Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Buna ziua, Capacul are grosimea tablei cam de 1,5mm. Capacul se sprijina pe perimetrul papusii fixe. Nu ar fi nicio problema daca rotile nu ar mai intra in spatiul delimitat de capac, pot largi capacul la nevoie. Functionalitatea conteaza nu aspectul.Surubul marcat de dvs are rol de fixare a placii motorului. Diseara il masor si postez cotele acestuia.Multumesc pentru timpul acordat.Ucenic strungar AFCtin

Link spre comentariu

Buna seara,Surubul de fixare a placii motorului marcat de dvs cu rosu este un surub M8*20 himbus cu saiba si inel elastic antidesfacere. Surubul in cauza se infileteaza in peretele papusii fixe.Cotele de pozitionare a gaurii filetate in care intra acest surub sunt aratate in poza atasata.Va reamintesc ca placa motorului are 7,5mm grosime.Cu stima,AFCtin ucenic strungar.

post-44103-139829778424_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ai scos complet surubul si ai inspectat gaura filetata? Cam ce lungime are filetul interior? Era mult mai bine ca elementele de cotare a pozitiei axei surubului sa fie luate in raport cu axa arborelui principal. Aceasta si cu axa surubului conducator sunt cele doua repere fixe care intereseaza in acest caz. Daca celelalte cote sunt bine masurate, atunci poate o sa ne ajute si acestea. In orice caz, eu ma gandesc ca acest surub, poate fi folosit la fixarea in al doilea punct a lirei. Daca mai ramai pe forum, s-ar putea sa postez cateva imagini in aceasta seara.

Link spre comentariu

Ai scos complet surubul si ai inspectat gaura filetata? .........

Buna seara,Refac imediat masuratorile de pozitionare in raport cu arborele principal.Am desfacut surubul si i-am masurat tija filetata de la saiba plata in spre capatul liber. Din aceasta cota am scazut grosimea placii motorului. Surubul se infileteaza in peretele papusii fixe cam 7.64mm.Revin cu cotele gaurii acestui surub.Multumesc pentru timpul acordatAFCtin ucenic strungar
Link spre comentariu

...Surubul se infileteaza in peretele papusii fixe cam 7.64mm...

Dar daca folosesti un surub mai lung, se duce mai mult in gaura? Ideea, este ca gaura fiind din fonta, se urmareste o lungime de infiletare cat mai mare. Un filet rezistent ar trebui sa se petreaca pe distanta a cel putin 6...7 spire de filet. La 7,7 mm si la pasul de 1,75 mm, cat are M8, nu sunt nici 4,5 spire. Fa aceasta proba.
Link spre comentariu

O alta metoda, care s-ar putea utiliza (cred ca surubul nu este adecvat pentru fixare) este aceea a practicarii unei gauri in carcasa papusii mobile si filetarea ei. La cei 9,5... 10 mm pe care crezi ca l-ar avea peretele carcasei papusii fixe, putem da o gaura sigura si rezistenta filetata M6. Spune-mi la ce distanta de partea superioara a papusii fixe, este cel mai indicat sa se dea o gaura filetata. Asa ca fapt divers, eu cred ca la 15 mm, ar fi bine.

Link spre comentariu

In imaginea 1, se prezinta o varianta de lira cu 3 arii de montare a rotilor de schimb. Printre avantajele pe care le are aceasta varianta, este acela ca se rigidizeaza constructia si nu vor mai exista riscuri mari de vibratii sau de zgomot. Apoi canalul de fixare suplimentara, faciliteaza fixarea intr-un al doilea punct. Nu in ultimul rand, exista doua campuri suplimentare de fixare a rotilor de schimb, lucru care largeste domeniul numarului de dinti al rotilor de schimb, potential utilizabile. Ca dezavantaj, trebuie mentionat, faptul ca din placa existenta, trebuie taiata zona hasurata. In imaginea 2 se prezinta cele doua pozitii extreme ale lirei, pentru cazul utilizarii actualului set de roti de schimb. In imaginea 3, se prezinta lira montata in pozitie de lucru, impreuna cu primul set de roti de schimb pentru avans de lucru - A=72, B=24, C=20, D=80, E=80. In imaginea 4, se prezinta lira montata in pozitie de lucru, impreuna cu un set de roti de schimb pentru acelasi avans de lucru - A=72, B=25, C=24, D=100, E=80, avand acelasi raport de transmitere, dar in care roata de 20 de dinti a fost inlocuita cu una de 25 de dinti iar roata D=80 de dinti din set s-a inlocuit cu una de 100 de dinti, care urmeaza a fi confectionate. Urmeaza sa identificam variante de inlocuire a rotii de 20 de dinti si in celelalte seturi unde apare. Roata de 24 de dinti nu se poate insa inlocui. De fapt, se vede din situatia de mai sus, ca apare o roata de 25 de dinti, foarte putin mai mare decat aceasta.post-27597-139829778761_thumb.pngpost-27597-139829778763_thumb.pngpost-27597-139829778767_thumb.pngpost-27597-13982977877_thumb.pngAstept comentarii :bataie

Link spre comentariu

Daca utilizezi AutoCAD-ul, pot sa iti dau fisierele. Eu lucrez in AutoCAD 2004. Le poti deschide cu oricare altul mai recent. Daca nu, atunci am sa intocmesc o schita de executie pentru lira. Nu voi detalia sistemul de strangere pe bucsa eleastica, care va fi identic cu cel de la lira veche. Intre lira si carcasa papusii fixe, se va introduce o saiba distantier de grosime adecvata in locul unde lira se fixeaza suplimentar prin surubul de M6.

Link spre comentariu

Buuna seara,Nu am Auto-CAD, deci va rog dati-mi o schita.Am desfacut cutia papusii fixe sa vad ce grosime are peretele in care voi da gaura pentru surubul M6 al lirei. Atasez 2 poze pentru edificare. Pe poza din exterior am trasat o linie la 15mm de marginea de sus a papusii fixe. Grosimea peretelui in dreptul liniei este de peste 15mm deci pare OK.Ce material recomandati pentru noua lira?Cat despre roata de 24 dinti cred ca nu este cazul s-o inlocuim din garnitura deoarece are destula "carne" in dreptul canalului de pana.Multumesc pentru timpul acordat

post-44103-13982977949_thumb.jpg

post-44103-139829779508_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ok. Iata schita.post-27597-139829781332_thumb.pngMaterial OL37Specificatii: Toate canalele necesare fixarii rotilor de schimb, precum si sistemul de fixare al bucsei elastice, sunt identice cu ale lirei originale si nu au mai fost cotate. Frezarea canalului pentru surubul M6 (cu cap de imbus) este circulara cu centrul in centrul gaurii de fixare. Sub capul surubului se va pune o saiba Grover pentru asigurare. Sub lira se va aseza o saiba calibrata in dreptul surubului de fixare, de grosime ajustata atata cat este necesar, astfel incat lira sa nu fie fortata prin strangerea surubului. Gaura filetata se va practica pe cat posibil perpendicular pe suprafata carcasei, se va strapunge si se va fileta M6 pe toata lungimea. Surubul, trebuie sa asigure strangerea lirei si sa iasa 1...5 mm pe partea opusa a peretelui. Este bine ca viitoarea gaura pentru surubul M6 de fixare a lirei, sa se realizeze dupa confectionarea noii lire. Atunci cand va fi cazul se va taia din placa existenta aria hasurata in specificatiile de montare-amplasare. In acest scop se pot slabi suruburile de sustinere ale acesteia, se va introduce un distantier din carton si se va debita cu discul unui flex, dupa trasare. Dupa ce realizezi, montezi si verifici noua lira, care pe canalul din mijloc trebuie sa realizeze toate combinatiile existente cu setul de roti de schimb ale strungului, vom reveni la aceasta corespondenta si vom incerca sa modificam toate rapoartele in care intervine roata dintata cu 20 de dinti. Este posibil ca in functie de aceste combinatii, sa mai aducem modificari si noii lire.

Link spre comentariu

Buna seara, Multumesc mult pentru pentru proiect. Am sa fac o macheta din carton si am s-o pun pe papusa fixa sa vedem exact cum s-ar aseza. Pe masura ce fac lira am sa va tin la curent cu stadiul executiei si cu pozeA fost o lectie utila de proiectare pentru mine.Multumesc mult pentru timpul acordat. :aplauze Cu stima,Ucenic strungar AFCtin

Link spre comentariu

Buna dimineata,Primavara asta este un moment "favorabil" sa-mi completez strictul necesar de accesorii pentru freza.Bugetul fiind straveziu rau de tot :jytuiyu ma-m gandit la: un set de pensete Morse 2 care-mi vor permite prinderea frezelor foarte ferm pe axul masinii (vezi link-ul:http://www.warco.co.uk/Collets/265-2mt-direct-collets-.html) o menghina de freza adaptata la dimensiunile minuscule a mesei de frezare: 120*400mm (vezi link-ul:http://www.warco.co.uk/vices--vice-jaws/119-vertex-precision-milling-vice.html) un set de freze "deget" Eventual un set "basic" de fixare a pieselpr pe masa de frezare. Ceva burghie de calitate.......Astept sugestii privitor la ce scule sa-mi cumpar pentru freza :da Cu stima,ucenic strungar AFCtin

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări