Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ajutor convertizor


dunca sorin

Postări Recomandate

Am cumparat un strung SP80, si ca aproape orice roman, nu am 380 acasa, dupa ce am studiat forumurile si parerile celor care au folosit asa ceva am hotarat sa cumpar un convertizor de 0,75 KW, suficient pentru motorul meu de 0,375KW, astazi mi-a ajuns , i-am descoperit aproape toate chichitele care ma interesau in mod special , cum ar fi:

- unde intra 220

- unde ies 3 faze plus nul

- ce contacte rebuie sa fac ca sa porneasca motorul in fata si in spate

- cum sa maresc turatia

 

Ce nu am inteles este unde si cum trebuie montat potentiometrul pentru reglarea turatiei

 

Postez cateva fotografii din manualul convertizorului:

 

1 . Posted Image

 

aici L1, L2 - alimentarea la 220

U1, V1, W1, 3 faze iesire

LI1 conectat la +24 si la LO+ pornit inainte

LI2 conectat la +24 si la LO+ pornit inapoi

LI3 si LI4 presetari neimportante deocamdata

 

dilema mea apare la contactele: +10, AI1, COM, AIC, AI2, LO undeva intre astea trebuie montat potentiometru care imi va face turatia sa creasca sau sa scada.

Cum montez potentiometru?

 

inca 2 fotografii ajutatoare din acelasi manual:

 

Posted Image

 

 

Posted Imagehttp://www.fileshare.ro/e30319707

un link de unde se poate downloada tot manualul: http://www.fileshare.ro/e30319707

 

Nu stiu daca am postat bine, daca nu imi cer scuze si rog un moderator sa mute unde trebuie

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dunca sorin

    11

  • almarghi

    3

  • em2006

    2

  • Ion_Bumbu

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

din pacate am rezolvat doar partea cu miscare.....acum motorul se misca cum vreau eu si cat de repede vreau......problema este ca nu are putere nici sa invarta strungu.....opresc universalu cu mana la combinatia cea mai fortoasa din curele....daca incerc sa bag la avans automat nici nu miscavre-o idee?

Link spre comentariu

nu am legat nici un motor....motorul este asa cum era el la mama lui pe strung.....eu doar am taiat firele care duceau in panoul de control si le-am legat la cele 3 faze din convertizor + plus al patrulea nul....atat, pe motor scrie 1380 ture, 50hz, consum ceva de genu 2.02A pt 220 si 1,17 cred pt 380, putere 0,375 KW

Link spre comentariu

La convertizor alimentat la 230Vac monofazic ai iesire de 230Vac intre faze in loc de 400Vac.Din cauza aia nu ai putere.Motorul trebuie sa fie legat in triunghi nu in stea cum sint cele de 400Vac.Daca nu are placute de conexiune la cutia cu borne e buba, nu`l poti lega din stea in triunghi usor si repede.GrigP.S.

consum ceva de genu 2.02A pt 220 si 1,17 cred pt 380, putere 0,375 KW

Gata , e aproape bine , daca`i scris asa de fabrica inseamna ca`l poti lega in triunghi.Singura nesansa e sa fi fost rebobinat de vre`un cirpaci!Astia nu mai scoteau toate capetele la cutie, le era mai usor sa lege direct in stea bobinajul .
Link spre comentariu

Trebuie sa seteze convertizorul pt tens de iesire max 3x220V.Motorul, in triunghi.Pe eticheta motorului ar trebui sa apara tensiunile pt stea si triunghi, de aceea i-am cerut poza.Daca a fost rebobinat si n-are scoase 6 fire trebuie demontat si gasit comunul, apoi, evident, trase conexiuni, bine izolate, de la cele 3 capete ale bobinelor.

Link spre comentariu

nu cred ca a fost umblat in motor, l-am cumparat de la un nene care l-a folosit foarte putin la un generator care scotea 380, si el l-a luat direct din fabrica....cum...e treaba lui....deci nu cred sa se fi umblat la el, maine il desfac si vad ce si cum.Multumesc mult pentru ajutor....deja ma gandeam sa cumpar alt motor.

Link spre comentariu

problema rezolvata, motorul merge ok pentru puterea lui, totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana, urmatorul pas, un motor trifazic de 0,75 kw, multumesc de ajutor,

Link spre comentariu

totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana,

Este normal cu un reductor cu curele scazi turatia si creste cuplul ,cu variator scazi turatia dar cuplul ramane constant,personal as folosi schimbarea bruta a turatiei din curele si fina din variator .Stiu ca este mai comod sa variezi turatia din variator dar pentru cuplu ai nevoie si de schimbarea curelelor in treapta corespunzatoare.
Link spre comentariu

totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana,

Este normal cu un reductor cu curele scazi turatia si creste cuplul ,cu variator scazi turatia dar cuplul ramane constant,personal as folosi schimbarea bruta a turatiei din curele si fina din variator .Stiu ca este mai comod sa variezi turatia din variator dar pentru cuplu ai nevoie si de schimbarea curelelor in treapta corespunzatoare.
Este corect, cu motorul asta am sau turatie sau putere la viteza mica, dar viteza mare este insuficienta.....voi rezolva problema cu un motor de 0,75 KW trifazic, deja l-am comandat - 80 ron cu transport inclus.....aproape degeaba.Oricum, informatia cu legaturile in triunghi a fost vitala.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări