dunca sorin Postat Martie 5, 2014 Partajează Postat Martie 5, 2014 Am cumparat un strung SP80, si ca aproape orice roman, nu am 380 acasa, dupa ce am studiat forumurile si parerile celor care au folosit asa ceva am hotarat sa cumpar un convertizor de 0,75 KW, suficient pentru motorul meu de 0,375KW, astazi mi-a ajuns , i-am descoperit aproape toate chichitele care ma interesau in mod special , cum ar fi: - unde intra 220 - unde ies 3 faze plus nul - ce contacte rebuie sa fac ca sa porneasca motorul in fata si in spate - cum sa maresc turatia Ce nu am inteles este unde si cum trebuie montat potentiometrul pentru reglarea turatiei Postez cateva fotografii din manualul convertizorului: 1 . aici L1, L2 - alimentarea la 220 U1, V1, W1, 3 faze iesire LI1 conectat la +24 si la LO+ pornit inainte LI2 conectat la +24 si la LO+ pornit inapoi LI3 si LI4 presetari neimportante deocamdata dilema mea apare la contactele: +10, AI1, COM, AIC, AI2, LO undeva intre astea trebuie montat potentiometru care imi va face turatia sa creasca sau sa scada. Cum montez potentiometru? inca 2 fotografii ajutatoare din acelasi manual: http://www.fileshare.ro/e30319707 un link de unde se poate downloada tot manualul: http://www.fileshare.ro/e30319707 Nu stiu daca am postat bine, daca nu imi cer scuze si rog un moderator sa mute unde trebuie Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 rezolvat, multumesc @ndc74 Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 din pacate am rezolvat doar partea cu miscare.....acum motorul se misca cum vreau eu si cat de repede vreau......problema este ca nu are putere nici sa invarta strungu.....opresc universalu cu mana la combinatia cea mai fortoasa din curele....daca incerc sa bag la avans automat nici nu miscavre-o idee? Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Pune o poza cu eticheta motorului. Link spre comentariu
almarghi Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 ai legat motorul in triunghi? Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 nu am legat nici un motor....motorul este asa cum era el la mama lui pe strung.....eu doar am taiat firele care duceau in panoul de control si le-am legat la cele 3 faze din convertizor + plus al patrulea nul....atat, pe motor scrie 1380 ture, 50hz, consum ceva de genu 2.02A pt 220 si 1,17 cred pt 380, putere 0,375 KW Link spre comentariu
almarghi Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 pai d-aia n-are forta. trebuie trecut din stea in triunghi si o sa-ti mearga. convertizorul are la iesire 3x230V si nu 3x400. Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 maine sunt calare pe el Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 La convertizor alimentat la 230Vac monofazic ai iesire de 230Vac intre faze in loc de 400Vac.Din cauza aia nu ai putere.Motorul trebuie sa fie legat in triunghi nu in stea cum sint cele de 400Vac.Daca nu are placute de conexiune la cutia cu borne e buba, nu`l poti lega din stea in triunghi usor si repede.GrigP.S. consum ceva de genu 2.02A pt 220 si 1,17 cred pt 380, putere 0,375 KWGata , e aproape bine , daca`i scris asa de fabrica inseamna ca`l poti lega in triunghi.Singura nesansa e sa fi fost rebobinat de vre`un cirpaci!Astia nu mai scoteau toate capetele la cutie, le era mai usor sa lege direct in stea bobinajul . Link spre comentariu
em2006 Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Trebuie sa seteze convertizorul pt tens de iesire max 3x220V.Motorul, in triunghi.Pe eticheta motorului ar trebui sa apara tensiunile pt stea si triunghi, de aceea i-am cerut poza.Daca a fost rebobinat si n-are scoase 6 fire trebuie demontat si gasit comunul, apoi, evident, trase conexiuni, bine izolate, de la cele 3 capete ale bobinelor. Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 nu cred ca a fost umblat in motor, l-am cumparat de la un nene care l-a folosit foarte putin la un generator care scotea 380, si el l-a luat direct din fabrica....cum...e treaba lui....deci nu cred sa se fi umblat la el, maine il desfac si vad ce si cum.Multumesc mult pentru ajutor....deja ma gandeam sa cumpar alt motor. Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 7, 2014 Autor Partajează Postat Martie 7, 2014 problema rezolvata, motorul merge ok pentru puterea lui, totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana, urmatorul pas, un motor trifazic de 0,75 kw, multumesc de ajutor, Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana,Este normal cu un reductor cu curele scazi turatia si creste cuplul ,cu variator scazi turatia dar cuplul ramane constant,personal as folosi schimbarea bruta a turatiei din curele si fina din variator .Stiu ca este mai comod sa variezi turatia din variator dar pentru cuplu ai nevoie si de schimbarea curelelor in treapta corespunzatoare. Link spre comentariu
dunca sorin Postat Martie 7, 2014 Autor Partajează Postat Martie 7, 2014 totusi cand ii dau turatie mica universalul il pot opri cu mana,Este normal cu un reductor cu curele scazi turatia si creste cuplul ,cu variator scazi turatia dar cuplul ramane constant,personal as folosi schimbarea bruta a turatiei din curele si fina din variator .Stiu ca este mai comod sa variezi turatia din variator dar pentru cuplu ai nevoie si de schimbarea curelelor in treapta corespunzatoare.Este corect, cu motorul asta am sau turatie sau putere la viteza mica, dar viteza mare este insuficienta.....voi rezolva problema cu un motor de 0,75 KW trifazic, deja l-am comandat - 80 ron cu transport inclus.....aproape degeaba.Oricum, informatia cu legaturile in triunghi a fost vitala. Link spre comentariu
almarghi Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 ai grija ca la turatie mica nu mai ai racire Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum