Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

  • 2 săptămâni mai târziu...

Buna seara si sarbatori fericite,

 

Am facut cateva cleme de fixare pentru freza si am fixat pe masa de frezare o menghina obisnuita pentru a face un test de frezare. Piesa a fost o bucata de otel moale de sectiune patrata cu latura de 12mm. Am frezat contra avansului cu span de 1mm si avans mic. Vibratiiel sunt foarte mari. Ca sa le reduc am marit treptat turatia cam pana la 750 rot/mim. Scula a fost o freza de 8mm diametru.

 

Una peste alta pot face pe freza lucrari simple de frezare lucrand cu mare atentie.

 

Am mai realizat un set de fixare pe strung si freza pentu comparator.

 

Cu stima,

post-197361-0-03294000-1419627533_thumb.jpg

post-197361-0-89967800-1419628190_thumb.jpg

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Acum vad ca de fapt ai freza BF16 de la Optimum, care are eticheta de WARCO, sau invers, sau oricum o chinezarie etichetata de nemti si englezi.

 

Freza e in categoria de gabarit a frezelor mici. Trepidatia exista firesc. Si la FUS22 cand frezezi in otel cu viteza mica a sculei tropaie, doar ca nu iei in considerare pentru ca esti in atelier. Freza pare una din otel rapid cu 4 dinti.

Din ce am observat eu, e bine sa faci treceri mai multe cu span mai mic, poate 0,5mm pe trecere.

In otel daca nu imperechezi perfect viteza sculei cu avansul saniei tropaie de zici ca se rupe.

Avand o masina mica incearca cu freze de 6 mm, si eu am observat la mine ca freza de 8 trepideaza mai mult fata de cea de 6 mm. Frezele de 4 mm deja sunt flexibile ca sa iei suprafete mari cu ele. 6 mm mi se pare potrivit pentru frezele acestea.

 

De curiozitate, ai blocat pinola la fiecare trecere ? Daca e libera poate sa produca trepidatii. La freza mea improvizata asta am observat.

 

Obligatoriu iei in considerare schimbarea menghinei, acea sanie a menghinei e facuta cu joc si daca piesa nu se strange bine poate trepida.

De cele mai multe ori trepideaza scula, nu materialul prelucrat.

 

Alt aspect: saniile cum se misca? usor sau mai greu. Daca se misca usor la mana e posibil sa vina de acolo trepidatia. Poti sa le mai strangi putin.

Cand frezezi liniar e normal sa blochezi axa fixa.

 

E bine sa revizui aceste aspecte, poate ti-a scapat ceva cand ai prelucrat.

Un cauciuc sub talpa masinii va reduce vivratiile generale.

Link spre comentariu

Acum vad ca de fapt ai freza BF16 de la Optimum, care are eticheta de WARCO, sau invers, sau oricum o chinezarie etichetata de nemti si englezi.

 

Freza e in categoria de gabarit a frezelor mici. Trepidatia exista firesc. Si la FUS22 cand frezezi in otel cu viteza mica a sculei tropaie, doar ca nu iei in considerare pentru ca esti in atelier. Freza pare una din otel rapid cu 4 dinti.

Din ce am observat eu, e bine sa faci treceri mai multe cu span mai mic, poate 0,5mm pe trecere.

In otel daca nu imperechezi perfect viteza sculei cu avansul saniei tropaie de zici ca se rupe.

Avand o masina mica incearca cu freze de 6 mm, si eu am observat la mine ca freza de 8 trepideaza mai mult fata de cea de 6 mm. Frezele de 4 mm deja sunt flexibile ca sa iei suprafete mari cu ele. 6 mm mi se pare potrivit pentru frezele acestea.

 

De curiozitate, ai blocat pinola la fiecare trecere ? Daca e libera poate sa produca trepidatii. La freza mea improvizata asta am observat.

 

Obligatoriu iei in considerare schimbarea menghinei, acea sanie a menghinei e facuta cu joc si daca piesa nu se strange bine poate trepida.

De cele mai multe ori trepideaza scula, nu materialul prelucrat.

 

Alt aspect: saniile cum se misca? usor sau mai greu. Daca se misca usor la mana e posibil sa vina de acolo trepidatia. Poti sa le mai strangi putin.

Cand frezezi liniar e normal sa blochezi axa fixa.

 

E bine sa revizui aceste aspecte, poate ti-a scapat ceva cand ai prelucrat.

Un cauciuc sub talpa masinii va reduce vivratiile generale.

Eu am o freza exact ca lui doar ca este de la Amadeal Am inceput cu freze din otel rapid cumparate din targ ,noi bineinteles si mergeau cum mergeau ,am incercat tot felul de combinatii de turatie si avans.Am bagat in masina pana la diametru de 12 mm .Apoi am zis sa incerc freze din carbura pe oteluri .am conandat si au venit si am montat si am frezat si ..am ramas fara cuvinte. si ca sa nini sa nu mai pot inghiti am pus si emulsie de racire .Rezultatul ...OGLINDA .In concluzie otel rapid pentru neferoase ,carburi pentru oteluri .Reversul medaliei la carburi este ca sunt extrem de sensibile la socuri in materiale si sunt roarte scumpe dar nu se compara cu hss urile .Acum in general merg cu diametre de 10 -12 ,turatie in jur de 800-1000 si cam 0,3 pe trecere .Am renuntat complet la hss-uri (otel rapid )Vibratiile sunt aproape imperceptibile ,bineinteles cu emulsie pentru racire si pentru a lungi viata frezelor 

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Menghina nu e potrivita pentru asa ceva din cauza asta vibreaza ,apoi din ce material este freza folosita hss sau carbura ?

Buna seara,

 

Am folosit o freza HSS diam 10mm. Problemele la aceasta "semifreza semimasina de gaurit" sunt ghidajele, jocul din piulite pe care nu pot sa-l "scot" si mai ales lipsa mea de experienta. :84  Pe moment nu este cazul sa-mi cumpar o menghina de frezat pana nu rezolv cumva problemele enumerate mai sus sau nu schimb masina (foarte putin probabil din lipsa de fonduri si spatiu). Am incercat sa mai frezez niste mici piese in contra avansului, dar sunt ff mari probleme cu vibratiile. Mi-am facut doua axe port freza disc de debitare si le-am incercat. Rezultatul a fost surprinzator de bun. Pot debita mici piese cu freza disc dar cursele mesei sunt ridicol de mici.  :84

 

Multumesc pt sfaturi.

PS De fiecare data blochez axa X sau Y(dupa caz) si intotdeauna axa Z cu suruburile de blocare cand frezez ceva.

Cu stima,

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Cateva intrebari:

La tine se misca usor sania x, y la mana ?  Daca se misca usor iti recomand sa strangi penele, la mine merge foarte greu masa, nu se misca daca frezez pe o axa fara blocarea celelilalte.

La tine frezezi plastic , aluminiu, alama, sau te-ai aruncat la fier-orice aliaj ?

 

Daca incerci ia ceva freze de carbura de prin Obor, gasesti la Viorel, pe colt langa gunoi, sau la baietii din spate, la nea Mihai si mai e o taraba langa el. Acesti 3 vanzatori aduc si scule mai ok, la preturi ceva mai mari, dar se merita.

 

Diametre incearca mai nici, cam 6 mm, cu 2 dinti, la aluminiu o sa fii incantat.

Daca gasesti cu 1 dinte, la aluminiu o sa ai surprize placute.

 

Acum regimul de aschiere. Ce iti recomand eu: Turatii mici si avans mic.

De ce iti spun, am dat drumul la freza-bormasina mea si asta a fost solutia. Frecventa la invertor sub 25hz, la un motor de 3000rpm, transmisie aproape 1-1 la freza.

Eu il pot tura si sus, la peste 60hz, dar devine elicopter si trepideaza, zgomot aiurea in casa si lucrare proasta.

Prefer sa merg incet.

 

Asta se datoreaza lipsei de rigiditate a ansamblului, care e valabila si la tine.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Buna seara si sarbatori fericite,

 

Am facut cateva cleme de fixare pentru freza si am fixat pe masa de frezare o menghina obisnuita pentru a face un test de frezare. Piesa a fost o bucata de otel moale de sectiune patrata cu latura de 12mm. Am frezat contra avansului cu span de 1mm si avans mic. Vibratiiel sunt foarte mari. Ca sa le reduc am marit treptat turatia cam pana la 750 rot/mim. Scula a fost o freza de 8mm diametru.

 

Una peste alta pot face pe freza lucrari simple de frezare lucrand cu mare atentie.

 

Am mai realizat un set de fixare pe strung si freza pentu comparator.

 

Cu stima,

 

Daca piesa respectiva ai "atacat-o" cu lateralul frezei, spanul cu grosimea de 1 mm s-ar putea sa fie cam mult. Incearca cu un span de 0.2 mm la inceput si  vezi ce se intampla. Eu sunt mai incepator ca tine. Nu mai retin cine a spus pe acest site ca freza trebuie sa taie. Sa nu ia mai mult span decat poate duce (atunci apar vibratiile) si nici sa frece pe piesa din cauza unei viteze de rotatie prea mari  sau din cauza unui avans prea mic, caz in care se poate uza fara sa faca mare lucru.

 

Cred ca daca strangi penele saniei la limita (sa nu mearga totusi prea greu dar nici sa flencane) lucrul se va imbunatati. Jocul din piulite nu trebuie sa fie o sperietoate. Insumat jocul din piulita care este implicata in avansul mesei plus jocul de la pana rotii cu manivela, la mine este peste 30º. Tin cont de el, adica il simt la mana, ca si la strung.

 

Nu trebuie uitat (dupa cum ai spus si tu si multi altii), ca gradele de libertate neimplicate in avansul frezei sa fie blocate neconditionat.

 

Numai experienta te poate face sa alegi regimul de aschiere corespunzator: viteza de rotatie a frezei, adancimea de frezare la o trecere si viteza de avans.

 

Pana la urma fiecare meserias trebuie sa-si cunoasca masina si sa se adapteze la posibilitatile si mai ales la limitele ei. Astept sa ne spui ca lucrul la freza s-a imbunatatit. Mult succes!!!

 

Cred ca ar fi binevenite si observatiile competente ale "greilor" in aschiere!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Cateva intrebari:

La tine se misca usor sania x, y la mana ?  Daca se misca usor iti recomand sa strangi penele, la mine merge foarte greu masa, nu se misca daca frezez pe o axa fara blocarea celelilalte.

La tine frezezi plastic , aluminiu, alama, sau te-ai aruncat la fier-orice aliaj ?

 

Daca incerci ia ceva freze de carbura de prin Obor, gasesti la Viorel, pe colt langa gunoi, sau la baietii din spate, la nea Mihai si mai e o taraba langa el. Acesti 3 vanzatori aduc si scule mai ok, la preturi ceva mai mari, dar se merita.

 

Diametre incearca mai nici, cam 6 mm, cu 2 dinti, la aluminiu o sa fii incantat.

Daca gasesti cu 1 dinte, la aluminiu o sa ai surprize placute.

 

Acum regimul de aschiere. Ce iti recomand eu: Turatii mici si avans mic.

De ce iti spun, am dat drumul la freza-bormasina mea si asta a fost solutia. Frecventa la invertor sub 25hz, la un motor de 3000rpm, transmisie aproape 1-1 la freza.

Eu il pot tura si sus, la peste 60hz, dar devine elicopter si trepideaza, zgomot aiurea in casa si lucrare proasta.

Prefer sa merg incet.

 

Asta se datoreaza lipsei de rigiditate a ansamblului, care e valabila si la tine.

Buna seara,

 

Am incercat sa scot jocul din sania X si Y strangand penele la maxim. Am incercat sa scot si jocul suruburilor conducatoatre stangand suruburile piulitelor, dar fara rezultat.

Lucrez cu aliaje de fier si otel moale. Frezele pe care le folosesc sunt Din HSS cu 4 taisuri cu diametrul de 10mm maxim. Am incercat si freze din carbura, dar din cauza jocurilor din sanii frezele s-au spart imediat.

 

Multumesc pentru sfaturi.

 

Cu stima

Daca piesa respectiva ai "atacat-o" cu lateralul frezei, spanul cu grosimea de 1 mm s-ar putea sa fie cam mult. Incearca cu un span de 0.2 mm la inceput si  vezi ce se intampla. Eu sunt mai incepator ca tine. Nu mai retin cine a spus pe acest site ca freza trebuie sa taie. Sa nu ia mai mult span decat poate duce (atunci apar vibratiile) si nici sa frece pe piesa din cauza unei viteze de rotatie prea mari  sau din cauza unui avans prea mic, caz in care se poate uza fara sa faca mare lucru.

 

Cred ca daca strangi penele saniei la limita (sa nu mearga totusi prea greu dar nici sa flencane) lucrul se va imbunatati. Jocul din piulite nu trebuie sa fie o sperietoate. Insumat jocul din piulita care este implicata in avansul mesei plus jocul de la pana rotii cu manivela, la mine este peste 30º. Tin cont de el, adica il simt la mana, ca si la strung.

 

Nu trebuie uitat (dupa cum ai spus si tu si multi altii), ca gradele de libertate neimplicate in avansul frezei sa fie blocate neconditionat.

 

Numai experienta te poate face sa alegi regimul de aschiere corespunzator: viteza de rotatie a frezei, adancimea de frezare la o trecere si viteza de avans.

 

Pana la urma fiecare meserias trebuie sa-si cunoasca masina si sa se adapteze la posibilitatile si mai ales la limitele ei. Astept sa ne spui ca lucrul la freza s-a imbunatatit. Mult succes!!!

 

Cred ca ar fi binevenite si observatiile competente ale "greilor" in aschiere!

 

Buna seara,

 

Multumesc mult pentru sfaturi

 

Cu stima,

 

AFCtin

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Am incercat sa scot jocul din sania X si Y strangand penele la maxim. Am incercat sa scot si jocul suruburilor conducatoatre stangand suruburile piulitelor, dar fara rezultat.

Lucrez cu aliaje de fier si otel moale. Frezele pe care le folosesc sunt Din HSS cu 4 taisuri cu diametrul de 10mm maxim. Am incercat si freze din carbura, dar din cauza jocurilor din sanii frezele s-au spart imediat.

 

 Nu stiu daca se obtine un rezultat extraordinar daca se strang penele la maxim, in sensul ca se produce o uzura prematura, si la pana si la ghidaj, iar rezultatul frezarii nu cred ca de acolo se va inbunatati.

 

La freze din HSS de 10mm, ar trebui incercat cu minim 500rot/min! La frezele de carbura, la acelasi diametru este recomandat o viteza de minim 800-1000rot/min.

Cu cat spanul e mai gros, avansul la masa scade. E bine sa se foloseasca emulsie/racire ptr. frezele HSS, mai ales ca frezati oteluri.

Ce menghina folositi? Frezele ce carbura ce s-or rupt, ce diametre aveau si la ce span s-or rupt?

Cum spun colegii mai sus, (ma gandesc ca v-ati acomodat deja cu freza) trebuie tatonat vitezele pana iasa suprafata buna, la span mic, pe urma se mareste spanul, dar incet cresteti turatia, etc.!

 

 Bafta! 

Editat de DanuAL
Link spre comentariu

Daca ai strans penele (la maximum) pe directia x si respectiv y, ce simti la mana? Cu penele stranse total ar trebui ca masa de frezare sa se miste foarte greu. S-a discutat de strangerea penelor pe directiile x si y. Acelasi lucru trebuie facut si pentru directia z. Am fost acum in "atelier" si am strans pana pe directia x. Se simte la mana cum creste efortul de a misca masa. La o strangere exagerata, masa tinde sa se blocheze. Atentie! Cel mai bine ar fi sa demontezi pana, ca sa fii convins care surub trebuie strans si care slabit. Eu am facut aceasta operatiune acum cateva minute, la repezeala, pe aducere aminte, si in loc sa strang, am slabit pana!!! In cel mai rau caz, daca strangerea penelor nu se traduce si prin marirea efortului (ce simti la mana) ar trebui sa iei in considerare alte pene mai groase. Sa fiu sincer, nu cred ca freza ta nu poate fi "imblanzita". Probabil ceva iti scapa printre degete.

 

Daca ma uit in trecut si compar cu timpul prezent multe lucruri s-au imbunatatit la lucrul la freza. In primul rand vibratiile si hodorogelile s-au diminuat considerabil (si vecinii se bucura sincer!!!). Am invatat ce importanta are fixarea ferma a piesei si am mai descoperit inca ceva de care nu se prea aminteste: plus nu este acelasi lucru cu minus si stanga nu este acelasi lucru cu dreapta!!!! Inca mai am ezitari cand am de invartit o manivela.

Mai mentionez, sper ca nu ma tradeaza memoria, ca am prins curaj citind comentariile lui "philiprobz", care a inceput lucrul la freza cu unele sovaieli, dar cu rabdare a invatat ce trebuie facut.

 

Sper ca vei insista, astfel incat sa depasesti aceste probleme si sa ne tii la curent cu desfasurarea evenimentelor.

Link spre comentariu

Alte observatii:

 

1. Piesa sa fie fixata cat mai aproape de masa de frezat, ma refer la distanta pe verticala.

Ar fi bine sa ai in vedere o alta menghina. Eu folosesc aceasta menghina: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/10018

Genul acesta de menghina am vazut ca foloseste Andrei Gradu, il rog sa ne impartaseasca cateva pareri.

Sa fiu cinstit am ales-o pe criteriul pretului. Cand a sosit au inceput controversele!!!! Este frumoasa si iti ia ochii, insa este teribil de neindemanatica. Daca desurubezi prea mult surubul de strangere exista riscul sa cada piesa din interior care impreuna cu acel surub face strangerea. La inceput ma gandeam s-o vand si sa cumpar o menghina pe care o vad la majoritatea meseriasilor. Pe masura trecerii timpului, stresul datorat fixarii piesei s-a estompat si abia acum as fi in incurcatura. Fiecare tip de menghina are si bune si rele. Prima lucrare pe freza a fost o pereche de placi paralele. Cand le-am terminat, am ramas fara grai!!!!!!!! Diferenta pe inaltime intre capetele placilor paralele este 1 sau 2 sutimi. De fapt nu stiu daca aceasta diferenta este reala sau se datoreaza sublerului.

 

2. Pinola sa iasa cat mai putin (la limita) din capul de frezat, la fel si freza sa iasa din penseta cat mai putin.

 

3. Axul frezei are joc? Ma gandesc la rulmenti. Prinde in penseta un burghiu si citeste cu un comparator. Parcurge o rotatie completa, rotind la mana axul frezei si o consideri ca determinare initiala. Apoi trage sau impinge de burghiu si observa daca se adauga ceva sutimi la citirea initiala.

 

4. In filmul de la acest link:

se observa ca respectivul utilizator foloseste freza din carbura doar pentru finisare (09:20).

 

5. Ce bine se potriveste indicatia lui @DanuAl: "La freze din HSS de 10mm, ar trebui incercat cu minim 500 rot/min!". Chiar saptamana asta am lucrat cu o freza deget Ø10 mm din HSS, cu turatia de ~600 rot/min!

Link spre comentariu

1. - Menghina e superba, o prind cu cleme mari pe masa, se vede prin unele postari ale mele, functioneaza perfect, nu s-a miscat nici o piesa pana acum.

Paralelismul e perfect. Cand ai piese lungi mai pui cale ca sa creezi o prindere in trepte, mai ales la aluminiu ca tinde sa trepideze cand e prins mult in aer.

2. - In Romania, - zona hobby - NU AM VAZUT LA NIMENI FREZE DE DEBITARE-DEGROSARE - toti folosim freze de finisaj si avem pretentia sa nu trepideze. Asta e unul din motive. Mai ales la otel e nevoie de freze de debitare. NICI PRIN TARGURI nu am vazut aceste freze, doar NOI.

3. - Adancimea spanului depinde de material. Eu la aluminiu cu freza cu 1 dinte pot intra si 10 mm pe trecere. Mai ales cand debitez si nu ma intereseaza cota. Fac 2 treceri, tai placa de 20 mm, apoi o asez pe cant si o finisez.

4. - fiind la bloc reglez turatia cat mai mica, caut avansul optim.

5. - Daca iau span mic, de exemplu pasi de 0,1-0,5 mm pe trecere, la o freza de la 5-10 mm cu 1-4 dinti o pot accelera oricat, adica si la 3000 rpm si iese oglinda aluminiul. Problema e ca apare o vibratie datorata bormasinii G6, care la origine e o scula de gaurit.

6. - Am incercat in otel, cu viteza mica si avans mic , freza carbura cu 4 dinti, pot lua 1-2 mm pe trecere foarte usor, fara zgomot. Recunosc ca sincronizez viteza, materialul si avansul dupa ureche, exact cat sa nu se auda nici un zgomot.

7. - Cei care aveti indicator de turatie va recomand sa nu il urmariti, de multe ori mai mult va incurca.

8. - ACFIN - Ideea cu penele: SA O LUAM USOR - ca sa se inteleaga situatia:

a) - freza ta ma tot joc cu ea de fiecare data cand merg in Hornbach.

b) - acea pana are 3-4 suruburi de strangere si 1 surub opritor, adica tine pana sa nu iasa de pe canal.

c) - cum se regleaza? - se slabesc piulitele de blocare, - se slabesc foarte usor suruburile cele 3-4, - cel opritor se lasa slabut, apropiat usor cu mana, - se incepe de la mijloc, se strange de la mijloc, - 1 surub strans cu imbusul pana merge greut sania, se blocheaza piulita cu o cheie SA AI CHEITA POTRIVITA, NU CU PATENTEL, - se merge la surubul urmator, - se continua cu cele de la capete, - la fiecare surub se misca sania si se simte ca merge mai greu ca inainte, doar cu putin.

d) - sania trebuie sa se miste rezonabil, altfel va uza sania si surubul.

e) - NU MAI UMBLA LA JOCUL SURUBULUI CONDUCATOR. - DACA tot ai o idee fixa cu jocul acela - realizeaza un sistem backlash zero cu 2 piulite de bronz, vezi saniile de la FUS22

f) - jocul zero e ultima ta problema pe care o poti avea la freza aia.

g) - daca saniile sunt stranse mergi la sania Z, aceeasi operatie.

h) - cand frezezi blochezi sania Z, are o maneta cu arculet.

i) - ca sa scazi vibratiile poti folosi freze cu colturile tesite, acei colti poti sa-i tesesti pe polizor, la mine au scazut vibratiile astfel, freza NU se mai infige asa de violent in material si finisajul e mai bun. De multe ori nu conteaza acel unghi perfect, poate permite o raza/tesitura de 0,5-1 mm.

 

P.S. Deschide-ti un cont de e-mail la google adica gmail.com

Acolo ai 15 G spatiu sa-ti pui poze.

Ia un aparat, cel mai ieftin posibil si realizeaza poze si pune-le acolo.

seteaza aparatul pe dimensiune mica la poze si calitate medie, sa fie de 200-500Kb o poza.

Orice discutie pe un forum e animata de imagini.

80% din cunostintele omului sunt dobandite vizual, de aceea sunt importante pozele.

ca exemplu:

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/3WhbCLGgnFs

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/Xhh2LNheTgo

Link spre comentariu

 

2. - In Romania, - zona hobby - NU AM VAZUT LA NIMENI FREZE DE DEBITARE-DEGROSARE - toti folosim freze de finisaj si avem pretentia sa nu trepideze. Asta e unul din motive. Mai ales la otel e nevoie de freze de debitare. NICI PRIN TARGURI nu am vazut aceste freze, doar NOI.

 

3. - Adancimea spanului depinde de material. Eu la aluminiu cu freza cu 1 dinte pot intra si 10 mm pe trecere. Mai ales cand debitez si nu ma intereseaza cota. Fac 2 treceri, tai placa de 20 mm, apoi o asez pe cant si o finisez.

 

5. - Daca iau span mic, de exemplu pasi de 0,1-0,5 mm pe trecere, la o freza de la 5-10 mm cu 1-4 dinti o pot accelera oricat, adica si la 3000 rpm si iese oglinda aluminiul. Problema e ca apare o vibratie datorata bormasinii G6, care la origine e o scula de gaurit.

 

7. - Cei care aveti indicator de turatie va recomand sa nu il urmariti, de multe ori mai mult va incurca.

 

 

i) - ca sa scazi vibratiile poti folosi freze cu colturile tesite, acei colti poti sa-i tesesti pe polizor, la mine au scazut vibratiile astfel, freza NU se mai infige asa de violent in material si finisajul e mai bun. 

 

 

 2. Unde in alta tara ai vazut freze expres ptr. debitat pe freza?!?!

 3. La aluminiu sunt alte regimuri de turatie/avans! 

 5. Spui ce turatie POTI folosi(3000rot) dar nu spui si cu ce ''avans'' mergi! Sa sti ca nu-i normala turatia aia, mai ales ca nu folosesti racire permanent, la turatia aia! 

 7. Iti dai seama ca daca e asa cum spui tu, nu se mai oboseau sa-l puna acolo, acel indicator! Cum sa nu te uiti, cum sa nu sti ce viteza folosesti?

  i. Nu tesi/tesiti nimic! Freza nu se infige, nu s-ar infige daca intrarea se face mai lin, nu ca din ''pusca''! Atentie mare la intrarea in piesa!

Andrei, tu tragi niste concluzii din practica de pe masina de gaurit, care nu prea are nici o tangenta cu prelucrarea pe o freza normala. Nu la fel se simt toate cele expuse de tine pe o masina de frezat!

 Am gasit un tabel pe net si l-am postat aici - https://www.flickr.com/photos/98542305@N02/17271951789/in/dateposted/

Folositi google translate si aflati mai multe din acel tabel! 

Jocurile din ghidaje si piulita, daca sunt scoase inainte de-a intra in piesa, n-ar trebui sa deranjeze prelucrarea, valabil - freza-strung.

Turatiile si avansurile trebuiesc ''descoperite'' pentru o munca cu mai putini sfinti pe pereti! 

Link spre comentariu

Sa fie doar ca un P. S.

Freza din aia cu dinti cum vezi in filmul ala de pe you-tube nu am gasit in targuri.

Ma refer la dintii aia care sunt pe fronturile taietoare.

In toate pozele HOBBY  am vazut poze cu freze de finisaj, ca burghiele.

Modelul acela cu dinti am doar pentru frezat cablaje electronice.

Freze noi am gasit peste tot, dar sunt scumpe pentru aplicatii casnice/hobby.

 

Corect, eu am o jucarie, dar si freza de la Einhell B550 e tot o scula finuta.

Avansul cand dau turatie mare e maxim din ce pot eu mulina la mana la rotile alea, deci maxim ce poate masa, stropit cu WD40, sau ulei de arme, uleiul asta mi se pare foarte ok la prelucrari mecanice.

 

Sculele tale sunt total diferite de jucariile din BALCON si VECINII care bat in calorifer cand incep TREPIDATIILE.

Eu asta am constatat si cu posibilitatile actuale asa fac ca sa nu generez zgomote si sa obtin un finisaj decent, sa raman si in cote.

 

Cu siguranta dureaza mai mult, dar pot lucra si la ora 23.00 - 24.00 fara sa stie vecinul ca eu frezez. 

 

Colturile tesite ajuta freza aia de finisaj pe care o folosim toti ca sa reziste mai mult, coltii aia ascutiti se duc repede. Asta am vazut eu cand am gaurit tije rectificate de 20 mm, din alea folosite la CNC. Dintii au disparut cand am atins freza de metal. Dupa ce i-am tesit a mers perfect. In regim casnic/hobby te ajuti cu ce poti si improvizezi.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări