Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Salarii in domeniul electronicii


Laci

Postări Recomandate

De ce ? Conteaza ? :rolleyes: Asta am vazut cu ochii mei si asta cred. Oricum pentru mine nu mai exista mitul ca nemtii sunt muncitori, ordonati si foarte curati...

Firma in sine nu, desi am avut experiente neplacute cu Siemens. Insa gresesti ca generalizezi, peste tot sunt oameni si oameni, iar in medie nemtii sunt mult mai ordonati decat majoritatea. Ca timp de lucru pe zi, iarasi ma surprinde, n-am vazut aproape nicaieri in Germania sa se vina la lucru la 10-11 si sa se plece la 16, decat pe la institutiile publice (bine, acolo vin pe la 8-9 si pleaca la 12-1). Inclin sa cred ca ai de-a face cu un exemplu nu prea fericit si iti spun cu siguranta ca in general e situatia e diferita fata de ce spui tu.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 59
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Laci

    13

  • hugo

    12

  • Bala

    7

  • Tavi

    5

Top autori în acest subiect

O fi avand Airbus mai putine accidente decat Boeing, insa daca e sa raportezi la numarul de Boeing-uri si Airbus-uri care zboara, e mai mare procentul de Airbus-uri cu probleme(asta daca nu ne minte televizorul).

Link spre comentariu

Din ce am citi Airbus 380 are deja o intarziere de 1 an in ce priveste livrarea primelor aparate catre beneficiari. Seful cel mare si-a dat demisia si acum a venit sef un fost adjunct care nu prea are multe idei noi in cap si porneste la drum doar cu idei aiurea. Din cate am inteles deja pentru renabilizare are in vedere concedierea unui anumit numar de angajati. Cristiano sa stii ca o comparatie intre Airbus si Boeing nu are rost sa o facem noi ci, companiile aeriene internationale. Eu am un mare semn de intrebare in ce priveste Airbus, si anume: In Paris cit am stat intre doua zbori (in jur de 5 ore) am vazut ca AIR FRANCE are aparate Boeing care traverseaza oceanul spre America si Airbus este folosit doar de companii mai slabute, din Orientul Mijlociu. Stim foarte bine ca pentru o companie este important atat pretul cit si siguranta pasagerilor. De aceea ma intreb de ce compania franceza are atatea Boeing-uri cind sigur pretul pentru Airbus este mai ieftin (este produs in UE) unde nu mai pun ca francezii doar nu or fi prosti sa tina cu americanii si sa le cumpere marfa cind trebuie sa ajute conationalii care lucreaza la Airbus.Totusi cind discutam despre avioane trebuie sa luam in calcul si intretinerea acestora. Dupa ce am citit si mai ales am discutat cu un roman care chiar lucreaza la intretinerea avioanelor mici facute de Boeing ajung la concluzia ca acesta este principalul motiv (proasta intretinere) din cauza caruia se intimpla accidente. Un argument destul de clar dat de acest roman a fost legat de aparatorul CONCORDE (supersonicul facut de francezi in colaborare cu englezii) care i-a lovit tare in orgoliu pe americani, cu greu fiind acceptat sa aterizeze in USA si dupa zeci de ani in care nu a avut nici un esec a inregistrat acel dramatic accident (la baza caruia tot intretinerea proasta a fost) si s-a luat deciza sa se retraga din folosinta. Tipul m-a intrebat cum iti explici ca un avion care este proiectat in timpul cind parintii nostri erau tineri si cind noi nici nu eram nascuti, a servit compania aeriana zeci de ani a ajuns sa se prabuseasca? Daca era ceva aiurea proiectat nu ajungeam noi sa il vedem inca zburind. Tot acest tip mi-a spus ca daca inainte inginerii si personalul care lucra la intretinere era bine pregatit si de ce nu bine platit, astazi se gasesc din ce in ce mai des incompetenti care lucreaza in acele echipe. El mi-a marturisit ca ii este frica astazi cind zboara cu avionul din cauza acestor zapaciti.

Link spre comentariu

O fi avand Airbus mai putine accidente decat Boeing, insa daca e sa raportezi la numarul de Boeing-uri si Airbus-uri care zboara, e mai mare procentul de Airbus-uri cu probleme(asta daca nu ne minte televizorul).

Asta e scoasa din burta? Daca nu, posteaza un link, sa vedem si noi.@vlad_2770: "am vazut intre 2 zboruri" nu se pune, trebuie niste date mai concrete. Ia numara aici:http://konzern.lufthansa.com/en/html/ue ... index.htmlhttp://www.airfleets.net/flottecie/Air%20France.htm
Link spre comentariu

Cristiano ce sa zic, ca intodeauna cind raspunzi, nu lasi loc de indoiala sau incertitudine! La Lufthansa de departe Airbus sta in frunte la toate capitolele (si oricum mai mult ma inclin in fata gandirii unui neamt decit a unui francez) dar la Air France eu vorbeam de cursele peste ocean sau rute lungi si acolo usor balanta este in favoarea lui Boeing, eu despre alea vorbeam numai ca nu m-am exprimat bine.Oricum pina la Paris eu tot cu un Airbus am zburat si la un momentat ne-a arata jupinul pilot de ce este in stare avionul (cativa pasageri au intrat in panica si au inceput sa tipe :smt003 iar cel din spate mi-a amintit ce injuraturi "superbe" avem noi). La numar total Boeing iar :smt003 pierde fara drept de apel.

 

Laci intradevar suntem un pic pe linga subiect dar sa stii ca multi ingineri electronisti lucreaza in industria aeronautica si sa speram ca poate vedem niste sume ce reprezinta salariile in acest domeniu.

 

Oricum per total problema sta cam asa: angajatii doresc salarii mari si unii chiar o merita, pe cealalta parte patronii trebuie sa faca fata amenintarii chinezilor si indienilor care impreuna sunt aproape 50% din populatia planetei (1,3 miliarde chinezi numai in China si 1,2 miliarde de indieni numai in India). Deci este clar ca pentru un salar mai mare trebuie nu numai sa fii bun ci sa stii sa iti si negociezi salarul.

Link spre comentariu

OFFTOPIC sa zburati voi cu Carpatair sa vedeti avioane... :toimonster: Saab 2000. Macar iti dau de mancare si bautura de te saturi. Si acum on topic:

Oricum per total problema sta cam asa: angajatii doresc salarii mari si unii chiar o merita, pe cealalta parte patronii trebuie sa faca fata amenintarii chinezilor si indienilor care impreuna sunt aproape 50% din populatia planetei (1,3 miliarde chinezi numai in China si 1,2 miliarde de indieni numai in India). Deci este clar ca pentru un salar mai mare trebuie nu numai sa fii bun ci sa stii sa iti si negociezi salarul.

Partial ai dreptate. Da sunt de acord ca trebuie concurata piata chinezilor. Dar de ce ai 10 oameni platiti prost din care 4 muncesc si din aia 4, 2 sunt buni ?:smt102 Este marea problema zic eu a multinationalelor care au planuri de extindere, viziuni, numar de angajati care trebuie angajati pana la data de etc. si nu vad problema in detaliu. DA nu este bine sa cunosti salariul colegului ca vor exista intotdeauna tensiuni inutile dar sincer... de ce l-ai angajat daca nu este bun ? de ce il ti daca nu face nimic ?Daca firma nu are bani as accepta un salariu sensibil mai mic decat al concurentei fiindca inca mai am de invatat si imi ofera sansa de a mai invata dar si imi place cea ce fac. Insa daca vad ca suntem doar cativa care lucram, care avem termene,probleme de rezolvat si cand cer un salariu mai mare mi se spune: a, pai asta este nivelul de salarizare si deja il ai mai mare cu 20% decat ceilalti si nu avem bani...etc mi se pare rea vointa. Sa am salariul un pic mai mare decat al unuia care nu face nimic si sa fie salariul meu mai mic decat la concurenta ... apare deja o problema....O mica restructurare cred ca la aceleasi consturi pentru firma ar fi o situatie mult mai buna decat cea prezenta...
Link spre comentariu
  • 9 ani mai târziu...

Mai nou,apar anunturi cu "salariu in functie de realizari"...este cea mai mare escrocherie la adresa angajatului,firma dupa ce iti da la inceput sa repari unul dintre produsele cu cea mai scazuta complexitate din gama de produse (pe care nu ti le arata in intregime initial la angajare ca sa-ti poti da seama de complexitatea aparaturii de reparat..implicit cat ai putea cere salariu) si din care poti repara sa zicem "n" de bucati,apoi la o saptamana sau o luna,vine si iti da la reparat alt produs cu un grad mare de dificultate la depanare si  care iti ia mult timp numai ca sa-l desfaci..., si apoi vine in ziua de salariu si-ti spune ca nu te-ai incadrat in norma (nu ai realizat acele "n" produse stabilite de reparat pe zi sau pe luna)...pentru firma toate produsele sunt la fel...deci bani promisi initial ..."nema"...asa ca luati aminte ce se ascunde in spatele formulei "salariu in functie de realizari"

P.S.-Nu va dati mari...stiu sa fac "si p-aia si p-ailalta"...firma va va exploata la maxim...pe bani putini.

In concluzie negociati salariu la maxim...poate obtineti jumatate...dar sa fiti in cunostiinta de cauza cu ce aveti de facut si mai ales "cat" trebuie facut pentru salariu negociat...daca depasiti "norma" :o strangere de mana poate...

Editat de armand
Link spre comentariu

...era sa uit : un muncitor necalificat la tara(munca campului),e platit cu 50,60 lei pe zi(8 ore),plus "bauturica"...plus "tigarusile"...plus o masa la pranz...

Voi dragi electronisti ce salariu aveti...??? nu-i asa ca marea voastra majoritate aveti tot 12,13 milioane..???

Necalificatu:sanatos si viguros.Electronistu:slab si stresat.Patronu:voios si cu s...mare.

Va urez "sanatate si virtute..." si tot inainte ...era mai bine.

Editat de armand
Link spre comentariu

Se pare ca v-ati propus sa  readuceti la viata acest topic dupa o pauza de un deceniu.Eu am lucrat la o firma din domeniul electronicii o perioada de timp si pot spune ca  muncitorii(cum a fost si cazul meu) castigam niste salarii mizerabile dar tehnicienii si inginerii aveau salarii destul de decente.Un tehnician avea cam la 1500 RON iar un inginer cel putin 2000 RON dar cam 80% din personal era necalificat.Mai sus pomenea cineva(chiar daca nu recent) despre inginerii electronisti care lucreaza in aeronautica,sunt alti care lucreaza in petrochimie sau in  IT unde fiti sigur ca salariile nu sunt deloc de neglijat.Poate dvs. va refereati la cei care lucreaza in cadru service-urilor dar aceia de regula nu sunt ingineri ci tehnicieni sau depanatori deci fara studii superioare in domeniu.

Link spre comentariu

Ce intelegeti prin "salarii care nu sunt deloc de neglijat"? De exemplu eu am stat cu multi oameni de vorba care sunt foarte buni in anumite domenii, insa accepta si un salariu de sub 3.000 de lei net / luna. Cand ii intreb de ce, ei spun din auzite (!) ca nici in strainatate nu ar ramane cu mai mult, ca de exemplu in Germania doar chiria este 1.500 de euro / luna, etc., lucruri ce sunt aberatii complete. Si aici vorbesc acum de oameni care chiar sunt inteligenti si specialisti in domeniul lor. Dar se pare ca HR-ul de la multinationale a reusit sa prosteasca angajatii ca nici in strainatate nu este mai bine decat la noi si ca la noi sunt salariile mai mici deoarece si preturile sunt mai mici, chiar si mie mi s-a mai spus la interviuri ca in strainatate sunt costuri si preturi mai mari, etc., ce insa eu stiu foarte bine ca nu este asa, deoarece am lucrat mai multi ani in strainatate. In Germania de exemplu chiria pentru un apartament cu 1 camera, baie si bucatarie este in medie in jur de 350 de euro in orase mari, respectiv 150-200 euro in sate, iar salariul cat ia un inginer incepator (!) este in jur de 2.000-2.500 de euro net / luna. Nemaiamintind si de al 13-lea sau al 14-lea salar, banii de concediu, banii de craciun, cele 30 de zile libere pe an, etc. Nu mai trebuie sa zic ca la noi preturile sunt mai mari decat de exemplu in Germania, acest lucru nu este doar un mit ci este realitate, chiar daca multora nu le vine sa creada. Indiferent ca vorbim de alimente de la supermarket-uri, aparate IT, instrumente muzicale sau aparate de masura, la noi totul este mai scump, asta spun din propria experienta. Dar cine nu a fost niciodata in strainatate, oricat de inteligent si destept este, nu stie realitatea si se lasa prostit de firme straine care au venit in Romania sa profite de naivitatea oamenilor... Daca ne uitam si la orele de lucru, de exemplu la fabricile de la noi din Arad uneori trebuie sa stea inginerii (nu operatorii) chiar si 16 ore pe zi la lucru (2 schimburi) pentru a rezolva anumite probleme fiinda firmele nu angajeaza numarul necesar de oameni, iar orele suplimentare deseori nici nu se platesc cum ar trebui, deoarece "daca nu-ti convine, vine alt prost in locul tau pe acelasi salariu".

 

Apropo, stiati ca in Arad cei care lucreaza pe camp, au salarii de pana la 14.000 lei / luna? Asta deja de mai multi ani, nu doar acum. http://www.mediafax.ro/social/salarii-de-pana-la-14-000-de-lei-pe-luna-pentru-tractoristii-angajati-in-arad-14045631

Link spre comentariu

 ai dreptate,Cipriane..este vorba numai de acei electronisti(muncitori,tehnicieni) care lucreaza in asa numitele "firmulite.." nu firme mari ,nemaivorbind de institutii de stat ...insa ei sunt marea majoritate a electronistilor cu salarii de mizerie...deci nu vorbesc de electronistii cu experienta,ingineri sau cei din IT.

Am vrut doar "sa le deschid putin mintea" tinerilor sau poate "si mai putin tinerilor" la un eventual interviu...

Link spre comentariu

Ce intelegeti prin "salarii care nu sunt deloc de neglijat"?

 

Care incep de la cel putin 1000 euro/luna 

 

 

 

 

 

Daca ne uitam si la orele de lucru, de exemplu la fabricile de la noi din Arad uneori trebuie sa stea inginerii (nu operatorii) chiar si 16 ore pe zi la lucru (2 schimburi) pentru a rezolva anumite probleme fiinda firmele nu angajeaza numarul necesar de oameni, iar orele suplimentare deseori nici nu se platesc cum ar trebui, deoarece "daca nu-ti convine, vine alt prost in locul tau pe acelasi salariu".

 

Si acolo unde am lucrat eu era un coleg inginer care aproape zilnic statea 16 ore adica schimburile 1 si 2.Doar am precizat  mai sus ca 80% din personal era necalificat doar patronii nu sunt fraieri sa angajeze prea mult personal calificat caci atunci profitul lunar scade considerabil.Ce inginer sau chiar tehnician credeti ca accepta sa lucreze pe un salar mizerabil?

 ai dreptate,Cipriane..este vorba numai de acei electronisti(muncitori,tehnicieni) care lucreaza in asa numitele "firmulite.." nu firme mari ,nemaivorbind de institutii de stat ...insa ei sunt marea majoritate a electronistilor cu salarii de mizerie...deci nu vorbesc de electronistii cu experienta,ingineri sau cei din IT.

Am vrut doar "sa le deschid putin mintea" tinerilor sau poate "si mai putin tinerilor" la un eventual interviu...

Pai un inginer electronist de regula nu lucreaza la service.Eventual mai face un ciubuc in timpul liber oferind service,doar un ban in plus nu strica chiar daca castiga bine la locul de munca.

Editat de cipri_mury
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări