Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

In interiorul cuptorului, tratamentistii utilizeaza diferite dispozitive. Piesele masive sunt de regula suspendate pe niste structuri speciale, astfel incat caldura sa poata patrunde cu gradienti cat mai omogeni. Cele cu dimensiuni comparabile pe toate directiile se introduc in niste cosuri metalice speciale, in timp ce cele la care o dimensiune este mult mai mare comparativ cu celelalte, se suspenda pe dispozitive de sustinere, sau in cazul placilor gaurite se atarna cu sarme de niste structuri de tip trepied.

Link spre comentariu

Eu vorbeam de cufundarea in lichidul de calire, specific aici ulei, fiind vorba de otel arc.

Am patit`o eu acum vreo 45 de ani cind mi`am facut primul cutit forjat din supapa de Stalinet.

Calirea am facut`o dupa capul meu , am aruncat direct blancul in galeata cu ulei.

Bineinteles ca s`a curbat binisor.

A trebuit sa`l decalesc, reforjez si apoi sa`l calesc de data asta tinindu`l cu un cleste de coada si agitat in cercuri in galeata de ulei.

Asta sub supravegherea mesterului .

Asa a iesit perfect drept, sau na , cit de drept a iesit de sub ciocanul mecanic.

 

Grig

Link spre comentariu

Buna dimineata tuturor,Asa cum am promis postez niste poze cu prima mea comanda de lucru, o turbina care are axul si bucsile lagar uzate.Prima data am demontat turbina si am obtinut o trubina cu axul comun si cealalta turbina care are filet pe stanga si o contrapiulita.Am fixat turbina cu axul comun intre varfurile strungului si am luat prin mai multe treceri 0.5 mm din ax care avea urme vizibile de uzura in locurile unde axul se sprijina pe bucsi. Astfel de la diamentul initial al axului de 6mm am ajuns la 5,5mm. Apoi am lustruit axul cu smirghel si putin ulei.Am confectionat doua bucsi din alama(nu am avut bronz la dispozitie) astfel:Am prins in penseta pe strung semifabricatul de alama si am luat succesiv 3 randuri de span pana am ajuns ca diametrul exterior al viitoarelor bucsi sa intre "fest" in corpul turbinei,Am gaurit bucsile cu un burghiu de 5.5mm care la micrometru dadea cam 5,45mm diametru. Axul tubinei intra aproape fara joc.Am debitat la cote bucsile si le-am dat 6 gauri de ungere cu diametrul de 1,5mm (asa cum aveau bucsile originale), utilizand un mic dispozitiv pentru a usura operatia de gaurire.Am reasamblat turbina si mecanicul zice ca e OK dar trebuie sa rezolv problema cu cei doi segmenti de etansare de pe ax.Cu stima

post-197361-0-53087100-1437802235_thumb.jpg

post-197361-0-62011300-1437802251_thumb.jpg

post-197361-0-26761300-1437803598_thumb.jpg

Link spre comentariu

Foarte frumos. O operatiune pe care multi o considera imposibila si pe care am facut-o si eu acum 1 an la turbina de la propria mea masina care inca merge perfect. Eu nu am avut nevoie decat de un polish fin pe ax si bucsile de bronz care aveau un joc destul de considerabil. La mine bucsile sunt plutitoare (se invart in ulei si pe interior si pe exterior). Eu am folosit un cutit fin ca sa iau interiorul sa intre foarte fix fara sa blocheze.

Tine-ne la curent cu segmentii, din ce material ii faci ?

Link spre comentariu

Buna ziua tuturor,"[.......foarte fix fara sa blocheze.Tine-ne la curent cu segmentii, din ce material ii faci ?"@ dl Suspectu Multumesc pentru precizari. La intrebarea dvs de mai sus nu am inca raspuns. Segmentul pe care l-am gasit este facut din material cu sectiune dreptunghiulara si este spintecat, arata exact ca o saiba Grower. Pe poza e marcat cu verde aceasta piesa "buclucasa".Am primit alta turbina si am demontat-o.Dupa cum se poate vedea dim poza atasata, incercuite cu rosu sunt urmele de uzura lasate pe ax de bucsille lagar. Urma de uzura de langa turbina are striatii grosiere si adanci iar cea din partea opusa are forma rotunda regulata si cu suprafata fina parca ar fi facuta din fabrica. :0. Pana nu desfac o tubina noua nu pot sa ma lamuresc.Cred ca in santul de langa turbina marcat cu galben ar trebui pusa o garnitura "O" ring dintr-un cauciuc siliconic reziztent la ulei fierbinte.La turbina de fata din nefericire nu am gauri de centrare in capetele axului, cum am avut la primul exemplar :(Urmeaza sa ma gindesc cum prind in aceste conditii axul pe strung. Ma gandeam sa prind in bucsa elastica pe diametrul mare al axului sa dau o gaura de centrare pe partea cu turbina ,dar mu ma prind cum sa dau acceasi gaura de centrare la capatul subtire al axului. Are cineva sugestii in acest caz?Multumesc tuturor,Cu stima,

post-197361-0-45604700-1437832603_thumb.jpg

post-197361-0-80844400-1437832652_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Și pe capătul cu turbina montata, ar trebui sa iasă afara acea elice/Turbina.Dacă nu iasă, atunci trebuie prins axul de exteriorul elitei, încet, cu simt, și corectata eventuala bătaie cu un ciocan de teflon/cupru/aluminiu până la bătaia minim posibila! Trebuie răbdare, dar iasă treaba buna. Pe urma centrul! Înainte de centrare verificați dacă capătul/fata axului e dreapta, poate trebuie luat 2-3zecimi, dar la fel, doar încet și cu grija sa nu se descentreze piesa!Încă o data, o dovada concreta, legat de materialele moi uzează materialele tari, cu duritate.

Link spre comentariu

Nu are ce sa caute un oring acolo, doar ar frana turbina si s-ar distruge repede de la temperatura.

 

Eu nu am prins axul intre centre, l-am prins in universal pur si simplu pentru ca am facut doar o polishare fina. In cazul meu este subtiat pe mijloc si cotele de rulmenti au diametru putin mai mare.

Pare cam multa uzura acolo, oare nu este spatiu special facut pentru pelicula de ulei ? La mine bucsile au scobit in interior 2 zecimi pentru pelicula de ulei.

 

Se gaseste schema turbinei daca sti modelul si ai putea chiar sa cauti poze sa vezi cum arata piesele de noi

 

Se zice ca daca a ajuns sa atinga elicea in carcasa, turbina respectiva nu mai poate fi reparata pentru ca ele sunt echilibrate la viteze foarte mari si cand atinge se dezechilibreaza prin zgarieturi. Vad ca elicea de la tine a frecat binisor, nu cred ca mai sunt sanse prea mari pentru ea

 

Posted Image

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Buna seara".... La mine bucsile au scobit in interior 2 zecimi pentru pelicula de ulei.Se gaseste schema turbinei daca sti modelul si ai putea chiar sa cauti poze sa vezi cum arata piesele de noi."@ dl Suspectu Multumesc pt precizari, Nu am decat sa tai o bucse veche pe diametru si sa vad cum arata peretii in sectiune.@ dl DanuAl Multumesc pentru indrumari.Cand am primit turbina la reparat, axul avea joc in bucsi foarte mare. Trebuie vazuta o turbina noua ce joc are axul sau macar un set de reparatie sa am ce masura ca piesa noua.Buna seara tuturor si weekend placut.Cu stima

Link spre comentariu

Cand am primit turbina la reparat, axul avea joc in bucsi foarte mare. Trebuie vazuta o turbina noua ce joc are axul sau macar un set de reparatie sa am ce masura ca piesa noua.

 

Toate turbinele au joc relativ mare pentru noi, astia care suntem obisnuiti sa lucram cu, cote precise. Cred ca toate turbinele bune pe care le-am vazut aveau cel putin 1mm joc. Ele se bazeaza pe pelicula de ulei, plutesc pe ea imediat ce incep sa se invarta. Inainte sa imi demontez turbina aveam joc la ea aproape cat sa loveasca cu paletii in carcasa si totusi baga presiune perfect ca una noua. Dupa reconditionare cred ca am sub 0.3mm, poate am facut-o eu putin mai stransa decat trebuie. Ideea e ca trebuie sa aiba jocul ala, e normal

 

Posibil sa fi exagerat cu jocurile, nu am masurat niciodata o turbina, doar le-am simtit la mana.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Buna seara,Relativ la segmentii de etansare pentru edificare pun o poza a unui kit de reparatie.Mecanicul spune ca segmentii de etansare sunt foarte importanti. Daca au scapari de ulei se cam stica motorul.Cu stima,

post-197361-0-24417700-1437852486_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Buna seara,Relativ la segmentii de etansare pentru edificare pun o poza a unui kit de reparatie.Mecanicul spune ca segmentii de etansare sunt foarte importanti. Daca au scapari de ulei se cam stica motorul.Cu stima,

 

Da, segmentii sunt cei mai importanti. Daca nu etanseaza bine pe evacuare, arunca ulei care arde si distruge sonda lambda si catalizatorul, daca scapa pe admisie - trage ulei in motor si afuma totul acolo.

Eu nu m-as fi apucat sa ii fabric, as fi cumparat un kit pentru turbina daca aveam probleme cu segmentii. Sunt curios dar nu am idee din ce s-ar putea face ca sa iasa bine.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Buna seara tuturor,Dupa o mica vacanta revin la incercarea mea de a repara o turbina autoAm procedat astfel:Am prins axul intr-o penseta de diam 6mm foarte aproape de zona puternic uzata si am dat gaura de centrare,Am prins axul intr-o penseta de diam 4mm pe partea subtire (cea cu filet) si l-am sprijinit cu un con rotativ de centrare prins in papusa mobila,Am luat cate putin din partea uzata a ax-ului si apoi am finisat cu smirghel si putin ulei.Am confectionat apoi cele doua bucse de alama si le-am gaurit cu dipozitivul meu prezentat anterior in poze.Mecanicul mi-a cerut sa fac si piesa din aluminiu prezentatata in poza de mai jos. Am de facut doua degajari: marcate una cu sageata rosie si una cu sageata verde. Rugamintea mea este sa-mi spuneti cam ce cutit de canelat frontal se foloseste la degajarea cu marcata cu rosu. Am incercat sa-mi fac un cutit "lat" dar nu obtin o suprafata cat de cat neteda :-( .Cu stima,post-197361-0-91347900-1439490169_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Sunt incepator pe strung, dar la fete imi ies destul de frumos cu cutit cu varf subtire, avans foarte fin si turatie maxima, poate putin smirghel la sfarsit ca sa iasa perfect. Repet, nu sunt expert, poate altcineva are o idee mai buna, dar mie cutitele late nu mi-au facut niciodata finisari frumoase. Doar cele cu varf fin si foarte putin rotunjit, abia vizibil, doar cat sa nu fie ascutit

Link spre comentariu

@ dl Suspectu, Multumesc pentru sugestie. Intrebarea mea se referea la modul cum sa fac degajarea marcata cu sageata rosie in poza de mai sus. Pentru mai mula claritate atasez o schita sumara a sectiunii piesei din aluminiu ce am de facut. Deci degajarea marcata cu sageata pe schita este problema mea. Cu ce tip de cutit se face?Cu stima,

post-197361-0-49796300-1439491947_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări