Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Buna seara, Am sa va prezint strungul si freza mea de banc.Am cumparat utilajele din UK in speranta ca ei admit pe piata produse de calitate acceptabila fata de ce se poate gasi la noi. in parte am avut dreptate in parte m-am inselat. :cry:Strungul este Bench Lathe 1012V chinezesc.Freza este WM-14 Variable Speed Mill Metric chinezeasca.Utilajele sunt destinate montajului pe bancul de lucru.Am construit doua stative din rigle de rasinoase inbinate cu prezoane. Stativul frezei a mai fost intarit cu doua bucati de cornier de fier.Tot atelierul se afla intr-un hol in apartament la bloc. Am sa postez pe rand date si poze despre fiecare utilaj in parte.Cu stima ucenic strungar AFCtin

Link spre comentariu

Strungul e facut de Weiss Machinery, aceeasi firma care fabrica si pentru Quantum/Optimum, exceptie fiind prostia de marketing pe care o pretind nemtii; tin sa spuna ca supervizeaza fiecare piesa fabricata, probabil pentru a justifica pretul aberant. Deci daca il tii in apartament inseamna ca nu o sa faci prelucrari masive, prin urmare o sa fii multumit de el.Strungurile facute in UK depasesc usor 2500-3500£.

Link spre comentariu

Strungul e facut de Weiss Machinery, aceeasi firma care fabrica si pentru Quantum/Optimum, exceptie fiind prostia de marketing pe care o pretind nemtii; tin sa spuna ca supervizeaza fiecare piesa fabricata, probabil pentru a justifica pretul aberant. Deci daca il tii in apartament inseamna ca nu o sa faci prelucrari masive, prin urmare o sa fii multumit de el.Strungurile facute in UK depasesc usor 2500-3500£.

Buna seara,Multumesc pentru mesaj,Am platit pentru strung 846 lire cu TVA din care 151 lire transportulStungul este fabricat in China si are destule probleme. :jytuiyu Din pacate nu am avut buget mare pentru a cumpara ceva de buna calitate. :jytuiyu Scopul meu este sa invat meserie. Poate il molipsesc si pe baiatul meu sa invete.Freza WM-14 Variable Speed Mill este tot chinezeasca si am platit pe ea 703 lire cu TVA din care transportul a fost 100 lire.La freza (asa cum se poate observa din fotografie), am adaptat un ventilator de calculator pentru racirea fortata a motorului. Am observat ca acesta se incalzeste in cazul cand ai mai mult de lucru. :speriat Cu stima AFCtin ucenic strungar.

DSC01715.bmp

Link spre comentariu

Buna seara,La strung am observat ca in garnitura de roti dintate pentru avansuri si filete, am o roata sparta deja in dreptul canalului de pana! :jytuiyu. Roata este cea de 20 dinti (cea mai mica din garnitura) si o utilizez des pentru cel mai fin avans 0.083 mmDaca cineva stie in Bucuresti sau eventual in tara o firma sau pe cineva sa-mi faca la un cost rezonabil una noua il rog sa-mi dea PM :da MultumescCu stima AFCtin ucenic strungar.

Link spre comentariu

Buna seara,La strung am avut o problema la contorul de filete, si anume gaura de fixare a suportului rotii dintate este data gresit in carucior. Astfel roata dintata nu se angrena cu surubul conducator. Vezi poza de mai jos.Am rezolvat problema confectionand o piesa intermediara. Rugaminte stie cineva cum se foloseste tabela contorului de filete lipita pe caruciorul strungului meu?Am in set doua roti dintate pentru contorul de filete una cu 28 dinti, alta cu 30 dinti si un singur cadran indicator.Multumesc anticipat pentru sprijinAFCtin ucenic strungar.

349.bmp

post-44103-139829762939_thumb.jpg

DSC01717.bmp

Link spre comentariu

Pai scrie acolo, la filetele din lista lui 28 il pui pe 28. La filetele ce corespund lui 30 cuplezi pe 30. Asa au sincronizat ei indicatorul, sunt acele 4 filete care nu se sincronizau, 0,4 0,7 0,8 1,75 pentru ele cuplezi pe 28. Restul pe 30. Totul e scris in manual, citeste cu atentie.

Multumesc mult pentru sfat :aplauze Sa vedem daca am inteles bine:In functie de filetul de taiat, aleg roata dintata corespunzatoare din tabel si o montez in contorul de filete.La inceputul filetarii aleg o gradatie de pe discul indicator si cuplez avansul automat.Apoi la fiecare trecere cuplez avansul automat pe gradatia aleasa intitial.E corect asa?Am incercat sa filetez dupa metoda de mai sus si a mesrs, dar trebuie sa astepti cam mult sa prinzi gradatia aleasa initial. Nu cumva se pot folosi mai multe gradatii de pe disc? (ca sa economisesti timp). Uitandu-ma la tabel, ma inteb ce inseamna indicatia 1.9? Nu cumva daca aleg prima gradatie o pot folosi si pe a noua? Manualul strungului este ff subtire si la propriu si la figurat. Nu scrie nimic in el despre cum se foloseste contorul de filete. :jytuiyu Ucenic strungar AFCtin

post-44103-139829763309_thumb.jpg

Link spre comentariu

Daca incepi filetarea pe numere, te poti intoarce pe filet pe oricare alt numar, daca incepi filetarea pe liniute sau gradatii, mergi doar pe acelea. NU stiu cum arata discul in cazul tau, dar cam asta-i procedura.

Buna seara,Discul are 16 gradatii dintre care, 4 sunt numerotate cu 1, 5, 9 si 13, din 4 in 4 gradatii. Vedeti poza atasata.Multumesc pt raspunsAFCtin ucenic strungar

post-44103-139829763312_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna dimineata,Am o problema cu cel mai mic pinion din garnitura de filetare a strungului meu:Pinionul este din fonta, are aproximativ 25-30 mm diametru si s-a crapat in lungul canalului de pana in urma unui soc. Deoarece este cel mai mic pinion din garnitura cred ca se poate face si din bronz nu neaparat din fonta.Daca cineva doreste si poate sa-l faca contra unui cost rezonabil, il rog sa-mi dea PM. Am o bara de bronz potrivita pt aceasta piesa.Multumesc anticipat pt sprijinAFCtin ucenic strungar

DSC01743 1.bmp

Link spre comentariu

Apropos de roata dintata fisurata. Ea nu poate fi din fonta, pentru ca s-ar incalca toate regulile tehnologice cunoscute. Polizeaza putin una dintre suprafetele laterale. Apoi pune pila pe zona polizata si vezi cam ce duritate are. Daca pila aluneca precum pe o suprafata ceramica, atunci inseamna ca roata a primit un tratament termic inadecvat. De obicei rotile dintate se trateaza doar superficial prin tratamente termice de cementare. Daca este intr-adevar asa, atunci ai putea sa incerci sa o recuperezi. Cumperi de la un magazin de piese auto un colier care sa o cuprinda si il fixezi prin strangere moderata peste dantura, astfel incat sa se inchida fisura. Faci apoi un tratament de revenire utilizand un set de sudura autogena. Se aduce roata la un rosu nu prea aprins (in jur de 600 grade) si se mentine in acesta stare cateva minute. Se indeparteaza apoi flacara in mod progresiv. Piesa va trece prin diferite nuante de rosu, pana cand se va raci in mod suficient (100...150 grade) pentru a indeparta flacara. Se lasa apoi sa se raceasca in aer. Verifici din nou duritatea in zona polizata. Pila ar trebui sa prinda. Folosind tot setul de sudura autogena, umpli canalul cu sudura autogena, utilizand un electrod curatat de flux. Lasi piesa sa se raceasca, apoi revii cu un tratament termic de detensionare (asemanator cu cel de revenire) doar pentru zona unde s-a sudat autogen. Dupa ce s-a racit suficient, corectezi la interior zona umpluta cu sudura si apoi dai canalul de pana in alta zona folosind o pila diamantata de mici dimensiuni. Se va alege o pozitie a noului canal, astfel incat cele doua vincluri ale canalului (care este recomandabil sa fie racordate cu o raza de cel putin R0,5) sa fie cat mai simetric situate in raport cu unul dintre golurile dintre dintii rotii. Daca prin racordarea vinclurilor, nu se mai poate monta pe pana originala, aceasta se teseste din mana la polizor pe muchiile care corespund celor doua vincluri. Se indeparteaza apoi colierul cu care am fixat fisura. In mod normal o asemenea metoda de reconditionare, are 90 % sanse de reusita, daca operatia de sudare o executa un profesionist. Oricum, este cea mai ieftina metoda de a "inlocui" roata defecta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări