Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sursa coboratoare de la 12v la 5v de putere


rauldan2005

Postări Recomandate

Am văzut de dimineață dar n-am apucat să răspund. Arată foarte bine . Mă gândesc dacă există vreo modalitate de a testa placa mică așa cum se află . În seara asta sau mâine dimineață voi da un răspuns , poate are și Marian vreo idee. Ar fi păcat să lucrezi degeaba la placa mare , deși nu cred să descoperim mari probleme la controler , care să implice modificarea plăcii mari.Ideea care o am acum , dar nu-mi este clar conturată încă este să simulăm ceva de putere mult mai mică folosind controlerul existent.

Link spre comentariu

Ar fi interesant daca putem sa testam controllerul inainte, oricum daca este gata putem sa facem un cablaj de test (ceva cat mai simplu posibil) cum ai spus si tu @UDAR de putere mai mica.Intre timp ma uit daca pot improviza un osiloscop din Arduino pe care il am aici. Oricum nu o sa fie nu stiu ce dar poate ne ajuta cat de cat.

Link spre comentariu

Eu cred ca singurul test relevant ce s-ar putea face ar fi cu un osciloscop, dar si asa ar fi dificil datorita configuratiei. Prea multe erori nu pot fi pe placuta de comanda, schema in sine a fost atent analizata nu doar de catre mine, valorile componentelor nu difera prea tare de cele recomandate in pdf, legaturi electrice gresite nu prea au unde sa fie, deci singurele probleme ce le-as vedea posibile ar fi, fie componentele adiacente defecte sau devalorizate ( in cazul in care n-au fost masurate ), sau chiar integratele defecte din fabrica, alta problema nu prevad.

 

Eu as sugera sa se mearga direct pe construirea placii principale si la finalizare primele teste sa se faca cu iesirea in gol, sau eventual o rezistenta de 56-100 de ohm pe post de sarcina, iar pe plusul de la alimentare se inseriaza o rezistenta cam de aceeasi valoare dar de putere, sa zicem 100 ohm la 5W, se alimenteaza pur si simplu montajul si se verifica tensiunea de pe iesire, daca este 5V sau undeva pe acolo atunci este ok. Prea multe efecte speciale n-au de unde sa apara in acest mod, curentul de alimentare este drastic limitat la un nivel la care nu poate afecta in nici un fel integritatea mosfetilor, iar tensiunea de poarta este limitata chiar de alimentare, deci sincer sa fiu eu nu vad ce eroare ar putea distruge ceva de pe placa de forta devreme ce s-ar limita curentul de alimentare atat de mult...

Link spre comentariu

Cred că ai dreptate, Marian . Cred că putem să-i dăm drumul așa . Oricum nu prea am idei, nu mă simt prea OK în seara asta . Mâine dimineață mai arunc un ochi pe cablaj ( cred că v-ați uitat și voi ) și asta e.Raul , din ce o să alimentezi , direct din baterie ? Oricum la testele cu curent mic nu e o problemă.

Link spre comentariu

Am descoperit o mică eroare pe cablajul mare , nu era bai mare dar mai bine s-o corectăm. Firul de pe TOP care merge între bobină și șunt TRECE la stratul BOTTOM , nu este izolat cum apare pe desen. E logic de altfel , ar fi rămas în aer dacă nu.

Link spre comentariu

Am descoperit si eu o eroare in comanda de la TME. Eroare din partea mea bineinteles, am uitat Dioda MBR1645.Maine in drum spre lucru am sa opresc la un magazin de electronice pentru a vedea ce Dioda Schottky de 45V si 16A au pe acolo.A....si mai este C16 de 100n dar este SMD de la controller, oricum iau si THT.Vroiam sa va spun de ieri dar am uitat, C2 pe care l-am pus pe placa controller-ului e ceramic si pe schema e trecut electrolitic. E trecut gresit pe schema sau trebuie schimbat cu electrolitic ?

Link spre comentariu

Să le luăm pe rând. 1. C2 este în listă și pe placă ceramic , nu contează că e figurat electrolitic în schemă. Întotdeauna un ceramic ( la aceeași capacitate ) are un ESR ( și un ESL ) mai mic decât un electrolitic.2. Care C16 ? , C6 este , Ce-i cu el ? Nu l-ai comandat ? Eu parcă l-am văzut .3. Merge cam orice diodă Shottky din vreo sursă ATX . Modificăm eventual cablajul dacă e d-aia dublă.

Link spre comentariu

1. Am inteles, deci e OK cu condensatorul ceramic.2. Condensator (C16) este doar SMD dar iau si THT nu e o problema.3. La o cautare rapida am gasit o dioda MBR3045 (dubla), dar oricum trebuie sa ma duc pana la magazinul de electronice si pentru cativa lei nu merita sa te chinui sa modifici cablajul. Sa nu mai spun ca e cat o farfurie :)

Link spre comentariu

C12 nu prea are rol acolo, fiind după bobină. Si eu mai am scăparea ( reflexul ăsta ) să-l pun automat. După 10 condensatori în paralel , un ceramic de 100n nu ajută nici ca ESR ( are 50 - 100mΩ) nici ca reactanță ( are 32 Ω) . Condensatorii pe care i-am prevăzut pe placa mare - cu ei e altă treabă , acolo am MHz sau chiar zeci de MHz din oscilațiile parazite , deci acolo au ce munci.El poate fi util eventual , dincolo , la intrarea în consumator , dar acolo probabil că există.Oricum cablajul permite să punem SMD pe dos . O chestie pe care nu am prevăzut-o ( și fără osciloscop s-ar putea să nu aflăm niciodată dacă e necesară)e snubber-ul de pe diodă . Este însă probabil să nu fie necesar datorită și capacităților parazite ale MOSFET-urilor de pe latura de jos. O să vedem ...

Link spre comentariu

Multumesc Radu pentru lamurire.Daca totul este in regula eu ma apuc asa incet si de cablajul de putere dar am o rugaminte, cand ai timp postezi cablajul TOP si BOTTOM separate asa ca la controller ?Eventual si marimea placii.

Link spre comentariu

Inainte de toate cer scuze ca n-am postat nimic ca si raspuns la dilemele cu condensatorii pana acum dar azi a fost o zi de-a dreptul nebuna, iar maine va fi cel putin la fel de aglomerat...C2 este condensatorul de soft start, este incarcat cu 8uA de catre pinul 6 si cand se atinge un anumit prag se permite functionarea normala a integratului, in fine nu trebuie sa va descriu eu ideea de softstart. Nota de aplicatie a integratului admite si folosirea de electrolitici acolo, de asta am pus in schema asa, pretul ar fi mai mic, daca insa ai luat ceramic de 2,2u atunci e bun si ala, oricum acolo ESR sau ESL sau alte minuni din astea conteaza mai putin. C12 este pus de mine pe iesire, poate ca nu are o utilitate prea mare, totusi mie imi place sa dublez intotdeauna electroliticii cu 100n, fie el ceramic sau de poliester, daca credeti ca nu va este necesar il puteti ignora. Nu cred ca este nevoie de snubber pe dioda, la buck n-am folosit niciodata snubber pe dioda, personal nu prevad probleme acolo, dar om vedea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări