lucione_cip Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Va salut. Am o nelamurire legata de bobina de inductie unui motor de barca, (15cp, 4 timpi, doi cilindri) s-a ars unui prieten si incearca sa adapteze alta, Am spart-o/desfacut-o pe cea arsa si are doua infasurari "primarul" cu un capat la masa si celalalt comandat de aprinderea electronica si cea de a doua infasurare "secundarul", iar la extremitati este legata cate o bujie. exact asa: intrebare: se pot comanda independent bujiile din aprinderea electronica (eu zic ca nu, chiar imposibil dar na.. poate nu stiu eu exact) ? Eu din ce am vazut si masurat cred ca scanteia este simultana (la compersie unuia si la evacuarea celuilalt) El zice ca scanteia este independenta, pe fiecare buji in parte, doar la compresie.. Astept si parerile voastre.. Link spre comentariu
alfabit Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Da, se dau concomitent 2 scintei, una la sfirsitul compresiei unui cilindru ( scinteie activa ), cealalta se pierde, este data in gol. Asa se foloseste la lucru ieftin, sint si masini cu " pretentii " care dau cite doua scintei odata, odata pentru cilindrii 1-3 si inca una pe cilindrii 4-2 ( la Logan de exemplu e asa si inca multe altele, ratiuni de pret ). Una activa cealalta se pierde. Vorbind de auto ( la delcou s-a renuntat demult ) decit sa puna 4 bobine de indictie, se pun decit 2... spire multe in secundar, sirma e pe bani... Iese pret mic, lucru ieftin ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum