul de Majak/Kashtan.Discul tacometrului avea 72 de fante (5*). Am folosit-o şi ptr motoarele centrale de Rostov, evident fără fototranzistor şi cu altă tensiune.Multumesc , foarte interesanta schema , mai ales ca este adaptata componentelor autohtone (tranzistori ) din care , inca mai am cu gramada..Sincer ma tenteaza sa o experimentez!! Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Alea erau piesele accesibile în acei ani, evident că există trz mai comozi azi, nu ca BURxxx în capsulă TO66. Precum vezi, nu am avut un cond de 1uF/350V şi am pus unul de 2,2uF fără probleme. Atenţie că acolo e alimentată schema din primarul unui trafo (Majak), deci a trebuit izolată faţă de masă. Nu mai e nici o problemă dacă se foloseşte un secundar. Consumul era derizoriu, nu trecea de 25mA la motoare, oricare. Schema e destul de uşoară, cel mai greu a fost găsirea unui puţometru cu opritor la mijloc (viteza fixă cînd nu e mişcat). Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 O posibilitate de tacometru optic la acest motor e lipirea unei benzi reflectorizante pe circumferinţa rotorului şi montarea unui optocuplor în unghi, folosit la tamburii de video sau casetofoane mai pricopsite.Banda poate fi o poleială împărţită în sectoare negre şi lucitoare. Optocuplorul se poate şi fabrica dintr-un fototranzistor şi un led roşu. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 5, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Alea erau piesele accesibile în acei ani, evident că există trz mai comozi azi, nu ca BURxxx în capsulă TO66. Precum vezi, nu am avut un cond de 1uF/350V şi am pus unul de 2,2uF fără probleme. Atenţie că acolo e alimentată schema din primarul unui trafo (Majak), deci a trebuit izolată faţă de masă. Nu mai e nici o problemă dacă se foloseşte un secundar. Consumul era derizoriu, nu trecea de 25mA la motoare, oricare. Schema e destul de uşoară, cel mai greu a fost găsirea unui puţometru cu opritor la mijloc (viteza fixă cînd nu e mişcat).In ce priveste alimentarea , voi procura un traf cu tensiunea respectiva pe secundar ( din ce imi aduc aminte am gasit acum cati-va ani trafuri toroidale cu tensiunea in secundar 80/100/120 , sa vad daca se mai gasesc )La capitolul " Putometru " s-ar putea sa o rezolv prin inlocuirea pistei rezistive a unui potentiometru cu cu opritor la mijloc de cursa pe care il am dar are 25 K lin , sa vad daca gasesc o pista rezistiva de 1 k lin , pe care sa o pot adapta . Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 5, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 5, 2014 O posibilitate de tacometru optic la acest motor e lipirea unei benzi reflectorizante pe circumferinţa rotorului şi montarea unui optocuplor în unghi, folosit la tamburii de video sau casetofoane mai pricopsite.Banda poate fi o poleială împărţită în sectoare negre şi lucitoare. Optocuplorul se poate şi fabrica dintr-un fototranzistor şi un led roşu.La ceva de genul ma gandeam si eu numai sa vad daca functie de diamentrul rortorului pot obtine prin impartire , cele 5 grade intre sectoarele Negru si Lucios .Fototranzistorul tot asa ma gandeam si eu sa-l fac dintr-un BC 107 sau ceva de genul ( am mai facut cu ani in urma fototranzistori prin retezarea partii superioare a capsulei metalice ) Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Nu e obligatorie împărţirea cercului/discului/benzii la cîte 5*, aşa am putut eu fără utilaje speciale, doar cu compasul, raportorul şi foarfeca. Nici nu trebuie să fie egale sectoarele negre cu cele luminoase, dar toate cele de un fel să fie egale între ele.Există fototrz cu lupă, chiar de la IPRS. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 5, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Nu e obligatorie împărţirea cercului/discului/benzii la cîte 5*, aşa am putut eu fără utilaje speciale, doar cu compasul, raportorul şi foarfeca. Nici nu trebuie să fie egale sectoarele negre cu cele luminoase, dar toate cele de un fel să fie egale între ele.Există fototrz cu lupă, chiar de la IPRS.Am gasit fototranzistor de-a gata aici ( http://www.adelaida.ro/bpw77nb-fototranzistor.html) In ce prveste impartirea , am inteles , atunci e si mai simplu , masor circumferinta rotorului si numi ramane decat sa o impart in cat mai multe sectoare negre si lucioase egale ca lungime.Acum printre altele ma gandesc la ce motoare pentru tamburi sa folosesc ( am gasit pe targurile online un set de motoare de la un mag soiuz, care din ce stiu eu sunt indentice cu cele de la rostov) si cum sa le comand si pe acestea .Ma gandesc ca la tamburi in timpul derularii unul din motoare ( cel conducator ) trebuie sa aiba o tensiune mai mare iar celalalt motor o tensiune cu valoare mult mai mica ( sa franeze putin , pentru a mentine tensiunea in banda ) Si daca nu mai insel mai am o problema motoarele laterale trebuie sa-si poata schimba si sensul de rotatie .Corectati-ma daca gresesc cumva! Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Asta se rezolvă cu relee. Motoarele laterale de Rostov/Soiuz/Orbita... etc sînt eficiente la diametre mici de role, mai bine te limitezi la cele de 18cm, că de 21cm nu găseşti, iar ca să tragă role de 27cm, un singur motor nu poate.Eu am rezolvat asta tot mecanic, cuplînd elastic cîte două motoare pe acelaşi ax şi schimbînd cond de la 4 la 8Uf ptr rolele mari, dar stăteam cu frică să nu se reteze tamburii. E nevoie de o tensiune mică în motorul debitor ptr întinsul benzii, o rez de putere ca la multe maguri e soluţia cea mai simplă. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 5, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Asta se rezolvă cu relee. Motoarele laterale de Rostov/Soiuz/Orbita... etc sînt eficiente la diametre mici de role, mai bine te limitezi la cele de 18cm, că de 21cm nu găseşti, iar ca să tragă role de 27cm, un singur motor nu poate.Eu am rezolvat asta tot mecanic, cuplînd elastic cîte două motoare pe acelaşi ax şi schimbînd cond de la 4 la 8Uf ptr rolele mari, dar stăteam cu frică să nu se reteze tamburii. E nevoie de o tensiune mică în motorul debitor ptr întinsul benzii, o rez de putere ca la multe maguri e soluţia cea mai simplă.In concluzie motoarele de soiuz nu sunt cea mai fericita alegere , asa ca nu-mi ramane decat sa mai fac sapaturi pe targurile online.Pentru ca sunt hotarat sa-mi construiesc un magnetofon de la 0 , sa-l fac sa duca doar role de 18 chiar e pacat de munca, mai bine caut alte motoare care sa poata duce role de 27 . Link spre comentariu
zal Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 În disperare de cauză, din lipsă de motoare laterale cu volant, am încercat chiar şi motoare de Albalux Mini, cu axul strunjit să încapă tamburii, dar greutatea şi consumul sînt înfricoşătoare. Plus zgomotul rulmenţilor. O bucată de şasiu ptr motoarele alea o folosesc azi ca tavă de scule şi alte fiare, fiind din tablă de 3mm. Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 ... motoarele laterale trebuie sa-si poata schimba si sensul de rotatie.Numai daca doriti (auto)revers. Daca folositi motoare laterale cu comutarea nr. de perechi de poli, asemeni celui ce-l aveti deja, ati rezolvat-o si cu puterea necesara derularii rapide: porniti derularea cu turatie mica si în functie de diametrul ruloului de banda si a vitezei de derulare atinse, treceti pe trepte de turatie superioare. Pe masura ce rola se umple, treceti din nou la turatie mica. O tehnica asemanatoare se foloseste la unitatile de disc optic (CD, DVD) din calculatoare. Se realizeaza relativ simplu cu un controller si senzorii potriviti.Propun sa initiem un topic nou pe tema construirii unui magnetofon artizanal (eventual le reunim pe cele deschise deja de dvs.). Ca prea s-a împrastiat subiectul pe mai multe topice. Link spre comentariu
Dominicue Postat Aprilie 6, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2014 ... motoarele laterale trebuie sa-si poata schimba si sensul de rotatie.Numai daca doriti (auto)revers. Daca folositi motoare laterale cu comutarea nr. de perechi de poli, asemeni celui ce-l aveti deja, ati rezolvat-o si cu puterea necesara derularii rapide: porniti derularea cu turatie mica si în functie de diametrul ruloului de banda si a vitezei de derulare atinse, treceti pe trepte de turatie superioare. Pe masura ce rola se umple, treceti din nou la turatie mica. O tehnica asemanatoare se foloseste la unitatile de disc optic (CD, DVD) din calculatoare. Se realizeaza relativ simplu cu un controller si senzorii potriviti.Propun sa initiem un topic nou pe tema construirii unui magnetofon artizanal (eventual le reunim pe cele deschise deja de dvs.). Ca prea s-a împrastiat subiectul pe mai multe topice.In ce priveste motoarele laterale cred ca au nevoie de schimbarea sensului de rotatie si pentru derulare inaopi nu numai pentru auto revers.Sunt de acord cu dumneavoastra in ce priveste initierea unui nou topic pentru constructia unui magnetofon artizanal .Cred ca moderatorii acestui site ne pot ajuta in acest sens si anume orcare dintrei noi sa deschida un topic nou ce sa aiba ca subiect contructia unui magnetofon , iar moderatorii sa mute in acest nou topic celelalte topic-uri deschise de mine. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 motoarele laterale cred ca au nevoie de schimbarea sensului de rotatie si pentru derulare inaopi nu numai pentru auto revers. Indiferent de situatie, motoarele care actioneaza rolele isi pastreaza sensul de rotatie,cel din stanga sens orar si cel din dreapta anti orar, chiar si la citire inversa doar motorul cabestanului isi schimba sensul de rotatie, diferenta apare doar ca rol, tractor sau debitor(franare pentru tensionarea benzii).Modelele pe care le-am vazut eu, sunt dotate cu doua cabestane, deoarece acesta se plaseaza la iesirea liniei de capete pentru a diminua fluctuatiile si pot fi actionate de acelasi motor sau de motoare de motoare individuale. Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 Nu e necesara schimbarea sensului de rotatie. Cele doua motoare trebuie doar sa aibe sens de rotatie diferit. Când functioneaza pe post de frâna ele vor fi alimentate la o tensiune mult mai mica decât atunci când vor derula, dar se vor roti invers fata de sensul lor normal (de fapt vor fi rotite prin intermediul benzii care se deruleaza). Indiferent de situatie, motoarele care actioneaza rolele isi pastreaza sensul de rotatieCorect. Eu mai înainte am fost cu gândul la motorul cabestanului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum