Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Apropos de roata dintata fisurata. Ea nu poate fi din fonta, pentru ca s-ar incalca toate regulile tehnologice cunoscute. Polizeaza putin una dintre suprafetele laterale. Apoi pune pila pe zona polizata si vezi cam ce duritate are. Daca pila aluneca precum pe o suprafata ceramica, atunci inseamna ca roata a primit un tratament termic inadecvat. De obicei rotile dintate se trateaza doar superficial prin tratamente termice de cementare. Daca este intr-adevar asa, atunci ai putea sa incerci sa o recuperezi. Cumperi de la un magazin de piese auto un colier care sa o cuprinda si il fixezi prin strangere moderata peste dantura, astfel incat sa se inchida fisura. Faci apoi un tratament de revenire utilizand un set de sudura autogena. Se aduce roata la un rosu nu prea aprins (in jur de 600 grade) si se mentine in acesta stare cateva minute. Se indeparteaza apoi flacara in mod progresiv. Piesa va trece prin diferite nuante de rosu, pana cand se va raci in mod suficient (100...150 grade) pentru a indeparta flacara. Se lasa apoi sa se raceasca in aer. Verifici din nou duritatea in zona polizata. Pila ar trebui sa prinda. Folosind tot setul de sudura autogena, umpli canalul cu sudura autogena, utilizand un electrod curatat de flux. Lasi piesa sa se raceasca, apoi revii cu un tratament termic de detensionare (asemanator cu cel de revenire) doar pentru zona unde s-a sudat autogen. Dupa ce s-a racit suficient, corectezi la in interior zona umpluta cu sudura si apoi dai canalul de pana in alta zona folosind o pila diamantata de mici dimensiuni. Se va alege o pozitie a noului canal, astfel incat cele doua vincluri ale canalului (care este recomandabil sa fie racordate cu o raza de cel putin R0,5) sa fie cat mai simetric situate in raport cu unul dintre golurile dintre dintii rotii. Daca prin racordarea vinclurilor, nu se mai poate monta pe pana originala, aceasta se teseste din mana la polizor pe muchiile care corespund celor doua vincluri. Se indeparteaza apoi colierul cu care am fixat fisura. In mod normal o asemenea metoda de reconditionare, are 90 % sanse de reusita, daca operatia de sudare o executa un profesionist. Oricum, este cea mai ieftina metoda de a "inlocui" roata defecta.

Multumesc mult pentru sfaturi. :aplauze Nu am la dispozitie set de sudura autogena, dar am sa incerc sa fac testul de duritate macar, sa invat cum se determina tipul material si duritatea unei piese avariate in scopul reconstructiei.Am inteles din cele postate de dvs mai sus, ca rotile dintate se executa din oteluri special elaborate ca sa fie tratate termic prin procedeul de ¨cementare¨. Cementarea fiind un proces de durificare a suprafetei pieselor pe o adancime de ordinul micronilor prescrisa de proiectant, in scopul prevenirii uzuri in functionare.Cu stima,AFCtin ucenic strungar
Link spre comentariu

Buna ziua,Am trecut la incercarea de reconditionare a roatii dintate.Am "pus" pila pe o laterala a rotii si am constatat ca pila prinde bine merci. Mai mult ca sigur ca nu e tratata termic! :jytuiyu Am sa pun roata un pic pe polizor sa vad ce fel de scantei da. Am citit intr-o carte de la tata (Maistru strungar) ca se poate aprecia duritatea unui material pe baza aspectului scanteilor de la polizare.Cu stima,AFCtin ucenic strungar

Link spre comentariu

Dupa felul scinteilor se poate aprecia materialul din care e facuta roata.Asta insa cere un pic de experienta si pentru mai mare precizie ceva esantioane din material cunoscutepe care sa le polizezi alternativ cu materialul asupra caruia ai dubii.Eu sper sa nu ai dreptate si sa fie chiar fonta, deoarece rotile alea la unele strunguri se fac din plastic mai stii ce idee geniala or fi avut chinezii??Daca`i fonta, sudezi electric cu electrod de nichel .Daca`i otel la care nu`i cunosti compozitia se folosesc electrozi de inox , E312 e de preferat.Si E 310 e bun , aoi E307 , destul de usor de gasit.Grig

Link spre comentariu

Buna ziua,Roata da pe polizor scantei foarte putine scurte si de culoare galben inchis.Am gasit si colier de stringere si am "imbracat" roata cu el. La stringerea colierului am avut impresia ca strang ceva moale.Sunt curios din ce material e facuta roata. :scarpin Urmeaza sudarea.AFCtin

post-44103-139829763884_thumb.jpg

Link spre comentariu

Din nimic bun nu`i facuta acea roata.[attachment=0]METAL_ID.pdf[/attachment]Incearca sa "ciobesti" de undeva unde nu deranjeaza o bucatica cu un cleste de taiat , macar sa vezi daca se rupe (fonta) sau se taie .GrigP.S. Poate ajuta:

Multumesc pentru sfat si fisiere atasateMaterialul rotii este incredibil de moale. N-am putut sa vad cum se taie ca mi-a fost frica sa nu rup roata de tot, dar varfurile clestelui lasa usor ume pe roata. Din tabelul trimis de dvs cred ca se potiveste cu ce am vazut eu ultima pozitie: "Wrought Iron" :jytuiyu Cu stima,AFCtin ucenic strungar
Link spre comentariu

Oricum ar fi roata, recomandarea mea este sa se lase moale - adica netratata termic. Eu insumi as prefera aceasta varianta. Probabil ca fisura s-a produs la o suprasolicitare. Incearca aceeasi tehnologie de reconditionare, mai putin tratamentul de revenire initial.

Link spre comentariu

Buna seara,Pana repar roata am schimbat trenul de roti pe un avans ceva mai mare ca n-am in garnitura 2 roti cu 20 dinti. Uitandu-ma atent am constatat ca pe langa motor, papusa fixa, batiu si tabla antistropi din spate era un spatiu maricel prin care intra span pe motor si pe placile electronice :speriat . Bine ca n-am folosit pana acum emulsie de racire ca ardeam placile! Am pus imediat aspiratorul si am curatat spanul. Pana astup cumva gaura am pus un dop de carpa s nu mai intre span in electrica. Cu stima AFCtin ucenic strungar

Link spre comentariu

Buna seara,Pana repar roata am schimbat trenul de roti pe un avans ceva mai mare ca n-am in garnitura 2 roti cu 20 dinti. Uitandu-ma atent am constatat ca pe langa motor, papusa fixa, batiu si tabla antistropi din spate era un spatiu maricel prin care intra span pe motor si pe placile electronice :speriat . Bine ca n-am folosit pana acum emulsie de racire ca ardeam placile! Am pus imediat aspiratorul si am curatat spanul. Pana astup cumva gaura am pus un dop de carpa s nu mai intre span in electrica. Cu stima AFCtin ucenic strungar

Foloseste silicon si banda de aluminiu daca spatiul este mai mare, cam aceeasi problema am avut la strungul meu. Cauta silicon fara miros de otet, cel care se poate folosi si la barci!
Link spre comentariu

Nici bronzul n-o sa se prezinte bine la filete, la frecare pe spire, tinand cont ca nu e un filet patrat, trapez, etc.! Mai bine un OL mai moale, fara imbunatatiri, sau o fonta de calitate!

Buna seara, Multumesc pentru sfat. Puteti sa-mi indicati o marca de otel potrivita? Ca sa stiu ce sa caut. Va rog sa tineti cont ca eu voi face piulita (ucenic strungar).Mentionez ca piulita saniei longitudinale (aia mica care poarta blocul port cutit), are piulita din bronz sau alama (nu pot aprecia "ochiometric" daca e bronz sau alama :jytuiyu ).Cu stimaAFCtin ucenic strungar
Link spre comentariu

Cam toate strungurile au piulita la surubul conducator din bronz (grafitat), fiind si un pas mai mare(spire mai late) uzura nu apare imediat. Strungurile de banc au si avansul si filetarea pe aceasi piulita, dar la un strung cu bara de avans separata de cea ptr. filetare, este si indicat sa nu se foloseasca surubul ptr. filetare decat la filete, ptr. a preantampina uzura prematura.

Se folosesc materiale mai moi la piulita, in general, ptr. o uzura redusa a surubului!

Asta e o firma care comercializeaza si bronz aliat si va poate prelucra piesa dupa schita/desen - http://www.bronz-neferoase.ro/index.php ... &Itemid=26.

 

Ce se vede in poza cu surubul si piulita, aceea e o carcasa sau e direct filetul la interior? Nu se poate rebucsa?

Surubul nu are uzura? Spirele sunt uniforme? Nu e stramb?

Ca otel as folosi un OL37-OL52, cel mai uzual si mai usor de gasit, dar as merge pe o fonta care e net superioara la uzuri, chiar si bronzului, in unele cazuri!

Luati legatura cu cei de la firma, poate va indruma ei spre ceva bun sau mai bun!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări