Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Buna seara tuturor,

 

Multumesc @Ola_nicolas si @Ion_Bumbu pentru sugestii.

 

Pentru edificare am atasat o schita a modului de prindere a pinolei mobile la strungul meu. prinderea se face cu 2 suruburi M8 imbus.

 

Deoarece nu am o freza ca lumea sa ovalizez cele doua gauri ale suruburilor imbus, nu ma incumet sa le ovalizez eu. Loc sa misc pinola pe carucior ar fi (cam la limita dar este).

 

Ar mai fi si posibilitatea sa ovalizez cele doua gauri la o firma in Bucuresti, eventual sa intreb mai intai la Firma mea de suflet UEM la sectia scularie. Pentru ei n-ar fi o problema iar pentru mine nu cred ca ar fi o problema banii.

 

Daca nu se poate cu ovalizarea as incerca varianta cu piesa de prindere a varfului vertical excentrica. Daca va fi cazul voi reveni cu amanunte

 

Cu stima,

 

 

post-197361-0-14057600-1448992972_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna dimineata tuturor,

 

Revin cu o poza ref la modul de fixare a pinolei mobile pe caruciorul strungului meu.

Pinola trebuie miscata in senul sagetii verzi cam 7-8mm. in acest fel se pare ca nu am loc sa ovalizez gaurile.

Sageata rosie arata ca locul unde ar inainta pinola are o raza. Problema s-ar rezolva prin pilirea piciorului pinolei.

 

Cu stima,

 

post-197361-0-05847100-1449038312_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna seara tuturor,

 

Astazi voiam sa strunjesc o piesa pentru lineta mobila al carei varf vertical este dezaxat cu 6-7mm fata de axa masinii.

Am gasit in targ la Obor o bucata de fier rotunda. M-am apucat de lucru, dar troaca de strung pe care-l am de la chinezi s-a facut tandari. :mort Axul motorului s-a rupt imediat langa rulmentul din fata. Atasez o poza pentru edificare.

 

Va rog mult sa ma indrumati cum se poate rezolva problema cat mai bine:

  • [*]Ce motor trebuie sa caut CC sau CA, [*]Trenul de fulii sa aiba o treapta sau doua ca cele originale, [*]Curele trapezoidale sau dintate, [*]Intentionez sa montez noul motor pe un suport in stanga papusii fixe si nu in locasul din papusa fixa ca cel original. (Astfel se poate monta aproape orice motor, racire mai buna, comoditate la schimbarea treptelor de turatie etc)

Voi reveni asap cu masuratorile pe care le voi face asupra fuliilor existente diametre, rapoarte de transmisie.

 

Cu stima

post-197361-0-59634400-1449422384_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Buna seara,

 

Despre garantie la mine nu mai poate fi vorba ca am strungul de vreo 5 ani.

 

Ma gandeam la un motor de curent continuu + controler de scuter electric (48v si 1000W putere maxim) si autotransformator si redresor pentru retea.

Am vazut pe ebay un motor 48Vcc 1000W la vreo 120$ cu tramsport cu tot, controler-ul ajunge la vreo 200RON. Autotransformatorul e baza. Am vazut intr-un magazin de electronice din Bucuresti. Ar trebui sa-l iau de 1200W

 

Dracia asta chinezeazca de strung ma baga la cheltuiala mare.

 

Multumesc pentru sfaturi.

 

incerc un mesaj pe PM la dl Suspectu

 

Cu stima,

Link spre comentariu

Buna seara,

 

Ma apuc sa repar motorul strungului.

 

Pana vad daca gasesc sau nu alt motor de schimb (sincer nu as mai pune acelas tip de motor ca sigur iar crapa axul) voi incerca sa repar axul rupt astfel :

  • [*]ciotul din rotor va fi curatat bine de lipiciul cu care a fost lipita elicea de racire [*]pe acest ciot voi tatia un canal ca de pana lat cam de 6 mm si adanc cam tot de 6mm [*]voi face un ax nou (cu diametrul mai mare fata de cota necesara de 10mm) cu pana care sa intre cat mai fest in canalul ciotului [*]voi rigidiza acest ansamblu cu o bucse bagata cat mai fest [*]tot acest ansamblu il voi "lipi" cu Loctite [*]la sfarsit partea axului noua va fi ajustata pe strung ca sa primeasca alinierea axului ramas in rotor si sa ajunga la cota necesara de 10mm pentru rulment si fulie

Partea cea mai proasta e ca n-am alt strung sa ajustez la cota partea noua a axului

 

Cu stima,

post-197361-0-85591300-1449517287_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

DIAMETRU PREA MIC LA AX

ASTA E BUBA, LOGIC

ORICE FACI, MARESTE COTA LA AX CU 4 MM MACAR.

ALEGE UN RULMENT MAI MARE, REFACI CARCASA MOTORULUI SI SPERI SA REZOLVI

 

SOLUTIE NOUA

CUMPERI UN MOTOR TRIFAZAT DIN OBOR...SUNT DESTULE...INTRE 400-1500W GASESTI PE ACOLO

FACI O ADAPTARE

PUI UN INVERTOR

SI ASA AI O SCULA SFANTA.

 

 bine inteles ca alegi alt rulment mai mare pentru noua carcasa de capat. adica de 14-16 mm

fulia de racire o majorezi

capacul nou il gauresti cu bormasina sa fie ca o sita de masina de tocat carne pentru racire.

majorezi si gaura in fulie.

 

ALT MOTOR LA STRUNG.....

un motor de 12v, din ala de stergator de parbriz.

pui cutia de viteze pe minim si incerci asa, poate merge. nu am idee. 

altfel montezi o manivela si strunjesti la manivela.  asta sa fie o solutie extrema ca si cum am fii in razboi, nu avem curent si trebuie sa ne fabricam arme ca sa supravietuim.... e viabila solutia....dar conteaza conditiile impuse....

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Buna seara tuturor,

 

Muttumes tuturor pentru sfatrui.

 

Ma gandesc la o solutie temporara si anume sa mut motorul de la freza pe strung.

 

Solutia definitiva ar fi un motor trifazic de 750W cu convertizor de frcventa dar nu am cunostiintele necesare.

 

  • [*]Convertizorul poate sa asigure concomitent variatia vitezei de rotatie de la 50-1500 si 100/2500 rot pe minut si schimbarea sensului de rotatie al motorului? [*]Motoarele trifazice comandate prin convertizoare de frecventa au cuplu acceptabil la turatii mici? [*]750W la motor ar fi suficient?

 

Cu stima,

Link spre comentariu

750W sunt absolut suficienti. Problemele care se pun, sunt de spatiu si compatibilitate. Motoarele de 0,37 kW, sunt compatibile cu o categorie de motoare de 0,55 kW. Motoarele de 0,75 kW nu sunt compatibile. Eu am rezolvat problema compatibilitatii, confectionand doua rigle-suport noi. Problema gabaritului, este mult mai complicata si poate pune problema modificarilor la cutia de protectie din spatele papusii fixe a strungului. Este posibil ca decuparea pentru motor din acesta cutie, sa trebuiasca sa fie largita. In afara de largirea propriu.zisa (care trebuie facuta de obicei doar in zonele de trecere a celor 3 bosaje pentru strangerea capacului motorului) eu a trebuit sa mai tai si o punte din partea inferioara a cutiei, care ma impiedica sa realizez reglajul motorului, in scopul pastrarii acelorasi lungimi la curele. Acest lucru era oportun, deoarece ma aprovizionasem anterior cu citeva randuri de curele, pe care altminteri ar fi trebuit sa le arunc.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

 

[*]Convertizorul poate sa asigure concomitent variatia vitezei de rotatie de la 50-1500 si 100/2500 rot pe minut si schimbarea sensului de rotatie al motorului?

[*]Motoarele trifazice comandate prin convertizoare de frecventa au cuplu acceptabil la turatii mici?

[*]750W la motor ar fi suficient?

 

Cu stima,

 

1 Da

2 Nu prea, au cam acelasi cuplu ca la turatia nominala, exista comanda de boost la invertoare pentru a mari cuplul insa cred ca nu mai mult de 2 ori.

La turatie mica ai nevoie de ventilator de racire.

Motorul are cuplul cu atit mai mare cu cit este mai mica turatia lui nativa, cel mai OK ar fi sa te indrepti sper unu de 750rpm .

 

3. Nu pot raspunde , la turatie normala mai mult decit suficient, la 50 rpm nu cred ca e suficient momentul.

 

Motoarele asincrone merg foarte bine la strunguri care au cutie de viteze.

La al tau cred ca ai doar 2 trepte de viteza din fulii .

 

Grig

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări