Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Intotdeauna, este bine sa verifice mai multi ochi. Raza mare (R289) a rezultat din conditia de tangenta. Raza R10, am pus-o eu arbitrar, pentru ca nu influienteaza constructia noastra. Raza Rxxx in schimb, cred ca este in functie de numarul de dinti al rotii dintate montate pe arborele principal. Daca roata de pe arborele principal, se poate demonta, atunci in cazul unei lire reproiectate, s-ar putea sa ai nevoie de o roata diferita si deci in functie de ea se va corecta si raza Rxxx a degajarii de pe acea placa. Asadar daca este corect, atunci ma voi apuca de studiu. S-ar putea ca rezultatele sa le ai peste un anumit timp - mai lung, sau mai scurt - intrucat a sosit primavara si la tara este mult de lucru in gradina. Sper ca nu este graba prea mare.post-27597-139829773998_thumb.png

Link spre comentariu

Buna ziua,Nu ma grabesc deloc. Nu conteaza cat dureaza proiectarea. Oricum am multe de invatat in timpul asta.Pe arborele principal imediat ce acesta "iese" din papusa fixa este montat un distantier de aproape35mm latime si apoi roata dintata de 40 dinti.Multumesc mult.Cu stima,AFCtin

Link spre comentariu

...Pe arborele principal imediat ce acesta "iese" din papusa fixa este montat un distantier de aproape...

Asta insemna ca roata ar trece peste acea placa?Inca de la inceput sunt probleme. Primul raport de transmitere pentru avans tehnologic, indica o sub-angrenare de 1,33 mm. Poti verifica aceasta situatie? Cu alte cuvinte tot ansamblul de roti de schimb, va trece pe sub roata de 40 de dinti de pe arborele principal.post-27597-139829774078_thumb.png
Link spre comentariu

Buna seara,Revin cu o poza si o schita pentru a va putea da seama cum vin rotile montate pe strung.Placa are 7,5 mm latime si sta lipita de papusa fixa, este fixata cu buloane de aceasta si are ca scop principal sa sustina motorul. (Daca este cazul atasez arhivat schita "explodata" a papusii fixe). Asa cum spuneam pe axul principal este montat un distantier cu latimea de 22 mm, peste distantier vine montata roata dintata de 40 de dinti. Garnitura de roti vine asezata in dreptul acestei roti la o distanta de 22 mm de fata papusii fixe.Am sa incerc sa refac masuratoarea distantei dintre axul de simetrie al arborelui principal si al surubului conducator.

post-44103-13982977419_thumb.jpg

post-44103-139829774205_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am inteles acum faptul ca placa nu impiedica in nici un fel rotirea lirei. Problema este, ca pentru primul raport de transmitere cu rotile de schimb montate pe lira, nu exista angrenare. Intre ultima roata de pe lira, care ar trebui sa vina in angrenare directa cu roata de pe arborele principal si aceasta, ramane in permanenta o distanta mai mare sau cel mult egala cu 1,33 mm. Cu alte cuvinte, acel angrenaj, oscileaza liber, pe sub roata cu care ar trebui sa angreneze. Asa imi spune AutoCAD-ul, care nu m-a inselat niciodata. Considerand ca acea linie rosie, este axa canalului lirei, acele cercuri cu linie - punct de culoare bleu, rprezinta cercurile primitive ale rotilor dintate. Ele ar trebui astfel pozitionate, incat ultima roata sa vina in contact tangential cu roata de 40 de dinti de pe arbore. Locul unde se realizeaza contactul nu are importanta, insa in nici un caz nu ar trebui sa treaca pe sub roata in cauza.

Link spre comentariu

Buna seara,Clar trenul de roti nu trece pe sub roata dintata a arborelui principal ci angreneaza pe lateralul acesteia cam in jumatatea inferioara. Gresala semnalata de Auto-CAD provine din masurarea distantei dintre axe.Pentru a simplifica determinarea corecta a distantei dintre axe, am montat pe lira rotile de 50 si 52 iar pe surubul conducator roara de 80. Configuratia este pentru taiat filet metric pas 1. Am masurat pe axul lirei distanta care cuprinde cele 3 roti si am obtinut 183,44mm. Din aceasta distanta am scazut 1/2 di diametrul rotii de 80 adica 41mm si am obtinut 142,44mm adica distanta dinte axul surubului conducator si exteriorul primei roti din tren. Va rog sa introduceti aceste noi cote in program si sa speram ca obtineti distanta corecta dintre axele arborelui principal si al surubului conducator.Atasez schita masuratorii si o noua poza cu trenul de roti de mai sus sa vedeti cam in ce pozitie angreneaza roata de 50 pe roata arborelui principal.Multumesc mult pentru timpul acordat.AFCtin ucenic strungar

post-44103-139829774868_thumb.jpg

post-44103-139829774881_thumb.jpg

post-44103-139829774892_thumb.jpg

Link spre comentariu

Eu am specificat ca este vorba despre primul set de roti de schimb, pentru avans de lucru. Rotile, sunt ZA=72, ZB=24, ZD=80, ZC=20 si ZE=80. Am inteles ca logica desenului, este sa pot aseza acele roti in AutoCAD, pentru a putea pozitiona corect axa surubului conducator. In acest caz, trebuiesc cote atat pe directia axei comune, cat si perpendiculare pe aceasta, care sa cuprinda si roata condusa - cea de 40 de dinti - de pe arborele principal. Cotele de pe acel desen cuprind doar rotile de pe lira de schimb si nu sunt decat dupa directia comuna a axelor. Deoarece toate cele trei roti de pe lira sunt in linie, am putea incerca doar cu o cota prelevata peste dintii rotii Z=40 montata pe arborele principal si ai rotii Z=80, montata pe surubul conducator. Ceva de genul cotei din schita mea. Dupa masuratoare, se scad razele celor doua roti extreme, adica in total 62 mm. Rezultatul ar trebui sa fie exact distanta dintre axe. Sau imi dai cota asa cum este si aflu eu direct distanta axiala in AutoCAD. Pentru a masura cat mai corect peste dintii rotilor, cred ca ar fi bine sa demontezi fulia de pe arborele principal. Cota trebuie sa cuprinda obligatoriu creasta a doi dinti ai celor doua roti si in nici un caz muchia, sau golurile dintre dinti.

post-27597-139829775013_thumb.png

Link spre comentariu

Buna seara,Cota XXX ceruta in schita dvs este de 212,4 mm, distanta intre axe ar fi 212,4-62=150,4mm. :cry: Ma apuca transpiratia caci la masuratorile anterioare am obtinut 153,37 si 153,16mm. :jytuiyu Dvs spuneti intr-un post anterior ca nu conteaza unde pe circumferita angreneaza roara arborelui principal cu urmatoarea roata. Diferenta intre masuratori nu e mare dar nici nu ne satisface ca precizie. Deoarece n-am subler mai mare de 200mm am sa icerc sa inlocuiesc roata de 80 de pe surubul conducator cu alta mai mica ca sa micsorez distanta de masurat si m-apuc iar de masurat.Multumesc mult pentru timpul acordatAFCtin ucenic strungar,

Link spre comentariu

Nu ar fi mare lucru, daca diferenta ar fi de ordinul zecimilor, insa dupa desenul cotat pe care l-ai postat mai sus, rezulta o cota de 159,33 mm. De aceea am si postat desenul din AutoCAD cu remarca, ca "este bine sa verifice mai multi ochi". Cred ca ar fi bine sa revizuiesti intregul desen si in special cotele incadrate.

Link spre comentariu

La rotile de schimb pe care le ai, limita din dreapta a conturului-infasuratoare, este linia verde mai groasa, care iese in evidenta in prima imagine. Acest contur este dat de doua seturi de roti de schimb, marcate cu rosu in imaginile 2 si 3. In alta ordine de idei, roata marcata cu albastru in imaginea a doua este gresit marcata cu 24 de dinti. Ea va avea in realitate 20 de dinti. Asa dupa cum se vede, ar mai exista spatiu disponibil catre partea dreapta a conturului papusii fixe. Pentru a putea gasi o noua forma a lirei, va trebui insa sa studiez in mod deosebit acele seturi care contin rotile cu 20 si cu 24 de dinti - cele mai predispuse la suprasolicitari de genul fisurarii in zona canalului de pana. Acest lucru am sa-l fac de maine incolo. Am nevoie sa mai stiu, daca fusta capacului "imbraca" papusa fixa, sau nu si daca nu, atunci cam cu ce grosime ar putea fi afectat conturul prin suprapunerea cantului acestei fuste.post-27597-13982977786_thumb.pngpost-27597-139829777865_thumb.pngpost-27597-13982977788_thumb.png

Link spre comentariu

Surubul incercuit cu rosu, are rolul de a fixa placa? Are piulita de strangere, sau se infileteaza in papusa fixa? Daca este un surub pentru fixare a placii cu gaura filetata rigida in corpul papusii fixe, atunci imi trebuie dimensiunile lui si cotele de pozitionare pe ansamblul cotat mai sus.post-27597-13982977795_thumb.png

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări