Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator Pioneer SA-550 - potrivire boxe


Vizitator andreim77

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Cam astea sînt unele, Cath CD90:Principle: closed typeSensitivity: 87 dB/1 watt/1 mNominal Impedance: 4 OmMusic capacity: 90 WFrequency Response: 35 Hz - 22 000 Hz (-16 dB)- woofer - 20 cm paper cone- midrange - 8 cm paper cone- tweeter - 2 cm plastic domeDimensions: 260 x 350 x 280Weight per piece: 8 kg

Link spre comentariu
Vizitator amyelectro2008

Cred ca devine intr-un fel energie reactiva in opozitie de faza, precum energia generata de bobina difuzorului in miscare.Stiu ca se "consuma" ca disipatie in plus pe jonctiunile etajului final, sper sa nu ma insel.

Eu cred ca acesta energie inmagazinata in bobina, intuitiv vorbind si nu numai, in acel regim tranzitoriu specific functionarii in sarcina al amplificatorului, se opune etajului final , e care acesta vede bobina ca pe o impedanta negativa ce incarca de data aceasta amplificatorul , ingreunandu-i functionarea sau chiar punandu-l in pericol...de aceea de multe ori se pune in amplificator o bobina inseriata cu sarcina de data asta, care sa compenseze efectul inductiv al bobinei difuzorului si al bobinei filtrului care lucreaza cumva concertat impotriva amp-ului...De asemenea, si capacitatea care se pune in paralel pe difuzor poate avea un rol negativ in ce priveste incarcarea difuzorului de data aceasta, el inmagazinand energie pe care o cedeaza suplimentar difuzorului, marind stresul termic al acestuia...Totusi, pentru ca totul e un compromis in fizica , la fel ca in viata, se pare ca merge...mai bine sau mai rau, in functie de cum specialistii stiu sa imbine aceste compromisuri....Noi putem doar sa afirmam, de exemplu , ba ca e bine ba ca nu e bine ca amplificatorul sa fie mai mare, gasind tot felul de argumente credibile, dar realitatea este ca daca un utilizator nu stie sa-si foloseasca aparatele in limita lor proiectata, vor apare probleme!!!Totusi , si eu sustin compromisul ca un amplificator sa fie mai puternic decat boxele, din motiv pe care le putem discuta mai indelete in alta postare....numai bine.
Link spre comentariu

La un difuzor de "joase" cand se aplica o putere mai mare decat cea maxima,fara clipping,se depaseste "x max",bobina iese din intrefier iar rezultatul e cunoscut...nu-i cea mai buna comparatie dar e ca si cum am scoate cateva clipe miezul de la un transformator de retea -nu recomand nimanui.La difuzoarele de medii si inalte unii producatori le testau in o banda larga, cu generatoare de "zgomot",rezultand puterea de zgomot(banda larga);puterea declarata era mai mica decat la alte difuzoare oarecum echivalente.Metoda a fost folosita si de rusi din aceasta cauza difuzoarele rusesti erau mai "rezistente".Cel mai bine e sa se foloseasca un amplificator cu vu-metru,sau sa se faca un vu-metru pasiv alimentat din semnal,ca la incintele bulgaresti "Resprom";schema e simpla si a fost publicata cel putin o data in Tehnium.

Link spre comentariu

escu, inseamna ca inginerii astia sint dobitoci?

 

Ori tu nu ai vazut boxe pe care scrie 500W RMS, 1000W program?

 

Posted Image

 

http://www.rcf.it/products/precision-tr ... s/lf15n451

 

Ia spune-mi si mie, intr-o boxa pe 2 cai, cine da puterea RMS a boxei?

 

Care difuzor?

 

Un difuzor poate depasi Xmax si intr-o incinta acordata prea sus, in care se da cu frecvente mult mai joase, si culmea si la 50% din putere.

 

Ia te uita ce scrie pe eticheta unei boxe de bass, made in USA, originala, Yamaha SW118, subwoofer de 18 inch inside:

 

Posted Image

Link spre comentariu

Leco, daca ai nelamuriri sau dubii cu privire la unele afirmatii de ce nu poti intreba civilizat?Chiar nu e nevoie sa te legi de oameni. Omul a mentionat un fapt real si tu rastalmacesti doar ca sa te iei de el.Daca e pana acolo ce inseamna acei 500W "RMS"? Si ce e aia putere RMS? Ca dpdv fizic treaba cu RMS nu are sens la putere, decat ca si U*I, si doar pt rezistente!Iti dau eu raspunsul ca sa nu fie loc de interpretare si scandal inutil. Inginerii aceia, plus departamentul de relatii cu publicul (adica aia care fac etichetele si cataloagele din care unii altii se dau docti) au mai trecut si standardul de masurare. Vezi ce scrie.Oare daca ii dai 20Hz cu o tensiune echivalenta a 500w/8R la difuzorul acela, ce se intampla?Puterea e o treaba relativa, iar cand standardele de masura folosite sunt difereite, rezultatul e haos.Legat de puterea intoarsa, nu e asa simplu. Ex la rezonanta/rezonante(bass reflex) puterea intoarsa e maxima, dar cum tensiunea e in faza, impedanta e mare, iar curentul absorbit este f mic. Lucrurile trebuie luate ca ansamblu.Plus ca muzica nu e doar la o anumita frecventa. E un spectru mai larg, deci trebuie privit statistic, nu doar punctual.

Link spre comentariu

Nu m-am rastit la nimeni, insa imi pare absurd sa incerc sa explic de citeva ori aceeasi chestie, chestie pe care o stie toata lumea (aproape) si este valabila aproape la orice difuzor:

 

Un difuzor de 100W rms, suporta continuu 200W program si 400W peak power pentru spectrul audio in care a fost proiectat.

 

Contrazice-ma daca nu este adevarat.

 

Iar acel difuzor (LF15N451), inghite fara probleme 500W la borne, la 20Hz, daca este pus in incinta adecvata, acordata corect, chiar daca este sub frecventa lui de lucru.

 

Iti arat echivalentul in midbass (MB15N401), pus in incinta acordata la 55Hz, cum inghite peste 500W la 40Hz chiar si 30Hz, fara sa dea semne de oboseala.

 

Si are doar 850W AES si 1700W AES Program.

 

http://www.dexon.cz/data/clanky/popisy/aes_rms.pdf

Link spre comentariu

E corect ce spui, dar totodata e corect si ce scrie Escu.El prin putere intelege putere medie, adica acel impropriu numit RMS.Cand o depasesti o depasesti pe barba ta.In varfuri sau cu program muzical tine si mai mult.Plus ca sa nu uitam despre ce difuzoare vorbim. Una e un difuzor proiectat pt a fi chinuit, si alta e un difuzor de casa care la 10W bate bobina in fier.Din moment ce toata treaba e interpretabila, nu are rost s ne contrazicem.

Link spre comentariu

Tocmai ca nu caut sa ma contrazic.

 

Difuzoarele din acele RFT, cele de 35W, suporta fara probleme 50W la borne, mai ales ca incinta este inchisa, deci nu exista probleme de sub acordaj ca la un bass reflex.

 

Problema este ca difuzorul de inalte, are doar 8W sau Va cum vreti voi, si acela cedeaza in general la depasirea puterii.

 

Amicul meu isi facuse niste boxe din cite 2 RFT-uri de 50W cele cu tweeter (daduse aproape 6000 lei pe 4 boxe RFT de 50W) , in niste cutii cu litraj triplu fata de boxa initiala, si sunau demential cu 50-60W la borne, cu un AKAI AM-U61, incintele avind 8 ohmi, evident tot incinta in compresie.

 

Cunosc acele boxe de cind eram copil si imi doream asa ceva, salivam cind dadea drumul la muzica, stateam cu urechea lipita pe usa de la intrare sa ascult bass-ul.

 

Ascultam Baltimora - Tarzan Boy si Sandra - Maria Magdalena.

 

Avea cele mai smechere boxe din cartier pe vremea lui Ceausescu.

 

Ontopic, ca sa inteleaga mai tot omul:

 

http://www.doctorproaudio.com/doctor/te ... ndling.htm

 

Am sa bolduiesc ce este mai important din link-ul de mai sus:

 

3. Types of speaker power specifications

 

3.b. Programme power. It is an archaic term that derives from old swept sinewave power tests. Nowadays, it does hold no real meaning. For most manufacturers, it is simply twice the average power, although other manufacturers may use ratios other than 2:1. It may be used as a guideline to the selection of amplifier power. For instance, a speaker with 300W average power and 600W programme power (2x300W) might use an amplifier with 600W output . This is for carefully controlled conditions ; for more usual applications with some degree of abuse that amplifier would be too large.

 

 

 

4. Causes of speaker failure

 

The causes for speaker failure can be either thermal or mechanical.

 

The causes for thermal failure are :

 

too much (average) input power

excessive power outside the speaker bandpass (radio frequency, subsonic frequencies, deep bass ...). Energy not to converted to sound ends up as heat

amplifier clip, the most common cause of thermal failure

 

direct current (DC) at the amplifier output, although this is uncommon in today's amplifiers, which feature DC protection

excessive equalization on the ends of the bandpass, mostly high frequencies, since these frequencies exhibit low transducer efficiency and generate lots of heat. Extreme gain settings on ubiquitous basic LF and HF shelving EQ (or the "U" shape in a graphic equalizer) will make thermal failure more likely when the speaker is being driven hard

To prevent thermal failure, avoid amplifier clip, use LF and HF shelving EQ in moderation, and ensure that the speaker is only receiving frequencies within its bandpass, using high-pass and low-pass filters to limit the frequency content being fed to the speaker.

 

 

 

 

5. Selecting amplifier power

 

In general, the amplifier power needs to be larger than the speaker's rated power.

 

This is because an amplifier only delivers its rated output power with sinewave signal, and delivers much less with a real signal with dynamics. As general guideline, it is recommended to use an amplifier delivering 50% more power than the speaker's average ("RMS") power. For example, for a speaker with 450W average power, an amplifier with an output of 700W may be used. If a small amplifier is used, sufficient level will not be reached, nor the perception that it is attained, so the signal will tend to be clipped to compensate, thus endangering the integrity of the speaker.

Link spre comentariu

Atit avea acel amplificator in acele vremuri, Zal, citeste ce am dat bold in postul de pe pagina anterioara.Cine avea 2x50W in acea vreme anii 85-88, era boier, mai greu cu boxele de putere mare, cele de home use.Fac pariu ca acele boxe ar fi rezistat si cu 100W la borne, poate si mai bine, evident cu un amplificator de calitate cu rezerva de putere.Si nu compara calitatea inregistrarilor si a muzicii pe instrumente de atunci, cu mizeriile electronice de acum, unde mai toata melodia este "o galagie cap coada", numai Z-Za-Zi-Za si si bup-ti bupti, iar melodia cind incepe are direct 0db si la fel se si termina...Pentru ei notiunea de "crest factor" intr-o melodie NU exista, la fel cum nici inaltele peste 15Khz nu mai sint in melodii, decit cu foaaaaaaarte mici exceptii...Numai Tinnnn (bass scurt si sec) si Ciiiii (inalte), preponderent 10-12,5Khz, adica tin-ci-tin-ci, bup-tii-bup-tii.Galagie cit cuprinde, si la muzica de club sau comerciala cit si la alte genuri.Parca nu mai exista sunetisti sau oameni pe mixere.A scuze, nu mai trebuiesc, muzica o faci acasa pe p-isi (PC).Chiar daca se scoate muzica pe vinyl unde teoretic si practic poti depasi 22050Hz frecventa superioara, cu o doza electret sau condenser care poate reda cu citiva db cadere, si 50000Hz.Hai sa facem comparatia intre 2x50W pe boxe de casa, sunet raportat la acele vremuri, si 2x500W raportati astazi la boxele de acum.Sint diferente, si parca mai reali si mai prezenti in sunet erau acei 2x50W de atunci decit cei 2x500 de acum...De ce oare?

Link spre comentariu

In exemplul dat de Dl.Leco (Yamaha) firma specifica clar 200w "noise power" si 400w "programm power",ceea ce am afirmat anterior.Cateva exemple :Difuzoarele de joase rusesti 30gdn-2 aveau dupa standardele vechi (noise power,prin1975-76)o putere,dupa standardele noi(1985-86) au 75w ,aceeasi constructie,cu mici modificari (seria 75 gdn1-4).Difuzoarele de inalte poloneze gdwt9/70(80) au o putere de banda larga de max. 4w si o putere in banda 4,8-16 khz de max 80w.Cand se vorbeste de putere trebuie avut in vedere modul in care e distribuita puterea in banda audio(densitatea spectrala a acesteia)

Link spre comentariu
Vizitator amyelectro2008

De fapt, discutiile sunt foarte instructive si constructive...pentru cine vrea sa invete ceva!!!Si ,Victor, nu sunt total de acord, pentru ca baietii instruiti ca tine, Leco , Sharky, atunci cand sunteti provocati mai afla omul de la voi cate ceva!!!!Am glumit....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări